Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

HappyBuddha

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:05

Mijn geplande lijstje voor vandaag:

O; 2 bruine boterhammen met kipkerrie
T; boerenyoghurt en bolletje met kipgrillworst
M; 2 bruine bolletjes met kipfilet
T; banaan
A; nasi met satetjes

Verder heb ik een flesje crystal clear en een flesje verse sinaasappelsap, en ga ik vanavond 3 kwartier piloxing en 3 kwartier zumba doen!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:11

Ik ben benieuwd of jullie hiermee bekend zijn? In het kader van "kennis".
Ik werd vandaag weer eens met mijn neus op de feiten gedrukt hoe media je kan manipuleren...

https://m.youtube.com/watch?v=jAI1JAYj53k

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:12

Ik lust dus echt geen kokos. Nu hoorde ik van de voedingscoach dat je ook ontgeurde kokos hebt om in te bakken. Hebben jullie daar ervaring mee of dat ook echt niet naar kokos smaakt?
Het is nl. niet super goedkoop en zou zo zonde zijn als het in de kast verdwijnt :=

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:13

Zal filmpje vanavond thuis even kijken :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:13

Ontgeurde kokos proeft inderdaad naar niks. Bij Body & Fit heb je een pot van bijna 2,5 kilo voor maar €19,-, dat valt dus wel mee. Het is helaas wel een minder "goede" keus dan de onbewerkte olie...

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:19

Omdat hij toch weer enigszins bewerkt is bedoel je?
Ik moet eerlijk zeggen dat ik tot nu toe alles bak in Blueband vloeibaar..... en soms in arachide-olie. Alleen vind ik niet alles even lekker bakken in olie. Vandaar dat ik nog wat aan het zoeken ben voor alternatief voor die Blueband.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:27

Volgens mij is Blueband vloeibaar wel weer een van de meest ongezonde bakmiddelen die je kunt kiezen :o Je zou dan beter gewoon een klontje roomboter kunnen pakken.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:28

Kayleigh_ schreef:
Volgens mij is Blueband vloeibaar wel weer een van de meest ongezonde bakmiddelen die je kunt kiezen :o Je zou dan beter gewoon een klontje roomboter kunnen pakken.

Ik ben ook pas sinds deze week bezig met veranderen van voeding..... ben ook nog lerende. Vandaar mijn vraag over kokosvet.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:28

Mijn kokosvet heeft volgens mij ook geen smaak hoor..

Ik kan het filmpje nu niet kijken, waar gaat het precies over?

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:29

Vanochtend weer 0.6 er af! zit nu op 6.6 kilo in het totaal! :D

wij gebruiken thuis gewoon becel bakboter uit zo'n spuitfles, hier wordt eigenlijk alleen vlees soms in gebakken. Aardappeltjes in de airfryer :)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:30

Boter uit die flessen is allemaal zwaar bewerkt en dus de minder verantwoorde keuze uit de supermarkt.

Gribaldi, zou goed kunnen hoor, maar geurloos is dus ook weer de mindere keuze omdat dit bewerkt wordt.

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:32

Maar goed, als je het in het rijtje goed - beter - best zet kan geurloos nog steeds onder goed of beter vallen wellicht. Dus dan is het nog steeds geen verkeerde keuze.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:33

Goed bezig Britt!

Haha geen idee Kay staat er al een poosje, zal van het weekend eens kijken :P Het is wel een superfood bakje als ik het me goed herinner :+
Gebruik het alleen voor de bananen pannenkoekjes alhoewel afgelopen weekend die olie want ze werkte niet mee :')

Edit: gevonden deze is het

https://www.deonlinedrogist.nl/royal-gr ... tAodbVQAvg

Geurloze kokosolie van Royal Green: handig als je geen overheersende kokossmaak wilt

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:37

Die hebben wij ook in huis maar daar krijg ik dus echt enorme buikkrampen van. Echt ongesteldkrampen maar 102939083 keer zo erg. Dus die mag van mij niet meer gebruikt worden in mijn eten haha. Vroeger nam ik nog wel eens een beschuitje met dat.. Nooit bedacht dat die krampen daar vandaan kwamen.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 10:40

Mijn lijstje ongeveer:
O: volkoren boterham met pindakaas
T: volkoren boterham met pindakaas en een snelle jelle
L: wrap met bieslook light, sla, ei, kipfilet en komkommer
T: perzikstukjes
A: iets met kip haha
B: 2 km fietsen

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:41

Echt waar? Hier is hij niet echt smeerbaar om hem op beschuit oid te doen hoor haha knetterhard is hij gewoon, maar staat ook in de koelkast al jaren, ooit eens een pakket gehad met allerlei superfood zooi..

Als hij leeg is komt er ook geen nieuwe hoor, gebruik lekker arachideolie.

Samiyah

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:44

manzano schreef:
Heb niet helemaal bijgelezen, maar heb altijd geleerd (en bevestigde de voedingscoach zaterdag ook) dat olijfolie eigenlijk niet zo geschikt is om in te bakken. Kan niet goed tegen hoge temperaturen. Ik gebruik Arachideolie.

ook niet de speciale voor bakken en braden? (dus niet de extra vierge olijfolie)

Ik bak nu in de bakspray van Body&Fitshop, ideaal spul en scheelt me veel calorieen. Vet haal ik ook gewoon genoeg uit andere dingen.

@Britt_sisi goed bezig! :)

@Mies_dummy kwark, een (groene) smoothie, havermout.

vanmorgen even tussendoor op de weegschaal, -0.1 :') na dagen supergoed eten en genoeg bewegen. Zelfs geen wijntje gehad van 't weekend. Ik heb bijna het idee dat ik gewoon een goed gewicht heb bereikt en m'n lichaam zoiets heeft van: het is genoeg zo, stop maar met afvallen! :))
Laatst bijgewerkt door Samiyah op 17-06-15 10:48, in het totaal 1 keer bewerkt

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-06-15 10:44

En nu al een wijziging.. M'n zusje heeft haar rijbewijs gehaald, dus krijgen we taart..

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:47

Nog even terugkomend op de olie. Gefilterde warme olijfolie (de goedkope, niet extra vierge) heeft een walmpunt dat 15graden hoger ligt dan kokosolie...

En filmpje gaat over het feit dat waterflesjes (maar ook kraanwater) volzitten met dihydroxeenmonoxide, een stof die in veel verf, schoonmaakmiddelen en heel veel andere producten zit en die de oorzaak van diverse doden per jaar is. Maar de clue van het verhaal zit in het filmpje en laat zien hoe manipulatief dit soort berichten kunnen zijn. Mensen nemen klakkeloos aan en nav dit filmpje is een petitie 1000en keren getekend om dihydroxeenmonoxide te bannen. Niets is echtet wat het lijkt. Zoek op youtube maar eens naar dihydroxeenmonoxide.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 10:58

gribaldi schreef:
Ho verschil tussen roomboter en gewone boter dat dat enkel in de naam zit :')

Sorry ga je even verdiepen in de boter want nee dit is absoluut niet zo :o

Area51 oja natuurlijk bh :') niet bij nagedacht haha...

Enkel in de naam? Dat heb ik niet gezegd ;)

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:18

xNathaliee schreef:
gribaldi schreef:
Ho verschil tussen roomboter en gewone boter dat dat enkel in de naam zit :')

Sorry ga je even verdiepen in de boter want nee dit is absoluut niet zo :o

Area51 oja natuurlijk bh :') niet bij nagedacht haha...

Enkel in de naam? Dat heb ik niet gezegd ;)

Oh nou zo begreep ik het :')

In de boter zit wel degelijk verschil. Margarine mag niet eens de naam hebben..

Boter versus margarine

Margarine is oorspronkelijk gemaakt om kalkoenen vet te mesten.

Toen bleek dat de kalkoenen eraan overleden wilden de investeerders die de research hadden betaald hun investering terug en staken de koppen bij elkaar om te bespreken hoe ze alsnog hun geld konden terugkrijgen.

Het originele product was wit van kleur en had geen enkele voedingswaarde. Dus voegden ze wat gele kleurstof toe en verkochten het aan de consument om te gebruiken in de plaats van boter! Wat vind je daarvan... is dat geen slimme oplossing... gewoon wat kleur- en smaakstoffen toevoegen en klaar is Kees!

Beiden hebben dezelfde hoeveelheid aan calorieën.

Boter…
Boter heeft een iets hogere hoeveelheid verzadigd vet, namelijk 8 gram tegenover 5 gram voor margarine.
Volgens een recente medische studie aan Harvard verhoogt het eten van margarine de kans op hartziekten bij vrouwen met 53% tegenover het eten van dezelfde hoeveelheid boter.
Het eten van boter verhoogt de opname van vele andere voedingstoffen in voeding.
Boter heeft vele gezondheidsvoordelen voor het lichaam, margarine heeft er maar enkele en dan nog alleen omdat ze extra zijn toegevoegd.
Boter smaakt zoveel beter dan margarine en het kan de smaak van andere voedingstoffen verhogen.
Boter bestaat al sinds eeuwen, terwijl margarine nog geen 100 jaar bestaat.

En nu margarine....
Margarine bestaat uit zeer grote hoeveelheden transvetzuren.
Het verdriedubbelt de kans op ziekten aan de kransslagaders.
Het verhoogt het gehalte aan lipoproteine-a en dus de kans op arteriosclerose.
Vervijfvoudigt de kans op kanker.
Verlaagt de kwaliteit van moedermelk.
Ondermijnt het immuunsysteem.
Verlaagt de insuline respons.

En hier is het Interssante maar ook beanstigende feit...
De samenstelling van margarine heeft 27 ingredienten die ook in verf zitten....

Deze factor alleen al was voor mij genoeg om margarine, en alle andere producten die gehydrogeneerd zijn, te vermijden voor de rest van mijn leven. (gehydrogeneerd wil zeggen: bewerken van de moleculaire structuur en/of samenstelling)

Try this at home! (Neem thuis de proef op de som)

Koop een kuipje margarine en zet het open in je garage of een andere schaduwrijke plek. Binnen enkele dagenkun je het volgende constateren:
Geen vlieg, zelfs niet die vervelende fruitvliegjes, zullen er op af komen. Dit zegt toch al wat, niet?
Het gaat niet rotten of vies ruiken, dit komt omdat het totaal geen voedingswaarde heeft.
Niets kan er op groeien, zelfs die minuscule kleine micro-organismen kunnen hier geen groeiplekje op vinden.

Waarom...? omdat het bijna plastic is.

Zou jij je tupperware bakje smelten om op je boterham te smeren? Nee toch?

Pass the butter on please!

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:20

Ik weet niet welke je hebt Samiyah..... ik heb me er ook nog niet genoeg in verdiept hoor.
Maar als ik naar deze kijk: http://www.bodyenfitshop.nl/afslanken/a ... gredienten
Zie ik in de ingrediënten staan dat het extra vierge olijfolie is en die is niet zo geschikt om in te bakken heb ik altijd begrepen.
Olie kan zich bij bepaalde temperaturen omzetten in slechte stoffen, wat bij dit soort olie al bij relatief lage temperatuur gebeurd.

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:39

Yay toch nog 0,4 kilo afgevallen op vakantie :))

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:41

Goed bezig!

Zijn jullie weleens bij Guus geweest? Groots met een zachte G ?

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 11:58

Thanks Samiyah!
Wat doe jij allemaal in een groene smoothie?

Interessant al die boter, helaas heeft mijn moeder de regie over het avond eten aangezien zusje lief (en zij zelf ook) lastige eter is...

Is er iemand bekend met de body&fit shop? Wil wel graag die bak spray gaan kopen en nog wat andere producten.

Mijn lijstje tot nu toe is:
O: 2 gekookte eieren want ik had niet veel honger
T: appel
M: (nog niet gegeten maar staat klaar) sla met walnoten komkommer en een half eitje