Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

patatkraamJarig

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - deel 2

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 16:26

Volgens mij kom je niet gelijk aan als je een dag stil zit en voor afvallen idem dito. En een kg verschil kan ook komen doordat je vocht vast houdt of iets dergelijks,ik was gisteren ook en kilo zwaarder had zout gegetrn dus waarschijnlijk vocht.

Zou het niet gelijk als een slechte dag zien als je stil zit. af en toe minder doen mag toch om de motivatie vast te houden? Net als dat je op vakantie met iets lekkerder mag eten,? Zo zie ik het in ieder geval,:)

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-08-16 23:06

Nou ik had echt 14 uur in de auto gezeten en zitten snoepen en als lunch broodje kebab op...'s avonds nog broodje shoarma. Dus had gewoon echt slecht gegeten. Kan uiteraard ook vocht bij zitten maar ook echt slecht eten!

Eulogy

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 00:01

Maar dat is echt niet een kilo vet, je houdt dan gewoon vocht vast door het ongezonde eten en weinig bewegen :P

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:33

Ja maar dan nog, volgens mij één dag meer is echt niet erg.
Voelt misschien rotter dan dat het echt schade aanricht.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:50

Ik vind jouw avatar gemeen patatkraam! :')
Hoe gaat het hier verder met iedereen?

_Linn_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 10:54

Ach ik ben in ieder geval blij dat het eraf is! Gister een mega drukke dag gehad en daardoor per ongeluk wat te weinig gegeten. Was daardoor nieuwsgierig naar de weegschaal terwijl ik er eig zondag pas weer op wilde, toch gedaan en weer -0.4kg sinds gister. Gaat dus snel zo maar dit moet niet standaard zo zijn, dan gaat het te snel.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:09

Ik blijf hangen rond de 69 kilo, maar dit heeft te maken met mezelf, mocht 1,5 maand niet sporten en heb m'n eten daar niet op aan gepast :=
Vanaf volgende week ga ik naar de sportschool zo'n 2/3 keer per week dus ik ben heel benieuwd, ben echt een groentje namelijk haha.

Lijstje:
O: muesli met yoghurt en honing
T: snack a jacks
L: 2 boterhammen met ham, komkommer sla en augurk
T: ontbijtkoek en een appel
A: sla (ei, komkommer, augurk, feta, ijsbergsla) en een schnitzel. Misschien nog aardappels
D: 1,5-2 liter water

Ik tel geen calorieën meer trouwens, werd er te obsessief van, weeg m'n porties overigens nog wel, zodat ik eventueel zou kunnen tellen als ik denk dat ik heel hoog zit :=

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:44

Net lijstje Sharon!

Mijn lijstje voor vandaag:
O: karnemelk met aardbeien
T: Starbucks skinny latte
L: quinoa met groene aspergetips, twee gekookte eieren, gedroogde tomaat, komkommer en ijsbergsla
T: Cup-a-soup kip
A: uit eten

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 11:47

Dankjewel!

Waar ga je heen te eten? :)

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:09

Maanlicht schreef:

doe ik expres Y)(^)

Bij mij gaat het goed. Zit nu op 66.0 kilo en streefgewicht is 65.0 kilo en dan wil ik stabiel blijven.

Vandaag heb ik al veel gezondigd :') En straks lasagne maken. :D Heb maar een pauzedag denk ik :')

Lijstje voor vandaag is dan ook:
O 2 boterhammen met hagelslag
L 2 boterhammen met nutella, plus een bakje optimel yoghurt en m&ms :')
A Lasagne
B: 30 minuten hardlopen

Hebben jullie dat ook, dat je op sommige dagen heeeel erg honger hebt en andere dagen eigenlijk bijna niet, terwijl je hetzelfde eet? Ik heb zo'n hongerdag vandaag, dan houd ik de hele dag honger. Overigens altijd al gehad sinds de pubertijd hoor, maar is extra irritant als je niet te veel wil snacken :P

Sharon, ga je gewoon fitnessen in de sportschool?

Szan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:13

Wat gaat dit topic hard :D

Be inmiddels 6 weken aan het sporten, maar slechts 0,8 kilo afgevallen. Wel 4cm buikomvang kwijt en dat is het vet waar ik het liefst vanaf wil!! Daarnaast drink ik nog steeds veeeeel te weinig, dat helpt ook niet natuurlijk.

Ik moet vooral nog veel meer op gezond eten letten, maar dat vind ik lastig. Ik merk namelijk dat ik uit gemakszucht liever ongezonde dingen eet, omdat die vaak toch sneller/makkelijker te bereiden zijn. Verder let ik nu op mijn porties avondeten, maar eet ik volgens mij helemaal niet zoveel.

Enniewee, mijn lijstje vandaag:
O: yoghurt met banaan en appel
T: roggebroodje met kaas
L: tosti van volkorenbrood
T: banaan
A: couscous met kip, paprika, champignons, rozijnen, cashewnoten en feta
B: 40 minuten fitness

Maar voor de eerlijkheid ook een lijstje van gisteren :=
O: yoghurt met 2 appels
T: 2 krakelingen
L: Turkse pizza
T: handje chips
A: Burger King op het station ivm tijdgebrek
B: niets, behalve dagelijkse half uurtje fietsen

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 13:30

hihi, lekker toch. Moet soms kunnen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 14:01

Mag ik hier ook meekletsen? Na mijn bevalling zijn er zo'n 6 hardnekkige kilo's blijven hangen en die wil ik er nu toch wel af. Mijn beweging op droge dagen is een uur wandelen met de kinderwagen of een halfuur fietsen. Verder 1 a 2 keer per week paardrijden.

Ik dronk veel ranja en cola, die laat ik dus sowieso vallen en vervang ik door thee, zelfgemaakte ice tea zonder suiker en water.
Ook was ik dol op chips en gingen er zo 2 zakken per week door, samen met de nodige sultana's, koekjes en repen chocola.
Ik mag van mezelf nog 1 zak chips per week (van die tortilla/mais dingen) en de rest niet meer.

Gisteren
O 100ml magere yoghurt met havermout+pitten en een banaan
T klein handje noten
L 2 suikervrije volkoren crackers met kaas
T rode paprika in stukjes
A lasagne

Vandaag
O 2 suikervrije volkoren crackers met leverpastij
T stuk komkommer
L 2 suikervrije volkoren boterhammen met gekookt ei

Straks tussendoor weer wat noten en vanavond eet ik een wokmaaltijd met verse groente, kipfilet en aardappelpartjes

Zit meestal rond de 1300/1400 kcal per dag met dit soort schema's.

Hoe vinden jullie dat mijn dagen er nu uit zien?
Ben nu een week bezig en ben 0,5 kilo kwijt. Wegen doe ik standaard op maandagavond bij mijn ouders, heb zelf namelijk geen weegschaal

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:22

Is suikervrije ranja niets liselot? Zitten ook geen calorieën in (ja 1 per 100 ml of iets dergelijks)>
drink ik ook altijd

Ik vind zelf 1300/1400 vrij laag in de calorieën, maar het is natuurlijk ook hoe jij je erbij voelt.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:31

We gaan eten bij Merlot in Amersfoort, echt een goed restaurant! :D

Dat van die honger heb ik inderdaad ook patatkraam, heel vreemd. Soms inderdaad helemaal geen honger, en soms de hele dag.

Ziet er netjes uit hoor Liselot! Misschien nog wat meer fruit eten?

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:40

patatkraam schreef:
Is suikervrije ranja niets liselot? Zitten ook geen calorieën in (ja 1 per 100 ml of iets dergelijks)>
drink ik ook altijd

Ik vind zelf 1300/1400 vrij laag in de calorieën, maar het is natuurlijk ook hoe jij je erbij voelt.

Suikervrije ranja zit aspartaam of andere zoetstofmeuk in, dat vind ik echt heel erg vies. Thee, verse ice tea en water zijn voor mij geen mega straf hoor.

Mij vielen de caloriën ook op, echter eet ik echt wel genoeg en heb geen hongergevoel op wat ik naar binnen werk.
Ik beweeg natuurlijk niet enorm veel gezien ik nog thuis zit met een lijf wat niet goed mee wil werken. Denk dat dat ook wel scheelt. Als ik straks weer aan het werk ben en hele dagen loop en sta zal ik meer brandstof moeten hebben.

Ik ben niet echt een fruit mens :o at echt bijna nooit fruit en moet nu 1 stuk per dag. Dat is voor mijn doen al heel goed :D

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 15:51

1300/1400 is heel weinig, maar volgens mij valt het in jou geval wel mee. Die zak nachochips komt er bovenop en levert je in totaal nog eens 900-1000kcal per week, dus zeg 150kcal per dag. Dat zijn dus je dingen die je niet dagelijks doet maar wekelijks. Ik vraag me af of je op de rest ook niet hoger zit dan je nu hebt geteld, maar dat is moeilijk bepalen zonder hoeveelheden. Je valt 0,5kg per week af dus dat is opzich netjes.

Ik vind je 2 "broodmaaltijden" (ontbijt en lunch) wel echt karig, 2 crackers of 100ml yoghurt is echt beperkt...
Ik zou je eerder aanraden je hoofdmaaltijden wat te vergroten en die zak chips te minderen.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:33

Ik voer alles in in fatsecret, dus dat moet dan wel kloppen toch?
100ml yoghurt is misschien weinig, maar daar zit wel flink havermout+pitten en een banaan doorheen. Zit echt vol als ik dat gegeten heb.

Maanlicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 16:37

Fatsecret gebruik ik ook, is een goede app.

patatkraamJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:05

Ik vind dat ook een fijne app. Tja als je geen hongergevoel hebt zit het waarschijnlijk wel goed. Vooral als je inderdaad weinig beweegt.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:09

Ik zou je gewoon focussen op wat je verliest, 0,5kg per week is goed. Wordt het meer, dan iets meer eten. Wordt het minder dan wat strikter.

Ik ben ondertussen mijn eetpatroon verder aan het omgooien. Gisteren idd de bevestiging gehad dat er sprake is van insulineresistentie bij mij dus dat was even slikken. Gelukkig al veel wat ik had aangepast, maar nu de kleine dingetjes. Voortaan volle zuivel als de Kwark hier op is, volle melk. En de khd voornamelijk na het sporten ipv 's ochtends. Nog even goed nadenken hoe ik wil gaan ontbijten. Dat is nu havermout, dus wil naar iets khd arms en wil geen eieren oid gaan eten 's ochtends %) sowieso eerst de havermout opeten die nog in huis is, zonde om iets weg te gooien.

Voor aankomende week ligt menu al klaar dus ga er niet meer teveel aan sleutelen, maar voor de week erna weer even goed zoeken.

DBiancaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-08-16 18:32

Ik ben juist aan het aankomen van 61 kg naar 63 kg maar minder vet percentage en meer spiermassa YEaahhh :d
Ook is het in de spiegel te zien en mijn omgeving merkt het ook op ik ga dus voor een gespierde rug buik benen (heel lijf) alleen komende 2 weken even niet hahaha
8 dagen griekenland...
daarna naar lowlands |o
HEEEEEEL leuk maar wel een aanslag op mijn lijf ;(

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 02:31

patatkraam schreef:
Maanlicht schreef:

doe ik expres Y)(^)

Bij mij gaat het goed. Zit nu op 66.0 kilo en streefgewicht is 65.0 kilo en dan wil ik stabiel blijven.

Vandaag heb ik al veel gezondigd :') En straks lasagne maken. :D Heb maar een pauzedag denk ik :')

Lijstje voor vandaag is dan ook:
O 2 boterhammen met hagelslag
L 2 boterhammen met nutella, plus een bakje optimel yoghurt en m&ms :')
A Lasagne
B: 30 minuten hardlopen

Hebben jullie dat ook, dat je op sommige dagen heeeel erg honger hebt en andere dagen eigenlijk bijna niet, terwijl je hetzelfde eet? Ik heb zo'n hongerdag vandaag, dan houd ik de hele dag honger. Overigens altijd al gehad sinds de pubertijd hoor, maar is extra irritant als je niet te veel wil snacken :P

Sharon, ga je gewoon fitnessen in de sportschool?

Heb ik ook ja! Vandaag een totale niet-honger dag gehad, ben vergeten te eten vanwege drukte. Alleen avondeten gehad, oeps. Heb daarnaast ook echt trek-dagen dat ik alleen trek heb in vet eten lol.
Maar van t weekend ga ik bbq'en met vrienden dus die kcal trekken wel weer bij haha.

Ondanks dat ik nu vanwege drukte en vakantie niet super strikt op m'n eten let (wel dezelfde porties als normaal maar niet echt afgewogen) ben ik wel weer begonnen met afvallen (zat een tijdje stil vanwege spieraanmaak van sporten, wel qua omtrek dus slanker geworden de afgelopen tijd) en zat gisterochtend op 73,4 :D. M'n eerste doel van 69kg zit weer in t vooruitzicht haha.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 09:58

Patatkraam: ja, ik wil lekker gaan fitnessen, met als doel strakker worden, ik zal dus met name krachttraining doen.

Mijn lijstje:
O: muesli met yoghurt en honing
T: snelle jelle minder suiker
L: salade (ijsbergsla, komkommer, ei en augurk) en een boterham met ham
T: komkommer met witte kaas en crackers
A: broccoli, schnitzel en ???

tumtummie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 10:03

Ik heb de laatste tijd heel veel moeite met het afvallen. Ik kom maar niet onder die 75 kilo terwijl ik veel beweeg en goed op mijn eten let. Ik heb dus gister een afspraak gemaakt bij een diëtist om er samen eens naar te kijken. Ben benieuwd wat haar tips zijn, ga over 2 weken heen.
Mijn lijstje van gister:
O: bruine boterham met halvajam
T: een banaan
L: twee bruine boterhammen met filet american
T: een appel
A: aardappelen met sperziebonen en een vleesje
B: uur paardgereden (wedstrijd) en een uur gefietst

Voor vandaag staat de planning op:
O: bruine boterham met pindakaas (had ik even trek in vanmorgen).
T: een banaan
L: twee bruine boterhammen met filet american
T: een appel
A: aardappelen met wortels en een vleesje
B: uur fietsen