Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Pallatin

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 23:47

Wat een superleuke weegschalen, ik heb een beetje een bokt-blauwe saaie weegschaal. Die heb ik al dik 10 jaar..... Ik heb er ooit 2 stippen opgezet zodat ik standaard op dezelfde plek ga staan want meer naar achter of naar voren gaan staan gaf ook verschil. Doe mij die met die egel en pufferfish echt superleuk!
Vandaag 14.000 stappen en veels te lang gereden: paard deed niet wat ik wilde (lees: ik wil niet langs enge stroompjes regenwater die langs de bakrand stromen en normaal geen enkel probleem zijn) dus ben pas gestopt toen ik ontspannen in stap en draf de hele bak door kwam. Heb ook best stevig gegeten vind ik, maar wel normaal, geen geschrans....dus ben benieuwd overmorgen of m’n weegdag.

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 10:50

Ik heb een oude medisana die hier nog stond van de oude bewoners :D :=
Je zou er veel mee moeten kunnen maar ik snap er geen bal van :=
Volgens mij weegt ie wel accuraat, begin wel te twijfelen nu na sommige verhalen hahaha .. mss stiekem de 12kg erbij ipv eraf :x hahahaha ...
De broeken spannen nog even hard thans _O-

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 11:54

Hoi, mag ik me hier ook melden?
Vorig jaar maart begonnen met meer bewegen en gezonder eten en zo succesvol 7 à 8 kilo kwijt geraakt. Helaas door alle lockdowns de motivatie verloren en de kilo’s er weer bij gekregen. Ik wil mezelf er nu dus weer toe zetten weer voor gezonder eten te gaan en hoop 10 kilo kwijt te raken.

Vulina

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:00

Ik had vanochtend weer een nieuw record op de weegschaal, nog 8 kilo en dan ben ik redelijk tevreden :j
Wat altijd wel gek is; ik ben nu 23 kilo kwijt. Eerst dacht ik; eerst maar eens 10 kilo er af, dan ben ik al heel blij. Daarna; nu nog 10 kilo, dan gaat het de goede kant op. En nu ben ik pas blij over 8 kilo? :x

BillyJ

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:02

Hi Kiwi,

Ik ben hier vooral een stille meelezer die af en toe post omdat ik motivatie nodig heb :Y) :=

Welkom! En leuk dat je meedoet met de strijd tegen de kg's!
Véél succes!

Ik ben ook vorig jaar begonnen en met wat ups en downs, maar nu toch al -10kg, nog 20 te gaan haha, maar langzaam aan komen we er ook **\O/**

@ Vulina

23kg wauw! Om trots op te zijn!
Veel succes met de laatste loodjes.

Mijn totale doel is ook -30 en dan zou ik officieel volgens bmi nog iets te zwaar zijn, maar ik weet uit ervaring dat de kg's niet alles zeggen want heb 75kg gewogen en toen had ik een maatje groter in broeksmaat dan met 80 en goed getraind bvb ... ik ga dus niet écht naar het getal kijken maar meer hoe ik me voel.
Dus kan best dat je visie veranderd gedurende de weg. :j
Ben al lang blij dat ik weer onder de 100 zit joh :')

Voordeel; ik ben redelijk groot (1m72) en van nature al breed/gespierd gebouwd en het gewicht zit behoorlijk gespreid dus veel mensen schrikken als ik zeg dat ik nu met gemak nog 98kg weeg :')
Volgens bmi zou ik rond de 70 moeten zitten maar dan vind ik zelf dat ik "schraal" sta, dan zie je letterlijk mijn ribben .. dus 80 is het doel en dan kijken we verder.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 12:13

Herkenbaar Vulina, zo ben ik ook gestart. Inmiddels 20 kilo kwijt, maar dat had ik vooraf echt niet kunnen overzien. Gaandeweg werd streefgewicht 70, inmiddels zit ik sinds begin dit jaar stabiel onder de 68 en denk ik bij alles daarboven gaat dit wel goed.

Mijn nieuwe keuken wordt vandaag geïnstalleerd *\o/* Kan niet wachten. Straks 2 ovens, waaronder een combi stoom oven dus dat wordt nog gezonder eten :D En met een vriezer kan ook weer lekker smoothies maken. Hoewel ik ook wel kan wennen aan warme havermout s ochtends met dit weer.

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 17:54

Welkom Kiwi! Hopelijk vind je hier wat steun en motivatie, je kan het!

Goed bezig Vulina! misschien stel je je doel bij omdat je je doel sneller hebt bereikt dan je dacht? Of omdat het fijn is om door te gaan met het toch nog wat afvallen? Maar zolang die marge er is toch prima?

Spannend Gaucho, ben heel benieuwd wat voor foto’s van culinaire hoogstandjes je straks hier kan plaatsen! Veel kookplezier gewenst alvast en havermout kan altijd toch? Blijft lekker... :9

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:16

En we willen natuurlijk wel foto's van die keuken zien :j

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:33

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

*\o/* :wow: nu ff snel naar PT

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:36

Leuk!

Mijn ouders zijn al maanden aan het ruzien wat voor keuken ze willen. Dus voorlopig blijft de oude :+

justkid

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 18:39

Gaaf! lekker ruim ook <3

Kiwi_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:07

Bedankt voor jullie welkomstberichtjes!
Wat een mooie keuken, heerlijk om die te testen straks!

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 20:59

Oh wat een mooie keuken! Daar kun je vast lekker koken.
Is alles al helemaal af of kun je er al gebruik van maken?

arabella2000

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:13

Welkom kiwi!!!

Yes de keuken staat eindelijk gaucho!! Ziet er mooi uit, veel kookplezier erin!!

Hier weer goed nieuws gehad. Ik was net bij de fysio en voor het eerst sinds 2 jaar ofzo is het allemaal stabiel *\o/*
Minder nek en schouderpijn gehad deze maand en ook mijn kontspieren beginnen minder pijn te doen. *\o/*
Normaal iedere 4 weken een afspraak. Nu een gezet over 6 weken. Eens even uitproberen haha.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 21:29

SdaphneS schreef:
Oh wat een mooie keuken! Daar kun je vast lekker koken.
Is alles al helemaal af of kun je er al gebruik van maken?

Net de oven al gebruikt :D maar er moet nog geschilderd en gewit, dat wordt maandag. En daarna nog wat elektra aangesloten etc.

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:18

Mijn badkamer is sinds vandaag in verbouwing maar jeetje wat een stof, ondanks afplakken :j morgen zien of ik bijtijds op kan om even te wandelen in de frisse lucht want dit is echt niet lekker :\

Gave keuken gaucho!

En welkom kiwi :D

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:24

Badkamer was hier ook nog meer zooi dan de keuken inderdaad :j

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 22:39

Super mooie keuken!
Fijn Arabella dat je stabiel lijkt met je pijnklachten, hopelijk blijven ze verminderen

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-21 23:14

Succes met de badkamer @Negerzoen. Kan me voorstellen dat die stofbende niet fijn is...

Mooie keuken @Gaucho! :D

Hier is de weegschaal de afgelopen dagen minder lief. Staat iets hoger dan voorheen, maar wel stabiel. We gaan gewoon rustig door en zien wel wanneer hij weer wat wil zakken ;) aan de inzet ligt het in ieder geval niet.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:11

Dat klinkt als een plan Musli :j

Zo, gisterenavond mijn 2e lesje PT bij een nieuwe sportschool, en ze had er een flink stapje bovenop gegooid tov de vorige keer :D Dit gaat wel spierpijn worden. Wel lekker om te merken dat ik zo veel meer conditie en kracht heb opgebouwd, eerder had ik na een kwartier al op apegapen gelegen denk ik. :+

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:25

gaucho schreef:
Dat klinkt als een plan Musli :j

Zo, gisterenavond mijn 2e lesje PT bij een nieuwe sportschool, en ze had er een flink stapje bovenop gegooid tov de vorige keer :D Dit gaat wel spierpijn worden. Wel lekker om te merken dat ik zo veel meer conditie en kracht heb opgebouwd, eerder had ik na een kwartier al op apegapen gelegen denk ik. :+

Fijn is dat, om dat verschil te merken hè? Dat heb ik heel erg met hardlopen. Voorheen had ik moeite om 6:00/km te lopen en nu loop ik met gemak 5:35/km voor 7/8km op rij *\o/* en ook op een hartslag waar ik voorheen alleen van kon dromen. Echt zo'n gigantisch groot verschil.

Vanochtend een klein minnetje terug richting naar waar ik vorige week zat... :)

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:41

gaucho schreef:
[ [url=m/gQQXHc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OsQKlM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bxgfWy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie keuken zeg!

Ik zit echt in een eet/beweging dip -O- . Kan me echt nergens toe zetten, ben echt extreem moe (slaap ook heel slecht) en voel me meh.. wat natuurlijk lekker een cirkel is, want ik voel me dik, lelijk en propperig..
Conclusie: ik ben niet zo blij met mezelf -O-

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:46

Esther :(:) Hormonaal dipje wellicht? Hopelijk voel je je snel beter. Even lief zijn voor jezelf.

Toffe keuken Gaucho!

Hier eindelijk eens een nacht redelijk geslapen, wat was ik daar aan toe zeg. En niet met pijn wakker geworden! Hulde aan mijn fysiotherapeut.

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 09:57

Es_ther schreef:
gaucho schreef:
[ [url=m/gQQXHc.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/OsQKlM.jpg]Afbeelding[/url] ]

[ [url=m/bxgfWy.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie keuken zeg!

Ik zit echt in een eet/beweging dip -O- . Kan me echt nergens toe zetten, ben echt extreem moe (slaap ook heel slecht) en voel me meh.. wat natuurlijk lekker een cirkel is, want ik voel me dik, lelijk en propperig..
Conclusie: ik ben niet zo blij met mezelf -O-

Probeer de cirkel te doorbreken door juist wel even te gaan bewegen. Daarna voel ik mezelf vaak minder moe en stukken beter over mezelf. Waardoor ik de eet dip ook kan weerstaan en alles weer wat positiever wordt :D mijn man z'n motto is: zonder zin kan het ook :') beetje cheesy, maar het werkt wel }:0

Ryder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-21 12:01

Esther :(:) zou het helpen om lekker even te wandelen? Niks forceren maar wel je hoofd leegmaken en bewegen.

Wauw Musli, dat is echt vlot! Hoe heb je daarvoor getraind, met zo'n start to run (achtig) programma, of zelf? Ik loopt meestal 5km en die gaat ook wel steeds vlotter maar onder de 6 minuten per kilometer lukt me niet (ook niet toen ik veel lichter was trouwens). Ik wijt dat altijd maar aan mijn korte beentjes :P

Gaucho mooie keuken zeg! Hopelijk is 'ie snel 100000% af en kun je lekker uitgebreid gaan koken.

Negerzoen sterkte met de verbouwing! Even doorbijten maar dan heb je ook wat!

Arabella wat goed dat je pijnklachten stabiliseren!

Herkenbaar Vulina :j eerst dacht ik echt oooh min 5 zou al zo fijn zijn. En nu is er 18 kilo af en denk ik pfff, nog wel 7 te gaan.

Welkom Kiwi!

Wat kletsen jullie hard :D ik houd het niet altijd bij. Hier gaat 'ie weer goed, ik had een poosje dat ik baalde van 'alles' (corona, de wereld, etc.) en echt bezig zijn met afvallen me niet lukte. Ik ben wel blijven bewegen en ben niet veel gaan eten ofzo en vanmorgen na weken weer op de weegschaal gestaan... gewoon een kilo kwijt. Dat motiveert natuurlijk, dus nu ga ik weer actief aan de slag :D