Naar de sportschool!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Eske_B

Re: Naar de sportschool!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 13:40

Ik sport 's morgens of 's middags. Sportschool zit in de buurt van de uni, dus combineer het meestal daarmee :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:12

Ik sport altijd 's avonds na werk, maar ik heb toevallig vandaag besloten dat ik voortaan zo veel mogelijk voor werk ga sporten, om 7:00 :) Dat heb ik een lange tijd gedaan, maar door de stress van de verbouwing had ik mijn extra slaap even heel hard nodig.
Ik wil graag wat meer tijd aan mijn pony besteden en hem goed voorbereiden op het beleren strakjes. En als ik na werk nog wil sporten - ik werk van 9 tot 5 - en nog normaal wil eten, dan hou ik naar mijn zin te weinig tijd over voor hem en dat vind ik niet eerlijk. Dus schop onder mn kont en vanaf maandag om 7:00 uur naar de sportschool. :)

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:26

Ik ben echt een ochtendmens maar helaas kan i.v.m. werk niet in de ochtend sporten. Gelukkig kan ik in de weekenden wel in de ochtend dus dan ga ik vaak wel in de ochtend. Doordeweeks in de avonden moet ik mezelf echt motiveren en dat lukt vooral in de winter vaker niet dan wel. Nadeel is dan ook dat ik alleen moet, met z'n tweeën ga ik toch sneller. Maar vanavond ga ik echt. Lesje fitboksen proberen.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 15:35

Faringo: Ik ben dus echt geen ochtendmens, haha. Althans, als ik eenmaal uit bed ben, vind ik het heerlijk. Maar ik kan zó slecht opstaan :=
Met z'n tweetjes werkt vaak beter inderdaad. Mijn man en ik gaan ook bijna altijd samen en sinds kort is een vriendin van ons ook aangesloten.

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:30

Ik vind op zich 's ochtends sporten ook wel fijn, dan is mijn lijf nog niet moe en ik merk dat sommige dingen 's morgens echt wel makkelijker gaan dan 's avonds na een dag werken.

Maar had dus gisteren ook al echt geen fut om te gaan, was toe aan een luie avond.
En hoopte dus dat ik vanmorgen wat makkelijker zou gaan, maar moest mezelf toch nog best motiveren.

Maar idd, achteraf echt heerlijk gevoel dus heel blij dat ik gegaan ben.
En ook meteen toch weer meer zin om vrijdagavond dan ook te gaan.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:43

Ja ik heb vooral na het werken zo weinig energie over. In de wintermaanden nog minder dan in de zomermaanden lijkt het wel. Voor het werk sporten red ik niet. Daar is m'n reistijd net even te ver voor anders zou ik het nog wel doen.
Moet nu alweer moed gaan verzamelen om vanavond te gaan. Maar ja ik wil die laatste kilo's kwijt en wat strakker en fitter worden dus ik ga echt.
Wat je zegt Marije, ik weet dat ik na afloop blij ben dat ik ben gegaan en ben gelijk weer wat meer gemotiveerd vaak.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 16:47

Na het werk oid sporten lukt mij eigenlijk nooit. Ik ga er dan te veel over nadenken en rationaliseer dan tot op het punt waarop ik denk 'ik kan ook morgen'. Ik moet echt wakker worden, mijn bed uit rollen en gelijk gaan zonder erbij na te denken.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:08

Ja dat is precies wat ik ook doe....maar in de ochtend is geen optie dus ik moet dat nadenken echt gaan negeren :')

senna21

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 17:14

Ik ben van het type 's ochtends voor de koffie niet zeuren... en zéker niet sporten :O
's Avonds vind ik juist weer fijn.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 19:39

Ik vind sochtend sporten ook fijner. Het is veel rustiger in de sportschool en ik krijg er lekker energie van. Savonds moet ik mij echt naar de sportschool slepen. Eenmaal daar ben ik blij dat ik gegaan ben. Alleen heb ik een 40 urige kantoorbaan waardoor niet sochtends kan gaan.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:07

Afbeelding

Marije_jiplover

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:09

_O-

Sintara

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:15

Ik ga ook liever 's middags of 's avonds :j . Jammer genoeg had ik heel veel last van mijn voet/been maandagnacht en compleet niet geslapen.. Vandaag ben ik wel weer gaan trainen maar heb geen fysio gehad. Even kijken hoe dit gaat.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:23

Hai zou ik me hier mogen melden? :)

Ik sportte altijd redelijk fanatiek, ging 4-5x per week naar de sportschool en reed 3x per week paard.
In 2015 werd ik geopereerd aan m'n voet en hield ik er CRPS, complex regionaal pijn syndroom aan over. Ook wel bekend als posttraumatische dystrofie, waardoor de grens om te sporten superhoog is omdat ik gewoon snel pijn heb. Daardoor zijn oefeningen bedenken gewoon lastig en ga je ook verkeerd belasten door pijn te ontwijken.

Afgelopen november was ik er he-le-maal klaar mee, ik zat niet lekker in m'n vel, voelde me dik e.d. Reed ook geen paard meer dus sportte eigenlijk helemaal niet.
Dus ben ik met een Personal Trainer aan de slag gegaan, man de eerste paar keren ging ik dood :')
Inmiddels heb ik er 3 maanden opzitten en ik voel me echt supergoed! Heb me 2 weken geleden ook ingeschreven bij de sportschool, ga nu 1x per week met de PT trainen en dan nog 2 á 3 keer zelf. Zij maakt schemaatjes in een app voor me en heeft ook superleuke challenges (Booty trainingen, BBB/Core attack, planking challenges dat soort dingen).

Vandaag heb ik weer voor het eerst sinds jaren 2 minuten geplankt óp m'n tenen :D Klinkt als weinig maar het is echt een hele stap voor mij, het probleem zit in m'n achillespees en daar komt best veel kracht op met planken. Maar ook bij lunges bijvoorbeeld. Inmiddels kan ik dat allemaal weer! :) Ben echt heel blij met hoe het nu gaat, als ik gesport heb voel ik me echt stukken beter.

Vind de sportschool ook gewoon heel fijn, kleinschalig én alleen voor vrouwen.
Ik ga eigenlijk altijd alleen. Soms met m'n moeder :)

Afbeelding

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:30

's ochtends doe ik echt alleen als het niet anders kan, ik ontbijt namelijk normaal ook niet en fasted krachttraining vind ik echt niks.

Warboel, dat klinkt vervelend zeg! Fijn om te horen dat het nu weer zo goed gaat, succes/welkom!

Ik deelde vandaag een squatrek met een jongen die ik ken, haalde na zijn set 70kg van de ene kant af waardoor de 70kg aan de andere kant er natuurlijk af lazerde, de hele boel eigenlijk, en met de stang heb ik nog bijna iemand geraakt ook :') Oeps, soepel. Niemand geraakt gelukkig, wel 3x20kg plates op m'n telefoon geland, maar... Nog geen krasje. Snap er niks van!

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:34

Eulogy schreef:
's ochtends doe ik echt alleen als het niet anders kan, ik ontbijt namelijk normaal ook niet en fasted krachttraining vind ik echt niks.

Warboel, dat klinkt vervelend zeg! Fijn om te horen dat het nu weer zo goed gaat, succes/welkom!

Ik deelde vandaag een squatrek met een jongen die ik ken, haalde na zijn set 70kg van de ene kant af waardoor de 70kg aan de andere kant er natuurlijk af lazerde, de hele boel eigenlijk, en met de stang heb ik nog bijna iemand geraakt ook :') Oeps, soepel. Niemand geraakt gelukkig, wel 3x20kg plates op m'n telefoon geland, maar... Nog geen krasje. Snap er niks van!

Dat vind ik juist fijn! Daarom ga ik ook het liefst 's ochtends, heb ik nog geen last van al dat voedsel in mijn maag.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:35

Ik ga ook het liefst 's ochtends, dan drink ik van te voren een smoothie of iets lichts als een bakje Hüttenkase en komkommer. Als ik dan terugkom ontbijt ik uitgebreider :) Of lunch tegen die tijd :P

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:44

Maanlicht schreef:
Eulogy schreef:

Dat vind ik juist fijn! Daarom ga ik ook het liefst 's ochtends, heb ik nog geen last van al dat voedsel in mijn maag.
Powerliften op een lege maag is echt geen doen :') Ga bij m'n gemiddelde set deadlifts sowieso al bijna van m'n stokje, laat staan op een lege maag haha. Bovendien ben ik dan minder sterk dan ik kan zijn dus voor mij is het echt niet handig. Cardio kan ik wel prima fasted :j

Sowieso ben ik trouwens minder sterk om 6 uur 's ochtends dan om 6 uur 's avonds

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 20:46

Ja, oké. Maar tussen jouw krachttraining en mijn krachttraining zit dan inderdaad heel veel verschil :Y)

Lous

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 22:38

Sporten doe ik ook liever s’ochtends. Maar ik werk door de weeks en begin altijd om 07.30, dus dat word m niet. Daarom ga ik ook zaterdagochtend naast maandag en woensdagavond. Heerlijk!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-19 23:01

Ik moet ook wel echt iets eten voor het trainen in de ochtend hoor, anders krijg ik echt niks van de grond :') En ik heb ook altijd het idee dat ik om 7 uur in de avond net iets meer kan tillen dan 7 uur in de ochtend.

Warboel: ik vind 2 minuten planken echt heel lang hoor! En al helemaal als je zo lang niets hebt kunnen doen.
Fijn voor je dat je nu weer lekker kunt sporten. Ik weet hoe het voelt om zo lang niks te kunnen/mogen en het is heerlijk om dan weer je ei kwijt te kunnen :j

Ik heb een proefles aangevraagd hier bij de crossfitbox om de hoek. Als ik het niets vind, ga ik terug naar de oude. Dan maar een stuk in de auto :+

Needje

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:29

Fasted training lijkt mij sowieso helemaal niet goed. Je spieren hebben voeding nodig.

Faringo

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 09:29

Nou ik ben geweest hoor. Kostte me echt moeite om te gaan maar achteraf zo blij dat ik geweest ben. Lesje fitboksen gedaan. Echt superleuk!! Voel een beste spierpijn opkomen, maar is het waard. Zaterdag weer een lesje. Misschien dat ik vrijdag ook nog even ga.

MarlindeRooz

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:21

Needje schreef:
Fasted training lijkt mij sowieso helemaal niet goed. Je spieren hebben voeding nodig.

Hoezo? Het is niet dat je weken daarvoor niet eet. En je spieren teren echt niet op het eten wat je net voor het trainen naar binnen schuift. :P

Ik kan ook niet nuchter trainen hoor, dan val ik flauw want ik verhoog flink vaak wat op. :=

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-02-19 10:29

Helemaal fasted trainen is niet goed hoor, voor krachttraining hebben je spieren koolhydraten etc nodig, dus ze teren best wel op het eten dat je net naar binnen schuift. Hangt natuurlijk wel af van de intensiteit van je training, rondje apparaten kan niet zoveel kwaad idd.