Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

dancer_

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:24

Mooie tijd toch? :)
Ik weet niet, moet vandaag lopen volgens mn schema maar t water staat echt in alle straten hier, dus weet niet of ik ga, het moet wel leuk blijven..

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:45

@Sting: netjes hoor!

Ik vond het echt ideaal hardloopweer! In groningen stad tenminste dan, als ik buienradar kijk heeft de rest van het land echt tien keer zwaarder. :P Maar besloot vandaag mezelf maar eens te testen hoe ver ik kon gaan. Met die Break Out Run in het vooruitzicht wilde ik wel eens weten waar ik nu precies stond met mijn hardloopconditie. Dus gaan met die banaan! En pas na 50 minuten ben ik gestopt! Ik begon toch wat pijntjes te voelen (hamstrings, pijnlijke tenen en me armen waren ook wel klaar met hun positie. :+ ) en wilde mezelf niet kapot rennen. Had nog wel energie om door te gaan, dus dat is een goed teken. Maar ben echt zo trots op mezelf, had nooit gedacht zo lang achter elkaar in een steady tempo te kunnen rennen! Dit is echt de eerste keer. :D

Wil nu beginnen met intervallen om het tempo langzaamaan wat op te krikken, ik ging niet super langzaam maar het kan zeker wel sneller denk ik. Iemand een goed interval trainingsschema?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:50

Dat geloof ik Plien! Als je aan het rennen bent is dit weer prima, maar toen ik achterop de fiets terug zat bibberde ik ook flink ;).

@ Mara: Goed bezig! En hoe ver ben je gekomen in die 50 minuten? :)

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 15:59

Ja dat weet ik niet, ik heb wel de app Runkeeper, maar die werkt dus niet bij mij. Hij kan nooit GPS signaal vinden ofzo. Dus ik heb puur op stopwatch van me telefoon gerend. Wil wel heel graag zo'n super de luxe horloge hebben die alles voor je bij houdt, maja, die kosten veel centjes. :Y) Maar ben ongeveer 3 keer het plantsoen door geweest. Dus die 5 km heb ik sowieso wel gehaald, denk ergens tussen de 5 en 7 km. Moet binnenkort echt even opzoek naar een kilometerteller/stopwatch iets. Of een app die het wel doet. Welke apps gebruiken jullie?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:07

Ik heb Endomondo en duurt ff, maar hij houdt het GPS signaal dan wel.
Als hij de GPS niet vind, zoek ik het nog wel eens terug via googlemaps. Maar ik weet niet of die een rondje NP ook pakt omdat dat geen officiele weg is ;).

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:10

Noorderplantsoen pakt hij wel, maar weet niet precies welke paden je hebt gelopen ;). Vind het zelf altijd wel leuk om te kijken hoeveel km je nou hebt gelopen in hoeveel tijd :).

Heb nu met de 4 mijl (6,4 km) gemiddeld 10,5 km/uur gelopen trouwens.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:10

Ik was ook niet zo tevreden over Runkeeper. Kwam ooit eens voor dat hij vond dat ik had gerend met 143 km/u omdat hij twee keer achter elkaar mijn locatie verkeerd uit de lucht had geplukt :')

Endomondo vind ik een fijne app. Ik gebruik hem ook voor fietstochtjes bijvoorbeeld :)

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:11

Mara, bij mij helpt het om de GPS ruim op tijd aan te zetten en (buiten) te wachten met lopen tot hij daadwerkelijk signaal heeft gevonden. Al lopende een signaal vinden lukt schijnbaar niet.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:11

Haha, dat is wel héééél hard Lente! _O-

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:12

@Liedje, ik heb me ingeschreven voor de Bruggenloop in Rdam as 13 december, daarna pas de marathon. Op zich lukt het trainen zelf wel, het is alleen een lange loop iedere week en zie er toch wel een beetje tegenop. Iemand ervaring met hardlopen met een luisterboek oid om je te vermaken tijdens het lopen? Bij mij in de polder doet mn favo radio het niet lekker, en een eigen hardloopplaylist zie ik niet zitten omdat ik al die songs best snel zat wordt. En elke week mn lijst updaten gaat m ook niet worden denk ik.. Afgelopen zaterdag met het paard gevallen dus heb een duurloop verstek laten gaan, maar maandag weer interval en zaterdag duurloop.. Even kijken hoe ik het leuker kan maken :D

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:13

@Votti: Kan je anders niet de radio-stukken downloaden? Volgens mij moet dat wel kunnen :). Kan me voorstellen dat het voor die lange stukken op den duur saai wordt inderdaad! Voor mij een reden om het op max een uur te houden met trainingen, maar ik train dan ook niet voor de marathon :P.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:15

Plien91 schreef:
Mara, bij mij helpt het om de GPS ruim op tijd aan te zetten en (buiten) te wachten met lopen tot hij daadwerkelijk signaal heeft gevonden. Al lopende een signaal vinden lukt schijnbaar niet.

Nee, dat werkt inderdaad niet. Maar het was niet al te warm buiten vanmiddag, dus had niet zoveel zin in stil staan wachten tot die signaal te pakken had. Ga nu eens dat Endomondo downloaden, vriendin gebruikte die ook maar die ging ook niet helemaal lekker. Die haakte al na 10 meter af. :') Tis wat, gps signaal zien te vinden in het hoge noorden. :+

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:16

Het hoge noorden? Dan noem je ook wel een plek he? :+

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:16

Votti, zijn podcasts van radioprogramma's wellicht een optie?

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:18

Lente schreef:
Het hoge noorden? Dan noem je ook wel een plek he? :+

Ga jij je mond eens spoelen! Er gaat niks boven Groningen! *\o/*

mamamier

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 16:35

Op www.afstandmeten.nl kan je je eigen routes uitstippelen. Dus ook achteraf om te kijken hoeveel je precies gelopen hebt. Ik gebruik ook runkeeper. Idd pas aanzetten als hij goed signaal aangeeft.

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:13

@Sting: Waar kan ik dat downloaden ;) Vind het zeker een leuke idee!
@Plien91, podcasts, zijn die over internet te beluisteren of kun je die gewoon downloaden? Weet anders ook niet of mijn internet zover bereik heeft ;)
Ik heb ook problemen met het vinden van GPS signaal als ik opstart, en ik woon gewoon onder rotterdam ;) Moet altijd 2-5 minuten wachten voor mn horloge het doet..

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-10-13 17:41

Dat hoef je niet te downloaden. Op google de maps aanklikken, dan een routebeschrijving maken en dan A en B zo neerzetten waar je begint/eindigt. En dan de weg zo slepen dat ie de route neemt die je gelopen hebt ;).

Oh, wacht, jij had het over de radiostukken :'). Ik zou het downloaden via de illegale weg ;), maar misschien kan het ook wel via de site, geen idee eigenlijk :P. Sowieso kan je via internet digitaal luisteren naar de radio :).

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 12:26

hi all,

mag ik me hier ook melden? Ik ben druk aan het trainen voor mn halve strandmarathon volgende week zaterdag. Doel is binnen de 2 uur (vrij grote uitdaging omdat het een zwaar parcour is), weet nog niet of het echt haalbaar is..

Ik loop vaak met een GPS horloge. Vind het prettig om te trainen in HRzones dus veelal loop ik met alleen mn band en timer om (bijna net zo nauwkeurig!).

Votti

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:39

Heej, leuk dat je je meldt! Stoer dat je een halvemarathon op t strand wil gaan doen.. zat zelf te twijfelen over de PWG Egmond, maar juist omdat het strand is toch maar gelaten.. gewoon geen mogelijkheid om dat te trainen voor mij. Weet niet hoe je nu loopt, hoelang doe je nu over de afstand (niet in t zand)?
En welk horloge heb je.. ben benieuwd!

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:41

Al iemand gelopen vandaag? Ik twijfel over wat ik aan moet doen... := Lange broek of korte broek? Shirtje met korte of lange mouwen?

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:47

Heb vaak mn capribroek aan als ik twijfel :P. Lange broek is al snel te warm vind ik! Ik sla vandaag een dagje over, woensdag misschien weer ;). Heb wel wat spierpijn van gisteren, voornamelijk mn bovenbenen. Ook wel logisch, ik train vrij plat en dit was met 2 redelijke hellingen (spoorviaduct en herestraat ;) ).
Welkom Romyv! jeetje.... op het strand lijkt me toch wel vermoeiend lopen! Of is het langs de branding nog wel te doen? Hopen dat je de wind in de rug hebt :D.

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:49

Ja klopt, maar heb m'n driekwart broek in de was liggen. :+

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 14:50

Hm... dan zou ik hem óf eruit vissen :P, óf een korte broek, en dan lange mouwen ;). En dan thuis vast wat op en neer hupsen zodat je niet té koud naar buiten gaat ;). Haha!

Romyv

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-13 15:42

thnxx all!! :D

heb zelf een polar maar pik af en toe de garmin 910 van mn vriend (Dat ding is hemels!!! Maar niet te betalen hihi)

Egmond weiger ik vanwege de kou hahahaha dat is altijd een hell met het weer (3de week januari, brrrrr) Het is wel heeeel gaaf! Waarschijnlijk red je het niet, maar deze is in Monster (http://www.halvemarathonvanmonster.nl/) is nog niet vol... Is ook 10km, dan kan je het een keertje ervaren?

Ik loop 10km strand en duinen (2x strand op en af wat echt het zwaarste is) met hoog water in 54 min, de 16km in 1.29 (was hartslag op 70% dus rustiger aan) dus moet mogelijk zijn, toch?

Ga jij de hele marathon doen? RESPECT! Strakke tijden op de 10 trouwens, heel cool!

Dit jaar is het laagwater! Maar soms zuigt het natte zand zo erg dat je dan beter wat hoger kan lopen. Ben gelukkig wel getraind op het strand (loop er iig 1 a 2x per week), heb wel gemerkt dat het toch ook een stukje looptechniek is in het mulle zand..

Ik heb zou ook voor capri gaan, helemaal kort koelen je spieren misschien te snel af met de wind erop. Armen worden wel sneller koud dan benen dus dan lange mouwen. Ik loop trouwens al helemaal in lang en winterbroek, ben een mega koukleum!! (halve marathon CPC dit jaar met serieus 2 thirts met lange mouwen, trui, jas, sjaal, handschoenen en oorwarmers gelopen; het was 3 graden :D)