Mooi Friemel!
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

heb het vrij neutraal gehouden op m'n ogen, UD basics gebruikt en 1 shimmer uit UD Heat. Op m'n wangen Nars Orgasm en op m'n lippen NYX Abu Dahbi.
_Friemel schreef:Iedereen moet doen wat ze fijn vinden natuurlijk alleen vind ik wel dat als je zo'n keuze maakt dat je dan 1 lijn moet trekken, ik weet dat shiz recent is over gegaan en ook als ze bij moeder bedrijf zitten dat ze dan afgeschreven zijn alleen Tjah, moederbedrijf UD doet het ook... ik denk dat als je echt helemaal schoon schip wil maken dat je heel beperkt bent want too faced was bijvoorbeeld CF maar is gekocht door Estee Lauder en voila zo ga je weer. In de make-up wereld is er denk ik nog weinig dat niet onder een moederbedrijf hangt dat niet test zeg maar..
Shizzel schreef:Ik ga over op volledig cruelty free mbt mijn make-up dus álles wat getest wordt (door het bedrijf zelf of via verkoop in China en daardoor het testen van producten toestaan) vliegt er bij mij dus uit.
Leys schreef:Nice Shiz!
En fijn dat je over gaat, maar... je realiseert je toch dat UD onderdeel is van L'Oreal en dat L'Oreal niet dierproefvrij is?
Als je dus echt 100% over zou willen, zou je helaas ook UD uit je stash moeten gooien...
Shizzel schreef:Klopt DnT maar ik maak voor nu nog het onderscheid in de bedrijven zelf en hun acties en niet moederbedrijven. Urban Decay staat nog steeds op de lijst als cruelty free en is nog steeds Leaping Bunny Certified, ookal is hun moederbedrijf helaas niet zo. Helaas betekent het dat een deel van de winst nog steeds naar L'Oreal gaat.
Als ik iedereen een grote bek gaf of de les ging leren, prima, dan moet ik maar dealen met zulke opmerkingen, maar ik laat iedereen in zijn of haar waarde in hoe hij of zij leeft. Ga met respect om met ieders mening. Respect is zo belangrijk en informatie delen zorgt ervoor dat je meer bereikt dan mensen je mening opleggen, dat werkt alleen maar averechts. Dan maak ik maar een 'klein' verschil of ben ik volgens sommigen niet '100%' cruelty free. Aan het eind van de dag ga ik met een tevreden gevoel naar bed en weet ik dat door het gebruiken van mijn producten geen dieren pijn zullen lijden. 
superpony schreef:chimello schreef:Nee, alles dat ook in China verkoopt moet testen. Dus Garnier, L'Oreal, Rimmel, Maxfactor, Maybelline... Allemaal op dieren getest. Essense foundations enz en BB cream vind ik niet zo goed. Maar heb de bb cream nog niet geprobeerd.
Ow, balen. Daar heb ik dit keer stom niet op gelet, terwijl ik al jaren mascara van body shop heb, omdat zij vroeger volgens mij een van de eerste waren die niet op dieren testte. Heb daar ook de oog make up reiniger van.
Nu baal ik van mn BB creme van Rimmel.
Rena100 schreef:Inderdaad, en zoals Chimelo zegt klopt ook niet helemaal. de merken die eventueel wel verkopen in china, hoeven zelf helemaal geen testen te doen. Dat doet de chinese overheid. Het is wel natuurlijk de keus van de fabrikant om daar wel of niet te verkopen. Maar het is niet zo dat wanneer bijvoorbeeld MAC, die verkoopt in China, ook zelf testen doet voor China.
Niniane schreef:
chimello schreef:MUR (en zustermerken) is CF en Morphe is zogezegd ook CF
Volgens crueltyfreekitty is het sinds kort bevestigd als cruelty free maar op sites zoals Naoki en Logical Harmony blijft dit merk in het grijze gebied. Vind het maar apart..chimello schreef:Weet iemand waar ik in NL/BE (gebruikte) makeup kan doneren? Of nemen ze dit niet gebruikt aan?

maar dit baseerde ik op je haarverf gebeuren
maar ik sprak overigens in het algemeen, gaf jou bijvoorbeeld als voorbeeld aan
ik bedoelde het overigens niet zoals jij en merel denken, ik doelde op bij het ene merk wel, bij het andere merk niet, bij het ene product wel, bij het andere product niet. Niet dat je helemaal clean moet worden dan oid.
ik geef heel eerlijk toe dat ik er niet op let omdat ik dat hypocriet van mezelf zou vinden aangezien ik leer draag, vlees eet enz. _Friemel schreef:Maar nogmaals iedereen is vrij om te doen wat hij zij prettig vindt natuurlijk maar een mening mag nog steedsik geef heel eerlijk toe dat ik er niet op let omdat ik dat hypocriet van mezelf zou vinden aangezien ik leer draag, vlees eet enz.
Dan denk ik... Het is iig wel vegan en cf... Maar hij is zelf geen rol model
maar je mist niets meer aan Jeffree, ik vind zijn producten echt hard achteruit gaan, waar ik eerst nog dol was op de liquids worden ze nu met elke collectie slechter
Klopt wel ja, weinig merken waar niets mee scheelt. Vind dat ABH het ook niet goed heeft opgepakt met subculture maarja! 

Leys schreef:Wat ik me nou oprecht afvraag, Mies en Merel (bijvoorbeeld), waarom kiezen jullie er voor om wel merken te gebruiken waarvan het moederbedrijf niet CF is?
Er zijn toch genoeg andere, fijne, merken die 100% CF opties aanbieden?
Is dat puur omdat je het merk gewoon fijn vindt of maak je de producten die je al hebt op en koop je ze dan niet meer? (Dat zou ik logisch vinden, aangezien weggooien niks meer helpt en ook weer zonde is.)
Of zijn dat alleen specifieke producten waarvan je nog geen fijne CF vervanger gevonden hebt?
Overigens wilde ik er totaal geen CF discussie van maken, sterker nog, wilde me er helemaal buiten houden tot mijn naam genoemd werd. 
Ook als ik geen vervanger heb gevonden! Ik maak nu mijn H&M browgel op want mijn directe omgeving heeft hier geen interesse in. H&M gaat eind dit jaar pas over maar ik ga hem dus echt niet opnieuw kopen, zelfs als ik nog geen goede CF vervanger heb gevonden en dus zonder browgel kom te zitten. Ik weiger producten te kopen die getest (gaan) worden en zo zijn dus ook in mijn gehele collectie alle producten naar familie en vrienden gegaan, verkocht of weggegooid. Ik baalde als een stekker dat ik van MAC mijn aparte kleurtjes weg moest doen, was zwaar verliefd op deep with envy en show and teal. Geen dupes voor gevonden maar toch weggedaan want het hoort voor mij niet meer in mijn collectie.Shizzel schreef:Ik geloof, zeker na er me meer in verdiept te hebben, heilig erin dat het kopen van de CF bedrijven met een testend moederbedrijf het grootste verschil gaat maken. Als we allemaal besluiten ineens niet meer te kopen van, en laat ik als voorbeeld L'Oreal en UD blijven gebruiken omdat je deze aanhaalde, L'Oreal én UD omdat L'Oreal test. Dan ziet L'Oreal dus de omzet kelderen bij beide bedrijven, maar kan zo niet de vinger erop leggen waarom. Het kan een nieuwe collectie zijn die het niet goed doet, de prijzen, op dat moment is er geen duidelijk signaal waarom. Maar als we allemaal júist besluiten te investeren in de dochterbedrijven die CF zien ze het verschil. Ja, helaas komt er een deel van het geld bij L'Oreal - máár ze zullen zien waar hun winst vandaan komt. Als UD het ineens 10 keer beter doet dan L'Oreal zelf, gaan ze echt kijken waarom er zo'n verschil in zit en marktonderzoek gaan doen. Het zal niet lang duren voor ze tot zo'n conclusie komen. Als een bedrijf als Coca Cola hier achter kan komen op zo'n manier en de eerste zijn in haar eigen industrie die besluit ermee te stoppen, kan L'Oreal of ieder ander groot moederbedrijf dit ook. Ik sluit me daarom ook aan bij meningen zoals Bella, JKissa of Kristen Leanne hierover die eigenlijk identiek zijn aan wat ik hierboven heb beschreven.
Niniane schreef:
Niniane schreef:Overigens koop ik wel van merken die bij een groep horen zoals L'oreal of Estée Lauder. Zoals Bella o.a. uitlegt zorgt het kopen van strikt producten die cruelty free zijn hopelijk voor een positieve ontwikkeling m.b.t. het testen op dieren en meer merken overstag zullen gaan. Vind het idee dat je 100% een lijn moet trekken kort door de bocht. Die 80% wel kijken naar cruelty free ja of nee is meer dan 0%.
superpony schreef:Mondy, netjes. Heb je nou wel of niet iets op je lippen? Ik vind het altijd mooi als mensen hun lippen zo een natuurlijke kleur kunnen geven.