2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:22

Het is niet echt een fantastische foto hoor:
Afbeelding
Ik dacht eerst dat hij heel droog zou zijn, omdat ie zo oogt, maar hij was juist lekker smeuïg. Ik heb 4 bananen, 4 eieren, 40 gr kokosmeel en 70 gr amandelmeel, 2 tl bakpoeder, een tl kaneelpoeder en een schep lijnzaad in gedaan. Oh en wat walnoten!

Ook even de calorieën uitgerekend en een plakje van 50 gr is 118 kcal. En die vult prima!

Edit: jouw bietjessalade ziet er ook fantastisch uit!

Dreamy

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 19:13

Oeh, dat bananenbrood ziet er goed uit hoor! :9
Die salade met bietjes ook, al ben ik niet zo van de noten door mijn andere eten heen :+

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:15

Bananenbrood is heerlijk. Alleen m’n man lust het niet en vriezer ligt bij ons al redelijk vol dus dan is het zonde om te maken := . Ik ga deze binnenkort maar weer is maken: http://fitbeauty.nl/recept-banaan-ei-pa ... -variatie/. Ook erg lekker :).

Zaterdagochtend weer op de weegschaal gestaan en ondanks het etentje weer 1,2 kg afgevallen. Dat was een totaal niet verwacht lekker resultaat! Komende week weer goed tellen en schrijven!

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:42

:wave:
Vinden jullie het erg als er zich nog een nieuweling meldt? :o

Ik heb al meerdere afvalpogingen (nooit geen crashdieet!) gedaan. In de jaren 2014 t/m 2016 is het gelukt om 18kg af te vallen. Helaas zitten er weer 14kg bij -O-
Het voorjaar van 2017 was niet makkelijk voor mij en dat heeft geresulteerd in het gezonde voedingspatroon te versloffen en weer op de oude manier door gaan, van daar ook die 14kg weer aangekomen.
Omdat ik echt een emotie-eter ben, heb ik hulp ingeschakeld. Daar heb ik dinsdag mijn 'intake' gesprek.

Het lijkt mij leuk om op een originele manier mijn voortgang en eventueel eetdagboek (voor mij zelf, ben niet zo van de lijstjes plaatsen hier) bij te houden. Ik zag dat iemand hier een bullet-journal bij houd, maar zo creatief ben ik niet :Y) Dus als jullie nog leuke ideeën hebben, hoor ik het graag.

En als jullie liever geen nieuwelingen meer hebben, zeg het gerust! Kan mij voorstellen dat er onderhand een redelijk vaste club is ontstaan.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 20:53

Nee joh, iedereen is altijd welkom :D dus welkom!

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:14

Mijn vriend ging met mij mee afvallen. Beetje gedeelde smart.... Maar die gaat echt als een speer....

Hij gebruikt ook mfp. Maar hij kan er bij sporten.

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:18

Misschien toch maar laten staan dan, heb eventueel ook medicatie ervoor, dus het is geen moeten. :))

Dat bananen brood ziet er goed uit! Dat wil ik ook wel eens proberen. Wat is een goed recept?

En welkom itsme!
Ik hou het zelf bij in een app,Livesum, vind die wel prettig. :j

Afbeelding

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 21:47

Fijn dat ik welkom ben!
Ik heb zowel een tijdje de mfp app als food gebruikt. Maar ik zat meer te denken aan een plakboek of iets dergelijks. Foto's maken als ik begin dinsdag en leuke quotes en zo..

Ik ben wel blij dat ik eindelijk de stap heb kunnen zetten om hulp bij het emotie-eten te zoeken

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:02

veel succes ItsMe2, al super goed dat je inziet wat het probleem is. Hier proberen we elkaar een beetje te motiveren. Is heel fijn, zeker als je even een moeilijk moment hebt. Het gaat je vast en zeker lukken. Er komen hier veel goede tips ook voorbij!

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:21

Welkom! Ik vind die lijstjes met wat je welk moment gegeten hebt helemaal niets. Dus prima dat je daar niet van bent ;). Leuke recepten delen is wel onwijs welkom.

Ik houd niet zo van banaan maar dat brood ziet er goed uit!

Ik heb vanavond met 3 vriendinnen en aanhang mijn verjaardag gevierd. Heel uitgebreide barbecue. Twee van de 3 zijn vega(n) (en partner van 1 ook) dus best veel gezonde opties gemaakt. Alsnog wel redelijk over mijn calorieën heen gegaan denk ik (expres een keer niet gelogd). Merk dat ik dat wel moeilijk vind maar moet een keer kunnen. Morgen weer lekker sporten en maar even zien dat ik dan ga fietsen. Compenseer ik het wel weer :)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:31

Ik noteer het juist wel. Ik dacht dat ik een keer echt ernstig over de schreef was gegaan, maar viel reuze mee.
En anders dan is het een keer zo. Het moet leuk genoeg blijven om her vol te kunnen houden.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:46

Hihi maar aanleiding van jou berichtje inderdaad even ingevoerd. Kom nu tot 1400 kcal. Zal nog wel een en ander vergeten zijn dus zal in praktijk richting 1700 gaan. Voor een keer helemaal niet verkeerd (afgezien dat mijn buik het niet super fijn vindt, zo vol)

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 22:55

Zie je wel. Maakt jr avondje meteen een stuk gezelliger. Het valt wel mee.

Ik vind alle boter etcetera en kleine dingen als kruiden etcera ook irriant. Ik reken op een dag daar ook maar 200 voor.

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 11:45

Net weer durven wegen, gaat zo langzaam voor mijn gevoel :+ hoewel ik wel veel krachttraining doe.
Begon in mei op 83,9kg en ben nu 78,5kg, dus mag niet heel ontevreden zijn. Zie het ook wel, maar het gaat zooo langzaam en ik voel me ook nogsteeds niet helemaal chill.
Maar we gaan gewoon maar door :D

Bambi1995

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 12:47

Na nog een paar keer gefaald te hebben. Ben ik nu echt begonnen. Ik heb lolly's voor als ik zin heb in suiker en ik het niet meer tegen kan houden. Verder heb ik kwark gekocht en fruit. Andere ideeën van eten zijn heel erg welkom.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:36

Goedzo Bambi

Ik had het vanochtend ff zwaar. Een dagje los laten heeft ondanks dat de kcal meevielen psychologisch wel wat gedaan. Er ligt hier nog van allerlei lekkers en vind t zwaar er af te blijven.

Gelukkig vanavond lekker sporten. Kijk er naar uit

NadiaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:37

Hier nog een nieuweling die zich meld als dat mag :o .
Moet echt weer wat kilo's afvallen, wil het liefste gewoon gezond eten.
Maar vind het wel makkelijk als je iets kan volgen/ richtlijnen.
Maar er zijn zoveel websites met foodies en fitgirls, iemand tips?

Dreamy

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 13:46

Ik doe aan “alles met mate” :P volgensmij houden de meeste hier gewoon kcal (en sommige ook macro’s) bij via een app (MyFitnessPal oid).

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 14:15

Ik ging goed vandaag totdat er donuts werden uitgedeeld... Heb niets genomen, dus ga nog steed goed maar ben nu wel chagrijnig >;) Dat stomme gevreet op werk ook altijd.

Hagelkruis: ik houd elke dag gewoon het aantal kcal bij. Daar mag dus best iets “slechts” bij zitten, als ik maar onder de 1400 kcal blijf.

Tigress

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 17:48

Welkom nieuwelingen! En alvast heel veel succes gewenst :D

Ceffyl schreef:
Ik ging goed vandaag totdat er donuts werden uitgedeeld... Heb niets genomen, dus ga nog steed goed maar ben nu wel chagrijnig >;) Dat stomme gevreet op werk ook altijd.

Goed bezig! Knap om zo'n lekkernij te weerstaan :j

Ik heb gisteren een intensieve dag gehad, maar besloten nog niet te gaan wegen. Dat stel ik nu even zo lang mogelijk uit, omdat ik aan het eind van mijn prikpil begin te zitten. Dan begint mijn lichaam weer heerlijk dramatisch vocht vast te houden, waardoor het enkel demotiverend werkt :')
Maar goed, ik heb in maanden niet zó goed kunnen werken met mijn spieren! Ik ben van 10:00 tot 21:00 met mijn moeder in de tuin bezig geweest (natuurlijk met de nodige pauzes her en der :j). Mijn uithoudingsvermogen begint al op te bouwen nu ik bezig ben met afvallen. Ik merk dat dat veel beter gaat nu ik meer kan en wil bewegen :D

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:00

Ik heb vandaag volgens mij te weinig punten op (volg weightwatchers systeem, dat werkt voor mij fijn).

Bij mij thuis halen we gewoon geen vreet in huis. Scheelt nu m’n man ook op dieet is :). Maar ben ook al heel lang heel sterk want er staat nog steeds een pot duopenotti in de kast. Evil streek van m’n man, zogenaamd voor m’n zoontje.... Hij weet dat ik daar moeilijk vanaf kan blijven en het liefst een brood met lekkere dikke laag erop eet :o. Maar sinds ik gestart met met m’n dieet heb ik die pot niet aangeraakt. Heb een keer overwogen om er broodje mee te smeren maar een koffielepel was al iets van 3 punten. En dan heb ik er wel minimaal 4 nodig en 12 punten voor choco op m’n brood doe ik niet aan :').

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:33

evdpanne schreef:
Bij mij thuis halen we gewoon geen vreet in huis. Scheelt nu m’n man ook op dieet is :). Maar ben ook al heel lang heel sterk want er staat nog steeds een pot duopenotti in de kast. Evil streek van m’n man, zogenaamd voor m’n zoontje.... Hij weet dat ik daar moeilijk vanaf kan blijven en het liefst een brood met lekkere dikke laag erop eet :o. Maar sinds ik gestart met met m’n dieet heb ik die pot niet aangeraakt. Heb een keer overwogen om er broodje mee te smeren maar een koffielepel was al iets van 3 punten. En dan heb ik er wel minimaal 4 nodig en 12 punten voor choco op m’n brood doe ik niet aan :').

Ja niks halen is echt de beste oplossing. Doen wij ook. Ik weet van mezelf dat ik niet sterk ben, dus moet dat ook gewoon niet meer testen :')

Het is schrikken hoeveel calorieën sommige dingen hebben hè! Soms check ik iets en schrik dan zo erg. Dan vind ik het vaak al de moeite niet meer, moet je er de rest van de dag zoveel voor in de plaats laten staan dat ik al denk “laat maar”.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 20:53

Ik zorg dat ik juist véél lekkers heb. Als er bijna niks heb wil ik juist wat.
Ik at dingen die echt slecht waren waar ik geen idee van had. Pijnboompitten. Ik was in shock....
En kaas. Ik at veel kaas vanwege de prednison. Maar nu slik ik maar gewoon calcium.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-18 23:40

Noten op zich hebben vaak hoge calorie waarde maar zijn toch wel echt gezond voor je. Best lastig soms inderdaad.

Ik merk dat ik vandaag echt niet fijn in mijn vel zit en het dan toch wel erg moeilijk is niet te snaaien. Uiteindelijk wel 50gr nibbits op en op andere vlakken extra ingehouden. Vervelende is dat ik er ook echt niet van kan genieten want ik voel me gewoon stout tijdens het eten.

Maar ja. Morgen weer een dag. Wel lekker gesport vandaag (pilates). Deze week waarschijnlijk 5 of 6 keer sporten :D

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-18 14:58

Hoi allemaal,
Ik ben er even een tijdje uitgeweest (nieuw huis, dus klussen en vakantie). Niet bepaald netjes gegeten. Zal nu weer proberen mee te lezen en posten!

Welkom aan de nieuwe mensen die er de afgelopen weken bij zijn gekomen!