Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:23

Dat is de reformatorische stroming die geen vaccins willen nemen, hoewel die ook steeds meer bij zinnen komen en wel vaccineren.

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:37

verootjoo schreef:
Dat is de reformatorische stroming die geen vaccins willen nemen, hoewel die ook steeds meer bij zinnen komen en wel vaccineren.

En Jehova’s denk ik ook niet?

Het zijn wel de zwaardere reformatorische stromingen trouwens. In de ‘lichtere’ stromingen is het helemaal geen issue.

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:38

Ho rustig mensen zo bedoelde ik dat niet excuses.

Zover ik wist namen mensen met geloof niet zo snel of niet een vaccinatie vanwege geloofsovertuiging.

Excuses als ik mensen heb beledigd dat was zeker niet de bedoeling.

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:47

Sakura789 schreef:
verootjoo schreef:

En Jehova’s denk ik ook niet?

Het zijn wel de zwaardere reformatorische stromingen trouwens. In de ‘lichtere’ stromingen is het helemaal geen issue.

Ik ken geen ‘lichte’ reformatorische mensen :+ Dat zijn m.i de ‘gewone’ protestanten. De reformatorischen zijn de lange rokken, hoeden, lang haar, blijven op zondag de hele dag binnen behalve om 2/3x per dag naar de kerk te gaan etc.

Of JG vaccineren weet ik niet.

nynke55

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:52

Zebrastreep schreef:
Ho rustig mensen zo bedoelde ik dat niet excuses.

Zover ik wist namen mensen met geloof niet zo snel of niet een vaccinatie vanwege geloofsovertuiging.

Excuses als ik mensen heb beledigd dat was zeker niet de bedoeling.

Niet alle gelovigen zijn zo vreselijk strikt in de leer hoor. Dat zal misschien 5 of 10 % zijn.

Blue_Eyes

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 00:58

Afgezien van de discussie over welke gelovigen wat doen, is deze meneer meer zwever dan gelovige ;)

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 10:31

verootjoo schreef:
Ik ken geen ‘lichte’ reformatorische mensen :+ Dat zijn m.i de ‘gewone’ protestanten. De reformatorischen zijn de lange rokken, hoeden, lang haar, blijven op zondag de hele dag binnen behalve om 2/3x per dag naar de kerk te gaan etc.

Of JG vaccineren weet ik niet.

Tussen protestants en reformatorisch (hoed,rok) zitten nog heel veel stromingen. Waarbij het gros een vijftig jaar geleden weinig vaccineerde, maar inmiddels het meer gemeengoed is geworden gelukkig.

JG vaccineren dan blijkbaar wel weer, ik lees net dat je niet meer uitgesloten wordt van de gemeenschap (sinds 1961).

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:14

Wordt daar meer gevaccineerd ja? Ik woon naast de biblebelt maar zie het niet echt terug.
Nou woon ik wel naast de gemeente met de laagste vaccinatiegraad van NL, maar toch.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:48

Gatverdamme! Wéér AZ
Citaat:
Denemarken schort prikken met AstraZeneca op na stollingsproblemen
Denemarken stopt tijdelijk de vaccinaties met AstraZeneca, nadat er bloedstolsels bij een aantal gevaccineerden zijn vastgesteld. Dat hebben de Deense gezondheidsautoriteiten bekendgemaakt. Het Europese Geneeesmiddelenbureau EMA is een onderzoek naar het vaccin gestart.

Eerder werd eenzelfde probleem gemeld in Oostenrijk. Daar overleed een 49-jarige vrouw aan ernstige stollingsstoornissen na een prik met AstraZeneca. Ook bij een 35-jarige vrouw werden bloedstolsels vastgesteld na een prik met AstraZeneca. Oostenrijk heeft de zaak in onderzoek.

NOS

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 11:53

Dit is echt heel slecht nieuws .. Als we AZ niet meer kunnen gebruiken is de Corona crisis weer een aantal maanden verlengd :(

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:03

nou met hoe slecht die leveren valt dat ook nog mee.... :+

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:03

Erg slecht nieuws over AZ... Wat een tegenvaller! Maar laat ze maar even goed onderzoeken waar het mis gaat je zit niet te wachten op dat soort dingen

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:09

Ik las het ookal. Het blijft tobben ermee. Meer en heftigere bijwerkingen. En dan ze ook gebruiken bij de risicogroepen. Stollingsproblemen verhoogde kans op, dan mag ik die zeker niet hebben. :n En met mij mogelijk meer mensen die erdoor afvallen.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:11

DuoPenotti schreef:
nou met hoe slecht die leveren valt dat ook nog mee.... :+

Elk gevaccineerd persoon is er een.

DuoPenotti

Woonplaats: Tussen de Limburgse velden met uitzicht op de Brabantse.

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:13

geintje meid, geintje, zie smiley

Ik ben blij dat ze eerst uit gaan zoeken hoe en wat, moeten ze hier dus ook doen.
1 persoon dood door az is er 1 teveel.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:16

DuoPenotti schreef:
geintje meid, geintje, zie smiley

Ik ben blij dat ze eerst uit gaan zoeken hoe en wat, moeten ze hier dus ook doen.
1 persoon dood door az is er 1 teveel.

Haha.

Dat laatste klopt misschien, maar 1 persoon dood door covid is er ook 1 teveel. Als dit een geval is wat op zichzelf staat en maar bij heel weinig tot geen mensen voorkomt, weet ik niet of dat voor mij afweegt tegen wat covid voor ellende brengt.

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:36

Een vaccin dat dood tot gevolg heeft bij een niet risico groep in de niet risico leeftijd is gewoon niet echt te rechtvaardigen „for the greater good“ tenzij het letterlijk om een zwaar dodelijk virus gaat zoals pokken of ebola (en nee daar valt het niet onder).
Maar het is allemaal nog te bezien natuurlijk.

elnienjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:46

Misschien een bloedverdunnertje (asperine) slikken als je moet laten prikken met AZ?

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:48

In iedergeval niet medicatie nemen uit eigen initiatief, dat is nooit een goed idee. Wellicht blijkt het gewoon een storm in een glas water.

CynthiaV

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:54

Fijn, ik heb hem net gekregen :P

Maar hoop dat ze er snel achter komen hoe het zit.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:54

Asperine een keer slikken helpt ook niet tegen stollingsproblemen accuut. Helaas heb ik drie keer trombose gehad en dat soort narigheid kun je alleen verhelpen of voorkomen met fikse verdunners geprikt of geslikt op recept. Maar die middelen moet je niet zomaar nemen omdat ze ook heel nare gevolgen kunnen hebben. Vervelender dan een stolsel door een enting.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 12:56

Ik blijf het toch steeds in mijn achterhoofd houden dat de Suissen AZ nog niet goedgekeurd hebben.
Die zijn niet dom :Y)

Of is het ondertussen al veranderd ? Sizzle ? :P

Mungbean

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:00

Nee die zijn nog niet klaar met onderzoek. Maar dit heeft overwegend te maken met de slechte werking tegen de ZA variant. Het argument is dan: waarom zouden we deze nemen als we voldoende bij anderen besteld hebben. Uiteraard zijn daar ook sterke kampen voor of tegen.

karuna
Drukke kabouter

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:01

Nos liveblog

Citaat:
AstraZeneca: EMA beslist over gevolgen melding stollingsproblemen
In een reactie op het Deense besluit om de inentingen met AstraZeneca op te schorten, zegt AstraZeneca Nederland nauw contact te onderhouden met het Europese Geneesmiddelenbureau EMA. Die instantie besluit wat het gevolg is van de melding van stollingsproblemen bij gevaccineerden, benadrukt de farmaceut.

"Het is niet aan ons om te beslissen of te adviseren over de inzet van vaccins", zegt AstraZeneca-Nederland. "Daar gaan de gezondheidsautoriteiten over."
28 MINUTEN GELEDEN
Bijwerkingencentrum Lareb: één melding over trombose na AstraZenecavaccin
Het bijwerkingencentrum Lareb heeft in totaal één melding binnengekregen over een verdenking van trombose na een inenting met AstraZeneca, toevallig vanmorgen. Het is geen ernstig incident, er is geen sprake van een ziekenhuisopname en de betrokken persoon ondervindt er geen ernstige gevolgen van, meldt het Lareb. Het centrum gaat de melding nog verder bestuderen.

Denemarken maakte vanochtend bekend de inentingen met AstraZeneca op te schorten na een aantal meldingen van stollingsproblemen bij gevaccineerden. Het ministerie van Volksgezondheid en het RIVM overleggen over de berichten uit Denemarken.

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-21 13:02

Sizzle schreef:
Nee die zijn nog niet klaar met onderzoek. Maar dit heeft overwegend te maken met de slechte werking tegen de ZA variant. Het argument is dan: waarom zouden we deze nemen als we voldoende bij anderen besteld hebben. Uiteraard zijn daar ook sterke kampen voor of tegen.

Merci ! Wist ik niet. Werpt ook een iets ander licht op de nog-niet-goedkeuring.