Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Miran

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 18:40

Ik wens je een onwijs mooi en gezond 2017, met veel geluk met je paarden en genieten van iedereen waarvan je houdt :)

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 21:41

Alice, je kan ook niet alles tegelijk willen he :P De loterij en een gezond lichaam :P _O- Helaas hier ook geen miljonairs rijker -O-

Ik hoop dat 2017 voor jou een goed jaar wordt en dat je eindelijk weer eens kunt gaan leven! Het is je zo gegund!

En laat het uit je hoofd he die buikspieren!!! 8)7 {:)-:( ~~}>

Wendy_Komen

Re: Licht aan t einde van de tunnel, welk einde?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-17 22:15

Meid, als ik iemand wel een goed 2017 gun, ben jij het!!!! Laat dat licht nu eindelijk eens komen voor jou aan het eind van de tunnel!!!

Lay_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 20:41

Ik wens dat 2017 jou jaar mag worden en dat al je wensen in vervulling mogen gaan!

esje01

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-17 21:46

Zijn de meisjes thuis?
Foto spam!!!!!!!!!!

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-17 22:05

Dankjewel allemaal!

Vandaag de twee merries naar huis gehaald, heel dapper allebei en Liberty was helemaal fantastisch. Vorige twee keer op de trailer wilde ze er niet echt van harte op, anders gezegd, ze is gewoon letterlijk de trailer in getild. :=

Dus was een beetje bang dat ze nu (na de lange reis) er nog minder graag op wilde. Maar ze stond er binnen 5 minuten op, geen aansporing of iets nodig gehad. Ze vond de klep wel spannend, voeten zo hoog optillen, maar wat doet ze t toch dapper! Eenmaal op stal stonden ze ook vrij snel rustig hooi te eten. Zo blij met de meisjes. <3
Helaas was t al donker, dus heb ze niet meer op de wei durven zetten. Maar ze hebben gewoon bij mijn ouders thuis lekker buiten gestaan. Dus morgen vroeg als t licht wordt mogen ze buiten spelen.

Eerst even wennen hier allebei en dan ga ik beginnen met Liberty met basis dingetjes, grondwerk en clickertraining, vrijheidsdressuur. Met Urya ga ik ook weer beginnen met vrijheidsdressuur en clickeren. Fin rustig een band op gaan bouwen en elkaar goed leren kennen. Heel veel zin in, maar ik weet nu al dat het zwaar gaat worden. Ben zo niets meer gewend, pff. Hopelijk snel fysiek weer wat fitter, meer conditie, kracht, enz. Want zit mezelf gigantisch in de weg. Gelukkig heb ik nu wel enorme motivatie in de meisjes gevonden, dus gaat helemaal goed komen. Beetje opletten nog, want operatie is pas 3 weken geleden en na 6 weken mag je pas lichte werkzaamheden oppakken, zoals bureau/zittend werk. Na 12 weken pas zwaardere dingen. Dus niet zelf met de zooi aan de sjouw gaan, haha.

Ik merk wel dat als ik "fysiek bezig" ben (voor mijn doen dus heel actief :') ), dat mijn drain het iets beter lijkt te doen en het hersenvocht in mijn buik minder veel en dus minder pijnlijk wordt. Begin is even een hel, enorme steken in mijn buik, daardoor wordt het buikvlies/middenrif geprikkeld en dat geeft buikvliesontsteking pijn dat uitstraalt tot in mijn schouders en liezen. Dat verdwijnt weer als ik rustig doorga, maar die pijn is zo heftig...

Morgen zal ik eens foto's maken hier, nu was t helaas al donker. Morgen middag gaat het hier flink sneeuwen en donderdag gaat t heel koud worden (-15/-20). Dus nu kunnen ze nog even de wei ontdekken zonder sneeuw. Al zet ik ze voorlopig maar op een klein stukje (30x50), omdat ze anders alles kapot lopen. Deels klei grond (ook aan de pony's te zien trouwens :') )

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 00:13

Ahww, meisjes lagen allebei lekker languit te slapen! <3
Net te laat voor foto, maar zal vast nog wel eens lukken. Ze staan in ieder geval super rustig, dus dat is fijn. Nu kan ik ook rustig gaan slapen, hihi.

Oh en donderdag koud, het is nu al -15. :brr:
Op stal is t gelukkig niet zo koud, vriest in ieder geval niet.

balance
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 03:13

Leuk is dat he. Vanaf nu kun je dat altijd even gaan checken.

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 07:19

Wat fijn dat de dames zich zo goed gedragen hebben!! Weer een stapje verder naar het "normale" leven.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 10:41

Wat fijn zeg! En bijzonder om te merken dat je drain het beter doet vij activiteit... aannde ene kant ook wel een beetje logisch als je erover nadenkt!

Maar wat koud! :') hoe doe je dat met water? Leidingen zijn vast binnen no time bevroren! Elke x water kapot slaan en met emmertjes zeulen?!

Is... god hoe heet ie :o je vriend al.begonnen bij zn nieuwe job??

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-17 12:01

Nee luxe stallen, ze zijn verwarmd! Dus heerlijk geen gezeul met emmers water, alleen buiten emmer water neerzetten. T is nu -11, vanmiddag en morgen sneeuw. Al denk ik dat t eerder al gaat sneeuwen...

Nu lekker binnen met warme kop thee, paardjes kijken. <3
Stallen en alles vanochtend meteen gedaan en hooi klaar gelegd.

Telefoon foto's, sorry haha. Straks even kijken of ik even met de camera naar buiten kan.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Oh en Bas begint komende maandag, en dan samen drie keer per week taalcursus. :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 13:25

Jättebra, veel succes daar!!

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-17 17:06

heerlijk stukje hebben je paardjes! echt gaaf dat ze nu thuis zijn.

succes met de taalcursus, en met de kkkkou.. brrrr, zou niets voor mij zijn. Verwarmde stallen klinken dan wel weer fijn.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-17 22:45

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

-25 vandaag, brrr. Toen ik de pony's binnen zetten, hadden ze ijspegels aan de snorharen. Zo sneu.

Heb ze wel binnen gezet zodra de zon onder ging (rond half4 is t donker), anders werd het wel erg koud. Verder krijgen ze onbeperkt hooi, om warm te blijven. Gaat ze dan ook goed af, want ze voelen heerlijk warm aan.

Fijne beestjes zijn t. <3

Verder ziek, virusje, bah. En erg veel hoofdpijn, de hoop dat deze drain het nog (goed) gaat doen wordt steeds kleiner...

juval

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:55

mooie foto's!!

sterkte, hoop dat het virusje gauw weer weg is! Ik blijf voor je duimen.. :(:)

Madje1992

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-17 22:58

Ze zien er inderdaad gelukkig uit.

Balen van dat virusje. En hopelijk gaat die drain het toch goed blijven doen. Ik hoop het zo voor je.
-25 is mij toch te koud. Wel fijn dat de paarden verwarmde stallen hebben.
Gaat het doen van de stallen goed?
Leuk dat jullie samen op taalcursus gaan. Ben benieuwd hoe Bas zijn baan daar bevalt.

_KiMbErLeY_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:12

Mooie fotos!

Maar wat KOUD :') Al spijt? _O-

Wat vervelend dat je hoofdpijn hebt, maar... verder? Ik heb het idee dat het iets positiever is dan eerder of niet???

Melissa0304

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 00:38

-25 :wow: :wow: hoe hou je t vol... wel leuke fotos :) hopelijk virusje gauw weg

Undefined

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 04:12

Wat ziet het er gaaf uit! Wel koud haha.

Mij lijkt hoofdpijn nou juist net het probleem, dat is toch juist wat de drain tegen moet gaan?

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 09:24

-25 :wow: Het is hier -5 en dat vind ik al verschrikkelijk koud :=
Dat vosje is echt zo leuk! <3

Hopelijk is het virus snel weer foetsie!

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 10:47

Brrrr die operatie van een nieuwe drain heeft dus nog niets in je afschuwelijke situatie verlost :/ en je had voor de operatie al zo'n pijn..die tussen fase was 3 x niks. Krijg je eindelijk een nieuwe, maakt het niets uit in pijn. Brr
Wat is het plan?

Wat is het koud!!!!

Bellex

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 12:48

Wat een leuke foto's zeg! En tsjeempie wat koud! Kunnen ze er goed mee omgaan, al aan gewend?

Balen van je virusje :(:) en van de dalende hoop dat de drain gaat werken, dat is echt heel rot zeg!

gabyfedde

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:24

Wat een prachtige foto's!! Heerlijk, zonlicht. Dat heb ik al even niet gezien hier in t noorden.
Aangezien je Zweeds wil leren: 'Jag håller tummarna' voor de drain.

Quir

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-17 17:37

juval schreef:
mooie foto's!!

sterkte, hoop dat het virusje gauw weer weg is! Ik blijf voor je duimen.. :(:)

Dankjewel! Virusje lijkt vandaag juist weer even in de tegenaanval te gaan, maar ik denk dat mijn weerstand nu sowieso slecht/laag is.

Madje1992 schreef:
Ze zien er inderdaad gelukkig uit.

Balen van dat virusje. En hopelijk gaat die drain het toch goed blijven doen. Ik hoop het zo voor je.
-25 is mij toch te koud. Wel fijn dat de paarden verwarmde stallen hebben.
Gaat het doen van de stallen goed?
Leuk dat jullie samen op taalcursus gaan. Ben benieuwd hoe Bas zijn baan daar bevalt.

Ja ze zijn heel blij en vrolijk, beginnen nu ook echt al wegwijs te worden. Ze doen het heel goed.

Stallen doen gaat heel goed! Heb ze op stro korrels staan, echt ideaal spul. Heel licht en makkelijk mesten, ben binnen 5 minuten klaar. Nog geen half uur bezig om ze buiten te zetten, hooi en water buiten te geven, stallen mesten en hooi voor de avond klaar leggen en alles te vegen. Terwijl ik t op mijn gemak doe, hihi.

Hoop dat de drain het nog gaat doen, maar heb er een hard hoofd in. :\

_KiMbErLeY_ schreef:
Mooie fotos!

Maar wat KOUD :') Al spijt? _O-

Wat vervelend dat je hoofdpijn hebt, maar... verder? Ik heb het idee dat het iets positiever is dan eerder of niet???

Neeee, haha. Gelukkig is het goed te doen als je goed warm aankleed. Nu is het ook lang zo koud niet meer, -10/-13 ongeveer. Rond 6 uur gaat het weer sneeuwen en dan wordt het altijd langzaam aan weer wat warmer.

Positiever, misschien wel. Ben niet meer zo bang voor hersenvliesontsteking of buikvliesontsteking, maar verder zit er heel weinig verandering in ten opzichte van voor de operatie, behalve dat ik iets beter zie. Zit verder wel beter in mijn vel en dat doet toch wel heel veel. De paarden doen me echt heel goed, motiveert om ondanks veel pijn toch even naar buiten te gaan en dat soort dingen. Ze zijn toch ook afhankelijk van je.

namiro schreef:
-25 :wow: :wow: hoe hou je t vol... wel leuke fotos :) hopelijk virusje gauw weg

Gelukkig is het goed te doen, hihi. Het is alleen wel koud als je "stil staat", dus foto's maken had ik vrij snel gezien met die kou. Als je bezig bent is het verder wel goed te doen. :)

Undefined schreef:
Wat ziet het er gaaf uit! Wel koud haha.

Mij lijkt hoofdpijn nou juist net het probleem, dat is toch juist wat de drain tegen moet gaan?

Mooi he. :))
Inderdaad, dat is een van de redenen om de drain te plaatsen, maar vooral om (verdere) schade te voorkomen. Dat je niet blind wordt bijvoorbeeld.

Helaas is het ook niet "gewone" hoofdpijn of migraine of wat dan ook, maar enorm heftige hoofdpijn waar je gek van wordt.

Cayenne schreef:
-25 :wow: Het is hier -5 en dat vind ik al verschrikkelijk koud :=
Dat vosje is echt zo leuk! <3

Hopelijk is het virus snel weer foetsie!

Nu niet meer zo koud, hihi. Vosje is echt heel leuk, enorm lief dier en echt een knuffelkont. Ze kunnen het samen ook erg goed vinden en hebben veel steun aan elkaar. Heel mooi om te zien.

Hannanas schreef:
Brrrr die operatie van een nieuwe drain heeft dus nog niets in je afschuwelijke situatie verlost :/ en je had voor de operatie al zo'n pijn..die tussen fase was 3 x niks. Krijg je eindelijk een nieuwe, maakt het niets uit in pijn. Brr
Wat is het plan?

Wat is het koud!!!!

Inderdaad, baal er enorm van... Heel ver weg is nog een beeeeetje hoop dat die het beter gaat doen als mijn buik weer wat meer op orde is (weer een collitis, door de antibiotica). Maar ergens is de hoop toch ook wel weer verdwenen.

Van de week even mijzelf verwijzen naar neurochirurg hier in Zweden (in Zweden doe je dat dus zelf := Haha) en daar dan een afspraak maken. Voor het geval het wel weer fout gaat (infecties en zo) dat zij mij en ik hen al gezien heb en geschiedenis bekend is, maar ook eens kijken wat zij verder kunnen /willen doen (misschien toch maar eens een druk meting laten doen of iets). Verder wil ik graag nog even wachten, maar de pijn moet wel doable zijn en dat is nu eigenlijk niet...

knabbelgirl schreef:
Wat een leuke foto's zeg! En tsjeempie wat koud! Kunnen ze er goed mee omgaan, al aan gewend?

Balen van je virusje :(:) en van de dalende hoop dat de drain gaat werken, dat is echt heel rot zeg!

Ja ze kunnen er echt heel goed mee overweg! Ze voelen heerlijk warm aan, zelfs echt warme oren. Verder hebben ze onbeperkt hooi, om de kachel goed brandend te houden. Maar ze doen het echt goed, mooi gezicht ook om te zien hoe ze door de wei scharrelen op zoek naar grassprietjes onder de sneeuw. Fantastisch om van binnen naar ze te kijken wat ze allemaal doen.

gabyfedde schreef:
Wat een prachtige foto's!! Heerlijk, zonlicht. Dat heb ik al even niet gezien hier in t noorden.
Aangezien je Zweeds wil leren: 'Jag håller tummarna' voor de drain.

Fijn he! Was ook de eerste keer zon sinds tijden en vandaag ook weer bewolkt en straks gaat t weer sneeuwen. Maar jij zal helemaal geen zon zien trouwens, ook al scheen ie wel. Haha. Vind het hier al kort dag (half10-half3 ongeveer, nu bewolkt is, is het later licht en eerder donker), gelukkig gaan de dagen nu snel weer langer worden. Snart är det midsommar! Zoals ze het hier zeggen nu kerst voorbij is, haha. Hoeveel sneeuw hebben jullie nu? Waarschijnlijk ook stukje kouder dan hier?

Ik hoop snel goed Zweeds te kunnen verstaan en spreken! Schrijven en lezen gaat redelijk goed, als ze rustig praten versta ik het ook prima (maar zodra ze in dialect gaan praten, pfff, dan ben ik blij als ik één woord per zin begrijp :+ ), praten lukt, maar moet wat meer vertrouwen krijgen en niet bang zijn om fouten te maken... Ik wil het te goed/perfect doen. Zo versta ik ze meestal best prima als ze met elkaar in het Zweeds spreken, maar als ze het tegen mij hebben ga ik twijfelen of ik het wel goed begrijp, haha. Komt vast vanzelf, volgende week 3 dagen in de week Zweedse les. :))

Tack så mycket iaf! :D

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-17 17:43

Groot voordeel is dat bijna alle zweden heel goed engels kunnen dus maar snel naar die neurochirurg.