Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
Dimphyl schreef:Zo jammer en ook al meerdere keren benoemd,
Waarom is het nodig om het over wappies of gekkies te hebben als het over mensen gaat die tegen de maatregelen zijn?
Waarom is het nodig om het over wappies of gekkies te hebben als het over mensen gaat die tegen de maatregelen zijn?
Op die manier is een gesprek voeren bij voorbaat al onmogelijk.
secricible schreef:of mensen die zich laten filmen wanneer ze een supermarktmedewerker uitschelden voor de likes![]()
MarcoBorsato schreef:Dimphyl schreef:Zo jammer en ook al meerdere keren benoemd,
Niet iedereen die kritisch is, is een wappie.
Maar de meesten wel. Lekker met je pannetje klepperen, kom op.
Humpiedumpie schreef:Cer schreef:Noem mij niet-empathish of whatever maar ik kan daar werkelijk niks mee, met zo'n bericht...
Oke dus je hebt geen begrip als iemand zonder masker loopt omdat diegene te ernstig wordt getriggerd door maskers?
Janinevv schreef:Femke_Tweety schreef:
Nee.
De besmettingen lopen niet op dankzij die mondkapjes, maar ondanks....
Dánkzij de mondkapjes loopt het niet nóg harder op.
Zonder die dingen waren er nu nog veel meer besmettingen geweest.
Dankzij / ondanks.
Gróót verschil.
Maar hoezo weet je dat? Alles weer steeds goed draaien/praten,die dingen zijn bewezen ze werken niks of nauwelijks en dit wist de regering toen ze het gingen verplichten.
Dus of het erger zou zijn zonder die mondkapjes, 80 procent draagt dat ding al vrijwillig dus die kleine 20 procent zou dan weinig uitmaken..
Sorry dit klinkt echt voor mij als onzin en het is en blijft inderdaad een vorm van schijn veiligheid.
En zo’n vieze lap aan je kin met constant je eigen adem co2 steeds weer opnieuw in ademen kan gewoon niet gezond zijn en het is gewoon werken aan een slechter immuniteit van jezelf.
En inderdaad stelt van haga gelukkig nog steeds kritische vragen ! En de regering geeft nog steeds hele vage en niet duidelijke antwoorden op hem, ben benieuwd hoe dit verder gaat.
vivana schreef:Er is maar 1probleem en dat is; de zorg is niet op orde en de IC's nog altijd niet genoeg op capaciteit. Verder maakt die covid19 geen drol uit en als je een goed imumsysteem hebt zul je er nauwelijks iets van merken.
En voor diegene die durven zeggen,ik hoop dat je niet geholpen wordt als je in het ziekenhuis mocht belanden, de gemiddelde nederlander betaald elke maand ziekte kosten! Dus dat recht heb je gewoon.
vivana schreef:Janinevv schreef:Maar hoezo weet je dat? Alles weer steeds goed draaien/praten,die dingen zijn bewezen ze werken niks of nauwelijks en dit wist de regering toen ze het gingen verplichten.
Dus of het erger zou zijn zonder die mondkapjes, 80 procent draagt dat ding al vrijwillig dus die kleine 20 procent zou dan weinig uitmaken..
Sorry dit klinkt echt voor mij als onzin en het is en blijft inderdaad een vorm van schijn veiligheid.
En zo’n vieze lap aan je kin met constant je eigen adem co2 steeds weer opnieuw in ademen kan gewoon niet gezond zijn en het is gewoon werken aan een slechter immuniteit van jezelf.
En inderdaad stelt van haga gelukkig nog steeds kritische vragen ! En de regering geeft nog steeds hele vage en niet duidelijke antwoorden op hem, ben benieuwd hoe dit verder gaat.
![]()
Er is maar 1probleem en dat is; de zorg is niet op orde en de IC's nog altijd niet genoeg op capaciteit. Verder maakt die covid19 geen drol uit en als je een goed imumsysteem hebt zul je er nauwelijks iets van merken.
idinn schreef:Er zit nogal een verschil in 'tegen maatregelen zijn' en 'de hele situatie ontkennen'. In het laatste geval ben je gewoon een wappie. Ik ken persoonlijk geen wappies gelukkig, maar moet toegeven dat mijn bubbel bestaat uit 80% hoog opgeleiden, die lijken niet heel vatbaar voor fabeltjesfuiken. Daarvan zijn er wel tegen de maatregels, maar met de kanttekening dat ze ze wel netjes opvolgen. Omdat ze ook beseffen dat hun mening gebaseerd is op beperktere informatie en kennis en kunde als dat de beleidsmakers tot hun beschikking hebben.
vivana schreef:En voor diegene die durven zeggen,ik hoop dat je niet geholpen wordt als je in het ziekenhuis mocht belanden, de gemiddelde nederlander betaald elke maand ziekte kosten! Dus dat recht heb je gewoon.
secricible schreef:Je spreekt jezelf gruwelijk tegen vivana. Als covid geen drol uit maakt, hoe kan de capaciteit van de IC dan tekort schieten, als die de afgelopen 5 jaar gemiddeld voor 25% onbezet was.
Wat is er ineens gebeurt in 2020 dat we van gemiddeld 700-800 mensen op de IC nu ineens de IC's vol hebben liggen. Terwijl reguliere zorg afgeschaald is?