Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:33

Meelezer kruipt onder steen vandaan: mee eens! Training/voorbereiding is alles, en ik kan dan ook geen respect opbrengen voor mensen die ongetraind een marathon gaan lopen. Dat zou stoer/moedig zijn, nou ik vind het alleen maar dom. Daarbij vond ik de weg naar de marathon toe net zo mooi als de hele marathon zelf.

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 23:36

Wow Greetje .... 96 km :oo ! Wees maar gewoon wel trots op jezelf +:)+ .

Ik heb afgelopen zaterdag weer eens een 15 gelopen, waarvan 10 met twee heren van de loopgroep in een redelijk tempo (voor mij dan) en daarna nog 5 erachteraan op iets rustiger tempo omdat ik zo rond de 14 of 15 wilde zitten ter voorbereiding van de 10EM eind deze maand in Roermond.

Vandaag een herstelrondje van 6,4 km met mijn zoon. Hij vroeg er zelf om, want hij wil heel langzaam zijn afstanden iets uitbreiden. Was leuk, meestal loopt hij liever alleen.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:14

Wauw, 96 km, respect!

Leuk dat je met je zoon hard hebt gelopen Gem :).

Ik ben gisterochtend met vriendlief geweest. Was wel koud en vroeg, maar toch een lekker rondje :).

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 08:18

Jeetje en ik zit te denken alleen al aan een marathon maar 96 km, echt super, super knap.
Het gevoel dat je spijt hebt kan ik begrijpen, aan de andere kant, je hebt naar je lijf geluisterd en de gevolgen op zo’n moment kunnen heel groot zijn als je zo’n inspanning levert.
Niks anders dan respect!

Leuk Gem!

Lekker dat iedereen zo aan het lopen is!

Ik ga zo een nieuwe route van 13 proberen, vrijdag dan nog een blokje om van 11 en dan zondag eens een nieuwe afstand, namelijk 19 proberen :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 20:54

Dat is ook een flinke afstand 19 km.

Ik ging zojuist voor een iets snellere 5 kilometer. Helaas de eerste 2 kilometer iets te snel gestart waardoor ik na 3 kilometer even een paar meter adempauze nodig had. Alsnog bijna 1 km/uur sneller dan normaal gelopen dus ik ben tevreden.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:07

1km per u sneller is veel hoor! Tussendoor even wandelen is ook heel goed lees ik vaak.

Wij een duurloopje van 35 minuten gedaan hier :)

hwn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:46

Mijn hardlooppauze door mijn pijnlijk bekken zit erop (bekken doet nu pijn aan de andere kant, maar niet bij het lopen), en maar goed ook: ben nogal overenthousiast in mijn werk, en voel me nogal afgeremd door mijn baas die mij veel werkjes (nog) niet wil toevertrouwen, waardoor ik wat kregelig en opgefokt rondloop (net als mijn baas trouwens, maar bij hem komt het door de werkdruk).

Gelukkig vandaag fijn gelopen met de snellere mannen van de club: 12 km, waarvan het grootste deel tussen 11,5 en 12 km/u. Behalve wat darmkrampen op het einde viel het heel goed mee, al was het al warm genoeg. Ik vraag me af hoe marathonlopers dat doen, er zijn vermoedelijk toch geen toiletten langs het parcours?

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 21:50

Jawel hoor, er staan dixies onderweg. Meestal bij de drankposten.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:20

Bij kleinere marathons heb je meestal geen dixies onderweg maar dan is er vaak ook geen publiek dus dan kan de berm al een oplossing zijn. Ik word daar wel steeds gemakkelijker in.
Tijdens het WK in Kroatië overigens wel vol verbazing gekeken naar hoe veel dames daar gewoon staande plaste langs het parcours. Even stilstaan, broekje opzij (die hadden dus van die broekjes zonder pijpjes),plassen en weer gaan. Dat gaat mij dan wel weer net te ver. Al moet ik zeggen dat het heel moeilijke opstaan is na hurken als je bv al 80-90km in de benen hebt. Dus mogelijk is het daaruit ontstaan.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:21

Sexy sport is het zo :D

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:26

Supervixen schreef:
Jawel hoor, er staan dixies onderweg. Meestal bij de drankposten.

Dat vroeg ik mij vandaag ook af tijdens het hardlopen :+
Maar fijn dat de grote dit hebben! Ik moet altijd na 1,5-2 uur plassen haha

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 22:34

Ik was tijdens de marathon heeeel blij dat ik op km39 nog een dixie spotte.... :7

Gem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-19 23:17

liespower94 schreef:
Jeetje en ik zit te denken alleen al aan een marathon maar 96 km, echt super, super knap.
Het gevoel dat je spijt hebt kan ik begrijpen, aan de andere kant, je hebt naar je lijf geluisterd en de gevolgen op zo’n moment kunnen heel groot zijn als je zo’n inspanning levert.
Niks anders dan respect!

Leuk Gem!

Ik ga zo een nieuwe route van 13 proberen, vrijdag dan nog een blokje om van 11 en dan zondag eens een nieuwe afstand, namelijk 19 proberen :)

Zou je niet wat meer herstelloopjes van ca 5K inbouwen? Je loopt zo wel veel langere afstanden per week en je voert het nog steeds op. Als je vier keer p/w loopt, zou ik daarvan twee korte, langzame herstelloopjes doen.

Vandaag wederom een heerlijk dagje. Vanmorgen een paar uur werken op de boerderij, vanmiddag Nova ingespannen voor een koetsrondje door het bos met een vriend en mijn hond Nore mee. En vanaaf FunRun met de loopgroep. Ik wilde graag een kort rondje (5 - 6K) en dan donderdag (zelf) weer een keer een langere van ca 15 of 16K. Was eigenlijk de hele weg dollen en flauwekul uitkramen, erg gezellig :D . Het laatste stukje begon het te regenen, dus even gas gegeven.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:25

Gem schreef:
liespower94 schreef:
Niks anders dan respect!

Leuk Gem!

Zou je niet wat meer herstelloopjes van ca 5K inbouwen? Je loopt zo wel veel langere afstanden per week en je voert het nog steeds op. Als je vier keer p/w loopt, zou ik daarvan twee korte, langzame herstelloopjes doen.

Vandaag wederom een heerlijk dagje. Vanmorgen een paar uur werken op de boerderij, vanmiddag Nova ingespannen voor een koetsrondje door het bos met een vriend en mijn hond Nore mee. En vanaaf FunRun met de loopgroep. Ik wilde graag een kort rondje (5 - 6K) en dan donderdag (zelf) weer een keer een langere van ca 15 of 16K. Was eigenlijk de hele weg dollen en flauwekul uitkramen, erg gezellig :D . Het laatste stukje begon het te regenen, dus even gas gegeven.

Thanks voor je tip! Ik loop nu 3 keer per week en als ik een vierde keer loop is dit altijd een klein loopje van inderdaad 4-5 km (gaat mijn pony gezellig mee haha)
Ik ben nu nog even aan het doorbouwen, deze week dan.
Hierna heb ik nog twee weken tot de volgende wedstrijd (10EM) en in die eerste week loop ik dan niet verder dan 15 km (7-9-15 in de week) en de tweede week loop ik dan ook niet verder dan 10 km met 5-7-9/10 km.
Dat voelt goed en mijn lijf doet het er ook prima op! Ik heb nergens last van en voel me een frisse stuiterbal! Maar thanks voor je tip!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 07:50

Ik zou de afstanden in je tweede week omdraaien als je in dat weekend nog een 10EM loopt. Dus 9/10km, 7km, 5km, 10EM. Dan ben je iets uitgeruster.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:39

Supervixen schreef:
Ik zou de afstanden in je tweede week omdraaien als je in dat weekend nog een 10EM loopt. Dus 9/10km, 7km, 5km, 10EM. Dan ben je iets uitgeruster.

Oh ja doe ik ook hoor! Ik had alleen even aangegeven welke afstanden ik ging lopen. Ik doe altijd rustig aan van tevoren :) merci!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 11:49

Slim!

Ik ben vanmorgen even het bos in geweest. Ging wel weer aardig met de benen. Op rustig tempo 8km gelopen.
Zaterdag weer een lange duurloop.

Afbeelding

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 21:30

Klinkt heerlijk!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:35

Lekker zeg!

Ik had een rustdag tussen al het sporten ingepland vandaag. Lekker even met de honden het bos in, wat zie je wandelend weinig bos in 90 minuten zeg :)) Ik had zo'n spijt dat ik niet toch was gaan hardlopen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-19 22:50

Ik had vandaag ook een rustdag. Na 4 dagen achter elkaar sporten had ik wel een rustdagje verdiend. Morgen weer een rondje van 5 km en dan zondag weer een van 7 km om zo weer terug op te bouwen naar de 10. Zaterdag is hier de kennedymars en een aantal vrienden uit mijn vriend zijn vriendengroep lopen mee. Waarschijnlijk worden wij volgwagen maar misschien dat ik nog een aantal kilometers mee ga wandelen!

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 18:25

Hallo! Mag ik mij hier melden?

Ik zoek hulp En motivatie :+
Ik heb iets nodig waarbij ik bij mijn gevoel kan komen, onderdeeltje in mijn therapie :D Dus ben begonnen met hardlopen! Ik heb er eigenlijk een hekel aan maar het is ook wel heerlijk. Alleen ik heb echt 0 0 conditie. Net begonnen en net 3.5 km gedaan in een half uurtje, met veel lopen en stukjes hardlopen. Had een rondje en was precies met een half uur weer thuis. Dus nu maar 2/3 keer in de week dat rondje gaan doen denk ik. Iemand tips? Hoop hier een beetje motivatie vandaan te halen om ook te gaan als ik dagen gewerkt heb :D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 20:53

Welkom! Leuk dat je begonnen bent met hardlopen :D
Ik zou in het begin rustig aan doen. Je spieren en pezen zijn het hardlopen niet gewend en krijgen best wat te verduren. Op hardloopschoenen zou ik zeker niet bezuinigen. Ik ben zelf gestart op simpele afgetrapte nikes maar binnen een paar weken had ik een blessure te pakken.

En verder vooral leuke routes uitzoeken en genieten van je rondje! Dat is het belangrijkste.

Hier ging het hardlopen vandaag echt slecht. Mijn eten was volgens mij nog niet helemaal gezakt want ik kreeg echt last van mijn buik. En het was er warm aan. Alsnog 5,3 km gelopen in 33 minuten.

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:40

Leuk Jolandeee! Beginnen vond ik ook ruk en juist dan is het zo moeilijk die motivatie vast te houden. Maar je zult zien dat het je na een paar weken gemakkelijker afgaat. Ik heb ook de eerste weken een rondje van 3 km aangehouden, elke keer hetzelfde rondje. Op een gegeven moment kon ik het helemaal uitlopen en pas toen ben ik verder gaan lopen. Succes!

Hier ook gelopen vanavond, op het strand. Wat was het warm! Ik startte om iets voor 19u, lekker in korte broek en hempje. Mijn ademhaling was echt geheel van slag, ik kreeg het niet helemaal lekker en achteraf baalde ik ook wat van mijn loop. Maar gelukkig viel mijn snelheid me mee. Wel maar op 6 km gehouden want de honden waren mee en die keken me ook aan of ik gek was. Gelukkig zijn die slimmer dan ik en deden het nog rustiger aan :D

Amado7

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-19 22:55

Lisitano, nou dan heb ik nog hoop dat ik het leuk ga vinden :D Ik vond het zonnetje ook echt heerlijk en aan het begin vind ik het ook echt leuk, lekker even mn hoofd leeg. Alleen ik vind het echt ruk na een paar minuten als mn hartslag zo hoog zit :+ Maar lijkt me heerlijk als je op een gegeven moment gewoon lekker kan lopen zonder zo hard te hijgen.

6 km, dat klinkt voor mij nog echt een heel eind haha! Dan loop je gewoon achter elkaar 6 km?

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-19 07:55

Jolandee alhoewel het begin van 0 naar 5km de grootste stap lijkt achteraf is het wel de periode dat je eigenlijk bijna iedere loop vorderingen maakt (mits je de opbouw met beleid aanpakt). En juist daar kun je dan heel gemakkelijk motivatie uit halen.Ik zou zeker niet voor steeds hetzelfde rondje gaan en zeker ook je tijden niet steeds vergelijken. Of het al dan niet sneller gaat is aanvankelijk helemaal niet belangrijk maar gaat het echt om de uitbouw in minuten. Dus niet achteraf denken van ik heb 3,5km gedaan in een half uur maar ik heb bv 10 blokjes gelopen van 3min en dan is het al een grote stap als je later 8x4min hebt gelopen of weer later 6 blokjes van 5min. Ook al zou in het laatste geval het tempo van de blokjes langzamer zijn.