Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Puera

Re: Hardlopen: tips, tricks en ervaringen #6

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 18:20

Leuk SV! Sterkte met de spierpijn. :=

Heb je Appelscha al eens gelopen, Lies? Alvast veel plezier!

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 19:04

Haha SV, succes met de spierpijn!

Ik heb begin van de middag gesport op sportschool, nog even 3 km als herstel loopje op loopband gedaan. En net paardgereden.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:10

Goof, wat suf zeg van vinted! Kan je niet op een ander mailadres een nieuw account aanmaken?
Super nette interval!! Dat is ook wel een vlot tempo hoor. Heerlijk cappuccino met baileys, die had je wel verdiend. :9

99, misschien zeg ik nu iets heel doms, maar wat is de thule? Een natuurgebied?

SV, toch weer mooi wat hoogtemeters in de benen! Jammer dat het niet ging, maar ook goed dat je die momenten deelt, het gaat niet altijd vanzelf! Sterkte met de spierpijn, ziet er wel heel leuk uit!

Leonie, leuk dat je ook veel geklommen hebt, vind ik ook wel bij je passen! En goed rustig aan gedaan afgelopen dagen. :)

Koekie, niet gek dat je onzeker bent geworden, lijkt me lastig! Maar met de tijd lukt het vast beter om aan te voelen wat wel en niet kan!

Samantha, lekker gelopen hoor en ik snap heel goed dat het geen rijbroek over je fusion werd maar een warme douche :D Vinted werkt alleen goed (in mijn ervaring) met gericht zoeken. Dus ik hou een lijstje bij van items die ik wel zou willen of in de gaten wil houden voor als iets aan vervanging toe is. En bij schoenmerken moet je wel een beetje weten hoe ze vallen qua maat. Ik zocht nu ook gericht op een aantal la sportiva schoenen die ik interessant vindt (akasha, mutant en ultra raptor ii, die laatste 2 zou ik op den duur een paar van willen voor in de bergen). Soms staat er weinig op en soms opeens een nieuw paar voor niet veel geld!

Irisje, goed gedaan, schoonmoeder ontvluchten! :')

Sall, wat fijn dat er een maat M onderweg is!

LMM, leuk! Ja, het is echt nat overal!

Puera, thanks! Ja soms kan ik echt boos worden op garmin haha, zowel in wat hij aangeeft in data als in gebruiks(on)gemak. _O-
Al probeer ik aanhouden wel als minder negatief te zien, het is natuurlijk onmogelijk om vaak productief te zijn of lang te blijven in je training, dat zou ook te belastend zijn.
Ook lekker sportieve dagen zo te lezen! En leuke plannen!! Ik hoor goede verhalen over RFR, maar Drenthe is wel ver weg voor mij.

Gister de Florijn Winterloop bij Woudenberg gelopen met 9 collega’s, iedereen liep wel op zijn eigen tempo, die waren te verschillend.
Ik ben wel trots, want dit tempo was heel lang mijn pr op de 10 km op de weg voor ik hem afgelopen oktober verbeterde! Nu lukt het dus om dit tempo op een trailrun vol te houden met veel stukken modder en mul zand!
Ik vond het evenement niet voor herhaling vatbaar. Te druk en veel mensen die vooral met zichzelf bezig waren, heel breed lopen of in groepjes naast elkaar, niet opletten als iemand erlangs wil, heb veel ellebogen tegen me aan gehad met inhalen. Ook vond ik de wegwerpbekers en dat de route uitgezet was met meters aan roodwit lint dat waarschijnlijk wordt weggegooid een beetje jammer. Ik vond het te veel een trailrun voor weglopers eigenlijk. Ook wel hilarisch dat ze speciaal voor deze bosloop zand hadden gestort op de route tegen de modder. :') Met mijn collega’s was het wel ontzettend gezellig allemaal!
Ook nog 32 km gefietst die dag.

Vanochtend samen met een vriendin rustig 5 km gelopen, zij is weer aan het opbouwen na een operatie. Door de slushpuppie sneeuw. Erna naar Arnhem gegaan voor een familiewandeling in het bos die we kort hebben gehouden vanwege het vieze weer.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

996981

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:20

Klinkt goed Suliko! Lekker ook zo in het bos? Thule is het merk van m’n dubbele hardloop/wandelwagen :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 20:26

Zand storten tegen de modder bij een trailrun? 8)7
Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Klinkt inderdaad als een trail voor weglopers ja. Wel fijn dat je je tempo zo mooi vast kon houden.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:41

Ik moet wel lachen om dat zand storten, haha.
Maar je hebt toch wel lekker gelopen?

Klimmen, vroeger ook wel gedaan, nu al jaren niet meer. Is ook enorm zwaar.

Hier net weer thuis van een hele zware dag. Om 2 uur was ik wakker, en kon niet meer slapen, dus om 4 uur uit bed i.p.v. half 5 en ontbeten. Om 5 uur zat ik in de auto, het vroor in Groningen, maar geen sneeuw of gladheid, mooi. Bij Beilen afgesproken met een duikmaatje die wel mee wilde hardlopen en daar zag buienradar er niet fijn uit, er zou veel sneeuw aankomen meer naar het zuiden.
En dat hebben we geweten, op sommige stukken konden we maar 60 rijden. Maar goed, beter langzaam en wat later aankomen dan ongelukken.
Maar niet zo ver van Leende ging de sneeuw over in regen. Aangekomen in Leende was het stromende regen. En die hield niet meer op.
We zouden beiden de 28km doen, maar dat bleek volgens mijn Garmin 30.5 en volgens het horloge van m'n duikmaatje zelfs 31km. Het was meer een mudrun dan een trailrun, je moest zelfs ergens kniediep door het water en er waren echt stukken waarbij blijven staan een uitdaging was. Ik heb diverse mensen zien vallen. Na afloop met 2 lopers gesproken die op het stuk waar je kniediep door de blubber en water moest dus zelfs kopje onder zijn gegaan.

Bij mij ging het tot de halve marathon prima, ik was niet echt snel, maar dat kon ook niet, maar voelde me ook niet vermoeid in die zin dat ik spierpijn zou krijgen. Maar dat werd een paar km later wel anders, rond de 24km wilden mijn spieren echt niet meer. En toen was ik nog niet terug. Je enkels zijn toch continu aan het corrigeren om te blijven staan. Ik had zelfs spierpijn in m'n armen.
Maar heb het overleefd en het was dus ruim meer dan 28km. Er was niets meer droog of schoon, zelfs m'n ondergoed was zeiknat. Het was regen, regen en nog meer regen en verder natuurlijk veel blubber.
Toch ben ik blij dat ik gegaan ben. Heb er absoluut geen spijt van, maar het was wel een lange dag. Nu weer schoon en droog en de kleding zit in de wasmachine.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En hier zie je dus wat water onderweg, foto van instagram van de organisatie. Dat water was echt koud, mijn voeten vonden dat niet leuk.
Afbeelding

En zelfs na het douchen hebben m'n teennagels nog her en der wat rouwranden. ;) Gaat er wel weer af.

Mijn schoenen zien er gelukkig nu weer als nieuw uit, moeten nu nog drogen.
Laatst bijgewerkt door germie op 05-01-25 20:50, in het totaal 1 keer bewerkt

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:48

Knap gedaan @Germie! Zeker gezien de omstandigheden :j

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:56

Wat een avontuur, germie! Jeetje, wat stond dat water hoog. :=

Ik dacht eerst dat Thule ook een gebied was. := :))

Haha, zand storten tegen de modder. Wat een grap. :D Lekker sportief weekend, Suliko!

Ook lekker sportief geweest, Samantha!

leonie87

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 20:59

Ik heb vorige week in Leende gewandeld en toen was het al wat nat, maar als ik zie hoe waanzinnig veel regen er is gevallen verbaasd het me niks dat het echt heel slecht was Germie! Wel heel knap door gezet hoor! Ik ben heeel blij dat ik voor de veluwe heb gekozen vorige week :')

Ziet eruit als een hele goede training Goof! En je hebt de snelheid wel maar mooi gehaald!
En die beloning :9k

Haha slim iirrssjjee! zo kun je mooi even eruit. Knap hoor hoe jij nog loopt met je zwangerschap!

Ahh tof Sall, hoop dat de M je goed zit!

Oe tof Puera! Voor mij een beetje ver anders zou ik zeggen ik wil er wel 1 meelopen :Y)

Gefeliciteerd met je PR BusyMissy.

Haha SV, succes met de spierpijn. Ik krijg meteen zin om te klimmen bij het zien van je foto!

Fanatiek dagje lies_sparkle

Suliko, zadn storten tegen de modder... het moet niet gekker worden. En alles met lint, waarom? Lopers die niet kijken en opletten zijn ook voor mij echt een ergernis. Wel echt knap gelopen met een fijn tempo gezien de omstandigheden!

Hier heeft het werkelijk de hele dag geregend... Dus we hebben het hele huis gepoetst. Morgen maar weer lopen. Mijn eerste dag in heel lang dat ik niet gesport heb tenzij ik stofzuigen en dweilen meereken :+

Samantha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 21:06

Wauw knap gedaan Germie, zeker gezien het weer.

O dat is jammer Suliko! Ik had een andere route, die was volledig op de weg. Dus geen gestort zand haha. Ook geen lint gezien trouwens. En ook niet echt last van vervelende mensen gehad, dat vond ik bijv bij de Bruggenloop toen wel.
Ik vond m juist wel voor herhaling vatbaar, ook omdat je lekker warm binnen kon staan voor je ging starten.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 05-01-25 21:17

Goed gedaan Germie!

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:08

BusyMissy, goed bezig! Gefeliciteerd met je 5 km! *\o/*

Boulderen en klimmen heb ik ook wel eens gedaan. Vooral boulderen vond ik erg leuk, maar ook erg zwaar! Sterkte alvast met de spierpijn!

Goed gedaan Germie!
Heb je zoveel last van de kou tijdens het rennen? Omdat je schrijft dat je voeten het niet leuk vonden?

Wegwerpbekers, plastic lint en zand storten is wel heel afwijkend van dat wat normaal is in deze tijden bij trails.. jammer!

Mijn vriend en ik zijn vanmorgen naar Maasmechelen gereden. We hadden 20 km op de planning maar door ziek kind zijn het er helaas maar 11 geworden..
alleen maar regen en modder maar ik heb echt genoten! Haha heerlijk door de plassen stampen.. wat hoogtemeters meegepakt. Mijn blessure was redelijk ok..
Daarna door naar de sauna om lekker op te warmen! :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Danseresje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 22:59

Dames, ik lift even mee op de meeleesposts. Mijn hoofd werkt gewoon niet helemaal mee....

Wel even een paar dingetjes eruit gepikt:
Koekie, logisch dat je onzeker wordt. Hoop dat je er gauw een modus in zal vinden

Lugh, bedoel het niet verkeerd, maar wat een complexiteit! (Weet even geen andere bewoording). Hoop echt dat je iedereen bij elkaar kan krijgen voor een overleg. In ieder geval wel héél fijn dat je zulke hulpverleners om je heen hebt, die je ook vertrouwt! En daarnaast ook een zeer begripvolle partner hoe ik het begrijp!

Bouldereren en klimmen, dames, ik heb respect voor jullie. Mij niet gezien met de restschade van mijn gebroken arm...

Fenn, leuk je hier weer tegen te komen! Nijmeegse vierdaagse, leuk! Al eerder gelopen? Wil je voor 40 of 50 gaan?

Verder, in de App van connect zijn je rapporten beperkt, maar in de webversie kan je wel rapporten op datum zetten. Je kan ook aangeven welke info je wel en niet wil. Je kan ook doelen maken. Helaas zie je ze alleen niet in de App... Zucht

Ik overweeg om morgen weer rustig te starten en :') echt echt echt niet met de afstand bezig te zijn. Eigenlijk moet ik dan ook elke keer een andere rondje verzinnen... Anders komt de streber in mijn naar boven -O- . Maar rust is geboden. Dus ga denk ik voor de derde keer starten met les 1 := :')

Gister 30km gewandeld bij Veenendaal, waaronder ook door de modder. Mijn voeten zagen er net zo uit als die van jou Germie :j :')
Het liep verder wel heel lekker *\o/* . Heb alleen wel een mega knoop in mijn rechterkuit. Misschien als gevolg van de klachten die ik had of juist oorzaak van de klachten? Geen idee. Weet wel dat ik mezelf weer ga mishandelen met de massage gun en foamroller. Overigens ook mijn linker bil weer even bewerken met de foamroller, links liep gister tegen het einde iets minder soepel.

Waar dat betreft vind ik het jammer dat de running pod de extra gegevens niet registreert met wandelen. Zou daar ook heel graag mijn links-rechts balans in willen weten...

Qua hardlopen heb ik totaal nog geen evenementen gepland en vraag me ook af of het daar ooit van gaat komen. Qua wandelen wel genoeg ingeschreven. Nu lekker opbouwen met tochten bij de kleine (lokale) verenigingen.

BusyMissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:27

Ziet er uit als een flinke klimwand sv. Ik heb in mijn studententijd veel geklommen in België en Duitsland, maar heb nog nooit binnen geklommen. Blijft wel heel leuk om te doen.

Hebben jullie dan wel dezelfde loop gedaan Suliko en Samantha? Of de een trail en de ander de wegwedstrijd?

Heel knap gedaan Germie! Wat een water!

Wat een modder Namiro! Ziet er niet lekker uit, maar is anders ervaren begrijp ik. Sauna achteraf is ook wel even genieten.

Leuk om jullie enthousiasme te lezen, maar denk dat het voor mij pas als een pr voelt wanneer ik die 5km aan 1 stuk kan hardlopen. Maar het is wel weer een mooie stap vooruit.

Succes weer met les 1 danseresjes, en rustig aan ;)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-25 23:48

Wow Namiro, lekker drekstampen. :))

5 km is 5 km, en je hebt het afgelegd BusyMissy. Goed bezig toch!

Wat een afstand, Danseresje! Hopelijk krijg je de knopen wat weg met de foamroller en de massagegun.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 00:24

Supervixen schreef:
Zand storten tegen de modder bij een trailrun? 8)7
Zoiets heb ik nog nooit gehoord. Klinkt inderdaad als een trail voor weglopers ja. Wel fijn dat je je tempo zo mooi vast kon houden.

Bizar hé? Ik ging echt stuk toen ik het hoorde. _O-
Ik vond het dus ook meer een wegevenement voor mensen die een keertje in het bos willen lopen. En uiteindelijk was het alsnog heel modderig en zanderig, werd natuurlijk helemaal omgeploetert met zoveel mensen.

Maar ze waren erg trots!
Afbeelding

Afbeelding

99, aah dan snap ik het, haha! Dat lijkt me zwaar ja, word je dan wel sterker van op den duur, gaat het lopen zonder opeens heel makkelijk! :D

Germie, ik heb wel oké gelopen ja, maar vond het echt te druk en kon de eerste helft niet lekker mijn eigen ritme vinden, doordat ik continu werd afgeremd door alle mensen die niet echt sociaal liepen. := En zelfs richting het einde toen het iets meer verspreid was qua mensen had ik nog moeite om voorbij sommigen te komen in de laatste kilometer, er werd niet echt sociaal gelopen of rekening gehouden met anderen.
Goed gelopen hoor! Ik vrees dat trailruns rond deze tijd van het jaar, tenzij in hoger gelegen gebied, er allemaal wel zo uitzien, vooral in de slappe natte winters die we tegenwoordig hebben. :=

Puera, oké, fijn dat ik niet de enige was die thule niet kon plaatsen, ik zat het al te zoeken op google maps. _O-

Samantha, fijn dat jij minder last had van de mensen! Ik denk dat er op de weg ook wat meer ruimte was? Hier sprongen mensen vanwege de modder alle kanten op, maar zonder op te letten dat je iemand de sokken eraf rent. Hier waren alle kruisende paden of gebieden afgezet met lint, en dan heel royaal om de bomen heen geslingerd. Ik weet niet, alles bij elkaar zorgde het ervoor dat ik het niet de sfeer vond waar ik voor ga bij een trailrun. Maar goed, het was dan ook een 'bosloop' geen trailrun. :+

Namiro, heerlijk, wat een bagger en modderwatervallen! En wat een goed idee om het af te sluiten met de sauna, dat klinkt perfect!

Danseresje, thanks voor de tip om in de webversie van garmin naar je overzichten te kijken, ik maak daar nooit gebruik van. Vervelend dat je fysiek met rennen nog zo zit te struggelen terwijl je met wandelen zo absurd veel kan! Misschien gekke gedachte, maar kan het zijn dat het rennen naast al het wandelen te veel is? Dat je dan net je spieren en gewrichten anders gebruikt en ze dan overbelast? Zou het werken om tijdens je wandelen af en toe een klein stukje te rennen om het op die manier op te bouwen ipv los ernaast. Probeer gewoon even hardop met je mee te denken hoor.

BusyMissy, we waren bij hetzelfde evenement, maar ze hadden een 5 en 10 km bosloop (grotendeels onverhard) en een 10 mile/16 km wegloop.

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 07:25

Die voor en na- foto ook! :D
En die voor-foto ziet er niet eens zo slecht uit!!!

Danseresje, balen dat het niet lukt zoals je wil. En ook bijzonder omdat je indd zoveel km kunt wandelen..
maar wandelen en hardlopen heeft natuurlijk wel een andere shockbelasting..
interessante puzzel!

Heeft iemand van jullie trouwens nog iets gedaan met de Garmin-klachten? Als in Garmin benaderd?
Fenix van mijn vriend viel gisteren dus ook ineens uit… beetje zuur want zijn run was daarna dus verdwenen.
hij heeft Garmin een bericht gestuurd.. benieuwd of daar iets uit komt..

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 06-01-25 07:33

Die voor en nafoto..het is gewoon lachwekkend :=
Heeft niemand hierop commentaar geleverd in de reacties of waren die gewoon lovend?

Spierpijn van het klimmen lijkt mee te vallen! Na het boulderen was het tien keer erger.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:08

Ik ben vanochtend om 4:30 weer ruw uit mijn vakantiebubbel gewekt :=

Wat was het heerlijk zeg, 2 weken lekker de tijd aan jezelf, we hebben echt genoten. Heb veel gelopen, helaas wel voornamelijk alleen, mijn man kreeg spit, dus die kon op dag 2 in Duitsland geen kant op. Na 2 dagen en pijnstilling kon hij gelukkig weer redelijk lopen, dus hij ging hiken als ik ging hardlopen. Wel jammer, want ik loop graag samen, maar dit was next best. We hebben het uitzonderlijk getroffen met het weer, weinig wind, droog en zelfs een paar dagen sneeuw. Heb ook veel in t-shirt in het zonnetje gelopen, genieten!

Ik heb nog steeds Garmin problemen, mijn horloge start minstens één keer opnieuw op tijdens langere lopen (>20K), ik word er niet echt nerveus meer van, maar wacht even en start dan weer door. Heb geen reactie gehad van Garmin, dus dank voor de reminder, ik ga er nog een keer achteraan, want het hoort natuurlijk niet.

Wat een modder zeg! Ik had gisteren ook water tot aan de knieën, vond het vooral erg koud, want er lang nog een laagje ijs op :=

Ben verder helemaal bijgelezen, maar mijn mail vergt de nodige aandacht, dus ik sluit vanaf hier weer actief aan :+

Oh en ik ben zaterdag ook in Appelscha bij RFR, heb gisteren al een voorschot genomen door een rondje te trailen in hetzelfde gebied. Was heerlijk, helaas niet zo wit als ik had gehoopt, wel glad.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 08:42

Danseresje, als je je wandeling bij GArmin aangeeft als hardlopen, dan krijg je gewoon hardloopdynamiek. Je afstand, tijd, e.d. worden geregistreerd, maar ook staplengte, balans, cadans, enz. Alleen zie je dan in het overzicht hardlopen/wandelen alleen wandelen staan.
Misschien is dat een idee?

Wel vervelend Ninus dat van die Garmin. Hier duurde het gisteren enorm lang voordat de 30km opgeslagen was, en naar de app laden duurde ook een eeuwigheid.

Hier heb ik overal spierpijn, zelfs in de schouders, rug en armen. En mijn rechterenkel is stijf, 2 keer doorheen gegaan gisteren. Niet gebroken, ook niet opgerekt ofzo, maar nu wel stijf, hoewel het al weer wat beter is na een rondje door het huis banjeren. Maar kennelijk heb ik een rug die ook bovenin pijn kan doen, heb ik schouderbladen, een nek en armspieren. :+

leeslampje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:13

Dank allemaal voor de welkomstwoorden :D Wat gaan jullie snel!! Ik zag ook wat vragen: ik train niet voor de Stevensloop, maar de CPC in Den Haag. De 10km heb ik daar al een paar keer gehad maar nu eens de halve marathon proberen. Ik volg het Run2Day schema al een tijdje en dat bevalt erg goed. Motivatie is wel een ding, kou vind ik niet erg, maar dat gure natte weer daarentegen...

Ik zie een hoop mooie loopjes voorbij komen.

En veel trailrunners hier, met schoenen onder de blub. Hoe krijg je die weer schoon vraag ik me altijd af? :')

Namiro: wat een modderbad, een sauna daarna is wel heerlijke beloning voor zo'n loopje :D

BusyMissy: een pr is een pr! Die 5km aan een stuk komt vanzelf.

Germie: niet zo gek dat je die spierpijn hebt. Lekker je lijf even wat rust geven :) Ik heb wel eens Mud masters gedaan, de foto's lijken meer op dát parcours dan op een trail run _O-

Hier staat vandaag een (voor mijn doen) langer duurloopje van 70min op het schema. Helaas wordt het vanavond in het donker vanwege werk, maar het is niet anders.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 13:25

Jemig, wat een blubber gisteren :\
Jullie liever dan ik, ik zou daar echt geen zin in hebben. Knap gedaan.

Leeslampje, eens. Kou prima, maar die gure wind kan me wel eens demotiveren.

Nee joh, die zandlaag _O-

Gaaf die klimmuur SV. Nooit gedaan, lijkt me leuk.

Hier geen problemen met Garmin gelukkig.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 14:05

Namiro, ik vind die voor-foto er ook helemaal niet slecht uitzien. Ik heb al zo vaak in ergere omstandigheden gelopen en het gaat totaal voorbij aan het idee van een trailrun, waarbij het juist de bedoeling is om met allerlei technische ondergronden en weersomstandigheden te dealen. :') Ach ja, voor mij niet een loop om nogmaals aan mee te doen, in ieder geval! Maar ik heb al wat collega's enthousiast gekregen voor andere trailrunevenementen. :D
Ik heb garmin benaderd met het uitvallen van mijn instinct, maar die was toen leeg leeg, dus anders dan de fenix problemen. Toen werd er wel goed op gereageerd en wilde ze het toestel vervangen, maar hij valt net buiten de garantieperiode helaas. Mijn loopmaatje had het uitvalprobleem met haar fenix, zij kreeg een wat vage mail met het advies om het horloge helemaal leeg te halen via een stappenplan, ik kan het wel opzoeken wat ze had ontvangen.

SV, niet veel reacties, maar de reacties die er onder het bericht staan waren wel lovend. :')
Oh ja, nog iets wat ik de grootste onzin ooit vond. De kleur van het evenement was roze, evenals de tekst en nummers op je startnummer, behalve bij de mannen... dan had je een zwart startnummer. Zoo typisch, alsof mannen te stoer zijn voor roze en er weer duidelijk een genderverschil moet zijn. 8)7
Fijn dat de spierpijn meevalt! Boulderen is volgens mij ook wat explosiever en kortere intensiteit dan als je klimt, maar bij klimmen ben je langer onderweg, ook genoeg reden om veel spierpijn te krijgen.

Sterkte Ninus! Klinkt alsof je fantastische dagen erop hebt zitten. Wel heel erg rot voor je man! Maar fijn dat jullie beiden zo op je eigen manier actief konden zijn.

Leeslampje, zolang de modder niet tot bovenin mijn schoen erin is gelopen zet ik ze gerust vies weg. Het zand/modder droogt wel en valt er dan weer af en vies worden ze toch weer wel. :=
Dus meestal staan mijn trailrunschoenen er modderig bij, na echt heftige modderloopjes of met van die kleikluiten die eraan blijven hangen, spoel ik ze af met de tuinslang en laat ze dan drogen.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 14:24

Ik heb mijn trailschoenen gisteren direct gespoeld onder de kraan. Dus niet laten drogen. Ze zien er nu weer als nieuw uit. Zijn alleen nog zeiknat.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-25 16:43

Ik ga zo dadelijk een interval lopen, maar het waait hier echt ontiegelijk hard. := Net ook stortregen, maar die lijkt nu wel voorbij.

Ik ben toch even gaan zitten voor een globale planning dit jaar wat betreft evenementen en plannen! Ook om af te stemmen met loopmaatjes. Voor wie het leuk vindt om te lezen:

Januari: geen evenement, wel van plan zelf nog een 30+ trail te lopen met mijn loopmaatje. Eind januari ben ik mogelijk 9 dagen op vakantie, Noord Noorwegen, maar dat is nog niet helemaal zeker.

Februari: wil ik de Leersumse veld Trail lopen, 21 km. Vriendin van me gaat dan de 11 km lopen en dan loop ik erna nog een lus.

Maart: optie voor de 15e, Hollandse Duin Trail 30 km en eventueel een trainingsweekend in de Ardennen of Mullerthal.

April: 13 april Amerongse Berg Trail 21 km, samen met een vriendin haar eerste halve marathon lopen, leuk! 26 april Trail du Grand Ballon, 37 km met 1700 hoogtemeters in de Vogezen, dat is ook mijn piekweek voor de marathon.

Mei: 18 mei Utrecht Marathon. 24 mei is de Stuwwalloop, die kon ik vorig jaar niet lopen vanwege kinkhoest, maar zit nu wel erg dicht achterop de marathon, dus ik zie het dan wel. Verder las ik over de RAB nature challenge van trail-events, met als doel 100, 250, 500 of 1000 km te tracken (wandelen en rennen) in de maand mei, met de 31ste een afsluitend evenement met een trailrun met meerdere lusjes van 8 km. Ook die hou ik nog even open, maar lijkt me wel leuk om voor de 250 te gaan!

Juni: 28-29 juni Losheimer Trailfest in Duitsland, klinkt leuk, dus die hou ik als optie met mijn loopmaatje.

Juli: Of deze, 1-5 juli Terra Reactica Trail Tour Festival in Oostenrijk, op 5 dagen worden verschillende trailruns gepland tussen de 15-26 km per dag rond de grens van Oostenrijk en Italië, die vonden wij ook heel leuk klinken! Je kan zelf besluiten hoeveel je er loopt.

Augustus: staat nog open, ik wil in de zomer ook wat meer uren werken. Maar 2-3 weken weg zou wel kunnen, dan trekt Slovenië me wel voor een fiets- of hikereis. Eventueel met de Triglav Trail Race gecombineerd.

September: dan zou ik wel heel graag de zeven heuvelen trail willen lopen die afgelopen jaar niet lukte door mijn enkel (en waarschijnlijk nog iets te hoog gegrepen was), 42 km of heel misschien 60. Eventueel een trailweekend in Mullerthal of ergens anders.

Oktober: als optie, 4 oktober Munster' trail 34 km met 1500 hoogtemeters. Of 25 oktober de Lage Vuursche Ultra die ik afgelopen jaar heb verplaatst/vervangen met de UHUT door mijn enkel.

November: 7 & 8 november de Devil's Trail op Schiermonnikoog, die vond ik echt heel leuk, dan wil ik ook de night trail van 10 km doen en de 30 km overdag en wat meer vrienden meeslapen die kant op.

Dit was het globaal, waarschijnlijk zal het een en ander nog veranderen en komen er nog wel last minute evenementen bij.