Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:58

Gnome, hopelijk ben je inmiddels van de pijn af.

Wij hebben een Luvion babyfoon. Op sterk aanraden van zo ongeveer alle ouders in onze omgeving hebben we er eentje mét camera. Het scheelt schijnbaar een hele hoop naar boven lopen en op je knieeen naar het bedje kruipen om te checken of het allemaal wel goed gaat. :D

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:06

Gelukkig is de pijn weer weg Gnome!

Wij moeten ook nog een babyfoon, is nog het enige 'grote' wat we nog moeten volgens mij maar heb steeds geen zin gehad me er in te verdiepen :P hoe doen jullie het met beddengoed? Vind die lakentjes en dekens zo onhandig lijken, hoor ook mensen die gewoon van die slaapzakjes aan doen, zijn er hier ook die dat doen?

linda2008

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:56

Gnome, ons bed is 65cm maar de werkhoogte voor de kraamzorg moet 80cm zijn is ons verteld. Dus toch klossen nodig en in jouw geval dus eigenlijk ook.. (ze zijn er in 7, 14 of 28cm zag ik, ik heb toevallig net besteld) en het kost toch niks dus ach waarom niet! :)

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 08:57

QueenE, mijn zus was helemaal fan van slaapzakken en dan specifiek de Puckababy. Een slaapzak lijkt mij in het begin ook fijn want ze mogen niet onder een dekbed, deken/laken terecht komen.

Een camera op de babyfoon lijkt mij ook erg fijn Eef :j Ik zou ook zeker in het begin bij ieder geluid even willen kijken wat dat betekent.

Agh Gnome, ik heb het met je te doen :(:) Hopelijk zet de bevalling snel door.
Ik ga ook wel een beetje pissig naar het gesprek volgende week. Waarom ik met deze keuze mij moet verantwoorden, terwijl een geplande keizersnede anders vaak zat wordt toegepast (stuit, voorliggende placenta). En bij baby nummer 2 heb je een vrije keuze als baby nummer 1 met een keizersnede is geboren. Mooi beeld heeft je camera!

Dat zal een pijnlijk moment geweest zijn om de babyfoon uit de wasmachine te vissen Annemijn :P

Dat lijkt me een fijne babyfoon Melanie! Die kan je alleen niet uitbreiden met een tweede camera toch? Daar ben ik een beetje over aan het twijfelen. En Augustus is inderdaad nog volop zomer, dus ik val nog niet eens in de nazomer :D

De baby is hier 's avonds als ik wil gaan slapen enorm actief. Echt bewegingen dat ik steeds een soort van wakker schrik. Zeker niet pijnlijk (of nog niet :+ ) maar wel fors. Ik ben erg aan mijn slaap gehecht dus ik hoop dat dit niet snel veel harder gaat worden. Maar ik vrees dat dat wishful thinking is :')

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 10:30

linda2008 schreef:
Gnome, ons bed is 65cm maar de werkhoogte voor de kraamzorg moet 80cm zijn is ons verteld. Dus toch klossen nodig en in jouw geval dus eigenlijk ook.. (ze zijn er in 7, 14 of 28cm zag ik, ik heb toevallig net besteld) en het kost toch niks dus ach waarom niet! :)

Bij ons staat 70cm als eis. En anders doen ze het bed lekker niet haha. Mijn man is ook thuis en beval niet thuis dus een bed verschonen kunnen we ook zelf waar nodig :)

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:36

Gnome schreef:
linda2008 schreef:

Bij ons staat 70cm als eis. En anders doen ze het bed lekker niet haha. Mijn man is ook thuis en beval niet thuis dus een bed verschonen kunnen we ook zelf waar nodig :)

Wat naar die pijn! Gelukkig is het weer over.
Volgens mij is het vooral omdat ze ook jou elke dag controleren. Dat daarom bed hoger moet.

Hier werd ook gezegd 80. Heb 76 dus geloof t wel.

Hier niet helemaal fit. Niet zo ziek geworden als man. Maar wel erg verkouden en veel hoesten.
Dinsdag kan ik al naar Deventer

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 10:52

Het gaat vooral om de controles die ze bij jou moeten doen en bijvoorbeeld ook als ze je helpen met voeden. De eerste dagen ben je echt veel in bed.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:10

Hier komen ze enkel voor de controles want heb maar drie uur per dag afgenomen en bed moet hier echt 80 cm zijn. En we hebben geen mini bed maar dus wel te laag voor kraamzorg.

Bed opmaken komen ze hier niet doen ivm beperkte uren dus daar is het niet voor.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 11:16

Ah oké. Gek dat verschil dan in hoogte. Zeiden hier aan de telefoon echt 70cm.

Verloskundige heeft net nog even gevoeld trouwens. Vermoedelijk een nier die klem zat. Nu gelukkig weer zo goed als pijnvrij.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 11:20

Gnome schreef:

Verloskundige heeft net nog even gevoeld trouwens. Vermoedelijk een nier die klem zat. Nu gelukkig weer zo goed als pijnvrij.

Au pijnlijk.
Hopelijk blijft het nu weg.

Heerlijk weer zeg jammer genoeg werken straks tot elf. Wel al lekker de honden gewandeld en paarden gedaan en gekookt. Nu lekker onder de overkapping in de tuin met de honden.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 11:21

Marlis schreef:
Gnome schreef:

Au pijnlijk.
Hopelijk blijft het nu weg.

Heerlijk weer zeg jammer genoeg werken straks tot elf. Wel al lekker de honden gewandeld en paarden gedaan en gekookt. Nu lekker onder de overkapping in de tuin met de honden.

Inderdaad heerlijk. Nog even van genieten want wat ze vanaf morgen voorspellen.... |(

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:52

Een klemzittende nier klinkt echt niet fijn :( , gelukkig dat 't nu beter gaat. Ik gun je wel dat 'ie zich vlot aandient. Hier moest het bed op 70-80 zeiden ze en we zaten net ff te laag, dus flinke klossen eronder. Ik ben zelf ook niet zo heel groot. :')

Ik ga trouwens slaapzakjes/puckababy proberen. Ik ben als de dood dat 'ie onder het lakentje terechtkomt ofzo.

Hier ook een nachtelijk feestbeest trouwens. :') Zo gauw ik probeer te slapen wordt er een disco opgestart in m'n buik. Stiekem denk ik dat ik 't ga missen als hij er eenmaal is, maar ik zou zweren dat ik van de week aan de binnenkant een beurse plek had.

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 12:56

Hé bah gnome, klinkt erg pijnlijk!

Hier gaat t ook nog steeds niet erg lekker. Gisteren controle gehad in het ziekenhuis, bloeddruk is helaas behoorlijk gestegen. Gelukkig (nog) geen eiwitten in m’n urine gevonden en bloed is ook nog schoon. Nu flink aan de medicatie en stoppen met werken. Balen maar het is niet anders…. Begin t allemaal wel een beetje zat te worden.

Ben al begonnen met alle baby spulletjes uit te wassen, is dat iig vast klaar.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 13:11

HappyBuddha schreef:

Hier gaat t ook nog steeds niet erg lekker. Gisteren controle gehad in het ziekenhuis, bloeddruk is helaas behoorlijk gestegen. Gelukkig (nog) geen eiwitten in m’n urine gevonden en bloed is ook nog schoon. Nu flink aan de medicatie en stoppen met werken. Balen maar het is niet anders…. Begin t allemaal wel een beetje zat te worden.

Wat klote.. Je moet ook echt nog wel een flinke tijd. Nu dus gewoon zoveel mogelijk rust houden?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:13

Bij ons was de minimale hoogte ook 70 cm voor het bed. Zal denk ik van de organisatie af hangen maar wel bijzonder omdat het voor de arbo omstandigheden van de kraamverzorgster is.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 13:28

Hier ook het bed op klossen staan, vind het eigenlijk wel prettig met in en uitstappen. We hebben van onszelf een erg laag bed. Eerste nacht moest manlief er ook uit, nou, die viel eruit omdat ie de hoogte verkeerd inschatte. Heb dubbel gelegen van het lachen (toen bleek dat ie niks had). Zelf ga ik op en neer richting wc met een klein fietslampje (die is niet zo fel, maar je kan wel zien waar je loopt). Ik ben wel lang trouwens, 183. Moest trouwens van Kraamzorg en verloskundige op minimaal 70 staan, hij staat bij ons nu op 80. Was wel echt een harde eis die vaak herhaald is, inderdaad niet alleen vanwege het verschonen, maar ook voor de controles etc.

Wij hebben een babyfoon zonder camera, maar die wilden we er ook niet op. Anders hebben we steeds het gevoel te moeten kijken op de camera en meer weten is niet heilig. Wij zijn er als kids ook groot mee geworden, dus het zal wel goedkomen.

De kleine is wel een stuk rustiger nu, qua beweging heeft hij natuurlijk ook minder ruimte (nu 38+1). Fysiek dingen doen vallen met zwaarder, maar in een rustiger tempo kan bijna alles nog en anders tussendoor even pauze nemen.

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:08

HappyBuddha schreef:

Jeetje ik hoopt dat de ellende die ik heb gehad je bespaart blijft. :(:)

Ben erg blij met slaapzakjes maar er liggen nog steeds 5 dekens en een laken overheen. De slaapzak houd het kind eronder, anders duwt ze zich zo omhoog :+

Ik ben net voor het eerst in 3 weken buiten geweest. Heerlijk. Kind in de kinderwagen, ze was lekker rustig maar eenmaal thuis poepte ze 4 luiers vol tijdens het verschonen en kotste ze de melk van 2 uur eerder uit. Bospaadjes waren toch een beetje te veel :')

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:13

Geen tijd om op iedereen te reageren,
Wij hebben Ipv babyfoon één cameraatje van Apple, die gebruiken we ook als we een nestje pups hebben.
Dus die verhuisd naar de babykamer als de pup weg is. Nu staat ie nog in de huiskamer zodat we als we niet thuis zijn of oefenen om alleen te zijn kunnen zien wat de monsters uitspoken :')

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:27

Wij hebben ook de Luvion waarbij we vanaf ons telefoon kunnen kijken. Ik hoop niet dat ik nu de moedermaffia achter mij aan krijg, maar af en toe zullen de honden toch uit moeten wanneer mijn vriend aan het werk is. Een veld is direct beneden aan ons appartement. Ik vind het dan wel fijn om te kunnen kijken op mijn telefoon.

Ons bed kan niet op klossen. Dit was geen probleem, alleen moeten we dan mogelijk zelf het bed verschonen. Hij is wel electrisch.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:32

Fijn dat de pijn weg is Gnome, een klemzittende nier klinkt pijnlijk!

Wij hebben voor de eerste tijd een dekentje, daarna slaapzakken. Volgens mij heb ik de kleinste slaapzakken in maat 56. Even afwachten hoe het loopt, maar misschien kopen we de spullen van Fedde&Kees. Ons zoontje maaide zichzelf regelmatig wakker met zijn armpjes, deze kun je vastritsen.

Hier ook klossen, ik geloof van 14 cm. Bed is al vrij hoog, maar moest nog een tikkie bij. Is wel een behoorlijke klim inderdaad, dus een krukje is wel handig :)

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 14:45

Wij hebben de Avent Connected Beeldbabyfoon maar nog niet gebruikt tot nu toe omdat de kleine op onze kamer slaapt.

Verder inderdaad Puckababy slaapzak die we nu overdag gebruiken en Fedde & Kees slaapzak + laken voor de nacht.

Kun je niet met de honden + baby gaan wandelen Nicje?

HappyBuddha

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 15:07

Azmay schreef:
HappyBuddha schreef:

Jeetje ik hoopt dat de ellende die ik heb gehad je bespaart blijft. :(:)

Ben erg blij met slaapzakjes maar er liggen nog steeds 5 dekens en een laken overheen. De slaapzak houd het kind eronder, anders duwt ze zich zo omhoog :+

Ik ben net voor het eerst in 3 weken buiten geweest. Heerlijk. Kind in de kinderwagen, ze was lekker rustig maar eenmaal thuis poepte ze 4 luiers vol tijdens het verschonen en kotste ze de melk van 2 uur eerder uit. Bospaadjes waren toch een beetje te veel :')

Nou inderdaad! Begon het bij jou ook alleen met hypertensie?

Azmay

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:08

HappyBuddha schreef:
Nou inderdaad! Begon het bij jou ook alleen met hypertensie?

Had donderdag versie, vrijdagavond lichte hoofdpijn en tegen maandag kon ik geen licht meer verdragen. Naar de verloskundige en doorgesyuurd naar het ziekenhuis. Paar dagen met een bloeddruk rond de 140/90 gelopen.
Woensdagmiddag waren de eiwitten iets verhoogd dus aan de 24 uurs meting dat was dus 5 dagen na de eerste hoofdpijn. Donderdag na die meting opgenomen in het ziekenhuis en bleek mijn bloeddruk omhoog te schieten naar rond de 180/110.
Vrijdagavond kregen ze dat niet meer onder controle en zijn ze in gaan leiden.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:21

Gnome gelukkig dat je je weer wat beter voelt, klinkt niet fijn. Hopen dat het niet weer gebeurd :(

Happybudda, hopelijk doet de rust goed. Zo vervelend dit soort dingen, en je hebt er zelf totaal geen controle over.. wel aan de bel blijven trekken als je het gevoel hebt dat er iets niet goed zit.

Goed dat jullie over de babyfoon begonnen, ik moest er ook nog een camera bij bestellen :+ wij gebruiken Eufy indoor camera’s, die kan ik gewoon zien op mijn telefoon en iPad. In het verleden ook Luvion en Alecto gehad, maar dat bereik was voor ons echt te minimaal.

Hier ook groot fan van puckababy. Ik heb echt spijt dat ik de 4 seizoenen slaapzakken (vanaf 6 maand) en de newborn variant die ik heb gebruikt voor de andere kinderen al verkocht heb een jaar of 2 geleden ;( voor nu nog niks weer gekocht, ga eerst even kijken hoe het gaat en wat we doen, inbakeren of niet.

Nicje87

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 16:38

Kiwipitje schreef:
Wij hebben de Avent Connected Beeldbabyfoon maar nog niet gebruikt tot nu toe omdat de kleine op onze kamer slaapt.

Verder inderdaad Puckababy slaapzak die we nu overdag gebruiken en Fedde & Kees slaapzak + laken voor de nacht.

Kun je niet met de honden + baby gaan wandelen Nicje?

Ja, met de draagzak kan het. Alleen het zijn mechelse herders en diensthonden. Dus niet heel handzaam haha. Het gaat vooral om de laatste ronde, wanneer de kleine slaapt. En alleen ff gauw poepen en plassen en klaar.