[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:09

Ziet er goed uit Anc! :D :#

lovelucydan

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:36

Ik moet eerlijk zeggen dat ik me er niet mee bezig houd of producten CF zijn. Tuurlijk liever geen dierproeven. Maar zoals eerder geschreven hier je ziet eigenlijk door de bomen het bos niet meer. Er is te veel om op te letten en met overnames en moeder bedrijven en of het in een ander land wel getest word... Pfffff sorry maar mij kost het te veel moeite om dit allemaal bij te houden en dan bepaalde producten wel of niet te kopen

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:52

Leys schreef:
Grappig, een keer in de zoveel tijd komt dat wel of niet CF en in welke mate je CF gaat toch weer oppoppen...

Wat ik me nou oprecht afvraag, Mies en Merel (bijvoorbeeld), waarom kiezen jullie er voor om wel merken te gebruiken waarvan het moederbedrijf niet CF is?
Er zijn toch genoeg andere, fijne, merken die 100% CF opties aanbieden?

Is dat puur omdat je het merk gewoon fijn vindt of maak je de producten die je al hebt op en koop je ze dan niet meer? (Dat zou ik logisch vinden, aangezien weggooien niks meer helpt en ook weer zonde is.)
Of zijn dat alleen specifieke producten waarvan je nog geen fijne CF vervanger gevonden hebt?

Ik ben het er helemaal mee eens dat het ieders eigen keuze is en iedereen zelf moet beslissen in welke mate je wel of niet CF gaat, maar dit vraag ik me al een tijdje af, gewoon omdat ik het oprecht niet snap.

Nice Mondy!
Ik ben eindelijk koortslip vrij *\o/*
Bring on de nieuwe Smashbox lipsticks die ik in Dublin gekocht heb :D

En oh boy, hij is fijn!
Voelt alsof je alleen iets van balm op hebt, dekt als een malle en bijna tot geen transfer.
Ik ben flieft <3

Dit is Do no wrong:

[ [url=m/13y0yr.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind dat een beetje hetzelfde als: ik ben zo gek op mijn vriend maar zijn moeder staat me niet aan dus jammer dan :') . Het zijn nu eenmaal 2 verschillende merken. De 1 test wel, de ander gewoon niet. Er is enkel sprake van een financiële overeenkomst.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:58

Dat hangt ervan af hoé erg die schoonmoeder is denk ik (en hoe gebonden zoonlief aan mams is) :') ;)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:59

Ik heb even getwijfeld of ik het ging posten, maar ik doe het toch, want ik stoor me er aan ;)

Ik merk bij sommige mensen dat er heel hard geroepen wordt dat je elkaars mening moet respecteren, maar nu ik een vraag stel, gewoon omdat ik daar oprecht nieuwsgierig naar ben, zonder nare ondertoon, met respect voor de mening van iemand anders, dat daar op gereageerd wordt, met toch een niet al te vriendelijke ondertoon...

Misschien lees ik iets wat er niet is en daarom post ik het toch maar, omdat ik de sfeer hier juist altijd zo fijn vind en ik het idee heb dat er dingen gezegd en uitgepraat kunnen worden, maar ook ik mag toch mijn mening hebben en een vraag stellen?

Dat mensen het niet met elkaar eens zijn moge duidelijk zijn, maar dat wil toch niet zeggen dat de een gelijk heeft en de ander niet of dat de een zijn mening mag verkondigen en de ander niet of dat de een beter bezig is dan de ander?

Het lijkt mij juist goed dat deze discussie gevoerd wordt, iedereen krijgt dan de juiste informatie en kan dan voor zichzelf beslissen of hij een grens trekt en waar die grens dan precies ligt.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-17 11:00, in het totaal 1 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:00

Michelle en ik hebben het inderdaad al is eerder uitgelegd. :)
Ik ben bijvoorbeeld groot fan van Too Faced en zij vallen nu onder de Estée Lauder groep. Door het kopen van producten van dit merk gaat de meeste winst naar Too Faced en hopelijk ziet een Estée Lauder groep dan dat de CF merken het beter doen dan de niet CF merken en uiteindelijk meer merken overstag zullen gaan. Immers zijn dierproeven nergens meer voor nodig. We weten wat werkt en wat niet werkt. Het succes van een Tarte, Urban Decay, Too Faced en indie merken spreekt voor zich.

lovelucydan, dat is prima hoor en snap dat het op het begin heel ingewikkeld is. Had op het begin ook bijvoorbeeld iets gekocht waarvan ik later dacht: oliebol dit is helemaal niet CF!
Maar je kan het jezelf ook gewend maken en uiteindelijk is het eigenlijk best simpel.

Maar goed, het is voor ieder een keuze en dat is allemaal prima. Ik eet gewoon vlees, draag leer en dat is ook een bewuste keuze.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:09

Mijn ondertoon was niet bedoeld als onvriendelijk dus excuses als dat vanuit mij zo is overgekomen, je vraag nam ik ook niet negatief op maar als oprechte interesse, maar het stond gewoon een paar posts erboven. Iets opnieuw beantwoorden is geen ramp, met liefde zelfs, maar vind ik jammer als ik vrij veel tijd heb gestoken in een (vind ik) goed beargumenterend stuk. Als er dan zo'n interesse is naar mijn mening of die van Merel zoals je aangeeft dan had in het stuk tekst alle antwoorden gelezen kunnen worden.

edit: Ik respecteer en waardeer alle meningen overigens zoals die van jou en Kelly omdat het voor mij een perspectief bieden kan voor ieders beweegredenen of waar voor iemand de grens ligt, zoals Kelly die het dan inderdaad hypocriet vind van zichzelf ivm haar eten/tassen etc. Dat snap ik dan ook heel goed, het is ook een lastig iets om een standpunt over in te nemen en als dat je standpunt is is dat ook prima. Wat ik doe hoeft niet per defenitie goed te zijn, maar ik vind het goed. Hetzelfde zal ongetwijfeld voor jou ook gelden. Wat iedereen doet in zijn of haar leven is prima en heeft uiteindelijk geen effect op mij of mijn leven en ik ben wel de laatste persoon om iemand af te zeiken op hun manier van leven. Daar bereik je niets mee. Tuurlijk vind ik het rot dat mensen producten gebruiken die niet CF zijn, maar met iemand dwingen bereik ik niks. Met informatie geven vind ik dat je veel meer zal bereiken dan iemand shamen omdat ze denken wat ze denken of doen wat ze doen, en proberen hun standpunt te snappen ookal ben je het er niet mee eens. Zo probeer ik in ieder geval in deze situatie te staan met iedereen die ik spreek over cf/non-cf. Het is een van de meest onaangename discussies om te voeren en daarom dat ik me er vaak graag buiten hou omdat ik niet hou van de agressie en emotie die het bij velen los kan maken. Agressie vind ik geen mooie manier om te informeren of een discussie te voeren maar helaas blijft onbegrip en negativiteit voor elkaar vaak de ondertoon in zulke discussies.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-17 11:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:19

Ik heb je hele stuk gelezen, blijkbaar is mijn vraag dan nog niet specifiek genoeg omschreven, want ik snap wel wat je bedoeld.
Laat ik proberen om het duidelijker te maken: waarom bewust een merk kopen, waarbij het moederbedrijf niet CF is, terwijl er legio andere opties die wel 100% CF zijn beschikbaar zijn?
Je geeft aan dat je een signaal af wilt geven, dat snap ik, maar denk je niet dat het signaal duidelijker is als ze overal minder omzet draaien?

Ik vraag me namelijk af of een groot bedrijf echt zo merkspecifiek kijkt. Ik denk dat ze meer overal kijken naar hun omzet en dat ze niet naar wel/niet CF kijken, maar als zo'n groot bedrijf minder omzet op niet CF merk draait, dat ze dan eerder de stekker uit dat stukje van hun omzet trekken dan te kijken hoe ze die CF krijgen.

Ik zeg niet dat dat goed is, juist niet, of dat dit het geval is, maar ik heb wel mijn vraagtekens er bij.

Dat is trouwens ook precies de reden waarom ik het toch poste.
Omdat ik de discussie wel heel goed vind, omdat iedereen dan beter zijn eigen mening kan vormen en ik het wel belangrijk vind dat er over gesproken wordt.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:23

Mooi kapsel Mondy!

Ik vind het wel een beetje een slecht excuus om te zeggen dat je niet CF koopt omdat je het niet weet. Google CF merken en je hebt meteen alle info. Als je niet CF wilt kopen prima hoor, maar zeg het dan gewoon :P Excuus is echt niet nodig hoor.

Denk dat Nars net meer gaat verkopen nu ze in China gaan aanbieden dus boeit hun die dieren wat... Ze verdienen meer! Profits!

Hebben jullie de Too Faced dupe gezien? Ze hebben MUR nageaapt, terwijl MUR hun met het concept na heeft geaapt. Ik vind het eigenlijk wel echt heel erg grappig :')

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:27

Voor mijn gevoel heb ik dat omschreven in dat stuk door te zeggen dat als je bij beide bedrijven niet meer koopt de omzet bij beide keldert en ze niet zien waar het aan liggen kan - voor hun gevoel kan het dan ook liggen aan een release die niet in de smaak valt. Dat heb ik denk ik niet duidelijk genoeg omschreven. Nu snap ik je vraag.

Ik snap jouw standpunt zeker want je hebt hele logische argumenten waarvan ik het nut ook zeker in zie dat ze gaan kijken van "oliebol, we verliezen overal winst: hoe dan".

Voor mezelf denk ik dat dit uiteindelijk minder effect zal hebben dan de mensen die bij het cruelty free dochterbedrijf blijven kopen. Of een groot bedrijf er uiteindelijk zo naar zal kijken, de tijd zal het leren, maar ik hoop zo enigszins mijn bijdrage te leveren aan de verandering. Ik snap je vraagtekens, echter staan diezelfde vraagtekens voor mij bij de beweging die beide bedrijven van de lijst schrapt. Dat betekent niet dat de manier waarop ik het doe beter is, maar dat ik geloof dat daar meer mee bereikt kan worden. Of dat ook zo is zal de tijd moeten leren uiteraard.

Ik snap dat je zo'n merk als niet-CF ziet, maar ik vind een merk niet-CF als zij zelf testen of verkopen aan China en hiermee tests betalen.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-17 11:38, in het totaal 2 keer bewerkt

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:28

Ik ben geen econoom en ook geen expert in marketing, maar het kan niet anders dan dat er bij gigantische groepen zoals Estée Lauder en L'Oreal marktonderzoeken worden gedaan. Wanneer blijkt dat bepaalde merken het beter doen dan de rest en dit geen eenmalige waarneming is, zullen ze moeten onderzoeken hoe en waarom. Helemaal nu ook dat CF steeds meer begint te leven onder de mensen. Kijk maar is naar de woede omtrent de beslissing van Nars om niet meer CF te zijn en je moet haast onder een steen leven wil je dan niet inzien dat mensen bewuster bezig gaan zijn met waar ze iets kopen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:28

Als ik even heel eerlijk mag zijn Chimello, dit bedoel ik dus, zo'n post.
Ik snap dat je het niet vervelend bedoeld, maar het leest alsof je het nogal ongenuanceerd hebt neergezet en dat kan bij een ander nogal naar binnen komen bij zo'n gevoelig onderwerp.

Volgens mij is er niemand die gezegd heeft niet CF te kopen omdat ze gewoon niet weten of het CF is of niet.

Of Nars meer gaat verkopen of niet omdat ze niet CF zijn, tja, de tijd zal het leren.
Dat ze meer gaan verdienen omdat ze ook in China aan gaan bieden lijkt me logisch, het is een hele grote markt.
Dat verdiensten een factor is bij merken lijkt me logisch, niemand verkoopt een product of werkt omdat ze het leuk vinden, inkomsten zijn altijd belangrijk ;)

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:30

Ik ben wel benieuwd hoe groot de markt in China daadwerkelijk is en hoeveel westerse klanten ze gaan verliezen. Of dat tegen elkaar op weegt of dat ze alsnog meer verkopen. Denk dat laatste. Ze zullen die overweging vast gemaakt hebben tenminste.

Wat ik vooral bijzonder vind is dat producten die in China gemaakt worden niet op dieren worden getest, maar alles wat geïmporteerd wordt wel.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:32

De Chinese markt is zo groot dat ik denk dat ze daar flink mee gaan verdienen. Of het het waard is om je voor duizenden klanten te "verloochenen" om het maar even zo te noemen als je jezelf als merk op zo'n hoog paard hebt gezet door te preachen dat je CF bent.... dat weet ik niet. Winst zullen ze ongetwijfeld blijven maken, geloofwaardigheid raken ze bij velen kwijt maar op geloofwaardigheid blijft een bedrijf uiteraard niet draaien.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:38

Leys schreef:
Als ik even heel eerlijk mag zijn Chimello, dit bedoel ik dus, zo'n post.
Ik snap dat je het niet vervelend bedoeld, maar het leest alsof je het nogal ongenuanceerd hebt neergezet en dat kan bij een ander nogal naar binnen komen bij zo'n gevoelig onderwerp.

Ben het hier overigens mee eens. Het is een gevoelig onderwerp waarin meningen zo verdeeld liggen. Je hebt enorm goede intenties met wat je zegt, dat zie en weet ik. Maar het is niet altijd luiheid of een excuus en dat moet je ook begrijpen als je een CF gebruiker bent. Ik heb ook een tijd gehad dat ik dacht ja jezus, je wil gewoon niet. Maar door meer te praten over beweegredenen zoals in deze discussie, leer je zoveel meer en met begrip en respect ga je een ander snappen dat het niet een excuus is of luiheid.

Het IS ook een hoop. Ik ben per week alle sites aan het checken om te zien of al mijn merken nog CF zijn. Ik zoek een nieuwe kapper, moet oppassen met mijn droogshampoo, shampoo, oliebol, gaat Kruidvat niet ineens ook naar China? (oke kleine kans maar om een beeld te schetsen!). Verjaardag, mensen kopen makeup voor me omdat ze weten dat ik er gek op ben maar het is niet CF, poedersuiker, wat moet ik nu doen? Ga ik het alleen bij makeup houden of trek ik het door in shampoo? En als ik dat doe, dan ook voor afwasmiddel? oliebol, zojuist gehoord dat zijde niet diervriendelijk is en in cosmetics zit MAAR technisch gezien zijn cf cosmeticabedrijven die dit gebruiken gewoon CF want ze TESTEN niet op dieren terwijl het proces ZWAAR dieronvriendelijk is. Waar trek ik de grens? (Voor mezelf weet ik deze nu uiteraard).

Ik ben er CONTINU mee bezig en het vreet enorm veel energie en tijd. Dit is nog maar een zeer klein deel van mijn dagelijkse gedachtengang. Ja, in de winkel zoek ik binnen 2 minuten op google op "logical harmony *naam merk*" en krijg ik een resultaat en ja ik weet mijn favoriete merken inmiddels uit het hoofd maar alsnog moet ik wekelijks controleren of deze merken zich eraan houden. Ja, voor mij is dit alles het meer dan waard, maar ik snap dat een ander hier geen tijd voor heeft bovenop alle dagelijkse dingen.

Mijn moeder heeft er geen tijd voor bovenop haar gezinsleven waarbij ze met boodschappen al rekening moet houden met de eetgewoontes van 4 mensen, die krijgt het helemaal benauwd bij de gedachte dat ze andere schoonmaakproducten of afwasmiddel moet gaan kopen omdat haar merken niet CF zijn en dat SNAP ik. Ze is al zoveel tijd kwijt aan alleen rekening houden met onze eetvoorkeuren! Tuurlijk zie ik het graag anders, maar haar situatie laat het op het moment niet toe. Toch gaat ze vaak met me zitten en vraagt ze naar info over CF. Dat waardeer ik en dat waardeert zij. Ze wil het snappen, ze wil het begrijpen maar is op het moment niet in een situatie om het te veranderen, maar ze heeft het begrip en ik geloof dat over een tijd ze er wellicht ook helemaal mee bezig is als de tijd het toelaat.

In het begin moest ze nog erom lachen wat ik deed en vond ze het apart, nu snapt ze het en respecteert ze wat ik doe en toont interesse, maar ook omdat ik respecteer wat zij doet en me in haar redenen interesseer. Ik snap waarom zij het (nog) niet doet.

Begrijpen dat dit voor iemand niet mogelijk is op een bepaald moment of in een bepaalde gedachtengang is zo belangrijk. :j Respect en informatie gaan alles veranderen. :)

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:57

Ik allang heb aangegeven dat ik iedereen verder in z'n waarde laat. Is ook het enige wat ik hier verder op ga zeggen.

Als iemand nog op zoek is naar een cheap en fijn vegan/CF shampoo en haarmerk, DM Alverde (Duitsland) heeft een natuurlijn. De shampoo en conditoners komen in verschillende opties, zijn helemaal vegan en proefdier vrij. Ze hebben ook haarmaskers en makeup, deo en heel veel meer. De makeup vind ik minder maar er zitten goede dingen tussen. De bronzer gebruik ik als setting poeder :')

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:22

Thx voor de complimenten ! Heb inderdaad een lichtere haardos/bos nu :))
Weet niet meer wie het vroeg maar had niks op mn lippen, bbq savonds dus dat was er toch weer binnen een paar tellen af gegaan.

Anc mooie look weer <3

qua wel niet CF... het liefst zou ik helemaal CF willen..wie niet !
Maar ik geef eerlijk toe dat ik de tijd er niet voor heb om bij alles uit te zoeken wat wel of niet CF is. Sowieso omdat ik dan niet het ene wel en het andere niet wil doen.
Ik hoop gewoon dat er ooit een alternatief gaat komen mbt die dierproeven :(
Ik probeer waar kan ervoor te zorgen dat ik er zo min mogelijk aan bijdraag ( bijvoorbeeld geen bont enz) en wie weet lukt het ooit om zo min mogelijk/geen producten van te hebben.

Als ik eroverheen gelezen heb alvast sorry, maar hoe doen jullie dat met medicijnen bijvoorbeeld ? Die worden wel allemaal/voor een groot deel getest toch ?

Maar is het niet een idee om er een apart topic van te maken ? Ervaringen/merken uitwisselen en waar iedereen vragen kan stellen ? Want het is zeker wel de moeite waard !

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:31

Ik ga even eenmalig reageren op het CF gebeuren. Allereerst vind ik het heel hypocriet om te zeggen dat je in alle mogelijkheden die je hebt jouw deel aan de wereld bijdraagt, terwijl je niet volledig vegan leeft (want dan pas zou je in alle mogelijkheden diervriendelijk leven). Of dat je vindt dat dieren niet te hoeven lijden omdat je er mooi uit wilt zien, maar je draagt wel leren jassen en Uggs. Wees dan eerlijk tegenover anderen en tegenover jezelf. Ik vind het echt heel goed dat iedereen op zijn of haar manier al een verschil maakt, hoe klein of groot ook. Maar ik vind dat je dan wel realistisch moet zijn over wat je precies bijdraagt, want eerlijk is eerlijk, hoe goed ik ook vind dat ik bezig ben, ik heb ook nog veel te verbeteren.

Ikzelf eet al ongeveer 10 jaar vegetarisch, daarnaast ben ik sinds kort ook vegan gaan eten/leven. Daarbij probeer ik me erg bewust met cruelty free cosmetica bezig te houden en houd me aan de lijsten van CFK en Naoki, en het liefst zou ik zoveel mogelijk vegan make-up kopen. Ben ik in het verleden laks geweest? Ja, want ik dacht oprecht dat MAC producten in Europa cruelty free waren, dus ja, die heb ik aangeschaft. Nars heb ik in het verleden ook aangeschaft, maar dat ga ik ook niet meer doen. Ik heb ook leren schoenen gekocht, omdat ik dacht dat het 'toch restafval was' en ik er direct geen dieren kwaad mee deed. Leef ik nu dan 100% diervriendelijk op dit moment? Nee. Want ook in cruelty free producten kunnen losse ingrediënten zitten die in het beginsel getest zijn op dieren. En ook in een nieuwe mobiele telefoon kunnen onderdelen zitten waarvan er minuscule delen getest zijn op dieren.

Wil ik dan überhaupt zo ver gaan? Nee. Omdat ik (heel egoïstisch!) het nog wel een beetje leuk voor mezelf wil houden. Want ja, ook ik hou van een frikandel, of van pasta met een berg kaas eroverheen. Dat verbied ik mezelf ook al. Maar ik ben wel onwijs blij met mijn switch naar een vegan levensstijl :D

En waarom ik dan wel producten koop die als moederbedrijf Estée Lauder of L'Oréal hebben? Omdat ik de losse merken die zich wel inzetten voor CF wil steunen (en er fan van ben natuurlijk), maar omdat het uiteindelijk heel lastig is dit soort multinationals rechtsom of linksom niet te steunen. Want dan kan ik bijvoorbeeld ook niet meer naar de supermarkt om veganistische producten te kopen namelijk... want zij kopen ook plofkippen in. Nogmaals, zo extreem ben ik op dit moment (nog) niet bereid te leven.

Trouwens, de producten die ik nog bezit die niet CF zijn (of bijvoorbeeld mijn leren schoenen), gooi ik niet weg, maar gebruik ik op voor zover mogelijk. Want als ik het nu weggooi vind ik het eigenlijk een nog ergere verspilling.
Laatst bijgewerkt door Drunksheep op 21-08-17 12:45, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:32

Mondy schreef:
qua wel niet CF... het liefst zou ik helemaal CF willen..wie niet !
Maar ik geef eerlijk toe dat ik de tijd er niet voor heb om bij alles uit te zoeken wat wel of niet CF is. Sowieso omdat ik dan niet het ene wel en het andere niet wil doen.
Ik hoop gewoon dat er ooit een alternatief gaat komen mbt die dierproeven :(
Ik probeer waar kan ervoor te zorgen dat ik er zo min mogelijk aan bijdraag ( bijvoorbeeld geen bont enz) en wie weet lukt het ooit om zo min mogelijk/geen producten van te hebben.

Als ik eroverheen gelezen heb alvast sorry, maar hoe doen jullie dat met medicijnen bijvoorbeeld ? Die worden wel allemaal/voor een groot deel getest toch ?

Maar is het niet een idee om er een apart topic van te maken ? Ervaringen/merken uitwisselen en waar iedereen vragen kan stellen ? Want het is zeker wel de moeite waard !

China is er mee bezig! *\o/* Er is een technologie die ze nu langzaam zijn gaan accepteren en gebruiken voor shampoo en andere producten! Dus fingers crossed dat ze snel overstag gaan om dit op alles te doen, China houdt de vooruitgang tegen.

Medicijnen vind ik heel moeilijk en moet ik me meer in verdiepen voor ik daar een goed onderbouwde mening over kan hebben. Makeup is een luxeproduct, geen levensbehoefte en er zijn talloze manieren om tegenwoordig te testen dus kan ik direct zeggen wat ik ervan vind. Medicijnen heb ik me nog niet in verdiept, eigenlijk alleen producten die ik koop. Ik weet nog niet of in de hedendaagse medicijnen er goede alternatieven zijn om te testen. (als iemand dit wel weet laat het aub weten! :'))

Het is wel iets waar ik al over nadenk, van wat als ik ziek ben en medicatie moet die getest is... het zijn nog steeds dezelfde dieren waar ik voor aan het strijden ben. Het houdt me bezig en vind het iets waar ik nog niet goed mijn mening over heb omdat ik er nog niet voldoende informatie over heb opgezocht. Ik ga er me eens meer in verdiepen!

Ik heb overigens vaker topics erover gezien op bokt vol haat en onbegrip. Ik merk dat er hier meer begrip is maar over heel het forum..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:39

Misschien inderdaad beter een nieuw topic voor CF. Want het moet wel leuk blijven hier :(:)

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:40

Hmm ja het moet niet de sfeer gaan beïnvloeden inderdaad. Merk dat het hier al wat minder liefjes gaat als dat kan :D

Ik duim met je mee dat China er ook mee bezig gaat.

Edit: Wat ik altijd zo lastig vind aan dit soort onderwerpen is dat ik mij afvraag hoe je echt in het geheel eraan kan bijdragen dat je CF bent. Dus bijvoorbeeld het leer voor je tuig voor het paardrijden... en paardrijden in het algemeen ( je doet toch iets onnatuurlijks)
Of het houden van andere huisdieren zoals vogels in kooien.

Als je echt echt echt helemaal CF zou willen gaan zou dat toch ook weer een onderdeel kunnen zijn ?

Ik snap dus echt voor beide kampen hoe lastig dit onderwerp is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:52

Ik ga er maar even vanuit dat een deel over mij ging, dus hypocriet mag je me vinden maar je weet niet wat iemand ondertussen al aan het proberen is. Lichamelijk kan ik de overstap nog niet maken naar een vegan lifestyle en dus werk ik met mijn dokter daaraan zodat ik sterk genoeg ben om dat te kunnen doen. Daarnaast woon ik nog thuis waarbij ik de boodschappen niet doe en niet iedere avond hoef te koken en waar verwacht wordt dat ik eet wat op tafel staat en waar ik leef met mensen die de vegan lifestyle niet zien zitten. Ik heb het hier ook al uitvoerig met mijn ouders over gehad en zolang ik thuis woon gaat het niet gebeuren.

Dus, ja. Ik vind dit ik op dit moment alles in mijn mogelijkheden doe wat ik op DIT moment kan. Ben ik er al? Nog lang niet. Is iedereen het ermee eens dat ik alles doe wat ik op dit moment kan doen? Vast niet. Als ik op mezelf ben zal ik dit echt wel strenger door gaan voeren om te komen waar ik wil zijn. We hebben allemaal nog veel te veranderen, maar voor dit moment doe ik alles wat ik kan, in alle aspecten waar ik een verandering kan maken. Dat was ook wat ik bedoelde en niet dat ik nu al alles doe om de wereld beter te maken en vind het jammer dat er dan gezegd wordt dat ik niet alles doe wat ik kan. Op dit moment kan ik niet verder gaan dan wat ik heb gedaan en zo leef ik nu ook gewoon door bij te dragen wat ik kan in alle mogelijkheden die ik op dit moment heb. Overigens gaf ik ook aan cruelty free te leven en CF staat voor testen op dieren en dat ik nog niet dierliefhebbend leef maar daaraan werk.

Daarnaast vind ik het super dat je nu overgaat op vegan en dit ook toepast in je makeup.

En alles is inderdaad ooit getest, zelfs water. Maar we kunnen het verleden niet veranderen, we kunnen wel zorgen dat we de toekomst veranderen en dat er nooit meer wat getest zal worden.

Dit is het laatste wat ik erover ga zeggen want vind inderdaad de sfeer niet ten goede komen en dat onbegrip toch een nare ondertoon blijft geven.
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 21-08-17 13:03, in het totaal 1 keer bewerkt

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:02

Deze discussie kun je ontiegelijk ver doorvoeren. Dat we sowieso met véél te veel mensen op aarde zijn, dat de mens per definitie een vervuilend/vernietigend wezen is en we met deze bezetttingsgraad op aarde nooit met ons allen 100% 'sustainable' kunnen zijn.

Ik denk dat we ieder voor zich ons best (kunnen) doen op het gebied waar we dat haalbaar achten. En de ene gaat daar verder in dan de andere.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:11

Ik ben het echt zó niet met je eens, Mies := want waar een wil is, is een weg. En nogmaals, zoals ik in mijn verhaal zeg, wees echt eerlijk met jezelf. Het zal me echt worst wezen of je vegetarisch/vegan eet of niet, maar kom dan niet een heel verhaal ophangen met allemaal smoesjes (want dat zijn het in mijn ogen wel! Je kan natuurlijk zelf boodschappen doen, en dat het lichamelijk niet zou kunnen is imo helemaal onzin) waarom het zogenaamd allemaal niet kan.

Nogmaals, super dat je CF cosmetica koopt en dat je op die manier al je steentje aan de wereld bijdraagt! Ik vind het supergoed van iedereen die er op wat voor schaal dan ook mee bezig is :j maar wees wel 100% eerlijk.

Maargoed ik zal ook mijn kwek houden, want ik kan hier heel lang over doorgaan als het moet haha!

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 13:51

De UGGS en Moscow jas heb ik nog van voor ik CF ging. Ik gooi ze niet weg dat vind ik zonde. Daarbij heb ik ook nog gezegd dat mijn volgende stap is ook dons en leer te laten liggen. Dus ik snap niet helemaal waar je persoonlijke aanval vandaan komt. Ik heb enkel gezegd dat er voor sommige ook een grijs gebied is in deze kwestie en dan men ergens moet beginnen zonder van de een op de andere dag perfect te zijn.

Je dist mijn bericht en dan zeg je dit:

Drunksheep schreef:
Wil ik dan überhaupt zo ver gaan? Nee. Omdat ik (heel egoïstisch!) het nog wel een beetje leuk voor mezelf wil houden.

Plus je zegt dit:

Je zegt dat je blij bent als ieder zijn steentje bijdraagt, hoe groot of klein ook. En als ik dat dan doe door CF cosmetics te gebruiken noem je me wel hypocriet.

Gaat het?