3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 19:31

Ik studeer hier een half jaartje black_kelpie! En zeker een aanrader, ik heb nog maar een klein stukje gezien maar wat ik tot nu toe zag is echt prachtig.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:33

Black kelpie, klopt, het is een beetje dwang voeren, maar ik probeer te eten. Gister niet echt, me vandaag echt gedwongen en toch 2 maaltijden binnen gekregen.
Anders is het ook zonde van al het werk dat tot nu toe in dat lijf ging.

Weet niet meer wie het zei, maar sport is idd ook goed, maar duurt nog even voor dat weer lukt.

Hoe gaat het bij jullie? Houden jullie het wat vol met de lijstjes?
Emma, hoe ga jij het daar aanpakken met eten? Is het daar erg anders om te eten etc?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:44

Emmaa_ schreef:
Ik studeer hier een half jaartje black_kelpie! En zeker een aanrader, ik heb nog maar een klein stukje gezien maar wat ik tot nu toe zag is echt prachtig.

Heel gaaf! Heb je een beetje tijd om het land te verkennen?

Aria_zz schreef:
Black kelpie, klopt, het is een beetje dwang voeren, maar ik probeer te eten. Gister niet echt, me vandaag echt gedwongen en toch 2 maaltijden binnen gekregen.
Anders is het ook zonde van al het werk dat tot nu toe in dat lijf ging.

Goed zo. Niet alleen jammer van het werk, maar door te blijven eten voel je je lichamelijk wel beter.

Stom, maar ik at na onze breuk alleen als anderen eten voor me meenamen. En dan moesten ze er ook bij blijven anders verdween het 9 van de 10 keer alsnog in de prullenbak. Ik at crackers en tosti's en verder bar weinig. 10 Kilo afgevallen -O-

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:01

Haha, dan snap ik het Jaimy!

Sterkte Aria, wat rot. Maar een beetje lief zijn voor jezelf!

Jeetje Sanne, daar zou ik echt even naar van zijn. Vind het knap hoe je het oppakt!

Mooie bijleespost Sharon. Inderdaad grappig, het voetbal nog even oppakken en we kunnen voor elkaar posten :P Snap je angst wel hoor, een vriendin van me heeft 2 jaar geleden ongeveer alles in haar knie gescheurd, dus in duels ben ik soms ook wat voorzichtiger. Het blijft toch een sport waar je makkelijk iets oploopt. Hoe was de verbranding bij je work out?

Ilse gefeliciteerd!

Het kan natuurlijk ook best iets met hormonen te maken hebben Kelly, dat zou de 3 weken wel en 1 week niet wel verklaren! Mooi lijstje heb je.

Wauw Emma, ZA is wel heel tof! Een ritme heb je vast ook zo gevonden, eerst even wennen aan het totaal andere leven en klimaat.

BK: Lekker, lasagne! Goed idee voor morgenavond, Haha.

Mijn lunch viel gelukkig mee vandaag, was een andere cateraar dan normaal gesproken volgens mij. Daarom nog een redelijk lijstje:
O: smoothie van banaan, zoete kersen, skyr en havermout.
T: mandarijn, 2 katjesdropjes.
L: kleine omelet met spinazie en tomaat, broodje zalm en broodje schapenkaas.
T: stukje komkommer en paar tomaatjes.
A: gebakken aardappelen en rode kool, beetje vanillevla met chocoladebolletjes.
T: chocoladetruffel.

B: uur met de hond door het bos en de hei gewandeld, 35 minuten fietsen.

Hoe delen jullie het eten van fruit in? Ik ben er echt gek op, maar i.v.m. De suikers die er in zitten probeer ik het toch niet te veel te eten. Helaas kan ik op m’n werk onbeperkt fruit pakken, en dat is toch best verleidelijk.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:09

@Aria: ik kan eten op campus, drie maaltijden per dag in de dining hall. Daar kan ik gelukkig kiezen voor 'gezonde' opties, want het is over het algemeen behoorlijk vet :)) Maar wel prima. Verder zijn er off campus genoeg restaurantjes en plekjes om wat te eten, maar dat is doorgaans minder gezond.

@black_kelpie: ik ben een week eerder hier naartoe gevlogen dus heb er een week vakantie met m'n vader op zitten, en mijn vriend komt eind maart twee weken deze kant op en dan gaan we echt het land wat meer verkennen!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:18

Kiwi_ schreef:
Hoe delen jullie het eten van fruit in? Ik ben er echt gek op, maar i.v.m. De suikers die er in zitten probeer ik het toch niet te veel te eten. Helaas kan ik op m’n werk onbeperkt fruit pakken, en dat is toch best verleidelijk.

Ik eet bijna elke dag een banaan door/bij mijn ontbijt. In de zomer zijn dat vaak bessen of aardbeien. Daarnaast overdag als tussendoortje vaak ook nog een stuk fruit, maar meer niet. Ik eet er ook makkelijk teveel van, dus daar waak ik wel voor :Y)

Heerlijk Emma! Een goede vriend van me heeft recent ruim een half jaar in Canada gewerkt en dus echt geen bal van het land gezien, dat is zo zonde!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 22:32

Ik eet bijna geen fruit, best slecht maar ik ben er gewoon niet zo van. Als ik straks weer aan het werk ga wil ik stukjes gesneden fruit meenemen enzo.

Echt supertof zo'n campus Emma, is dat nou heel duur?

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 03:34

Goed, daar gaat ie. Ik ben 50 kilo afgevallen zonder ooit één shake te drinken, en ik ben ook geen fan van shakes als dieet op zich, maar ik heb maaltijdvervangende shakes besteld :+

Niet om mee af te vallen overigens. Ik eet vaak tijdens het werk, vlug vlug terwijl ik eigenlijk met klanten bezig ben, en kom dan niet veel verder dan in de auto snel een paar boterhammen naar binnen proppen. Om dan vervolgens met de hagelslag nog tussen de tanden weer verder te rennen. Dat ben ik wel een beetje zat.

Enter de B&F shakes...

Ik ga het meemaken :Y)

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 08:03

Goedemorgen! Straks maak ik een bijleespost :) nu eerst even naar de sportschool en dat op mn vrije dag :wow:

Riddershow

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:42

@kiwi: (toepasselijke naam) persoonlijk zou ik niet snel een limiet leggen aan fruit. Er zitten wel suikers in, maar ook een hoop vezels en andere goede stoffen. Maar goed, ik weet niet hoeveel "veel" is. Ik kom niet eens aan 1 stuks fruit per dag.

@black kelpie: welke shake heb je besteld?

Slecht genoeg vul ik MFP nauwelijks meer in. Maar als ik niet van mijn "rooster" afwijk, vind ik het zo'n herhaling van wat ik al weet... En ik heb het zo druk dat ik het de tijd nu even niet waard vind.

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 09:46

Super leuk Emma dat je in ZA zit! Het zal inderdaad wel even flink wennen zijn daar, fijne tijd toegewenst! :*

Dikke knuffel Aria!

Ik ben benieuwd BK hoe de shakes gaan bevallen. Ik vind ze vaak zo ranzig :')

Wow goed bezig Sharon! Sportze! :D

Ik eet ongeveer 2/3 stuks fruit per dag, maar moet er soms ook wel om denken dat ik het neem. Ik doe in m'n ontbijt vaak al een appel of banaan.

M'n lijstje is gisteren iets anders geworden, en te weinig gedronken. Normaal heb ik daar geen last van, maar mijn avonddienst liep niet zoals het hoorde en had er geen tijd voor. Vandaag maar weer netjes :)
M'n motivatie is ook weer helemaal terug! Hij was van korte duur op vakantie :Y) ookal zegt de weegschaal niet zoveel, ik begin het te merken aan kleding en m'n ouders beginnen het te zien *\o/*

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:28

_sharonnn schreef:
Goedemorgen! Straks maak ik een bijleespost :) nu eerst even naar de sportschool en dat op mn vrije dag :wow:

Goed bezig!! 8-)

Riddershow schreef:
@black kelpie: welke shake heb je besteld?

De chocolade en de banaan variant van de Body & Fit low calorie meal. Ben benieuwd of ik het weg krijg :')

Ik heb ook de low calorie pancake mix besteld voor een beetje afwisseling in ontbijt/lunch, eens zien of dat wat is. Ik maak áltijd pannenkoeken from scratch, zonder mix, maar om dat smorgens te doen is niet handig en ik heb lang niet altijd melk in huis.

_KellyAV schreef:
Ik ben benieuwd BK hoe de shakes gaan bevallen. Ik vind ze vaak zo ranzig :')

M'n motivatie is ook weer helemaal terug! Hij was van korte duur op vakantie :Y) ookal zegt de weegschaal niet zoveel, ik begin het te merken aan kleding en m'n ouders beginnen het te zien *\o/*

En daar gaat het om, die weegschaal is niet zo belangrijk! Lekker bezig!

Enne... Ik ook. Heb er nog nooit één gehad of geproefd _O-

Planning voor vandaag;

O; havermout met chocolade, banaan en pindakaas
L; broodje of bagel met zalm
A; tomatenrisotto met spinazie, witte kaas en chorizo

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 11:46

Black_Kelpie van die shakes lijken mij ook wel wat, uiteraard niet als vervanger voor alles maar zo nu en dan eens als ontbijt of lunch ofzo. Laat maar weten wat je er van vindt!

Daar ben je vroeg bij Sharonn!

Riddershow ik gebruik MFP momenteel ook niet. Wil het wel weer gaan gebruiken maar ik eet momenteel sowieso wel relatief gezond dus er zit geen hoge nood bij.

Wat goed Kelly! Altijd leuk als anderen het opmerken!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:24

Jaimy: ja heerlijk, ik kijk er echt naar uit!

Black_Kelpie: ah okee, ik had er nog niet eerder van gehoord, maar ergens wel logisch, want ik houd dus niet van noten en dergelijk, alleen pinda's haha. Mooi dat de superbowl leuk was :) 800 kcal is ook niet veel voor avondeten nee, maar ik mocht maar 1700 dus dan is gelijk de helft op en ik mag graag een uitgebreide lunch hebben :P prima lijstje gisteren! Ik hoop dat de lasagne gesmaakt heeft!

Aria: rot hoor, niet te druk om maken, komt vanzelf wel weer goed :(:)

Kiwi: haha thanks, het was even werk, maar het is gelukt, ik probeer er ook echt even voor te gaan zitten, omdat het voor mij ook een hoop ontspanning geeft :j haha ja ik zou echt graag willen voetballen, maar zolang mn vriend nog voetbalt, wil ik dat sowieso niet, hij voetbalt op dinsdag, donderdag, vrijdag (zaalvoetbal) en zondag en ik zou dan op woensdag en zaterdag gaan, dan blijft er geen vrije tijd meer over haha. De verbranding ging wel lekker voor mijn gevoel, maar ik weet niet wat normaal is bij een workout al die ik heb gedaan :D
Ik vind je lijstje van gisteren netjes hoor. Ik ben zelf niet zo van het fruit, moet er net zin in hebben, gaat bij mij heel erg met vlagen, vaak een appel of een banaan dan, ik let niet zo goed op de suikers :Y)

Black_Kelpie: is niet erg toch dat je aan de shakes gaat? Als het je helpt, is het alleen maar goed! :)

Riddershow: oh ik vul het echt super braaf in, anders heb ik geen controle en dat vind ik vreselijk :')

Kelly: ja, ja en gewoon op mn vrije dag, ik ben stiekem best een beetje trots haha. Je bent zo goed bezig, echt super joh, lekker knallen!! *\o/*

Black_Kelpie: oooh jij hebt zalm, nu ben ik jaloers <3

Sanne: ja was zeker vroeg, ik denk dat ik vanmiddag nog maar even een middagdutje ga doen, want ik heb slecht geslapen, maar wel lekker dat het in de ochtend zo rustig is in de gym!

Zo, de halve dag zit er voor mij alweer op haha! Lekker wezen sporten, gisteren 350 kcal verbrand, vandaag 380, dus super chill (even voor het idee, dat is gewoon 100 gram die je er even af sport!!!) werd vanmorgen na het sporten heel erg flauw, dus ik moet even kijken hoe ik het de volgende keer met ontbijten ga doen, want dit is niet fijn.. Heb mn verplichting voor naar de sportschool gaan weer voldaan, de rest van de week, lekker aan de wandel denk ik.

Mijn lijstje:
O: kwark
T: granenbiscuits
L: 2 boterhammen met gebakken kipfilet en tzatziki
T: mueslireep en een appel
A: worteltjes, aardappelpartjes uit de oven en cordonbleu (schrijf je dat zo?)
B: 30 minuten cardio, 30 minuten kracht (380 verbrand)

Kcal: 1698 te verbranden 2198, denk dat ik dat makkelijk haal, dus vanavond nog even wat eten :)
Fijne dag allemaal!!

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 12:43

De noten zitten niet in de Weetabix, die doe ik er zelf bij :D De Weetabix zelf zijn een soort aan elkaar geperste zemelen. Klinkt heel lekker :Y)

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:36

Ik een hele bijleespost, druk k met me dikke vingers op enter :')

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:37

Lekker vroeg Sharon hoe ging je training?? Ik heb nu 3u spinning les :oo
Haha 3 aparte groepen, geef les. Ach is te doen lekker voor de kcal

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:45

black_kelpie schreef:
De noten zitten niet in de Weetabix, die doe ik er zelf bij :D De Weetabix zelf zijn een soort aan elkaar geperste zemelen. Klinkt heel lekker :Y)

Lijkt me wel het uitproberen waard :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:53

jaimy10 schreef:
Lekker vroeg Sharon hoe ging je training?? Ik heb nu 3u spinning les :oo
Haha 3 aparte groepen, geef les. Ach is te doen lekker voor de kcal

En die zegt dat ze geen conditie heeft :P ik lig na 1 uurtje spinning al dood te gaan :+

Sharonnn goed bezig hoor!! +:)+

Black kelpie ii ben benieuwd hoe de shakes bevallen!

Kelly motivatie weer terug :D

Ik heb een heel rommelig dagje vandaag, geen lijstje waard...

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 13:58

Black_kelpie: oh oeps, mijn fout :+

Jaimy: ja ging lekker, alleen ik voelde me na de training niet zo goed, moest echt wat eten (granenbiscuits met een laagje chocolade, voor de snelle suikers) dus ik denk dat ik anders moet ontbijten.. WoW 3 uur spinning, ik heb die conditie echt niet Haha, respect hoor!

Laura: ging lekker inderdaad! Balen van je dagje, maar hee niks aan te doen, morgen weer een dag :(:)

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:10

Maar hoe eet je dat dan? Ik zag het laatst op m'n werk staan haha. Moet je dat eerst laten weken in melk ofzo? Of verkruimel je het?

Die pannekoeken heb ik weleens gehad geloof ik, ik vond ze niet mega lekker volgens mij. Weet het niet zeker meer, maar ik vergelijk het altijd te veel met gewone pannekoeken. Wat heb ik daar zin in trouwens :=

Lekker bezig geweest Sharon! Ik vind jouw berichtjes ook altijd erg motiverend :)

Wow dat is lang jaimy!

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:15

Ooooh pannenkoeken <3 daar heb ik echt zin in nu (ik heb dus echt net mn lunch op :+ ) misschien morgen even maken!

Lief van je kelly, heb ik bij jou ook altijd! :D

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:26

Ik hou ook erg van pannenkoeken! Maak ze zelf ook altijd van scratch, en dan enkel bloem, ei en melk. Tijdens het bakken lekker wat kaas op laten smelten en smullen maar! <3

Jeetje Jaimy, 3 uur spinning... Ik vind het wel grappig, heb het ooit eens gedaan en was wel echt kapot na 1 uur.

black_kelpie

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 14:29

_KellyAV schreef:
Maar hoe eet je dat dan? Ik zag het laatst op m'n werk staan haha. Moet je dat eerst laten weken in melk ofzo? Of verkruimel je het?

Die pannekoeken heb ik weleens gehad geloof ik, ik vond ze niet mega lekker volgens mij. Weet het niet zeker meer, maar ik vergelijk het altijd te veel met gewone pannekoeken. Wat heb ik daar zin in trouwens :=

Ik verkruimel ze door de yoghurt omdat ze daarin niet uit elkaar vallen, maar ze weken in melk kan ook. Met melk vind ik ze zelf niet lekker, cornflakes of andere cereals ook niet trouwens. En dan toppen met wat je lekker vindt, dat kan van alles zijn.

Ze hebben deze pannenkoeken en ook een protein-variant geloof ik. Ik kijk wel of het wat is, met zomerfruit en Griekse yoghurt opgeklopt met een beetje vanille essence kàn het bijna niet vies zijn O:) Of met chocopasta en banaan....

_KellyAV

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-18 15:07

Net voor de lunch zat ik te twijfelen of ik pannekoeken zou maken. Maar niet gedaan, dit weekend wordt al slecht genoeg haha.

Ah oké! Als ik een een open pak op m'n werk aan tref ga ik het proberen. Ik vind cereals inderdaad ook niet lekker met melk, ik hou sws niet van melk.

Pannekoeken met chocopasta en banaan <3 daar mag je me voor wakker maken haha