Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Linnie050

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:19

Is je fsh waarde ook gecontroleerd?

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 10:50

Ja is al 2x gecontroleerd, ik weet niet meer wat de uitslag was. Huisarts zei er toen niets over, maar jij vond niets afwijkend. Terwijl de gynaecoloog die ik in maar sprak wel wat afwijkingen zag en een vertraagde schildklier. Bij het fertiliteitsonderzoek van afgelopen week is het weer meegenomen, om te kijken waardoor het komt dat de eitjes niet springen. Alles is goed, behalve de eisprong die niet op gang komt.

cobiie

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 08:23

Saar, heel veel sterkte.

Iedereen veel succes die weer een poging wagen.

Globe, hopelijk kunnen ze iets vinden om je eisprong toch op gang te krijgen.

Ik ben al een tijdje hier niet meer geweest.

Het lijkt nu eindelijk mee te zitten voor ons, na 9 jaar proberen, 1 zwangerschap moeten afbreken en 2 miskramen, ben ik nu 14 weken zwanger.
Nipt test was helemaal goed en het uitgebreide onderzoek vorige week met 2 gyn. ook.
Heel leuk was het dat we een virtueel 3D echo hadden van onze kleine. Waarbij je in een aparte kamer voor een groot scherm 3D brillen op krijgt en zo je kindje kon bekijken van alle kanten. Dat is weer zo anders dan de 3D echo’s die we tot heden meegemaakt hadden.
Op 16 weken en 20 weken krijgen we nog uitgebreide onderzoeken, maar langzaam aan begin ik vanaf deze week al wat meer te kunnen genieten van de zwangerschap. Het werkt ook mee dat nu eindelijk de kwaaltjes beginnen te minderen. :+

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:00

oh Cobie wat fijn voor jullie, ik duim voor een voorspoedige zwangerschap! Wat chique van die virtuele 3d echo, wist helemaal niet dat dat bestond.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:25

Ooooh Cobiie het is je zó gegund!! en lief dat je ons nog even iets laat weten. Probeer er inderdaad van te genieten, al mag je soms ook gewoon lekker zwelgen in je ongemakjes hoor ;)

Globe 'welkom'. Klinkt pittig maar gelukkig heb je niet de tijdsdruk voor jezelf qua kinderwens, ik kan je verzekeren dat helpt O:) Zelf heb ik nooit zo'n enorme last gehad van de hormonen, misschien dat je dat een beetje geruststelt.
nog een tip: Ik zou goed doorvragen bij de internist over de waardes. Ik ben daar wel eens weg gestuurd met de mededeling dat mijn waardes niet afwijkend genoeg waren om geen kinderen te mógen krijgen. Maar dat wilde niet zeggen dat mijn schildklier goed werkte ;)

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 09:30

Jee cobie, wat een ontzettend lang traject hebben jullie gehad zeg. En wat fijn voor jullie dat jullie nu zwanger zijn. Ik duim mee voor een voorspoedige zwangerschap!!

Bedankt voor het welkom heten.
@sillyb, mooi dat je dat zegt, op die manier had ik er nog niet bij stil gestaan. Wel inderdaad de insteek om toch tw beginnen, zodat we nog vrij 'op tijd'zijn
Thanks voor je tip. De gynaecoloog heeft al aangegeven dat ze me sowieso gaan helpen, aangezien we nu geen schijn van kans hebben.

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:12

Super fijn, waar zit je bij een geintegreerd centrum of 'gewoon' bij een ziekenhuis? ik heb in eindhoven bij het catharina dus meerdere loketten gehad, van de gyn naar de internist, toen naar de kinderwens en daarna weer terug naar de gyn. Bij het MMC in Veldhoven was dat één poli en dat was wel heel prettig

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 10:33

Ik kan me voorstellen dat 1 poli zeer prettig is ja. Ik zit nu iets verder van huis bij een ziekenhuis, omdat mijn zorgverzekeraar de fertiliteitskliniek die hier 10min vandaan is niet vergoedt. Volgend jaar dus sowieso een andere verzekeraar zodat we daar naartoe kunnen :)

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 11:54

Gefeliciteerd Cobiie!

Welkom Globe

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 12:16

Ramiro fijn dat t er goed uit zag bij de meting!

Welkom globe,hoop dat ze een oorzaak kunnen vinden.

Gefeliciteerd cobie, heb nog aan je gedacht, wat fijn dat t eindelijk mee mag zitten.

Gesprek dinsdag met de arts was super fijn, verder gaat zij een afspraak met gynaecoloog regelen en ik krijg nog wat voorgeschreven tot die tijd, hoop dat t helpt.

mywayzidane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:12

Ik lees hier alleen nog maar mee en leef heel erg met jullie mee.
Cobie gefeliciteerd!! Geniet er van het is jullie enorm gegund!

Ik ben ook in het Catharina geweest maar dat is nu 6 jaar geleden. Toen was het nog erger. Je zat ook gewoon tussen de zwangere.
Bij mij hebben ze daar alleen heel veel fouten gemaakt.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 18:49

Cobiie wat een top nieuws!
Ik ben zooo blij voor jullie.
Wat gaaf 3d! Ik had er nog nooit van gehoord.
Op naar een goede 20 weken echo.

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-07-18 23:59

Gefeliciteerd Cobiie!

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-07-18 18:49

Gefeliciteerd cobiie! Geniet van de zwangerschap!

Globe welkom!

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-07-18 18:14

Dank voor het welkom heten :)

Zojuist heeft de gynaecoloog gebeld. Zaad is goed, bij mij ook geen afwijkingen ontdekt. Ik val onder een klein percentage waarbij de oorzaak van een uitblijvende eisprong niet gevonden wordt. Binnenkort wordt onze casus in een mdo besproken en dan krijgen we een afspraak om te horen wat de mogelijkheden op gebied van ovulatie inductie zijn.

Afwachten dus..

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 09:43

goede uitslagen Globe, hopelijk ben je met een kleine 'kickstart' al geholpen.

Skvetta, hoe gaat t bij jou? Prikinstructie al achter de rug?

Hier inmiddels terugplaatsing gehad van ronde 2, dit maal een veel betere bevruchting dan ronde 1. We waren allebei zo opgelucht en blij dat we bijna een traantje gelaten hebben toen de arts het ons vertelde. Nu is het nog de vraag hoeveel embryo's de vriezer in kunnen, maar dat willen we pas weten nadat we t duidelijk of dit een plakkerd gaat zijn

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-18 16:34

Daar hopen we op ramiro.
Fijn dat de terugplaatsing goed is verlopen. Ik duim voor jullie :)

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-07-18 19:08

Oh ik hoop het zo voor jullie ramiro!

Globe ook goed nieuws!

Ik heb woensdag een gesprek gehad met de verpleegkundige. Alle medicatie heb ik mee gekregen en de contracten. Dinsdag ben ik gestart met de pil. 23 augustus heb ik een uitgangs echo en waarschijnlijk half september de punctie.
We konden gelukkig toch een maand eerder starten met de behandeling. Ik dacht dat ik pas met de pil mocht beginnen na het gesprek met de verpleegkundige maar dat was gelukkig niet zo.

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-18 09:19

Spannend skvetta! Wel fijn dat jullie een maand eerder kunnen starten. Succes samen :)

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 09:13

Bedankt dames, we wachten t rustig af.

Fijn Skvetta een maandje minder lang wachten, hoop dat de spuiten je meevallen

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-18 10:09

Succes met spuiten skvetta.

Ik mag vanavond weer starten met de decapeptyl.

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 18:25

Ik zit nog helemaal niet in die medicatie, zal het zo eens Googlen.
Wij zijn vandaag in een mdo besproken en krijgen binnenkort als goed is een uitnodiging.

Vraagje, jullie gebruiken vast foliumzuur. Welke raden jullie aan. Ik lees overal dat bij lang foliumzuur gebruik je b12 op kan raken. Daarnaast lees ik dat vitamine D ook wordt aangeraden. Welke vitamine (merk) gebruiken jullie?

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:32

Ik was al begonnen met foliumzuur. Bij ons in het ziekenhuis raden ze 4 weken van tevoren beginnen met foliumzuur aan.

Ik slik de davitamon mama zonder visolie. We eten sowieso elke week vis en als ik op het werk eet dan gebeurt het van 2x per week.

ilayda

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-07-18 20:47

Hallo allemaal ik zag dit topic en ben lid van een fb groep waar er heel veel advies word geven over vitamines en ziektes enz. Maar laatst zag ik ook een stukje over moeilijk zwanger worden. Misschien vind iemand van dit topic het fijn om te lezen. Probeerde het net op te zoeken maar kon het niet meer vinden. Maar de pagina is Fatima kacher

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-08-18 06:54