paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:01

Oké jongens even het volgende!

Ik heb voor vanavond kipgehaktballetjes gemaakt en gebraden.

Ik had voordat ik begon 183 gr. Dit is 150 gr Kipgehakt een half ei en een beschuitje

Nu ben ik klaar en voor de grap woog ik het weer, toen had ik 153gr bij elkaar. Wat voeren jullie dan in op My fitnesspall? Want het scheelt toch 30 gr scheelt toch bij de kip al gauw 80kcal. Voeren jullie rauw of gebakken in?

Ik miep Maybe over 80kcal maar die kan ik heel goed gebruiken voor iets anders zegmaar

Sandyislief

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 12:14

Ik gebruik de app van het voedingscentrum en daar kan je invoeren of het rauw of bereid is. Dus dan is het 153 g bereid.

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-17 21:50

Ik weeg mijn eten op mijn bord dus voer het gewicht en de daarbij behorende calorieën in als het bereid en gebakken is. Mijn vlees bereid ik tegelijk voor ons hele gezin dus ga dan niet voor mij apart vlees vooraf wegen en braden.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-17 19:25

Ja precies patt. Ik doe dus wel rauw want ik woon alleen. Als mn vriend er is deel ik rauw gewoon door 2. Want of we verdelen het, of hij krijgt ene beetje meer.

Het verbaast me dus ook hoeveel verschil er in zit qua gewicht := nooit bij nagedacht ofzo

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:20

Ik ben terug van vakantie. 12 dagen ongezond. 4 kg. En vandaag -1.1 dus dat gaat al mooi vlot.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:38

Ik zou dat zelf echt zonde vinden :o fijn dat het er wel weer snel af gaat. Bij mij gaan de laatste kilo's echt tergend langzaam. Ben wel weer iets kwijt dus lijk van mij plateau af te zijn. Hopelijk gaat er nog een beetje af. Ook al ben ik heel blij met het resultaat tot nu toe, zou zo graag de 75 kg halen.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:42

Bij mij gaan die laatste kilo's ook tergend langzaam. Ik weet nog niet hoeveel ik er nog af wil, maar weet wel dat ik nu nog niet tevreden ben.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 08:44

Ik heb ook weer even zo'n moment. Sta ook weer 2 weken stil eigenlijk.

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 10:58

Ik zie daar zo tegen op. Ik hoop echt dat ik dan de kracht ook heb om het vol te houden.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:51

Susan, Geerte, Sandy, kom op, jullie kunnen het! Laatste lootjes zijn het zwaarste, maar na al het werk dat jullie tot nu toe verzet hebben gaat dit ook lukken :-)

Zelf beetje een slechte week, nog niet eens zo zeer qua eten (al heb ik wel veel zin in dingen die niet op het menu staan). Vooral een moeilijke week omdat ik mijn paard verkocht heb en hij woensdag werd opgehaald. Na een nare val paar maanden geleden (ik brak twee rugwervels) durfde ik hem zelf niet meer te rijden. Juiste keuze om hem te verkopen, maar absoluut niet makkelijk.

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 11:55

Ladybird schreef:
Ik zie daar zo tegen op. Ik hoop echt dat ik dan de kracht ook heb om het vol te houden.

Ik kan het ook! Dus dan moet het jou ook zeker lukken :j

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:18

SusanH schreef:
Ik zou dat zelf echt zonde vinden :o fijn dat het er wel weer snel af gaat. Bij mij gaan de laatste kilo's echt tergend langzaam. Ben wel weer iets kwijt dus lijk van mij plateau af te zijn. Hopelijk gaat er nog een beetje af. Ook al ben ik heel blij met het resultaat tot nu toe, zou zo graag de 75 kg halen.

En waarom precies die 75 als je nu eigenlijk al prima bent? Het ideale getal? Het ideale gewicht voor jouw lengte? Ik moet eerlijk zeggen dat ik niet echt een streefgewicht in gedachten heb nog. Voorlopig gewoon maar proberen af te vallen. En kijken wanneer ik tevreden ben, maar ik probeer juist niet een streefgetal te hebben omdat als je daar dan een kilo boven blijft de missie nog steeds enorm geslaagd kan zijn en dan ben je dus ontevreden over een misschien redelijk willekeurig gekozen getal/gewicht. Just curious hoor!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:43

Dat is vanaf begin december toen ik begon met afvallen mijn einddoel geweest, en met dat doel binnen handbereik voelt het toch een stukje als falen als ik het niet zou halen. Ik zou dan ook een gezond BMI hebben. Daar zit ik nu nog net iets boven. Maar het is ook iets wat tussen mijn oren zit hoor daar ben ik me heel erg bewust van. Ben op sommige gebieden gewoon niet snel tevreden en soms erg streng voor mezelf.

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:47

Okeee, was gewoon even benieuwd ook. (BMI is natuurlijk wel relevant, daar probeer ik ook rekening mee te houden idd.)
Ook omdat mensen soms gaandeweg al ambitieuzer worden qua doel :-) Mijn zus was eerder op een gegeven moment zo slank dat ze slanker was dan toen ze 18 was. Ze was toen achter in de 40. En eigenlijk wilde ze NOG meer. Toen dacht ik, joh dat is niet realistisch, omdat je toen je jong was en fit en gezond je al zwaarder was als waar je nu koste wat koste naar toe wilt. En het blijkt dan ook niet te handhaven waardoor ze maar moest blijven lijnen elke keer weer. Is gelukkig nu bijgesteld :-)

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 12:55

Haha dan zou ik naar de 62 kilo terug moeten. Nee bedankt :') ik ben nu wel slanker als op mijn trouwdag :)) dat vind ik al een hele prestatie.

TurboTinker

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 13:08

SusanH schreef:

Klopt. Maar benidorm is alleen maar friet van piet,hamburgers etc. Groente erbij kennen ze nergens op sommigen met een stukje sla als deco. Na. Helaas.

Maar voor mij was t wel goed. Even 2 weken aan het brood en eten. Nu weer een goeie start( ok. Vanaf morgen dan) maar dan wil ik er wel weer tegenaan.

geerte

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-17 19:37

Ik ben nog nooit zo slank geweest als ik nu ben, maar ben eigenlijk nog niet helemaal tevreden. Vooral mijn benen zijn nog veel te groot.

MarlonNaldo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:17

Ik ben sinds deze week weer serieus bezig. Ik heb toch ergens een sprankje motivatie uit weten te toveren en ik hoop het vol te houden.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 11:35

Goed zo! JE KAN HET!!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:34

Nou ja zeg. Ineens een kilo onder mijn plateau. Blijkbaar is mijn lichaam geschrokken van het feit dat ik weer aan het werk ben :=

MarlonNaldo zet hem op! Als wij het kunnen kan jij het ook +:)+

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:40

Wat goed Susan!

En go Marlon! Goed bezig!

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:42

Bewijst wel hoeveel ik loop op mijn werk. Zou voor de grap wel eens een dienst met stappenteller willen lopen.

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:49

Heb je een iPhone? Daar zit ie standaard op :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 15:51

Nee, LG maar die heeft ook een app die dat registreert. Probleem is alleen dat ik zakken tekort kom. Werktelefoon en sleutelbos moet ik ook nog ergens kwijt.

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-17 19:17

blubblabhoi schreef:
Ik heb een BMI van 34.4 dus het is helaas niet zo dat ik niks meer hoef af te vallen. Heb nog een lange weg te gaan :)

Gemiddeld 0,5 kg per week is opzich wel oké. Maar van die 9 kg zijn er 5 kg in de eerste maand afgegaan.. Afgelopen 3 maanden heb ik dus over 4 kg gedaan en dat demotiveerd helaas een beetje -O-
Het gaat niet geleidelijk aan, ik sta 4 weken stil en dan 'ineens' gaat er 1 kg af en dan begint het weer opnieuw.

Hoe gaan jullie hier mee om dames?

Ik quote mezelf even. Ondertussen 3 maanden verder en in die drie maanden maar 3 kg eraf.. Ik geef elke dag weer de volle 200% en ik sport 6 x per week. 3x hardlopen en 3x kracht. Heb een half jaar alles getracked met calorieën en heb daarom goed inzicht in calorieën. Ik durf te zeggen dat ik oprecht gezond eet, ik ben super streng voor mezelf.

Op een andere community het advies gekregen om m'n metabolisme te laten schrikken, zodat m'n lichaam als het ware reset. Daarom gister en vandaag ontzettend veel calorieën gegeten en morgen ga ik 'vasten' tot 8 uur 's avonds. Hoop dat dit wat verandering brengt want langzaam aan begin ik wat wanhopig te worden. Schommel al 3 maanden tussen de 94-95 |(
Wil zo graag afvallen om weer te kunnen paardrijden..