[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:17

Ik voel me nu echt een kluns vergeleken met jullie :')

Mooi Friemel!

chimello

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:02

Weet iemand waar ik in NL/BE (gebruikte) makeup kan doneren? Of nemen ze dit niet gebruikt aan?

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:46

chimello schreef:
Weet iemand waar ik in NL/BE (gebruikte) makeup kan doneren? Of nemen ze dit niet gebruikt aan?

Meestal niet vanwege de bacteriën, lipsticks enzo kan je schoonmaken maar mascara's dan weer niet..

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:48

primers, concealers en oogschaduw? Anders maak ik het toch maar zelf op.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 19:23

In onze gemeente wil de kledingbank ook graag verzorgingsproducten zoals shampoo, tandpasta etc hebben en bij navragen was makeup (ook al geopend) ook welkom, dan zouden ze kijken waar ze iemand blij mee konden maken.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 20:51

Toevallig Google ik hier nu naar en dit komt naar boven: http://www.lookgoodfeelbetter.nl/wat-ka ... ctdonaties
Mensen hier bekend mee?

Overigens koop ik wel van merken die bij een groep horen zoals L'oreal of Estée Lauder. Zoals Bella o.a. uitlegt zorgt het kopen van strikt producten die cruelty free zijn hopelijk voor een positieve ontwikkeling m.b.t. het testen op dieren en meer merken overstag zullen gaan. Vind het idee dat je 100% een lijn moet trekken kort door de bocht. Die 80% wel kijken naar cruelty free ja of nee is meer dan 0%.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:33

Afbeelding
Simpele look van mij :) heb het vrij neutraal gehouden op m'n ogen, UD basics gebruikt en 1 shimmer uit UD Heat. Op m'n wangen Nars Orgasm en op m'n lippen NYX Abu Dahbi.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 21:53

Mooie wings Emma :)

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:18

Kwam net magnetic eyeshadow van Kiko tegen. Wat is dat dan? Blijven er dan lepels aan je ogen hangen?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 22:41

Nope.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:27

Ik wilde eigenlijk totaal niet reageren op dit aangezien ik merk dat niet-CF vs. CF altijd een of andere nare discussie wordt zonder mutual respect, niet zozeer hier maar overal waar deze discussie gaande is. Iedereen heeft zijn of haar eigen mening en dat is prima, maar vind respect enorm belangrijk voor ieders besluit en mening en die mist enorm vaak omdat iedereen vindt dat zijzelf gelijk hebben ipv naar de mening van een ander te luisteren en de waarheid van beide kanten in te zien en niet elkaars mening respectloos proberen te drammen bij een ander. Ik respecteer iedereens moeite die ze maken om hun leven te leven, of dat nu aansluit bij hoe ik mijn leven leef of niet.

_Friemel schreef:
Iedereen moet doen wat ze fijn vinden natuurlijk alleen vind ik wel dat als je zo'n keuze maakt dat je dan 1 lijn moet trekken, ik weet dat shiz recent is over gegaan en ook als ze bij moeder bedrijf zitten dat ze dan afgeschreven zijn alleen Tjah, moederbedrijf UD doet het ook... ik denk dat als je echt helemaal schoon schip wil maken dat je heel beperkt bent want too faced was bijvoorbeeld CF maar is gekocht door Estee Lauder en voila zo ga je weer. In de make-up wereld is er denk ik nog weinig dat niet onder een moederbedrijf hangt dat niet test zeg maar..

Dat heb ik nooit gezegd. Voor mij is het einde verhaal als een merk zelf test, verkoopt aan China/testen financiert om daar te kunnen verkopen. Ik heb voor het gemak even teruggezocht wat ik erover heb gezegd.

Shizzel schreef:
Ik ga over op volledig cruelty free mbt mijn make-up dus álles wat getest wordt (door het bedrijf zelf of via verkoop in China en daardoor het testen van producten toestaan) vliegt er bij mij dus uit.

Daarop kwam de reactie
Leys schreef:
Nice Shiz!
En fijn dat je over gaat, maar... je realiseert je toch dat UD onderdeel is van L'Oreal en dat L'Oreal niet dierproefvrij is?

Als je dus echt 100% over zou willen, zou je helaas ook UD uit je stash moeten gooien...

Mijn reactie daarop was

Shizzel schreef:
Klopt DnT maar ik maak voor nu nog het onderscheid in de bedrijven zelf en hun acties en niet moederbedrijven. Urban Decay staat nog steeds op de lijst als cruelty free en is nog steeds Leaping Bunny Certified, ookal is hun moederbedrijf helaas niet zo. Helaas betekent het dat een deel van de winst nog steeds naar L'Oreal gaat.

Ik denk dat deze reactie uit zijn verband getrokken is.

Mijn klopt was een reactie op het moederbedrijf hebben wat test, en dat dat door velen niet als volledig CF gezien wordt maar dat mijn scheidingslijn op dat moment was getrokken bij bedrijven die zelf niet testen. Dat is hetgeen wat ik heb gezegd. Hoe wat je schrijft overkomt is een insinuering dat omdat ik UD een geweldig merk vind, ik de uitzondering maak voor hun? Onzin. Als het niet zo is, excuus, maar zo komt het toch echt over. Als een bedrijf test/begint met testen dan vliegt het er linea recta uit of worden opgemaakt en nooit meer opnieuw gekocht bij mij. Ik vond al mijn producten van MAC ook gewéldig, en die zijn ook allemaal weggegaan. Zo ook hoor ik net dat H&M beauty producten verkocht gaan worden in China, dus mijn browgel zal opgemaakt worden en er gaat een goed alternatief voor komen.

De 'voor nu' omdat ik me eerst meer erin wilde gaan verdiepen voor ik een vaste keus ging maken welk pad het zou worden. Toen ik net begon met het overstappen naar cruelty free had ik me nog niet genoeg verdiept of ontwikkeld op het gebied hiervan aangezien het een vrij gecompliceerd iets blijft met veel meningen en verschillende opvattingen. Iedere dag lees en leer ik wat nieuws (zijde in cosmetica wat verkregen wordt door het koken van rupsen in hun cocon bijvoorbeeld - nog nooit van gehoord en had ik je toen ook een heel ander antwoord op gegeven omdat ik hier simpelweg niets van wist). Nu heb ik meer kennis en heb ik door wat ik een goede manier vind.

Eén lijn trekken in het CF vs. NON-CF van wat de enige manier is om het te doen is moeilijk omdat deze lijn voor iedereen verschillen zal aangezien het een gecompliceerd iets is. De lijn waarvan ik vermoed dat jij de beste lijn vind om te trekken is die waarbij je alle bedrijven uitsluit die dan testen of een moederbedrijf hebben dat test. Nogmaals als dit niet zo is, excuus, zo komt het over als ik lees wat je hebt geschreven. Maar dat betekent niet dat dit de juiste manier is of de verkeerde. Sterker nog, ik vind niet dat er zwart wit naar deze situatie gekeken kan worden alsof er maar één oplossing is in de manier hoe je leeft mbt het gebruik en kopen van make-up. Dat zou hetzelfde zijn als iemand die vegan leeft die tegen een vegetariër zegt dat deze slecht leeft omdat deze geen vegan is. Beide dragen bij aan het verbeteren van de situatie voor de wereld en de dieren, en dat zegt niet dat een van de twee fout is of dat er maar één manier is om het te doen. Beide manieren werken, alleen beide manieren werken op een andere manier.

Velen zeggen inderdaad: de enige manier om het te doen is alles schrappen. Maar dat is niet de enige manier. Velen zeggen namelijk dat een van de beste manieren is om juist te kopen bij bedrijven met een testend moederbedrijf. Beide manieren dragen uiteindelijk bij aan het minderen van het testen, dus wie zijn wij om te besluiten welke van de twee de enige manier als beide bijdragen aan het doel wat gesteld is?

Ik geloof, zeker na er me meer in verdiept te hebben, heilig erin dat het kopen van de CF bedrijven met een testend moederbedrijf het grootste verschil gaat maken. Als we allemaal besluiten ineens niet meer te kopen van, en laat ik als voorbeeld L'Oreal en UD blijven gebruiken omdat je deze aanhaalde, L'Oreal én UD omdat L'Oreal test. Dan ziet L'Oreal dus de omzet kelderen bij beide bedrijven, maar kan zo niet de vinger erop leggen waarom. Het kan een nieuwe collectie zijn die het niet goed doet, de prijzen, op dat moment is er geen duidelijk signaal waarom. Maar als we allemaal júist besluiten te investeren in de dochterbedrijven die CF zien ze het verschil. Ja, helaas komt er een deel van het geld bij L'Oreal - máár ze zullen zien waar hun winst vandaan komt. Als UD het ineens 10 keer beter doet dan L'Oreal zelf, gaan ze echt kijken waarom er zo'n verschil in zit en marktonderzoek gaan doen. Het zal niet lang duren voor ze tot zo'n conclusie komen. Als een bedrijf als Coca Cola hier achter kan komen op zo'n manier en de eerste zijn in haar eigen industrie die besluit ermee te stoppen, kan L'Oreal of ieder ander groot moederbedrijf dit ook. Ik sluit me daarom ook aan bij meningen zoals Bella, JKissa of Kristen Leanne hierover die eigenlijk identiek zijn aan wat ik hierboven heb beschreven.

Make-up is geen levensbehoefte, het is een luxeproduct. Ik begrijp dat er tientallen al dan niet honderden mensen zijn die niet de moeite willen nemen zich hierin te verdiepen of die hier geen zin in hebben - ik baal ook als ik in de winkel constant moet opzoeken of een merk wel cruelty free is aangezien voor de meeste medewerkers cruelty free nog steeds is 'ja we testen niet meer in Europa dus het is cruelty free'. Ik baal ook dat ik nog steeds op zoek ben naar een kapper die CF producten gebruikt of gewoon mijn haar wil knippen zonder te wassen of er andere producten in te gooien. Daar word ik ook moedeloos van. Het is wat moeite maar ik vind het het wel waard, maar kan inzien dat niet iedereen daar trek in heeft. Dat snap ik zelfs heel goed.

Ik kan met trots zeggen dat ik op dit moment in ieder aspect van mijn leven mbt producten cruelty free ben, of dit nu tandpasta, haarproducten, scheermesjes, afwasmiddel of make-up is en daar ben ik enorm blij mee. Helaas mbt eten nog geen vegetariër/vegan, qua kleding nog niet dierliefhebbend (zijde in de meeste kleren is niet diervriendelijk verkregen) of schoenen (sommige leren schoenen nog in de collectie) maar heb zeker de intentie me hierin te verdiepen en te verbeteren. Ik draag op dit moment mijn deel bij aan het proberen te verbeteren van de wereld tot in alle mogelijkheden die ik heb. Ik val niemand af die producten gebruikt die niet CF zijn en als ze me om advies vragen over bijvoorbeeld Benefit kunnen ze lappen tekst krijgen met advies zonder een preek dat ze CF producten moeten kopen, maar verwacht dat ook terug als ik een product zoek wat CF is - terwijl ik eigenlijk van een groot deel van de mensen rotopmerkingen erover krijg ('alsof jij alle dieren kan redden zo!' of 'het zijn toch maar ratten en apen!' tot je foto's ziet van alle puppy's en kittens die gefokt worden om de dierproeflaboratoria in te gaan), diepe diepe zuchten ('gaat ze weer hoor, geef ik een suggestie, is het merk weer eens niet cruelty free'), een oogrol ('In Europe ís alles CF' en als je het dan vriendelijk uitlegt dat je alleen maar een grote bek krijgt dat het niet klopt), of een 'je doet het niet goed!' van iemand die zelf niet cruelty free leeft (hoe zeggen ze dat, de beste stuurlui staan aan wal?) en dat allemaal puur omdat ik iets doe waar ik een verschil mee wil maken voor dieren. Ik heb het allemaal al meerdere malen naar me toegeslingerd kregen! Hoor het eigenlijk vaker wel dan niet tegenwoordig, vandaar dat ik me uit zulke discussies hou omdat ik daar totaal geen trek in heb. :) Als ik iedereen een grote bek gaf of de les ging leren, prima, dan moet ik maar dealen met zulke opmerkingen, maar ik laat iedereen in zijn of haar waarde in hoe hij of zij leeft. Ga met respect om met ieders mening. Respect is zo belangrijk en informatie delen zorgt ervoor dat je meer bereikt dan mensen je mening opleggen, dat werkt alleen maar averechts. Dan maak ik maar een 'klein' verschil of ben ik volgens sommigen niet '100%' cruelty free. Aan het eind van de dag ga ik met een tevreden gevoel naar bed en weet ik dat door het gebruiken van mijn producten geen dieren pijn zullen lijden. :)

superpony schreef:
chimello schreef:
Nee, alles dat ook in China verkoopt moet testen. Dus Garnier, L'Oreal, Rimmel, Maxfactor, Maybelline... Allemaal op dieren getest. Essense foundations enz en BB cream vind ik niet zo goed. Maar heb de bb cream nog niet geprobeerd.

Ow, balen. Daar heb ik dit keer stom niet op gelet, terwijl ik al jaren mascara van body shop heb, omdat zij vroeger volgens mij een van de eerste waren die niet op dieren testte. Heb daar ook de oog make up reiniger van.

Nu baal ik van mn BB creme van Rimmel.

The Body Shop is overgenomen weer door een Braziliaans bedrijf. Onder L'Oreal waren zij ook nog steeds zelf cruelty free alleen met een testend moederbedrijf. Het nieuwe moederbedrijf test niet maar heeft wel plannen bekend gemaakt om naar de Chinese markt te willen, zeker na aankoop van The Body Shop omdat dit hét internationale merk is waarvan ze hopen dat deze ze de internationale markt op gaat tillen. Of het gaat gebeuren is nog maar de vraag, maar de vice-voorzitter van het bedrijf heeft het wel in een publiek statement vermeld.

Rena100 schreef:
Inderdaad, en zoals Chimelo zegt klopt ook niet helemaal. de merken die eventueel wel verkopen in china, hoeven zelf helemaal geen testen te doen. Dat doet de chinese overheid. Het is wel natuurlijk de keus van de fabrikant om daar wel of niet te verkopen. Maar het is niet zo dat wanneer bijvoorbeeld MAC, die verkoopt in China, ook zelf testen doet voor China.

Interessant om wellicht te weten, maar China verplicht de bedrijven om zelf te betalen voor de testen om er verkocht te kunnen worden.

'(...) the price brands such as Clinique, Lancome, Kiehl’s, L’Oreal Paris, Olay, Nivea, Mac, La Mer, Dior, Caudalie, Benefit and many more pay in order to sell their products in China.'

'(...) the brands do not undertake these tests themselves, but know the fees they pay for access to the Chinese market may fund tests that would be illegal in Europe.'
Bron

Niniane schreef:
http://www.crueltyfreekitty.com/list-of ... ee-brands/

Ik hou mij sinds kort aan deze lijst. :j

En daaraan toe te voegen als hele fijne:
Ethical Elephant
Logical Harmony
Phyrra
Naoki (Nederlands)

chimello schreef:
MUR (en zustermerken) is CF en Morphe is zogezegd ook CF :)

Morphe drempelt overigens nog flink. :j Volgens crueltyfreekitty is het sinds kort bevestigd als cruelty free maar op sites zoals Naoki en Logical Harmony blijft dit merk in het grijze gebied. Vind het maar apart..

chimello schreef:

Volgens mij alleen lipsticks die te reinigen zijn. Producten zoals liquid lipstick/mascara zijn niet schoon te maken na gebruik. En anders kan je ook altijd weggeven aan vrienden en familie of gewoon opmaken! :)

Overigens is er een shift al gaande in China. Het is hopen dat deze steeds meer en meer gaat worden zodat ze de technologie van de rest van de wereld gaan gebruiken waardoor testen op dieren volledig verbannen is daar.

'Some change is happening: Late last year, the government moved to accept safety data collected through a non-animal test method, the 3T3 phototoxicity assay, which measures the safety of a chemical after exposure to light. The government hasn't said if this test is yet in use. And in some provinces, companies domestically manufacturing ordinary products, like lotion and soap, can now apply to waive the animal testing requirements.

L'Oreal is one of the firms taking advantage of this, and some of its products, such as shampoo and body wash, are no longer animal tested in China, according to its website. But China's murky regulatory environment is difficult to navigate and experts said getting such approvals can be spotty.

"It's a big task to make this shift — it comes down to having the right laboratories, the people skilled in these different methods, and also access to the equipment and the supplies you need," Hill said. Pressure is increasing for China to adapt, as animal testing gets banned in more jurisdictions, including Europe, Australia, India and Israel. In the U.S., it has long been abandoned from standard practice. Plus, if domestic Chinese firms want to sell abroad — especially in countries where such testing is no longer allowed — they'll need to substantiate the safety of their products via non-animal methods.'
Bron en Bron 2 - de update staat bovenin

Zo. Hele lap tekst, maar bij een onderwerp zoals dit waarvan ik vind dat je niet kort door de bocht kan of het zwart wit kan bekijken of waar mijn opmerkingen uit zijn verband getrokken (kunnen) worden vond ik het nodig ook uitgebreid te reageren. En nu verdwijn ik weer naar de meeleesachtergrond. :)

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:35

Ik heb niet alles gelezen want iets teveel tekst voor die tijdstip dus dat gaat hem biet worden :') maar dit baseerde ik op je haarverf gebeuren :j maar ik sprak overigens in het algemeen, gaf jou bijvoorbeeld als voorbeeld aan :j ik bedoelde het overigens niet zoals jij en merel denken, ik doelde op bij het ene merk wel, bij het andere merk niet, bij het ene product wel, bij het andere product niet. Niet dat je helemaal clean moet worden dan oid.

Maar nogmaals iedereen is vrij om te doen wat hij zij prettig vindt natuurlijk maar een mening mag nog steeds :j ik geef heel eerlijk toe dat ik er niet op let omdat ik dat hypocriet van mezelf zou vinden aangezien ik leer draag, vlees eet enz.

Ik vind het dan ook wel bizar eigenlijk dat dat soort CF bedrijven onder zo'n moederbedrijf hangen, trek jezelf daar dan van los denk ik dan maar ja wat dat betreft het gaat alleen maar om geld in die wereld dus zomaar "ff" weg kan ook niet.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 20:43

_Friemel schreef:
Maar nogmaals iedereen is vrij om te doen wat hij zij prettig vindt natuurlijk maar een mening mag nog steeds :j ik geef heel eerlijk toe dat ik er niet op let omdat ik dat hypocriet van mezelf zou vinden aangezien ik leer draag, vlees eet enz.

Shizzel leg net uit dat je het helemaal niet zo zwart wit hoeft te bekijken. Mijn cosmetica is momenteel helemaal CF. Maar ik eet wel gewoon vlees en andere dierlijke producten. Heb ook Uggs en een Moscow jas. Op het moment vind ik CF cosmetica even genoeg om bij te dragen aan een betere wereld en een principieel standpunt in te nemen (lees: dieren hoeven niet te lijden omdat ik er mooi uit wil zien).

Ben nog niet zover dat ik ook geen leer en dons meer draag. Ook omdat ik niet van de 1 op de andere dag een perfect mens ben op dat gebied. Mijn volgende CF-stap is het elimineren van leer en dons. Maar zover ben ik nog niet. Het is een proces.

Vlees eten zal ik altijd blijven doen wegens gezondheidsredenen. Mijn HB kan het niet aan. Maar dat maakt mij geen hypcriet als ik dan wel voor CF cosmetica ga en uiteindelijk ook CF kleding.

Je kunt zeggen: ik kijk niet naar CF make-up omdat ik ook leer draag.

Maar je kunt ook zeggen: ik koop vanaf nu alleen Cf make-up omdat ik ergens wil beginnen. Welke stappen ik verder ga zetten en of deze er komen zie ik dan wel weer.

Voor mij is het ook prima als een merk zelf CF is, ongeacht wat het moederbedrijf doet.
Dat is waar ik de grens trek.

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:25

Daarom geef ik duidelijk aan van mezelf oftewel dit is hoe ik erin sta, ik zou mezelf een hypocriet vinden want donsjes, leren tassen, leren/suède schoenen, vlees eten etc. Heb het hier niet over andere maar dit is echt wat ik van mezelf zou vinden, hoe een ander erin staat is helemaal zijn/haar keuze echter, als je zou kiezen voor CF en bijvoorbeeld max factor daarmee afschrijft maar dan wel nog de mascara gebruiken want die is zo fijn of als je een ander merk afschrijft maar daar wel nog een oogschaduw palette van gebruikt omdat de kleuren zo tof zijn, daar moet je imo een lijn trekken, niet met alles zoals eerder aangegeven.

Er zijn serieus mensen die CF willen maar dan wel t ene product gebruiken want die is zoooo fijn van die ene lijn, tjah sorry maar dan weet je niet echt wat je wilt :')

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:25

Ben het met jullie eens Phoya en Shiz. :j
CF make-up en skincare is een eigen keuze. Het idee dat je dan ook geen vlees mag eten, leer kopen en meer van dit soort ideeën, is kort door de bocht en inderdaad, zwart wit. En ja, die eigen mening mag je hebben maar gelukkig mogen we het daar ook absoluut niet mee eens zijn.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:42

Ik eet geen vlees, al 19 jaar niet maar ik ben geen vegan ofzo. Zo ver ga ik iig niet. Heb ook buiten leer voor tuig enzo van de paarden geen leren schoenen etc. Dat is allemaal bewuste keuze. Maar dan nog, proefdieren zijn imo gewoon niet meer nodig voor cosmetica. Daarom koop ik het niet. Maaaar iedereen moet gewoon doen wat hij/zij goed vindt! Daar oordeel ik iig niemand voor. Kan mij voorstellen dat sommige mensen iets zo graag willen... Ik weet ook hoe vals J* is maar ik wil toch ook eigenlijk wel sommige producten hebben... :o Dan denk ik... Het is iig wel vegan en cf... Maar hij is zelf geen rol model :P

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 21:47

Nee maar eigenlijk zijn t allemaal bullies, too faced, Gerard cosmetica, Kylie, Jouer, Kat von D. Iedereen heeft weleens een rel gehad :') maar je mist niets meer aan Jeffree, ik vind zijn producten echt hard achteruit gaan, waar ik eerst nog dol was op de liquids worden ze nu met elke collectie slechter -O-

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:17

Maar hij heeft super leuke lipstick kleurtjes :P Klopt wel ja, weinig merken waar niets mee scheelt. Vind dat ABH het ook niet goed heeft opgepakt met subculture maarja!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:19

Ik heb persoonlijk echt te veel bezwaar tegen J* als persoon om iets van hem te kopen, maar ik kan wel heel goed begrijpen dat mensen die daar minder over weten of die zich daar niet mee bezig houden het gewoon kopen omdat de kleuren super mooi zijn.

Mondy

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:28

Wow dat was even veel om bij te lezen ! Interessante discussie al is het misschien een idee om er een apart topic voor te openen ?

Hier al even een tijdje weinig make-up op. Wat mascara meestal.

Gisteren toch eens iets meer uitgepakt
Afbeelding

In september naar Londen :D

Wat zijn een beetje de "must haves" qua make up om eens naar te kijken ?

Zo en nu weer proberen even goed bij te houden hier !

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 22:34

Dat blonde haar staat je goed Mondy.

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 23:31

Buiten het dierproefvrij, vond ik body shop ook altijd fijn qua producten en heb ik er nooit een slechte reactie op gehad. Het gaat me ook om de ingredienten, parfums etc.

Mondy, netjes. Heb je nou wel of niet iets op je lippen? Ik vind het altijd mooi als mensen hun lippen zo een natuurlijke kleur kunnen geven.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 08:27

Grappig, een keer in de zoveel tijd komt dat wel of niet CF en in welke mate je CF gaat toch weer oppoppen...

Wat ik me nou oprecht afvraag, Mies en Merel (bijvoorbeeld), waarom kiezen jullie er voor om wel merken te gebruiken waarvan het moederbedrijf niet CF is?
Er zijn toch genoeg andere, fijne, merken die 100% CF opties aanbieden?

Is dat puur omdat je het merk gewoon fijn vindt of maak je de producten die je al hebt op en koop je ze dan niet meer? (Dat zou ik logisch vinden, aangezien weggooien niks meer helpt en ook weer zonde is.)
Of zijn dat alleen specifieke producten waarvan je nog geen fijne CF vervanger gevonden hebt?

Ik ben het er helemaal mee eens dat het ieders eigen keuze is en iedereen zelf moet beslissen in welke mate je wel of niet CF gaat, maar dit vraag ik me al een tijdje af, gewoon omdat ik het oprecht niet snap.

Nice Mondy!
Ik ben eindelijk koortslip vrij *\o/*
Bring on de nieuwe Smashbox lipsticks die ik in Dublin gekocht heb :D

En oh boy, hij is fijn!
Voelt alsof je alleen iets van balm op hebt, dekt als een malle en bijna tot geen transfer.
Ik ben flieft <3

Dit is Do no wrong:

Afbeelding

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:12

Leys schreef:
Wat ik me nou oprecht afvraag, Mies en Merel (bijvoorbeeld), waarom kiezen jullie er voor om wel merken te gebruiken waarvan het moederbedrijf niet CF is?
Er zijn toch genoeg andere, fijne, merken die 100% CF opties aanbieden?

Is dat puur omdat je het merk gewoon fijn vindt of maak je de producten die je al hebt op en koop je ze dan niet meer? (Dat zou ik logisch vinden, aangezien weggooien niks meer helpt en ook weer zonde is.)
Of zijn dat alleen specifieke producten waarvan je nog geen fijne CF vervanger gevonden hebt?

Merel en ik hebben hier beide antwoord op gegeven. Snap dat mijn lap tekst niet zo fijn was maar het staat er wel in. :) Overigens wilde ik er totaal geen CF discussie van maken, sterker nog, wilde me er helemaal buiten houden tot mijn naam genoemd werd. :)

Het doet het me niets of een product mijn holy grail is, als het bedrijf test vliegt het eruit. :) Ook als ik geen vervanger heb gevonden! Ik maak nu mijn H&M browgel op want mijn directe omgeving heeft hier geen interesse in. H&M gaat eind dit jaar pas over maar ik ga hem dus echt niet opnieuw kopen, zelfs als ik nog geen goede CF vervanger heb gevonden en dus zonder browgel kom te zitten. Ik weiger producten te kopen die getest (gaan) worden en zo zijn dus ook in mijn gehele collectie alle producten naar familie en vrienden gegaan, verkocht of weggegooid. Ik baalde als een stekker dat ik van MAC mijn aparte kleurtjes weg moest doen, was zwaar verliefd op deep with envy en show and teal. Geen dupes voor gevonden maar toch weggedaan want het hoort voor mij niet meer in mijn collectie.

Niks te maken met of ik de producten dus fijn vind of niet of dat ik "uitzonderingen" maak voor merken of producten maar met waarmee ik denk het meeste verschil te gaan maken. Dit is dus geen "vrijbrief" om producten te kunnen blijven gebruiken, dit is oprecht de manier waar ik heilig in geloof dat deze gaat helpen! Voor mij is het dus ook niet "oh dit product is zo fijn, ik blijf het gebruiken ook al is het niet CF!!", nee, voor mij is er een rechte lijn die ik bij al mijn producten hanteer, of dit nu makeup is of niet. Testend moederbedrijf is prima, als bedrijf zelf testen/verkopen aan China niet. Heb mijn uitleg van deze pagina even gequote.

Shizzel schreef:
Ik geloof, zeker na er me meer in verdiept te hebben, heilig erin dat het kopen van de CF bedrijven met een testend moederbedrijf het grootste verschil gaat maken. Als we allemaal besluiten ineens niet meer te kopen van, en laat ik als voorbeeld L'Oreal en UD blijven gebruiken omdat je deze aanhaalde, L'Oreal én UD omdat L'Oreal test. Dan ziet L'Oreal dus de omzet kelderen bij beide bedrijven, maar kan zo niet de vinger erop leggen waarom. Het kan een nieuwe collectie zijn die het niet goed doet, de prijzen, op dat moment is er geen duidelijk signaal waarom. Maar als we allemaal júist besluiten te investeren in de dochterbedrijven die CF zien ze het verschil. Ja, helaas komt er een deel van het geld bij L'Oreal - máár ze zullen zien waar hun winst vandaan komt. Als UD het ineens 10 keer beter doet dan L'Oreal zelf, gaan ze echt kijken waarom er zo'n verschil in zit en marktonderzoek gaan doen. Het zal niet lang duren voor ze tot zo'n conclusie komen. Als een bedrijf als Coca Cola hier achter kan komen op zo'n manier en de eerste zijn in haar eigen industrie die besluit ermee te stoppen, kan L'Oreal of ieder ander groot moederbedrijf dit ook. Ik sluit me daarom ook aan bij meningen zoals Bella, JKissa of Kristen Leanne hierover die eigenlijk identiek zijn aan wat ik hierboven heb beschreven.

Heb ook Merel even gequote.

Niniane schreef:
[ Video ]

Bella kan het beter uitleggen.

Niniane schreef:
Overigens koop ik wel van merken die bij een groep horen zoals L'oreal of Estée Lauder. Zoals Bella o.a. uitlegt zorgt het kopen van strikt producten die cruelty free zijn hopelijk voor een positieve ontwikkeling m.b.t. het testen op dieren en meer merken overstag zullen gaan. Vind het idee dat je 100% een lijn moet trekken kort door de bocht. Die 80% wel kijken naar cruelty free ja of nee is meer dan 0%.

Of anderen deze mening delen is uiteraard aan ieder voor zich. Ik weet dat enorm veel mensen geloven dat dit de manier is om het verschil te maken, maar ken ook enorm veel mensen die zeggen dat de "one way to go" is om moederbedrijven uit te sluiten. Voor mij is geen van beide van deze manieren fout want beide dragen bij aan een mindering in verkoop bij de testende bedrijven.

Djilna

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 09:55

superpony schreef:
Mondy, netjes. Heb je nou wel of niet iets op je lippen? Ik vind het altijd mooi als mensen hun lippen zo een natuurlijke kleur kunnen geven.

Lipbalsem en je hebt natuurlijke kleur op je lippen ;)
Een mlbb kleur is idd heel mooi, zelf vind ik het toch altijd leuk(er) dat je ook kan zien dat ik echt wat op heb. Of je moet een meer opvallende ooglook hebben, dan is mlbb/nude een mooie combi. Wat Mondy hier ook heeft.

Mondy leuk je haar, is het inderdaad lichter?

Anc fijn dat je koortslipvrij bent!