Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 14:59

MuSLi heb je ook iets van een safari tent geslapen daar? Klinkt leuk zo door het park heen lopen!

Ieris fijn dat je merkt dat je bent afgevallen. Ik wil dat straks ook wel maar denk dat ik dat pas echt ga merken als ik wat verder ga lopen.

Ninus zo naar die onopgevoede mormels!

Kylan ben je nog een rondje gaan lopen of heb je het bij alleen klimmen gehouden? Veel loopplezier morgen samen met Puera!

Karin je bent echt niet de enige die niet zo ver loopt ;) als je er zelf maar energie van krijgt! Afstand maakt niet uit.

Suusje balen dat je verkoudheid zo lang blijft opspelen.

SV wat een pittige training zeg, leuk voor de afwisseling wel.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 16:39

Puera, ik ga ook heel langzaam morgen, ik kan ook wel een afzakkende broek gebruiken := :D Goed bezig dus Ieris!

Echt zo leuk MuSli! Ik had er nog nooit gehoord, maar ik ben helemaal enthousiast!

Ik ben verkleumd, was bij een opening aanwezig en heb bij de deur gestaan om bezoekers te verwelkomen :brr: Maar het was een succes. Ga nog even een rondje paardrijden en dan uitrusten voor morgen :D

ieris

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:17

Dank je! Denk dat het wel meer is dan alleen heel langzaam lopen, maar ben toch wel blij hoe het nu gaat.
Voor het hardlopen, op mijn ergste corona vreetbuien moment, woog ik 67, en ik ben maar 162cm, dus dat is echt een bmi flink in het rood.
Nu schommel ik rond de 60kg, en hoop op 57 uit te komen.

Veel plezier morgen Ninus en Puera!
Rij ze nog, en hopelijk geen koutje gevat bij de deur.

Musli, wouw wat een suoer gave medaille's met die beestjes erop, ik wil alleen al mee doen voor de medailles!!
Is dat elk jaar?
Tof dat je 10km ook goed ging, lijkt me ook zeker een gave ervaring!

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:25

ieris schreef:
Dank je! Denk dat het wel meer is dan alleen heel langzaam lopen, maar ben toch wel blij hoe het nu gaat.
Voor het hardlopen, op mijn ergste corona vreetbuien moment, woog ik 67, en ik ben maar 162cm, dus dat is echt een bmi flink in het rood.
Nu schommel ik rond de 60kg, en hoop op 57 uit te komen.

Veel plezier morgen Ninus en Puera!
Rij ze nog, en hopelijk geen koutje gevat bij de deur.

Musli, wouw wat een suoer gave medaille's met die beestjes erop, ik wil alleen al mee doen voor de medailles!!
Is dat elk jaar?
Tof dat je 10km ook goed ging, lijkt me ook zeker een gave ervaring!

Dit is de eerste keer dat het georganiseerd wordt. Iedereen is voor zover ik hoor enthousiast hierover. Geen idee of ze van plan zijn het een terugkerend iets te maken ;)

Morgen voor de 15km. Ben benieuwd of die medaille dan ook weer net iets groter is dan de 10km medaille :P

@MizzMontana, nee ik slaap in een Airbnb in de buurt van het park. Een heerlijk knus huisje met een fijne houtkachel en een bad in een bosrijke omgeving _/-\o_

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:52

@musli, ben wel benieuwd of de 10km vandaag ook een andere route was of dat je gewoon 2x het rondje van 5km moest?

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:58

Karin_deB schreef:
@musli, ben wel benieuwd of de 10km vandaag ook een andere route was of dat je gewoon 2x het rondje van 5km moest?

Dit zijn de routes.
Morgen is dus zo goed als hetzelfde als vandaag.

Afbeelding

Ze hebben natuurlijk ook niet heel veel meer ruimte in/om het park :P

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 17:58

Goed bezig allemaal!

Ik ben ondertussen aan het kijken welke georganiseerde trails ik zou willen doen van december t/m april.

Best lastig nog!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:02

Ingeschreven voor wat evenementen.

8 jan Leenderbostrail 21km
21 jan Maasdaltrail 20km
26 maart Leersumseveld ultra 50km
8/9/10 april lang weekend Luxemburg om zelf lus 3 van het Mullerthal te lopen, 35km
22 april Woldbergtrail 50km

En wat plannen om een week Madeira te boeken in de meivakantie om te trailen/wandelen.

Van een loopmaatje nog een leuke 52km route gekregen wat dichter bij huis, dus die misschien in mijn Kerstvakantie maar doen. Of anders en februari ofzo. Even kijken, want ik zit ook met zonsopkomst/zonsondergang in de bossen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:07

@Ninus, standje broekafzakkend, helemaal prima. :))

Mooie planning, SV!

Je bent al mooi op weg qua kilo’s, Ieris. Die laatsten lukken je ook wel! +:)+

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:49

Mooi programma heb je op de planning SV!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 20:50

Denk dat ik ook de derde kerstdagloop ga doen, op 27 december. Lekker dichtbij en deels onverhard. De 21km.

Succes morgen met de 15km Musli.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-22 23:00

De derde kerstdagloop is leuk, ik heb een paar jaar terug daar de 7 km gelopen. Er zit een leuk heuveltje in, de geitenbult :D Bij de langere afstanden zitten er nog een paar extra klimmetjes in geloof ik. Ik wacht de planning voor de kerstdagen nog even af, als ik tweede kerstdag bij de schoonouders ben dan is deze niet zo ideaal maar anders ga ik ook meedoen.

Verder vandaag niet meer gelopen maar alleen geklommen. We waren in Amersfoort geweest en daar zijn de beginners routes echt wel lastiger dan in Arnhem en Utrecht. Het viel niet echt mee om boven te komen maar wel weer lol gehad :)

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 08:06

De 7km heb ik twee keer gelopen, maar die route vond ik niet zo. Ook teveel in een rijtje lopen. Dat heuveltje is wel pittig ja :P

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 09:16

Vandaag Evy weer hervat, les 9.
Dit vindt ik zwaarder dan die Safari run van 5km :')
Afbeelding
Afbeelding

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:02

Wat een planning al Supervixen!

Hoe kijken de dieren als jullie passeren MuSLi? :D

Mooie foto Karin, hier is het grauwer weer.

Ben aan het twijfelen of ik zou gaan lopen, of lekker makkelijk binnen yoga doen.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 13:18

Het een sluit het ander toch niet uit Schermerdier? Veel plezier met de keuze die je maakt.

Lekker bezig Karin_deb, je hebt het maar weer mooi gedaan!

Kylan is de hoogte in gegaan maar dan anders, haha. Leuk hoor! Lijkt me ook wel eens leuk om een keer te doen, kan je zo binnen lopen om dat eenmalig te doen?

Leuke plannen voor SV, ik heb er nu 3 gepland staan. Heb jij een soort van plan wat betreft hoeveel "wedstrijden/evenementen " loopt. Ben bang dat ik teveel ga plannen anders.

Je zit er goed uit Ieris! Fijn dat je het zelf ook merkt.

Ik heb een ronde gelopen maar had het echt zwaar, last van longen en ook steeds zo'n ijzersmaak. Toch maar bezoekje naar de huisarts als het deze week niet minder word. Daarna nog even lekker een rondje met paard lief.

Afbeelding

Afbeelding

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:31

Mooie plaatjes Suusje. Wel balen dat het herstel zo lang duurt en verstandig om evt de huisarts te bezoeken.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:35

Mooie planning SV! Lekker vooruitzicht zo :j

Ik vind jouw hond zo leuk Suusje, lijkt me zo gezellig samen <3 Wel balen dat je nog zoveel last hebt…..

Lekker gaan Schemerdier, je knapt er altijd van op.

Goed bezig Karin!

Hier vanochtend 21,1 gelopen met Puera en mijn man. Ik had het mentaal steeds wat zwaar de afgelopen langere lopen (misschien ook omdat het trails waren), maar vandaag ging het als een zonnetje, ondanks de windkracht 5 en de regen die van miezer overging in echt regen :=

We zijn langs de Dokkumer Ee naar Dokkum gelopen, daar een rondje over de bolwerken en via de Ee weer terug. Geen toeristen, geen bootjes, geen fietsers, heerlijk.

Ben wel een beetje verkleumd := Dus ik duik zo lekker onder de douche :z :Z

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:44

Suusje slim om even naar de huisarts te gaan.
Nee geen planning. Twee jaar geleden liep ik elk weekend wel een evenement, of twee, maar nu kies ik bijna alleen maar kleinschalige trails. En een bonus is als het in een gebied is waar ik nog niet heb gelopen.

Ninus wat leuk dat het goed ging! En gezellig zo samen.

Hier 25km getraild met mijn vriend. We wilden gisteren al gaan, maar toen waren we doodmoe na een beroerde nacht. Vandaag ging het bij ons ook erg lekker. Heerlijk op lage hartslag gelopen (137 gemiddeld).
En geen druppel regen!

Afbeelding
Afbeelding

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 14:59

Mooie ontwikkelingen en planningen, goed bezig.

Suusje, waar ergens loop jij? Ik ken Apeldoorn een beetje. Misschien leuk voor mijzelf om daar eens te lopen.
Heb je je paard ook in Apeldoorn staan? En je kan heerlijk het bos in, dat is heeeeel erg fijn.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:11

Zoooo, ik heb het overleefd. Wat een ervaring! 30km gelopen in de afgelopen dagen en onwijs genoten van de kilometers en de sfeer rondom het event.

Heb alle afstanden, tijden en resultaten even onder elkaar gezet. Echt verschrikkelijk trots op wat ik daar bereikt heb de afgelopen dagen. Ik had geen specifiek doel, althans +/- 5min/km op 5, 5:15min/km op 10, 5:30min/km op 15. Dat dus dik gehaald :') en de medailles zijn natuurlijk echt een prachtige herinnering <3

Resultaten:
5.42 km - 26:30 - 4:52/km (4e vrouw)
10.39 km - 54:10 - 5:12/km (17e vrouw)
15.17 km - 1:21:03 - 5:20/km (7e vrouw)

Challenge 5KM - 4e
Challenge 10KM - 4e
Challenge 15KM - 4e

Hier alle medailles samen:
Afbeelding
Afbeelding

*\%/* **\O/** *\%/*

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 15:38

Heel tof en goed gelopen! Die 30km bling is prachtig!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:44

Superstoer, Musli! Wat gave medailles!

Mazzel qua weer, SV! Ik heb het helaas niet droog gehouden. Gezellig met Ninus en man gelopen. Een hele mooie route!

Verstandig om toch even naar de huisarts te gaan, Suusje. Heerlijke foto’s weer!

Goed bezig, Karin!

Weer een hele andere uitdaging dat klimmen. Leuk Kylan!

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 16:45

Gave medailles! En wat een mooie tijden gelopen zeg.

Morris, vandaag heb ik een rondje in het orderbos gelopen. Mijn paard staat vlakbij van der valk Cantharell, dus na het lopen direct daarheen voor een rondje. Maar loop ook vaak richting lieren, beekbergen en Loenen. Woon zelf vlakbij de eglantier, dus met een kilometer of 5 ben ik in het bos. Al wil ik ook wel eens richting teuge o.i.d door de weilanden lopen.

Karin_deB

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-22 17:05

Wauw die 30km medaile is tof!
Mooie tijden ook, knap hoor!

@suusje, mooie omgeving als je vlak bij Cantharel staat!
Afgelopen juli met paard en vriendinnen geweest en ik ga juni weer :)