Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ClaudiaHS

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:59

Ik ben het helemaal met je eens hoor Sanne.
Zo is er elke week dan wel een excuus.

Ik heb dinsdag gewokt.
En vandaag was mijn man jarig, en ja ik heb taart gehad, stokbrood en hapjes.
Morgen gaan we gewoon weer verder met opletten.
Misschien is het volgend weekend wel mooi weer en steken we de bbq aan....

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 00:17

Sanne deze input is wel een eye opener voor mij ook al wist ik het al maar dat soort dingen gebruik ik ook echt altijd als excuus.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:33

Je hebt helemaal gelijk hoor Sanne!

Ik heb net een 30 minuten HITT erop zitten van Youtube. Even een beetje dat luie zondagse zweet eruit!

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 11:37

Wat ik vaak doe als ik weet dat ik veel ga eten is; of het de dag er voor al compenseren en minder eten. Of die dag zelf een extra (!!) uur wandelen / fietsen / sporten. Zo compenseer je dat handje chips / de frietjes die ze daar eten. Taart eet ik sowieso al niet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 18:21

Ik heb vandaag 18 km in de bossen van DL gelopen met vriendin. Incl bulten en heuvels.
Heb m'n beweging wel gehad voor vandaag :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-20 21:20

Ik ben blij dat mijn opmerkingen goed zijn ontvangen!

Goed bezig Claudia!

Mijkee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-07-20 11:02

Afgelopen week een iets mindere week gehad. Meer gesnoept dan ik had gewild maar wel lekker gesport of gewandeld elke dag. Dus vanaf nu weer alles bij houden, dat geeft me toch veel houdvast.
Gewicht gaat een beetje op en neer, het verschilt soms wel 500-800 gram per dag. Soms erg demotiverend maar probeer er een gemiddelde uit te halen. Ik ben nu 3 kg afgelopen sinds begin juni dus we gaan gewoon rustig door. Liever rustig en gestaagd en behoudend dan een echte jojo effect.

__Sannne: jouw opmerkingen kloppen helemaal hoor! Soms denk ik ook; ach wat kan het schelen want ik ga toch uiteten bijv maar dan denk ik nee ik kan er overdag rekening mee houden zodat de 'schade' niet zo groot is. En dat is wel echt een mind set verschil met eerst, eerst gooide ik dan die hele dag weg.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:27

Over rustig afvallen gesproken... ik ben blij! Ik had een tijdje geleden een broek gekocht die eigenlijk te klein was. Dus rustig weggelegd en zonet maar eens aangetrokken en hij past! Blij mee!
Ook de weegschaal was lief voor me, het doorzetten wordt dus beloond!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:36

Hier juist weer wat betere tijd! :D Mijn riem kan namelijk 3 gaatjes losser dan ''normaal'' *\o/*
Ik zie t wel ook op de weegschaal. Maar 3 gaatjes verschil in een riem zie je echt. Dat is ook wel heel fijn.

Super achterom! Ik heb dat met een aantal pyjama's. Helaas te klein gekocht maar wel bewaard in de hoop dat mn afvallen zou lukken. nu zitten ze goed!

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 10:48

Daar doe je het voor toch? Uiteindeijk gaat het niet alleen om het getal op de weegschaal, maar ook om wat je voelt en ziet!

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 11:10

Achterom schreef:
Daar doe je het voor toch? Uiteindelijk gaat het niet alleen om het getal op de weegschaal, maar ook om wat je voelt en ziet!

Zeker! T verschil voelen en zien is veeeeel meer waard dan wat er op de weegschaal staat. Alleen zeker in t begin zie je gewoon weinig verschil en ik heb wel steeds dat ik mn doel langzaam bij stel. Eerst wilde ik echt onder de 95 komen. Dat is gelukt. Dus ik hoop nu heel erg onder de 90 kunnen komen. Al moet ik wel toegeven dat omdat je nu in kleding enzo al verschil ziet, dat ik dat al belangrijker/fijner begin te vinden dan de weegschaal. Maar t is wel een mooie vergelijking om ook iets op de weegschaal te zien

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-20 12:00

Wat fijn dat het goed gaat bij jullie! Ik ben ook wel een aantal cm en kilo kwijt. Maar moet echt nog wel wat meer af. Laatste dagen beetje te ongezond gegeten en zie dat meteen terug. Dus nu weer wat strenger!

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-07-20 12:51

Sta momenteel een beetje stil.
Baal ik van.
Aan het eten en beweging ligt het niet.
Nu maar een beetje spelen met de khd. Iets lager gaan, hopelijk helpt dat.
2 weken terug wat slechter gegeten, uit eten geweest, barbecue , weekend wat stokbrood e.d maar niet zo veel dat ik er van aan zou komen.
Dus nu even een baal moment.
Net wel een korte broek in maat 38 gekocht die eigenlijk prima zit, maar wil er zeker nog 7 kilo af.

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 09:53

Het blijft lastig hè Claudia.. maar wel fijn dat die korte broek jou past!

Ik beweeg veel de laatste tijd, let niet zo heel goed op mijn eten. Maar langzaam (heel langzaam) gaat er wel wat af. Het mag sneller gaan, maar ik houd dit tot nu toe heel prima vol.

Renee1991

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 11:51

Fijn te lezen dat ik niet de enige ben waarbij het niet zo soepeltjes loopt.
san4nie, lastig is dat, dat je zo je best doet maar het eigenlijk heel langzaam gaat. Gelukkig gaat er wel iets af :j

Hier echt zwaar de balen. Ik ben in de eerste drie-vier maanden 10 kg afgevallen, super blij hoor dat ze er af zijn en er niet weer aankomen, maar sindsdien ben ik blijven hangen rond de 87 kg en lukt het me niet om verder af te vallen. Geen idee waarom niet, want ik heb niets veranderd tov de maanden ervoor. Alleen mijn darmen blijven lastig doen, soms ontzettend last van obstipatie. Waarschijnlijk houd ik dan ook meer vocht vast en val ik dus ook niet af. Het grote nadeel voor mij is dat ik dan gefrustreerd raak en dat uit ik in.... eten. En de laatste tijd (muv bootcamp gister) amper meer gesport. Ik raak dan echt weer in zo'n negatieve spiraal. Echt zonde :n

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:20

Hier blijft ik al sinds begin van de maand hangen rond de 75. Dat is een BMI van 25. Voor nu ben ik daar maar even blij mee, en blijf ik doen wat ik doe. Volgende week op (zeer actieve) vakantie voor 2 weken en dan kijk ik daarna wel waar ik sta.

Gezond eten en veel bewegen gaat me in ieder geval prima af en voel ik me goed bij, en dat is voor nu even het belangrijkst.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 12:24

Van dit soort lunches wordt je toch blij:

Afbeelding

Afbeelding

Inclusief choco pudding 425 kcal en 44 gram eiwit. Daar kom ik de middag wel op door.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 13:57

Ik hou sws best veel vocht vast, dat heb ik al snel al het buiten warm en vochtig is.

Gemiddeld zit ik op 1600 kcal per dag.
Soms wat meer, soms wat minder.
Hou alles bij in Lifesum.
Heb een behoorlijk actieve baan en zet tussen de 15.000 en 20.000 stappen per dag.
Paar x per week ga ik een minuut of 10-15 op de crosstrainer.
Ben 1.69m en weeg momenteel 71 kg.
Mijn bmr is 1443.
Daarbovenop geeft de app aan dat ik tussen de 1200 en 1800 kcal extra verbrand (beweging) dit neem ik niet helemaal serieus, maar mijn fitbit houdt wel alles bij en synchroniseert dit met lifesum.
Soms twijfel ik dan of ik te weinig eet.
Maar op deze manier ben ik met zo'n 1600 kcal per dag al eerder 14 kilo afgevallen en toen werkte ik ook nog eens meer uren per week.

Edit: ik was toen wel 6 jaar jonger dan nu :')

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 19:23

Leeftijd speelt zeker wel een rol (hormonale veranderingen kunnen een rol gaan spelen), maar het punt is ook dat afvallen gewoon minder snel gaat als je lichter wordt, je BMR wordt dan ook minder. Klopt dat voor jou nog wel op dit moment?
Bij mezelf merk ik dat sporten echt essentieel is om te blijven afvallen... maar wat voor mij ook essentieel is, is dat gewicht op de weegschaal los te laten en vooral te blijven kijken naar wat ik in de spiegel zie.
Als ik zo weinig zou sporten als jij, dan zou ik aankomen, ook al heb ik verder een behoorlijk actieve levensstijl.
Een andere tip is om toch nog eens goed naar je eten te kijken: weet je voldoende goed wat je eet? Ik probeer zelf te focussen op zoveel mogelijk onbewerkte producten, omdat het lekker is :P maar ook omdat daarvan heel duidelijk is wat er precies in zit.
Bijvoorbeeld in een simpel product als bepaalde soorten brood zitten nog veel overbodige rotzooi, lege calorieen die je ook kunt gebruiken voor zaken waar je lichaam daadwerkelijk wat aan heeft en waarvan je eerder vol komt te zitten...
Maar als je echt wilt weten wat het probleem is, kun je natuurlijk ook eens naar een afvalcoach of iets dergelijk gaan, die kunnen je daar vaak beter mee helpen dan wij vanachter ons schempje.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-07-20 20:13

Achterom, ik heb nog nooit echt gesport.
Wel eens lid geweest van sportschool, ging toen regelmatig naar groepslessen, maar dit was alleen om wat strakker te worden na de bevallingen.

Ik eet koolhydraat beperkt, en als ik al brood eet dan is dat extra volkoren.
Verder eet ik smorgens griekse yoghurt met chiazaad/noten/cacaonibs/zonnenbloempitten, smiddags
eieren of een tosti van volkoren brood met 30+kaas en plakje ham. Savonds groente, 1 aardappel en vlees.
In de weekenden vaak savonds zelfgemaakt soep en meestal 1x per week patat en frikandel uit de airfryer.
Tussendoor gekookt ei, stuk fruit, volkoren Knäckebröd met kaas.
Af en toe maak ik (volkoren) pasta salade met tonijn, tomaatjes, augurk en ei.
Ik eet geen snoep, drink geen frisdrank, geen koekjes, geen chips,geen borrelnoten, geen sappen uit pak of fles.
Dus ja...

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 09:52

Renee1991 schreef:
Fijn te lezen dat ik niet de enige ben waarbij het niet zo soepeltjes loopt.
san4nie, lastig is dat, dat je zo je best doet maar het eigenlijk heel langzaam gaat. Gelukkig gaat er wel iets af :j

Hier echt zwaar de balen. Ik ben in de eerste drie-vier maanden 10 kg afgevallen, super blij hoor dat ze er af zijn en er niet weer aankomen, maar sindsdien ben ik blijven hangen rond de 87 kg en lukt het me niet om verder af te vallen. Geen idee waarom niet, want ik heb niets veranderd tov de maanden ervoor. Alleen mijn darmen blijven lastig doen, soms ontzettend last van obstipatie. Waarschijnlijk houd ik dan ook meer vocht vast en val ik dus ook niet af. Het grote nadeel voor mij is dat ik dan gefrustreerd raak en dat uit ik in.... eten. En de laatste tijd (muv bootcamp gister) amper meer gesport. Ik raak dan echt weer in zo'n negatieve spiraal. Echt zonde :n

Ik doe juist niet zo heeel erg mijn best, kan echt wel strenger zijn met eten. Maar daarom houd ik het dus wel goed vol. En gaat het dus langzaam.

Maar voor jou is het wel meer balen. Lukt het je om alsnog door te zetten? Gezond blijven eten en weer wat meer gaan bewegen? Of je doel even bijstellen naar “in elk geval niet meer aankomen nu”?

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:23

Vanmorgen had ik het gevoel een stuk minder last te hebben van vocht, dus op de weegschaal gesprongen.
1.3 kg lichter dan zaterdag.
Dus ik val gelukkig nog wel af haha.

Achterom

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:36

Gefeliciteerd Claudia!
Dat is fijn!
Ik kwam gisteren mijn buurvrouw tegen, zij is gewichtsconsulent. Zij vertelde ook dat het heel hard kan schommelen als je ooit eerder flink overgewicht hebt gehad. Iets met vetcellen die makkelijk weer gevuld worden ofzo. Onderbouwing ken ik niet.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:43

Ik heb gelukkig nog nooit echt heel erg overgewicht gehad.
De grootste maat broek die ik heb is maat 42 en die zit nu gelukkig al weer behoorlijk losjes.
Qua bovenmaat heb ik maat M/38.
Dus ja hier zit alles op de heupen/kont _O-
6 jaar geleden had ik broekmaat XS :wow: maar was ik wel veel te dun. Die kant wil ik niet meer op.
Doel is nu 64 kg, maar het liefst 60 kg. Al denk ik dat ik dat niet meer ga redden.
(6 jaar geleden 54 kg).
Heb ook links op mijn heup een bult, litteken weefsel dus die kant wordt denk ik nooit meer dunner helaas.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-07-20 10:56

Hey, het is alweer een aantal weken (maanden) geleden dat ik mee poste in dit topic, heb in de tussentijd vooral stil gestaan, maar heb nu weer hernieuwde motivatie gevonden, dus ik doe graag weer met jullie mee!

Dat verhaal van de vetcellen heb ik ook wel eens gehoord. Dat je vetcellen niet weg gaan, maar 'leeg' worden als je afvalt. Het vullen van vetcellen zou sneller gaan dan nieuwe vetcellen aanmaken, daardoor wordt je makkelijker weer dik dan wanneer je nooit dik bent geweest. Wat hier precies waar van is, weet ik ook niet.