Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Sakura789 schreef:verootjoo schreef:Dat is de reformatorische stroming die geen vaccins willen nemen, hoewel die ook steeds meer bij zinnen komen en wel vaccineren.
En Jehova’s denk ik ook niet?
Het zijn wel de zwaardere reformatorische stromingen trouwens. In de ‘lichtere’ stromingen is het helemaal geen issue.
Zebrastreep schreef:Ho rustig mensen zo bedoelde ik dat niet excuses.
Zover ik wist namen mensen met geloof niet zo snel of niet een vaccinatie vanwege geloofsovertuiging.
Excuses als ik mensen heb beledigd dat was zeker niet de bedoeling.
verootjoo schreef:Ik ken geen ‘lichte’ reformatorische mensenDat zijn m.i de ‘gewone’ protestanten. De reformatorischen zijn de lange rokken, hoeden, lang haar, blijven op zondag de hele dag binnen behalve om 2/3x per dag naar de kerk te gaan etc.
Of JG vaccineren weet ik niet.
Citaat:Denemarken schort prikken met AstraZeneca op na stollingsproblemen
Denemarken stopt tijdelijk de vaccinaties met AstraZeneca, nadat er bloedstolsels bij een aantal gevaccineerden zijn vastgesteld. Dat hebben de Deense gezondheidsautoriteiten bekendgemaakt. Het Europese Geneeesmiddelenbureau EMA is een onderzoek naar het vaccin gestart.
Eerder werd eenzelfde probleem gemeld in Oostenrijk. Daar overleed een 49-jarige vrouw aan ernstige stollingsstoornissen na een prik met AstraZeneca. Ook bij een 35-jarige vrouw werden bloedstolsels vastgesteld na een prik met AstraZeneca. Oostenrijk heeft de zaak in onderzoek.
DuoPenotti schreef:geintje meid, geintje, zie smiley
Ik ben blij dat ze eerst uit gaan zoeken hoe en wat, moeten ze hier dus ook doen.
1 persoon dood door az is er 1 teveel.
Citaat:AstraZeneca: EMA beslist over gevolgen melding stollingsproblemen
In een reactie op het Deense besluit om de inentingen met AstraZeneca op te schorten, zegt AstraZeneca Nederland nauw contact te onderhouden met het Europese Geneesmiddelenbureau EMA. Die instantie besluit wat het gevolg is van de melding van stollingsproblemen bij gevaccineerden, benadrukt de farmaceut.
"Het is niet aan ons om te beslissen of te adviseren over de inzet van vaccins", zegt AstraZeneca-Nederland. "Daar gaan de gezondheidsautoriteiten over."
28 MINUTEN GELEDEN
Bijwerkingencentrum Lareb: één melding over trombose na AstraZenecavaccin
Het bijwerkingencentrum Lareb heeft in totaal één melding binnengekregen over een verdenking van trombose na een inenting met AstraZeneca, toevallig vanmorgen. Het is geen ernstig incident, er is geen sprake van een ziekenhuisopname en de betrokken persoon ondervindt er geen ernstige gevolgen van, meldt het Lareb. Het centrum gaat de melding nog verder bestuderen.
Denemarken maakte vanochtend bekend de inentingen met AstraZeneca op te schorten na een aantal meldingen van stollingsproblemen bij gevaccineerden. Het ministerie van Volksgezondheid en het RIVM overleggen over de berichten uit Denemarken.
Sizzle schreef:Nee die zijn nog niet klaar met onderzoek. Maar dit heeft overwegend te maken met de slechte werking tegen de ZA variant. Het argument is dan: waarom zouden we deze nemen als we voldoende bij anderen besteld hebben. Uiteraard zijn daar ook sterke kampen voor of tegen.