Viruswaanzin

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:26

Omdat de meeste mensen die tegen de maatregelen zijn zichzelf uitschakelen wat betreft communiceren of om de redenen die zij aanvoeren. En velen scharen zich onder de groep die denken dat er niet zoveel aan de hand is, Corona niets anders dan een griepje is tot follow the money en dan komen ze uit bij big farma , illuminatie, 5 g , chipimplants door Gates en alle andere waanzinnig foute denkbeelden.
Er zijn ook mensen die in een normale conversatie aan kunnen geven waarom ze bepaalde maatregelen niet nodig vinden en dat is helemaal prima. Want deze mensen kunnen er wel tegen zijn maar houden zich ivm het grotere belang wel aan de regels .
Laatst bijgewerkt door BigOne op 17-12-20 21:26, in het totaal 1 keer bewerkt

Shadow0

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:26

Dimphyl schreef:
Zo jammer en ook al meerdere keren benoemd,
Waarom is het nodig om het over wappies of gekkies te hebben als het over mensen gaat die tegen de maatregelen zijn?

Ligt een beetje aan de motivatie en onderbouwing. Je kunt zinnige kritiek hebben op de maatregelen. Maar heel veel van de daadwerkelijke zogenaamde 'kritiek' gaat over dingen als het implanteren van chips, en dat is dus wappie.
(En een redelijk gesprek daarmee was al echt niet mogelijk.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:33

Er zit nogal een verschil in 'tegen maatregelen zijn' en 'de hele situatie ontkennen'. In het laatste geval ben je gewoon een wappie. Ik ken persoonlijk geen wappies gelukkig, maar moet toegeven dat mijn bubbel bestaat uit 80% hoog opgeleiden, die lijken niet heel vatbaar voor fabeltjesfuiken. Daarvan zijn er wel tegen de maatregels, maar met de kanttekening dat ze ze wel netjes opvolgen. Omdat ze ook beseffen dat hun mening gebaseerd is op beperktere informatie en kennis en kunde als dat de beleidsmakers tot hun beschikking hebben.

Anoniem

Re: Viruswaanzin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:39

Mijn bejaarde buurvrouw had twijfels bij het vaccin. Ze wist niet of ze het zou durven nemen. Dat maakt haar nog geen wappie.

Maar iemand die filmpjes deelt van corona-ontkenners: ja. Wappie. 100%

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:50

En als je staat te klepperen met pannendeksels onder het raam van het torentje ben je ook aardig wappie.

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 21:54

Dimphyl schreef:
Waarom is het nodig om het over wappies of gekkies te hebben als het over mensen gaat die tegen de maatregelen zijn?

Op die manier is een gesprek voeren bij voorbaat al onmogelijk.

Niet iedereen die kritisch is, is een wappie.

Maar de meesten wel. Lekker met je pannetje klepperen, kom op.

Magrathea

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:26

Dimphyl schreef:

Zo jammer en ook al meerdere keren benoemd. (Ook voor vandaag. :+ )
Iemand die zijn bedenkingen heeft bij de zin en onzin van een lockdown en die goed onderbouwt is geen wappie en daar gaat iedereen ook normaal mee in gesprek volgens mij.

Overigens vind ik de mensen die anderen uit gaan lopen schelden of fysiek worden als ze geen mondkapje dragen net zo goed wappie/gekkie :))

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 22:44

of mensen die zich laten filmen wanneer ze een supermarktmedewerker uitschelden voor de likes :x

Vayo

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:12

Toevallig een verhaal van een collega van mijn vader. Die gaat overal in discussie en weigert een mondkapje te dragen. Hij had met familie een hotel geboekt om zo uit eten te kunnen. Maar vanwege de lock down kan dit niet meer. Uiteindelijk hebben ze via whatsapp een restaurant geboekt in Amsterdam. Via de achterdeur naar binnen. Rolluiken zaten dicht. Volgens die man zat er verdeeld over 2 verdiepingen zo'n 120 man binnen. Hij vertelde/beweerde dit tegen mijn vader. Ik hoop dat het grootspraak is, maar ik vrees er voor. Maar hoe dan ook ... behoorlijk categorie Wappie

Astorga

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:13

Karl66

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-20 23:46

MarcoBorsato schreef:
Dimphyl schreef:

Niet iedereen die kritisch is, is een wappie.

Maar de meesten wel. Lekker met je pannetje klepperen, kom op.

Welnee joh, wappies zijn helemaal niet kritisch. Dat is nou net het probleem, dat ze alles geloven wat er op facebook staat...

Daphara

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 00:53

Humpiedumpie schreef:
Cer schreef:
Noem mij niet-empathish of whatever maar ik kan daar werkelijk niks mee, met zo'n bericht...

Oke dus je hebt geen begrip als iemand zonder masker loopt omdat diegene te ernstig wordt getriggerd door maskers?

Dat is toch een onzin discussie, waarom zou die persoon zelf geen masker dragen dan? De trigger is toch dat de daders maskers droegen? Dus persoon kan prima zelf een masker dragen, indien dat om vage maar geldige psychische redenen niet kan (ik zie de link niet waarom, maar soit) dan kan die persoon vast een medische verklaring krijgen.

Dus nee, ik heb er geen begrip voor als iemand die is verkracht door daders met masker, dat als een reden gebruikt om er zelf geen één te dragen, zonder dat daar een medische reden voor is.

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:23

...
Laatst bijgewerkt door vivana op 18-12-20 09:25, in het totaal 2 keer bewerkt

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:25

Janinevv schreef:
Femke_Tweety schreef:

Nee.
De besmettingen lopen niet op dankzij die mondkapjes, maar ondanks....
Dánkzij de mondkapjes loopt het niet nóg harder op.
Zonder die dingen waren er nu nog veel meer besmettingen geweest.

Dankzij / ondanks.
Gróót verschil.

Maar hoezo weet je dat? Alles weer steeds goed draaien/praten,die dingen zijn bewezen ze werken niks of nauwelijks en dit wist de regering toen ze het gingen verplichten.
Dus of het erger zou zijn zonder die mondkapjes, 80 procent draagt dat ding al vrijwillig dus die kleine 20 procent zou dan weinig uitmaken..

Sorry dit klinkt echt voor mij als onzin en het is en blijft inderdaad een vorm van schijn veiligheid.

En zo’n vieze lap aan je kin met constant je eigen adem co2 steeds weer opnieuw in ademen kan gewoon niet gezond zijn en het is gewoon werken aan een slechter immuniteit van jezelf.

En inderdaad stelt van haga gelukkig nog steeds kritische vragen ! En de regering geeft nog steeds hele vage en niet duidelijke antwoorden op hem, ben benieuwd hoe dit verder gaat.

<3
Er is maar 1probleem en dat is; de zorg is niet op orde en de IC's nog altijd niet genoeg op capaciteit. Verder maakt die covid19 geen drol uit en als je een goed imumsysteem hebt zul je er nauwelijks iets van merken.
En voor diegene die durven zeggen,ik hoop dat je niet geholpen wordt als je in het ziekenhuis mocht belanden, de gemiddelde nederlander betaald elke maand ziekte kosten! Dus dat recht heb je gewoon.

mysa
correspondent/vertaler

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:28

Je kunt in sommige gevallen juist beter geen al te best immuunsysteem hebben, aangezien een op hol slaande afweerreactie nu juist met name de jongere slachtoffers fataal wordt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:34

Je spreekt jezelf gruwelijk tegen vivana. Als covid geen drol uit maakt, hoe kan de capaciteit van de IC dan tekort schieten, als die de afgelopen 5 jaar gemiddeld voor 25% onbezet was.
Wat is er ineens gebeurt in 2020 dat we van gemiddeld 700-800 mensen op de IC nu ineens de IC's vol hebben liggen. Terwijl reguliere zorg afgeschaald is?

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 09:39

Ik zal tegen mijn man zeggen datie zich niet zo aan moet stellen, omdat dat Covid geen drol doet als je gezond was.
Met milde klachten ziek in maart en nu nog steeds in de ziektewet omdat hij pas weer voor 50% fit is tov van voor hij ziek was. En hij liep en fietste 25 km per dag met 40 kg post achterop, zonder een centje moeite, voor hij ziek werd, dus me dunkt datie gezond én fit was voor Covid-19!
Is 20% spiermassa kwijt, heeft gewoon geen kracht meer, en kracht terug opbouwen gaat onder begeleiding alsnog tergend langzaam.

Maar nee, 't maakt geen drol uit hoor, datie het gehad heeft, 9 maanden verder :n

Mizora

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:13

vivana schreef:
Er is maar 1probleem en dat is; de zorg is niet op orde en de IC's nog altijd niet genoeg op capaciteit. Verder maakt die covid19 geen drol uit en als je een goed imumsysteem hebt zul je er nauwelijks iets van merken.
En voor diegene die durven zeggen,ik hoop dat je niet geholpen wordt als je in het ziekenhuis mocht belanden, de gemiddelde nederlander betaald elke maand ziekte kosten! Dus dat recht heb je gewoon.

Covid19 is niet gelijk met een griepje, maar met een stevige longontsteking. De cijfers wisselen per onderzoek (onder andere omdat de arbeidsongeschiktheid wisselend wel of niet een vereiste is om mee te tellen), maar tussen de 10-50% van de mensen die covid19 gehad hebben, hebben na 6 maanden nog steeds meerdere restklachten.

Laten we het laagste cijfer nemen, 10%, en er dan vanuitgaan dat ze totaal 3 maanden volledig arbeidsongeschikt zijn, dat kan ook 2 maanden volledig en 2 maanden half werk zijn en is heel laag ingeschat en gaat uit van volledig herstel, dat is nog absoluut niet zeker, 1-2% definitief arbeidsongeschikt is waarschijnlijker.

We hebben 9 miljoen werkenden in Nederland, daarvan werkt de helft fulltime. De andere helft zet ik op halftijds, wat een onderschatting is van het aantal uren dat ze parttime werken.

Het gaat dan dus om 6.8 miljoen arbeidsjaren. Als iedereen covid19 zou krijgen, moet je 6.8*10%*(3/12) doen. Je verliest 170.000 arbeidsjaren door ziekte en met 1% chronisch arbeidsongeschikt komt daar nog eens 51.000 arbeidsjaren bij het eerste jaar, maar die komen, met de gemiddelde leeftijd van Nederlanders, nog eens 24 jaar terug, dus dus totaal 1.7 miljoen arbeidsjaren die je kwijt raakt.

Even los van het feit dat je er dus ook 51.000 levens mee verziekt, niet dood, wel kapot.
Laatst bijgewerkt door Mizora op 18-12-20 10:24, in het totaal 1 keer bewerkt

Ilse_123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:21

Heftig Marije, hopelijk knappe hij weer op tot zijn oude zelf.

Dat is ook wat ze vaak vergeten als ze het over het lage sterftecijfer hebben... Genoeg mensen die er echt nog lang of misschien wel altijd last van blijven houden terwijl ze niet in de buurt van de IC zijn geweest. Alles dichtgooien is niet best voor de economie, maar een deel van werkend Nederland met chronische klachten is natuurlijk ook niet bevorderlijk voor de economie.

Edit: precies wat Mizora zegt dus

Askja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 10:36

vivana schreef:
Janinevv schreef:
Maar hoezo weet je dat? Alles weer steeds goed draaien/praten,die dingen zijn bewezen ze werken niks of nauwelijks en dit wist de regering toen ze het gingen verplichten.
Dus of het erger zou zijn zonder die mondkapjes, 80 procent draagt dat ding al vrijwillig dus die kleine 20 procent zou dan weinig uitmaken..

Sorry dit klinkt echt voor mij als onzin en het is en blijft inderdaad een vorm van schijn veiligheid.

En zo’n vieze lap aan je kin met constant je eigen adem co2 steeds weer opnieuw in ademen kan gewoon niet gezond zijn en het is gewoon werken aan een slechter immuniteit van jezelf.

En inderdaad stelt van haga gelukkig nog steeds kritische vragen ! En de regering geeft nog steeds hele vage en niet duidelijke antwoorden op hem, ben benieuwd hoe dit verder gaat.

<3

Verliefd op Van Haga?

Even een klap uitdelen in het gezicht van gezonde mensen die doodziek zijn geworden door het coronavirus. Sympathiek hoor.

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:15

Van Haga, de rattenvanger die met z'n roofzetel sprookjes rond strooit en roept dat covid een griepje is. Hopelijk mag hij zelf dat griepje ondervinden.

Een klap in het gezicht van het zorgpersoneel dat al maanden op het tandvlees loopt. Walgelijk.

Als het aan fvd lag dan zijn drie miljoen doden geen enkel probleem, want de economie is belangrijker. Dan zit je nog een haar verwijderd van het actief afvoeren van bevolkingsgroepen die dor hout zijn.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:21

Fvd zegt gewoon maar wat. In het begin riepen ze het hardst om een lockdown, nu zijn het ineens complotten.
Roept VVD "zijn er wellicht opties voor indirecte verplichting bij enten", is er volgens Haga sprake dat je zonder enting geen overheidsgebouw in kan.
Griezel is het, bah

Arabesk

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:21

idinn schreef:
Er zit nogal een verschil in 'tegen maatregelen zijn' en 'de hele situatie ontkennen'. In het laatste geval ben je gewoon een wappie. Ik ken persoonlijk geen wappies gelukkig, maar moet toegeven dat mijn bubbel bestaat uit 80% hoog opgeleiden, die lijken niet heel vatbaar voor fabeltjesfuiken. Daarvan zijn er wel tegen de maatregels, maar met de kanttekening dat ze ze wel netjes opvolgen. Omdat ze ook beseffen dat hun mening gebaseerd is op beperktere informatie en kennis en kunde als dat de beleidsmakers tot hun beschikking hebben.

Ik heb m'n halve Facebook opgeschoond. Aanhangers van alternatieve vormen van paard knuffelen lijken 1 op 1 gevoelig voor complottheorieën.

En er zitten ook mensen met HBO/vwo tussen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:24

vivana schreef:

Ja, dat recht heb je gewoon. Maar als ze geen bedje meer hebben om je in te leggen en vooral: geen gekwalificeerd personeel voor aan dat bedje, dan kan je nog zoveel recht hebben, maar je krijgt het niet.
Er zijn ontzettend veel mensen wiens operatie of behandeling is uitgesteld omdat er geen plek meer is in het ziekenhuis. Zelfs ziekenhuizen die tijdelijke opnamestops hebben op de spoedopnames. Een collega van me (was overigens kerngezond), ligt nu met covid in een ziekenhuis op 2 uur rijden van hier. Hier was geen plek. Wat heb je aan dat recht als er zoveel mensen tegelijk ziek worden?

vivana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-20 11:32

secricible schreef:
Je spreekt jezelf gruwelijk tegen vivana. Als covid geen drol uit maakt, hoe kan de capaciteit van de IC dan tekort schieten, als die de afgelopen 5 jaar gemiddeld voor 25% onbezet was.
Wat is er ineens gebeurt in 2020 dat we van gemiddeld 700-800 mensen op de IC nu ineens de IC's vol hebben liggen. Terwijl reguliere zorg afgeschaald is?

kijk jij geen tv??