Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNavatu

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:00

body&fitshop is top :))

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:06

gribaldi schreef:
Echt waar? Hier is hij niet echt smeerbaar om hem op beschuit oid te doen hoor haha knetterhard is hij gewoon, maar staat ook in de koelkast al jaren, ooit eens een pakket gehad met allerlei superfood zooi..

Als hij leeg is komt er ook geen nieuwe hoor, gebruik lekker arachideolie.

Bij ons staat hij gewoon in de kast, dan kan je schrapen en op beschuit oid smeert het makkelijk uit dan!

Mijn lijstje tot nu toe, nog niet zo lang haha
O: volkoren cracker met smeerkaas
T: Banaan (en heb nog een appel klaar liggen)

Verder nog geen idee! Ik ben vandaag van plan vandaag weer een goede dag te hebben!
Ik weeg nu lichter als mijn moeder haha! dat is al in tijden niet zo geweest (nu is zij heel wat aangekomen haha, maar het geeft wel motivatie) Mijn moeder is wel ook wat kleiner als dat ik ben.

LizMD

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:13

De bakspray is nu voor d e helft vd prijs bij de body&fitshop!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:20

Gribaldi, dat geloof je toch niet serieus? Dit is precies waar mijn waterflesjesfilmpje over gaat. Sorry, maar check your facts en laat je niet opjutten...

Margarine is ontwikkeld iov napoleon die een alternatief zocht voor boter voor zijn soldatwn in de oorlog. Boter werd te snel ranzig.
en nee, ik ben geen voorstander van margarine en halvarine. Maar kom op, deze hekserij is echt gelul...
heb geen tijd om verder er op in te gaan, maar driekwart van wat je noemt is niet (meer) waar of volledig nietszeggend. Ingredienten gelijk met verf? Wat een drogreden is dat...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:27

secricible schreef:
Gribaldi, dat geloof je toch niet serieus? Dit is precies waar mijn waterflesjesfilmpje over gaat. Sorry, maar check your facts en laat je niet opjutten...

Margarine is ontwikkeld iov napoleon die een alternatief zocht voor boter voor zijn soldatwn in de oorlog. Boter werd te snel ranzig.
en nee, ik ben geen voorstander van margarine en halvarine. Maar kom op, deze hekserij is echt gelul...
heb geen tijd om verder er op in te gaan, maar driekwart van wat je noemt is niet (meer) waar of volledig nietszeggend. Ingredienten gelijk met verf? Wat een drogreden is dat...

Over een denigrerende kant gesproken...

Afijn alles wat op internet staat is bullshit toch, dit komt ook van internet af :')

http://www.wijwordenwakker.org/content. ... P1175&l=NL

Zijn niet mijn woorden hoor _O-

Verder interesseert het me niks, ik gebruik geen boter dus, enkel wat olie om in te bakken en zelfs dat is zelden :Y)
Laatst bijgewerkt door Travellust op 17-06-15 12:44, in het totaal 1 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:31

Wat zo slecht is aan margarine zijn de transvetten. Deze transvetten vind je niet in roomboter of kokosolie bijv., waardoor je lichaam deze veel beter kan verwerken en gebruiken.

Villa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:36

Body en fit is een prima winkel en ze bezorgen ook snel! Fijne producten en vaak goede prijs/kwaliteit verhouding. Vaak bestel ik wat dingen om te proberen, meestal wel tevreden maar sommige dingen belanden ook in de kast. Ik heb nog wel een lijstje wat ik aan niemand zou aanraden.. :+

Afvallen gaat ook redelijk makkelijk op dit moment, ik zit nu op dag 8 van MFP en het help met echt om meer inzicht te krijgen wat ik allemaal eet (vooral lettend op voedingswaarde het cal. tellen laat ik even achterwege :o ) Ben al iets meer dan een kilo kwijt dus dat is mooi meegenomen!
Ik ga weer beginnen met sporten. Eerst wat vaker de fiets pakken en daarna kijken hoe mijn knieën het gaan oppakken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:46

Snap alleen niet dat die bakspray dan van extra vierge olijfolie is :?

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:53

Die bakspray die net gelinkt wordt heb ik niet... zit op m'n telefoon dus kan de goede hier niet linken maar hij is van het huismerk en zit in een groen flesje.

Lis_Ol

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:57

Handig die info over vetten en boter.
Ik eet sws nooit boter, niet op brood en ook niet om te koken.
Koken doe ik altijd in olijfolie.

Mijn lijstje:
O : 100 gr Griekse yoghurt, cia zaad, tarwe zemelen, haverzemelen, lijnzaad, agave siroop, 1/2 appel.
T: 1 snack a jacks.
L: ga een broodje eten met een vriendin.
A; pasta met spinazie en kip

_Patriciaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 12:59

Hoi allemaal!

Zou ik mij hier ook mogen melden?
Ik ben al een tijdje flink aan het sporten en probeer op mijn eten te letten, maar dat is soms toch best lastig. Misschien helpt dit mij als stok achter de deur om gezond en genoeg te blijven eten :)

Mijn lijstje tot nu toe:
O: Magere Yoghurt met Muesli en glas melk
T: drie rijstenwafels
L: cupasoup kip, 2 volkoren crackers met magere kaas en 2 met paté.
T: Een appel
A: 2 volkoren wraps met gehakt, paprika, maïs en kruiden
T: ?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:04

Mwah, niet alles is bullshit, maar bekijk dingen kritisch. De link getuigt niet van enige objectiviteit.
en sorry, je hebt gelijk, maar kan slecht tegen al die heksenjacht met zoveel onzin. Ga me dan opwinden.

Verdrr komt het er hier ook niet in. Waarom fabrieksmatige meuk zobder smaak gebruiken als je ook lekkere volle roomboter hebt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:21

Samiyah schreef:
Die bakspray die net gelinkt wordt heb ik niet... zit op m'n telefoon dus kan de goede hier niet linken maar hij is van het huismerk en zit in een groen flesje.

Deze? http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/c ... gredienten

Canola schijnt heel goed te zijn ook.
Alleen bij propaan en butaan krijg ik wat gekke associaties die niet gezond zijn haha. Maar geen idee. Dat is misschien om het spraybaar te maken.

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:26

secricible schreef:
Waarom vinden jullie kokosolie een verantwoorde keuze? Waarom verkiezen jullie dat boven bijvoorbeeld olijfolie

Kokosolie kan idd heter verhit worden dan olijfolie en het zet zich nergens vast in je lichaam. Blijft niet aan je aderen plakken. :)
*gaat weer verder lezen, man wat gaan jullie snel* :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:28

Maar miryamk, dat is dus helemaal niet zo als je niet kiest voor extra vergine...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:37

Extra vierge is idd een gezonde keuze maar of het verstandig is hem boven 160 graden te verhitten is mij niet duidelijk.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:37

Nu we toch een discussie over boter/olie etc hebben heb ik ook een vraag.

Volgens MFP is een gebakken ei 129 kcal en een gekookt ei 75 kcal. Is het dan zo dat bij het gebakken ei de boter om in te bakken er al bij gerekend is? Hoe kan het anders meer kcal zijn als een gekookt ei?

Jolien87

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:38

Ja, ze gaan daar volgens mij vanuit dat je het in vet of olie bakt.

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:40

Maar dat is dan toch een beetje krom? Iedereen gebruikt iets anders en een andere hoeveelheid?

_O- ik begon het me ineens af te vragen omdat ik er eigenlijk nooit boter bij reken als ik een ei bak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:40

Ik heb juist gehoord dat canola helemaal niet zo'n goed bakmiddel is...

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:45

Als je een ei bakt ontstaat er geoxideerd cholesterol (sterk radicaal), zou dat misschien verschil maken in kcal?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:46

Ja dat vroeg ik me inderdaad af. Maar ik dacht een ei is een ei. wat je er ook mee doet blijft hetzelfde aantal kcal _O- maar ik begin te twijfelen

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:47

Mijn Foe Yong Hai was ook aardig radicaal geworden gisteren, beetje zwart :+

Miryamk

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:48

Britt_Sisi schreef:
Ja dat vroeg ik me inderdaad af. Maar ik dacht een ei is een ei. wat je er ook mee doet blijft hetzelfde aantal kcal _O- maar ik begin te twijfelen

:D Dat weet ik ook niet, alleen wat het in je lichaam doet verschilt nogal per bereidingswijze :D

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 13:49

Dat lijkt me sterk hoor. Ik denk ook dat het bakvet dan wordt meegerekend :)