[Info] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Birgit__

Re: [Centraal] vragen over menstruatie en anticonceptie deel 7

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-14 14:34

Sorry dat ik hier zo maar kom binnen vallen, maar ik heb een vraagje.

Ik ben begin dit jaar gestopt met de pil na het zo'n 4 maanden te hebben gebruikt. Ik slikte hem regelmatig door.

Ik heb altijd al een gevoelige huid gehad, maar (volgens mij) sinds ik gestopt ben met de pil is het verschrikkelijk. Ik zit onder de puistjes en rode bultjes, heel m'n gezicht zit onder maar ook heel mijn hals. Ik durf het huis niet meer uit zonder sjaaltjes.. Het wordt ook iedere dag erger. Eerst alleen m'n gezicht, daarna de linker kant van mijn hals en nu mijn hele hals.. Alles zit onder.

Ik zit er nu dus aan te denken om weer aan de pil te beginnen. Zou het dan minder worden? Of zullen de puistjes/bultjes geen relatie hebben met de pil?

Als het nodig is kan ik eventueel wel een foto maken.

Alvast bedankt :)

Sababber

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:34

Birgit, gefeliciteerd! ten eerste :P
ten tweede, het kan zeker een relatie hebben met je pil. Het gaat hier over een hormoonsamenstelling. Dus als je die veranderd kan dat idd gevolgen hebben voor je huid. Bij mij werden de puistjes een stuk minder. Maar als ik dan een keer een puist had was het ook meteen wel een krater..
De diane pil zou goed helpen tegen puistjes maar dat is ook die ene met meer risico op hart en vaat ziekte tegenover de andere.

Ik had zelf ook nog even een vraag:

Lieve bokkers, wat voor middelen gebruiken jullie als je ongesteld bent en je gaat rijden?
Ik zelf heb vaak gewoon een dikke maandverband in gebruik, maar dat zit echt zwaar ongelukkig.
Wie heeft er tips?

caroline_max

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 15:39

Tampon met eventueel een dun inlegkruisje?

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:34

Ik gebruik tampon en groot maandverband, zodat ik ook niet hoef te wisselen daar.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:35

Ik alleen tampon maandverband vind ik het meest vreselijke op aarde :')

Tierania_

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-14 16:44

caroline_max schreef:
Tampon met eventueel een dun inlegkruisje?

Dit inderdaad.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:41

Ik kom even binnen vallen met een vraag, ik ga morgen namelijk naar de HA voor de pil. Ik wil graag aan de pil, omdat het bij mij heel onregelmatig is en dat is echt heel irritant! Ik zit nu ook weet te wachten, want ik ben nu dus ook weer telaat. Heel onhandig dus om niet te weten wanneer je ongesteld wordt. In ieder geval wil ik dus aan de pil om de boel een beetje te regelen, en dat het dus niet meer onregelmatig is. Echter heb ik wel een paar vraagjes, namelijk wat gaan ze precies bij de HA doe? Ik dacht alleen een gesprek over de bijwerkingen ect, maar mijn moeder had het ook over wegen en bloeddruk meten? En wanneer is het het verstandigst om met de pil te beginnen? Gewoon de eerste dag van je menstruatie?

Overigens ga ik over 4 weken een weekje naar het buitenland, dus ik hoop van harte dat ik dan niet mijn maandelijkse periode heb -O- Maar stel als dat dus wel zou moeten, kan je dan de pil gewoon een week langer doorslikken zodat je het de week na die vakantie word?

DaisyDarling

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:45

[***] schreef:
Ik kom even binnen vallen met een vraag, ik ga morgen namelijk naar de HA voor de pil. Ik wil graag aan de pil, omdat het bij mij heel onregelmatig is en dat is echt heel irritant! Ik zit nu ook weet te wachten, want ik ben nu dus ook weer telaat. Heel onhandig dus om niet te weten wanneer je ongesteld wordt. In ieder geval wil ik dus aan de pil om de boel een beetje te regelen, en dat het dus niet meer onregelmatig is. Echter heb ik wel een paar vraagjes, namelijk wat gaan ze precies bij de HA doe? Ik dacht alleen een gesprek over de bijwerkingen ect, maar mijn moeder had het ook over wegen en bloeddruk meten? En wanneer is het het verstandigst om met de pil te beginnen? Gewoon de eerste dag van je menstruatie?

Overigens ga ik over 4 weken een weekje naar het buitenland, dus ik hoop van harte dat ik dan niet mijn maandelijkse periode heb -O- Maar stel als dat dus wel zou moeten, kan je dan de pil gewoon een week langer doorslikken zodat je het de week na die vakantie word?

Wegen en bloeddruk meten hebben ze bij mij niet gedaan. Het is gewoon een gesprekje met vragen en uitleg. Ik stond 5 minuten later alweer buiten.
De rest van je vragen staat in de bijsluiter, over wanneer te beginnen. Maar dat zal je HA je ook uitleggen.
Hetzelfde geldt voor de laatste vraag, de HA zal adviseren wat het best bij je past als je net begint. Maar over het algemeen kun je gelijk doorslikken, dat doe ik ook al sinds mijn 1e strip :j
Verder; vraag alles aan je HA. Daar die man/vrouw voor :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:52

Oke, bedankt. Ik zal dan inderdaad ook nog even aan de HA vragen hoe en wat :j

_Denise_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:57

Ook ik kom binnenvallen. :D
Mijn cyclus is sinds een halfjaar veranderd en ik vind dit vervelend.

Even wat informatie kort op een rijtje:
Sinds 13e ongesteld. Tussen 13 en 18 jaar geen anticonceptie gebruikt. Richting de 18 toe steeds regelmatiger in de menstruatiecyclus. Vanaf 18e een vaste vriend, vanaf 19 de Nuvaring gehad. Menstruatie was altijd precies op tijd en erg tevreden over het gebruik! Helaas na 2 jaar klachten van de ring, hij zakte uit (mogelijk door darmperistaltiek van medicijnen) en dit irriteerde, en daarnaast libido van 0,0 en stemmingswisselingen. Ben toen gestopt met het gebruiken van de Nuvaring. De klachten zijn toen verdwenen.
Nu ruim een jaar (ben 22) geen hormonen meer, gebruik enkel condoom.
Mijn menstruatie was een flinke tijd nog regelmatig, echter begint het nu af te wijken van wat ik gewend was:

-Vorige cyclus was ik exact een week te vroeg ongesteld geworden.
-De cyclus bedraagt een volle week (voorheen 5 dagen), waarvan de laatste 3 dagen een kleine hoeveelheid bloed.
-Afgelopen cycli was ik steeds 1 tot 3 dagen ervoor aan het spotten: beetje bruine, draderige troebele drab (sorry :')). Inlegkruisje is voldoende
-Mijn borsten zijn ineens de week voor ik ongesteld moet worden een stuk gevoeliger, voorheen nooit last van gehad
-Morgen moet ik volgens de planner ongesteld worden. Ben nu ook al 3 dagen aan het spotten.

Kortom, niet hele erge klachten, maar voor mij vaag omdat het veranderd is. Vind het vooral jammer dat het hele proces met bloeden/spotten nu ineens een ruime week bedraagt. En gezien het seksueel actieve leven vind ik dit vervelend. -O- Is dit normaal of kan ik hiermee naar een HA?

Wil graag een andere vorm van AC gaan gebruiken, maar ben bang voor de bijwerkingen w.b. libido en stemmingswisselingen... Zal de Mirena een optie zijn? Pillen slikken ben ik namelijk geen voorstander van.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 16:01

Iemand ervaring met rondzwervende implanons?

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 19:54

Kan gebeuren, vroeger kwam het meer voor als nu. Artsen zijn beter geinstrueerd en de inbrengkit is aangepast dus gaat het tegenwoordig veel beter. Maar er zijn toch artsen die hem liever niet zetten en je doorverwijzen.

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-14 17:56

Ik heb helaas last van een rondzwervende.. na mijn operatie was mijn arm heel dik en nu is dat ding weg.

Ben er ook gelijk klaar mee, hij mag eruit!!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-14 11:11

Zou ik ook zeker doen! Wil zelf geen anticonceptie meer waar ik zelf geen grip op heb hahaha
Maar goed voorlopig ben ik nog wel even zwanger en daarna mag ik weer gaan zoeken naar wat ik dan wil. Werd nu moeilijk zwanger maar bij een eventuele 2e kan het snel gaan..... En eentje vind ik voorlopig wel even genoeg hahaha

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 19:03

De implanon word er 28 juli op de OK onder algehele narcose uit gehaald.

Heb ik weer..

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:13

Zijn er hier veel ervaringen met Nuvaring??
En wat zijn de ervaringen??
Ik lees een verhoogde kans op trombose, maar volgens mij is dat ook met de pil en hormoonspiraal het geval.
Het is makkelijk inbrengen lijkt me en dan zit ie 3 weken goed, lijkt me ideaal.
Spiraal heb ik ook overwogen maar is vrij pijnlijk heb ik me laten vertellen ook omdat ik geen kinderen heb gehad.
Nou alle info is welkom.

Youknowme

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:39

Ik Had de Nuva ring. Beviel beter dan de pil . Ongesteldheid was super alleen ik heb drie weken lang buikpijn.

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:01

Mmm das minder die buikpijn, maar dat is per persoon verschillend.

balli

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:33

Ik heb jarenlang de nuvaring gehad. Beviel prima, behalve dat ik vaak vage klachten had die leken op blaasontsteking. Ik heb nu een half jaar t spiraaltje en dat is veel fijner! Nagenoeg geen klachten meer ( terwijl ik juist meer suiker eet, weer alcohol en koffie drink). Overigens viel t zetten mij 100% mee!

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 22:19

Ik was opzich blij met de nuvaring! Totdat mn migraine terug kwam en ik weer veel plat lag! Ook merkte ik nadat ik gestopt was dat ik veel meer energie had! Maar goed ieder lijf is anders...... Het gebruiksgemak vond ik wel top!!!

jesito

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 23:41

Toch allemaal wat kleine euveltjes van de nuva, maar komen ze ook echt door de nuva??
ik moet het gewoon zelf gaan proberen.

lillytjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 15:48

Met andere anticonceptie krijg ik dezelfde klachten. Dus uiteindelijk won de nuvaring het door het gebruiksgemak!

Bloem24

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:20

Ik kan de mirena spiraal onder narcose laten zetten maar lees zoveel enge dingen.. denk dat het maar weer de pil gaat worden..

tomklover

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 17:25

Ik gebruik ook de nuva voor mij toch echt een uitkomst. De pil vergeet ik en een spiraaltje heb je geen invloed op en je kunt niet zo maar stoppen als die niet bevalt.
Verder rook ik niet en leef ik (behalve in t weekend iets minder) vrij gezond.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 19:37

JoycexLynn12 schreef:
Ik kan de mirena spiraal onder narcose laten zetten maar lees zoveel enge dingen.. denk dat het maar weer de pil gaat worden..

Wat voor enge dingen als ik vragen mag?
Ik wil zelf van alle hormonen uit mijn lijf, dus ga stoppen met de pil en een koper spiraal nemen.