2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Dreamy

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:06

Welkom terug!

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:16

Mijn telefoon was overleden na een hardloopsessie in de regen :')

Dar bananenbrood ziet er goed uit! Heb hier ook nog bananen liggen dus misschien maak ik zo ook wel wat lekkers.

Welkom aan de nieuwe en 'returning' people!

Ik werk nog steeds bij de grote gele M en maak zo'n 48 uur per week momenteel, dus eet best veel daar. Blijft lastig om er niet aan toe te geven haha.
Ik vul momentele niets in in MFP omdat ik zulke onregelmatige dagen qua werk heb maar doe het meeste op gevoel.

Bambi goed dat je het nu probeert! Misschien helpt een lekkere muesli zonder al te veel suiker door de kwark, dan heb je iets om even op te kauwen.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 15:36

Ik heb vanochtend de 'intake' gehad. Omdat het bij mij echt om emotie-eten gaat, en ik dat zelf ook dondersgoed weet, gaan we eerst terug naar de basis. Mijn 3 hoofdmaaltijden moeten gewoon goed en gezond worden. En geen liflafjes om de slechte dingen te compenseren. Deze week moet ik bijhouden wat ik wanneer eet en hoeveel ik beweeg. Dan gaat de coach daar een actieplan voor maken om de goede basis terug te krijgen. Dus dat is doel 1.

Ik schrok wel van hoe slecht het met mij gesteld staat wat gewicht, BMI en vetpercentage betreft. Maar de eerste stap is gezet! Dus ik ga er voor!

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:21

Goedzo ItsMe, bij t begin beginnen!

Ik wou 5kg, maar heb mn doel bijgesteld, er moet echt wel 9 af om een goede BMI te krijgen.
De 1e 3kg is inmiddels gelukt.

Nu nog 2 'stappen' van 3kg. Dan lijkt het wel haalbaar *D

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 16:28

Goed bezig. Indd onderverdelen maakt het makkelijker. En bijstellen (zowel omhoog als omlaag) kan ook echt motiveren

jorika1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:28

ElizeVdS schreef:
Goed bezig. Indd onderverdelen maakt het makkelijker. En bijstellen (zowel omhoog als omlaag) kan ook echt motiveren

Absoluut! Beter 10 kleine stapjes in je hoofd. Dan een heeeeele grote. Dat werkt ontzettend demotiverend, omdat het doel dan zo ver weg ligt dat het onhaalbaar lijkt.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:35

Goed bezig Itsme, je moet toch ergens beginnen! Fijn dat je een coach hebt om mee te werken. Hulp is altijd fijn.

Dat van die stapjes vind ik oom echt wel een fijne tip. Kleine beetjes zijn veel haalbaarder voor je gevoel dan ineens een heel groot gewicht.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 19:56

Welkom degene die terug komen!

En zo te lezen zijn de meeste goed bezig. :))

Hier vandaag even een grote faal dag. :=
Hele middag in het ziekenhuis gezeten en eigenlijk morgen operatie, maar vanwege medicatie (bloedverdunners en operatie en hersenen was toch niet zo'n goed idee) wordt het volgende week woensdag.

Maar dat werd dus bij restaurant de gouden bogen eten (MacDonalds dus :+ ). Morgen maar even een balans dagje, maar op de CT scan van vandaag was duidelijk verschil te zien met die van maart. *\o/*
Haha dus doen we toch nog iets goed.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 21:48

Belangrijkste is dat je gezondheid vooruit gaat. Rest is dan bijzaak :)

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:40

Ik zie veel goede resultaten voor bij komen hier! Toppers!!

Ik vind het fijn dat er hier op een positieve manier met elkaar om gegaan word. Dat geeft mij ook zeker een positieve boost!

Horsie84

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 22:47

Wie sporten hier allemaal?

Ik heb gewoon heel vaak geen zin om nog extra te sporten.
Heb thuis een roei apparaat en crosstrainer staan.
Op moment druk met de paarden.
Mijn dagen zien er dus zo uit:
Taxi
Eten18.00
Naar paarden op de fiets 6km - mesten voeren koetsen longeren
Naar huis fiets 6km 2100 en naar bed.
Repeat...
In weekend vaak extra wandelen, bewegen,fietsen vanwege veel en langer bij de paarden.

Ik doe bijvoorbaat afvallen zonder bewegen/sporten.

Probeer koolhydraat arm te eten.
Op moment:
Ochtend havermout met melk warm
Middag 2 snee koolhydraat arm brood
Met smeerkaas,kipfilet of 20+kaas.
Avond groenten met vlees of groenten met rijst.
Tussen door ochtend appel1 namiddag sinaasappel1 verdeeld 1komkommer in drie stukken bij tussendoor en middageten
Avond laat 150gram magere kwark.

En dan nog soms mega honger hebben. Water werkt soms wel soms hier om tegen gaan . Kauwgom is ook niet goed vaak te pakken.

Pff wat moet ik veranderen? En is dit misschien iets waar ik door heen moet omdat ik gestopt ben met roken 5 maand terug.... heeft dat nog zo'n lange na sleep?
En ik mag van mezelf niet meer als 1500 calorieën op een dag. Als ik er extra appel of mandarijn pak voel ik me al klote. Terwijl dat gezonde calorieën zijn lijkt me...
Leg ik de lat te hoog? Toch maar naar de huisarts misschien....

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:15

Horsie84: misschien is het een idee om je BMR eens te berekenen. Ik vind 1500 kcal voor jou lichaamsbeweging aan de lage kant.
Als je even googled vind je wel een calculator die je BMR berekent als jij de juiste gegevens invoert.

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 23:27

Horsie ik zou iets meer gaan eten als ik jou was, vind het ook vrij weinig. Die stukken fruit tussendoor bevatten suiker waar je maar kort iets aan hebt. Komkommer is lekker knagen maar bevat natuurlijk niks. Weeg je je kwark? 150 gram is echt erg weinig. Die zou je als tussendoortje kunnen nemen met wat fruit en noten/muesli.
Gekookt ei is ook een lekker tussendoortje als je daar van houdt, eventueel op een knackebrodje met filet americain.
Vul je je eten wel eens in op bijvoorbeeld MyFitnessPal? Misschien kun je wel meer koolhydraten of juist eiwitten gebruiken waardoor je je fitter gaat voelen :)

Wat betreft sporten kun je ook 15minuten thuis workouts op youtube zoeken zodat je toch even intensief iets doet? Je bent in ieder geval bewust aan het zoeken wat helpt, ga zo door!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 06:45

Ja wat zijn weinig calorieën? Ik zit op max 1400 per dag en ik sport 3x per week in de sportschool onder begeleiding van een PT. Die heeft ook een voedingsschema opgesteld. Je moet om af te vallen wel een calorieën tekort creeëren.

Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat wij niet kunnen bepalen hoeveel iemand nodig heeft als we de situatie niet weten. De één vakt met meer calorieën op een dag misschien wel af, terwijl een ander daarmee gelijk blijft. Maar dat weet je niet. Om hier te adviseren (ookal zijn het goedbedoelde adviezen!) om meer of minder te eten is voor ons ook giswerk.

Horsie: je zou eens kunnen kijken of je ergens terecht kunt voor een professionele meting. Dan wordt er gekeken hoeveel je lichaam per dag nodig heeft om te blijven zoals het nu is. Wil je afvallen zul je daaronder moeten zitten. Maar dan weet je iig waar je aan toe bent.

Hoe vaak wegen jullie jezelf? Ik alleen op de sportschool, maar nu ik zoveel sport denk ik dat dat niet zoveel nut meer heeft. Spieren wegen toch ook?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 07:54

Ik eet gemiddeld 1400 kcal op een dag. Wel zo min mogelijk tussendoortjes en probeer ook flink af te wisselen daarin.

Ik sport best flink momenteel:
Maandag pilates
Dinsdag zumba
Woensdag yoga, bkick of cardio jump
Donderdag zumba
Zaterdag yoga en of zumba

Ik wissel soms wat af en laat soms een dag vallen maar probeer per week ten minste 1 x pilates en 2 x zumba te doen.

Ik werk daarnaast niet en zorg fulltime voor ons 2 kinderen. Daarmee wandel ik elke dag ten minste een half uur. Ik heb geen paard meer dus die beweging heb ik niet..

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:17

Ceffyl: daarom raad ik Horsie ook aan om eens haar BMR uit te rekenen. Dan heeft zij een richtlijn ;)

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 08:27

iemand enig idee hoe het kan dat je gewoon niks afvalt?
drink veel water minimaal 2 liter per dag, snoep niet eet niet veel.. beweeg maar val geen gram af

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:06

ItsMe2 schreef:
Ceffyl: daarom raad ik Horsie ook aan om eens haar BMR uit te rekenen. Dan heeft zij een richtlijn ;)

Ja dat is ook een super goed tip! Was ook geen reactie op jou hoor. Het lastige van afvallen is gewoon dat DE tip niet bestaat :( Voor iedereen werkt iets anders goed. En ik vind zelf dat het een beetje zoeken blijft. Wat de ene dag goed aanvoelt, voelt de andere dag weer minder.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:10

Het is indd echt kijken naar wat werkt voor je. En belangrijk ook dat je je prettig voelt. Heb je constant honger dan werkt het uiteindelijk ook gewoon niet, je hebt meer last van verleiding en ik heb ook wel het idee dat het beter werkt als je goed in je vel zit.

SecretLin: dat kan aan veranderingen wat dingen liggen. Niet veel maar de verkeerde dingen eten (zeg niet dat je het doet hoor maar kan er al een zijn die je zelf niet altijd door hebt). Als je echt goed antwoord wilt zou ik bij een diëtist langs gaan..
Jij gebruikte WW toch?

Nibbit

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:19

SecretLIN schreef:
iemand enig idee hoe het kan dat je gewoon niks afvalt?
drink veel water minimaal 2 liter per dag, snoep niet eet niet veel.. beweeg maar val geen gram af

Eet niet veel is niet objectief..
Als je alles invult in Mfp krijg je goed inzicht en kun je kijken waar je nog op kunt 'bezuinigen'

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:30

Hoe zit dat eigenlijk met cortisol? Van stress sla je ook meer vet op toch?

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:32

J0anieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:35

Dank voor de link! Die ga ik straks even aandachtig lezen, handig ook met die tips! :D

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:38

eet smorgens (3) rijstwafel met kaas.en kop thee zonder suiker.

daarna koffie zwart 1kop

meestal rons 1uur nog rijstwafel met kaas of 2 kiwi gold

avond aardappel vlees groente waarvan il ongeveer 1 aardappel eet en vooral veel groente

tussen door hele dag water meestal minimaal 2 liter probeer 3 (ivbm nierstenen) verder geen cola of ander drinken.

wil binnenkort proberen s morgens kwark met fruit te eten..

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-18 09:41

Secrit Lin, wat is niet veel? Hoelang val je al niets af? Weeg je elke dag, op welk moment?
Ik zie nu je dagmenu, dat ziet er inderdaad niet uit als heel veel (tenzij je de rijstwafels heel dik belegd).
Horsie84, val je dan wel af met dit menu? Ik denk dat ik de afgelopen periodes het vergelijkbaar deed met jou, alleen lette ik niet specifiek op koolhydraten. Daarmee viel ik wel goed af. Maar ik was ook regelmatig minder streng, dat ik dan 1 of 2 dagen iets meer at (1750 kcal), dat vond ik makkelijker om vol te houden, maar is niet gelijk veel.

Ceffyl, ik weeg 1 of 2x per week. Van sporten kom je niet gelijk kilo's aan in spier hoor. Wel kan je door training vocht vasthouden, waardoor het lijkt alsof je niets afvalt

Ik sport wel regelmatig. (2-3x per week klimmen, 2x hardlopen, 1x paardrijden, soms nog yoga of iets anders). Maar vooral omdat ik dat leuk vind. Maar zit wel 4 dagen per week 8 uur achter m'n bureau.

Zelf moet ik behoorlijk wennen na m'n vakantie. M'n lichaam denkt weer dat hij honger heeft (al een uurtje na m'n ontbijt). Even doorzetten dus deze week.