Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Vayo schreef:lenaa_tje schreef:Dat is de kwestie die dus zo enorm lastig is. Ik ben om die reden heel blij dat de er 2 mensen die wij verzorgden nu zijn overleden... dat klinkt raar maar dit hadden ze beide niet willen meemaken. 1 heeft ook heel bewust hier voor gekozen, die wilde met Corona zo niet leven. Ook dat recht heb je natuurlijk.
Ik begrijp heel goed wat je bedoeld! Hoewel het een enorm ethisch vraagstuk is, vind ik wel dat er gekeken mag worden naar wat deze mensen zelf willen. Alleen in bijv. een verzorgingshuis zullen er altijd mensen zijn die wel graag opgehaald kunnen worden door familie of bezoek ontvangen, en het risico willen nemen corona te krijgen. Maar er zal ook een groep zijn die dit niet wil. Dat zij samen in één verzorgingshuis leven maakt het dan zo moeilijk.
Heb je trouwens autopech?
veerledec schreef:Tenzij Frankrijk een glazen bol heeft of wetenschap die nog niet breed bekend is, kan je niet weten wat de R0 is vandaag (of twee dagen geleden).
Van mij hoeft reizen ook niet, maar ik moet er wel doorheen om in de bewoonde wereld te komen, en dan is het toch fijn dat dat nog kan.
Morrie schreef:hier is de parkeerplaats bij de kerk bomvol en er staan ook rijen fietsen en dan nog degenen die lopend gaan.
Na de dienst gaan ze bij elkaar op de koffie, ik zie het gewoon gebeuren, ze lopen van de kerk met groepjes naar een huis (ik woon hoog en kan zo de huiskamers in kijken van de huizen achter me) en zitten met 10 -12 man in de huiskamer na te babbelen ofzo. Dat deden ze altijd al, maar nu nog steeds dus.
De ambulances rijden af en aan hier, zelfs de brandweer is ingezet voor patientenvervoer las ik net op P2000. Dat zijn vast niet allemaal mensen die van de trap gevallen zijn....
veerledec schreef:Dan is het de R0 van vorige week + de incubatietijd. Dus dan wordt het misschien niet zo benieuwd, maar het is nog steeds de R0 van het moment dat die besmettingen zijn opgedaan, dus dat is altijd in het verleden.
pien_2010 schreef:veerledec schreef:Dan is het de R0 van vorige week + de incubatietijd. Dus dan wordt het misschien niet zo benieuwd, maar het is nog steeds de R0 van het moment dat die besmettingen zijn opgedaan, dus dat is altijd in het verleden.
Klopt maar een RO van 3 December of 23 December is wel een groot verschil. Met de laatste kun je op sturen, de 1ste is 3 weken geleden dus kun je NU niets meer mee.
Mijn gasten komen, dus ik stop met Bokken nu.
bigone schreef:De streng gelovigen , daar zijn wel veel meer redenen van besmetting. Ze wonen vaak op de biblebelt, grote gezinnen, speciale scholen waar de pubers van verre heen reizen. En juist daarom zouden ze, ondanks dat ze zich keurig aan de regels houden , de kerkdiensten online moeten houden . Loop je toch iets minder risico op verspreiding .
Morrie schreef:hier is de parkeerplaats bij de kerk bomvol en er staan ook rijen fietsen en dan nog degenen die lopend gaan.
Na de dienst gaan ze bij elkaar op de koffie, ik zie het gewoon gebeuren, ze lopen van de kerk met groepjes naar een huis (ik woon hoog en kan zo de huiskamers in kijken van de huizen achter me) en zitten met 10 -12 man in de huiskamer na te babbelen ofzo. Dat deden ze altijd al, maar nu nog steeds dus.
De ambulances rijden af en aan hier, zelfs de brandweer is ingezet voor patientenvervoer las ik net op P2000. Dat zijn vast niet allemaal mensen die van de trap gevallen zijn....
Sheran schreef:Kijk dan ook even naar de data: NL heeft een R uit die minstens 2 weken oud is. Ik weet niet of Frankrijk dat ook doet?
pien_2010 schreef:veerledec schreef:Dan klopt het cijfer in Frankrijk wellicht niet? Als de aantallen besmettingen niet toenemen, is de R0 rond de 1.
Ineke2, over dat bericht is het hier al eerder gegaan. Dit blijkt niet te kloppen (of is later ingetrokken, mij niet duidelijk). Een negatieve test is alleen nodig als je langer dan 48 uur in België zou willen verblijven. Overigens las ik over een jongetje met co-ouders in NL en BE, die om de week in Nederland en België is. Niet te doen natuurlijk.
Als het cijfer 1,35 is en je hebt 10.000 besmettingen dan is de week erop 13.500.
In Nl met 1,25 is het dan 12.500.
Ik ga dit eens goed volgen komende weken.
safina schreef:Sheran schreef:Kijk dan ook even naar de data: NL heeft een R uit die minstens 2 weken oud is. Ik weet niet of Frankrijk dat ook doet?
Je kunt de R van dit moment niet berekenen. Dan zou je namelijk moeten weten hoeveel mensen vandaag hoeveel mensen besmetten. Dat kan je niet weten. Daar kom je namelijk later pas achter, aan de hand van hoeveel mensen positief testen etc etc.
R is altijd een getal dat je berekent door terug te kijken.
Citaat:De rapportagevertragingen en de tijdsduur tussen opeenvolgende infecties
betekenen in Nederland dat we betrouwbare schattingen kunnen maken van de waarde van
het reproductiegetal R langer dan 14 dagen geleden. Schattingen van het reproductiegetal R
recenter dan 14 dagen geleden kunnen een indicator zijn voor de uiteindelijke waarde, maar
zijn niet betrouwbaar als voorspeller. De betrouwbaarheid van de schatting wordt kleiner
voor recentere dagen, omdat de meldingen voor recente dagen nog niet volledig gerapporteerd
zijn en de aantallen meldingen voor toekomstige dagen nog niet bekend kunnen zijn. Daarom
wordt over de meest recente 14 dagen geen puntschatting van R gegeven, maar wel de boven-
en ondergrens. Op 4 december was het reproductiegetal R gemiddeld 1.25 (1.22 – 1.27, 95% betrouwbaarheidsinterval)
Coby schreef:Wij zijn ook uitgenodigd om lekker gezellig te gourmetten... ouders zijn op leeftijd. Moeder heeft een longaandoening en oma is 98.
Tsja heel apart vinden ze het dat wij niet komen.
Bijzondere wereld l.