[Centraal] Tattoo's

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

PowerReiner

Re: [Centraal] Tattoo's

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 15:26

Dan is het misschien niet de artiest voor jou. Heb info over hem gelezen dat hij namelijk geen ontwerpen maakt, per definitie niet. Als iemand wel komt met een ontwerp oid gaat hij daarmee praten en vaak krijgt hij dan alsnog vrije hand.
Hij werkt ook uit vrije pols, met heel af en toe een kleine schets. Als hij zich aan een ontwerp moet houden doet hij het al niet omdat hij onder het tattoeeren kijkt hoe alles met elkaar uitkomt. Halverwege een tattoo kan het dus zomaar zijn dat de plannen worden omgegooid.

Als jij over een ontwerp na moet denken en niet op de dag zelf kan beslissen al, hoe moet het dan als er ineens wordt gewijzigd>? Dan trek je dat niet.

Voor mij zou het fantastisch zijn, ik zit er serieus over na te denken een volgende tattoo door hem te laten zetten, juist om deze reden en dat hij goed kijkt of iets past en naar overloop.

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 16:52

Ik lees hier al erg lang mee en zag al vele mooie werkjes. Nu ben ik echter op zoek naar een artiest die mijn eerste en enige tattoo zal zetten.

Ik ben op zoek naar een artiest die goed mijn idee kan uitwerken (ik wil een boom die begint op mijn onderbuik en uitwaaiert naar mijn rug over mijn flanken, als je iets doet, doe het dan ook goed ;), hier denk ik al 15 jaar over na en de dag dat ik klaar was mocht het er komen, dat moment is er nu bijna dus moet ik er echt werk van gaan maken. 1 kant dor/dood, 1 kant levendig en samensmelten tussen mijn schouderbladen als "normaal").

Ik ken alleen mensen die tribals e.d. op hun lijf hebben. Dus in de buurt kan ik niet echt rekenen op goede referenties. Ik wil iemand die echt kan tekenen.

Hoe begin ik mijn zoektocht? België, Nederland en evt UK zijn opties voor me!
Wie oooh wie kan me wegwijs maken, ik ben afkomstig van Belgisch limburg.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 17:11

Masha in Weert!?

_Micha_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-01-15 19:26

PowerReiner schreef:
Dan is het misschien niet de artiest voor jou. Heb info over hem gelezen dat hij namelijk geen ontwerpen maakt, per definitie niet. Als iemand wel komt met een ontwerp oid gaat hij daarmee praten en vaak krijgt hij dan alsnog vrije hand.
Hij werkt ook uit vrije pols, met heel af en toe een kleine schets. Als hij zich aan een ontwerp moet houden doet hij het al niet omdat hij onder het tattoeeren kijkt hoe alles met elkaar uitkomt. Halverwege een tattoo kan het dus zomaar zijn dat de plannen worden omgegooid.

Als jij over een ontwerp na moet denken en niet op de dag zelf kan beslissen al, hoe moet het dan als er ineens wordt gewijzigd>? Dan trek je dat niet.

Voor mij zou het fantastisch zijn, ik zit er serieus over na te denken een volgende tattoo door hem te laten zetten, juist om deze reden en dat hij goed kijkt of iets past en naar overloop.

Maar serieus ik vind het ook nou niet echt tof als ik met een idee komt goed en wel besproken, meneer is bezig en besluit ineens dat het toch net helemaal anders moet :=
Ik snap dat je als artiest principes of een werkwijze hebt maar dit gaat wel heel ver. Vind zijn tarief trouwens ook echt belachelijk.

Belsje, weet je wat voor stijl je wil? Wil je de boom realistisch, in kleur, grafisch, abstract, old school? Als je dat weet kan er beter advies worden gegeven.

Eilish

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:13

PowerReiner schreef:

Bedankt voor je reactie. Als ik dit zo lees is hij inderdaad niet de juiste artiest voor mij, helaas. Want ik vind zijn werk wel prachtig. Maar ik zou hem niet echt de vrije hand kunnen geven. Hij mag het ontwerp maken, maar ik wil het wel ver van te voren kunnen zien en evt laten aanpassen.

Dus dat wordt verder zoeken :Y)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 01:26

Ik zou ook niet zo snel iemand laten 'freestylen' op mijn lichaam. Ik vond het juist heel prettig bij mijn eerste tattoo dat er een afdruk op mijn rug gemaakt werd zodat ik voordat er naalden aan te pas kwamen kon zien hoe het eruit zou gaan zien. Eigen inbreng van een artiest kan ik absoluut waarderen, daarom laat ik mijn complete ontwerp nu ook over aan de artist die hem gaat zetten... Maar ik wil wel van tevoren zien hoe het gaat worden en als ik het er niet mee eens ben dan komt het dus niet op mijn lijf.

PowerReiner

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 09:14

Eilish schreef:
PowerReiner schreef:

Bedankt voor je reactie. Als ik dit zo lees is hij inderdaad niet de juiste artiest voor mij, helaas. Want ik vind zijn werk wel prachtig. Maar ik zou hem niet echt de vrije hand kunnen geven. Hij mag het ontwerp maken, maar ik wil het wel ver van te voren kunnen zien en evt laten aanpassen.

Dus dat wordt verder zoeken :Y)

Als ik jou was zou ik wel even verder navragen bij hem zelf. Deze info heb ik namelijk ook maar van een site geplukt omdat ik niet wist wie het is.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 10:23

Emmaa_ schreef:
Ik zou ook niet zo snel iemand laten 'freestylen' op mijn lichaam. Ik vond het juist heel prettig bij mijn eerste tattoo dat er een afdruk op mijn rug gemaakt werd zodat ik voordat er naalden aan te pas kwamen kon zien hoe het eruit zou gaan zien. Eigen inbreng van een artiest kan ik absoluut waarderen, daarom laat ik mijn complete ontwerp nu ook over aan de artist die hem gaat zetten... Maar ik wil wel van tevoren zien hoe het gaat worden en als ik het er niet mee eens ben dan komt het dus niet op mijn lijf.

Helemaal mee eens, het staat wel voor altijd op je lichaam en het lijkt me dan wel dermate belangrijk om dit van te voren te kunnen beslissen. :)

Heb een hele poos mee gelezen maar vraag toch nog even jullie advies; ik 'moet' de tekst 'Stay Strong' of een variant/aanvulling van deze tekst laten tatoeëren (van mezelf hoor, haha) Maar nu twijfel ik, buitenkant pols (dus van pols naar elleboog, horizontaal) of op mijn ribben? Ik heb natuurlijk op mijn linker pols (binnenkant) al mijn sneeuwvlok staan, wil niet dat het een zooitje wordt. Zou op buitenkant rechter pols wel okee staan dan?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:25

Oei, nee iemand laten freestylen zou ik alleen doen op papier, niet op mijn eigen huid.. Hoewel het wel gaaf is om zo'n vrij idee te laten zetten, zou ik het nooit durven.

Ik ben gisteren akkoord gegaan met het ontwerp van mijn tattoo (had twee voorstellen gekregen, superfijn.) en morgen om half 1 wordt 'ie gezet. Aaaaaaaah heb er zin in.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:34

Ik ook niet, het is mijn lijf, mijn tattoo en ik bepaal wat er komt te staan.

Faelivrin

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:49

Wat ga je laten zetten Jennifuur?

Jennifuur

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:51

Weet niet of mijn artist het zo leuk vindt als ik zijn ontwerp openbaar zet (copyright ofzo misschien?), maar ik kan wel de foto laten zien die me inspireerde en waar het definitieve ontwerp sterk op lijkt.

Afbeelding

Het lijnenwerk in het midden van de pijl is verminderd en er is nog een cirkeltje toegevoegd daaronder. Hij komt wel hoger dan op de foto, wil het iets boven de rand van mijn shirt uit laten komen, zeg maar. Ben erg benieuwd naar morgen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 11:56

Tof, ben benieuwd!

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:14

Succes alvast!
Spannend.

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:18

heel erg mooie tattoo!
en ook zeker een mooie plaats

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:24

_Micha_ schreef:
Belsje, weet je wat voor stijl je wil? Wil je de boom realistisch, in kleur, grafisch, abstract, old school? Als je dat weet kan er beter advies worden gegeven.

Goh wat voor stijl ... 1 kant een beetje erover dat mag met veel kleur, evt een watercolour? De andere kant zwart, strakker, maar wel nog realistisch van vorm, evt wat tim burton achtigs die maakt best wel dode indrukken en dan waar ze samenkomen realistisch. Ik weet ook niet of dit in praktijk mooi zou zijn, in mijn hoofd wel, maar ja dat is toch anders ....

Als je zoiets wil laten ontwerpen, hoe gaat dat in zijn werk?

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 12:35

Dan ga je naar de shop waar je de tattoo wil laten zetten en dan vertel je dit verhaaltje aan de artiest die er dan een ontwerp van maakt,en als jij dat nou mooi vind dan word het gezet.
Dat dus. :)

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:23

Iemand enig idee hoelang de wachtlijst bij sailors & crooks op het moment ongeveer is?

Belsje

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:34

Tinkerloos schreef:
Dan ga je naar de shop waar je de tattoo wil laten zetten en dan vertel je dit verhaaltje aan de artiest die er dan een ontwerp van maakt,en als jij dat nou mooi vind dan word het gezet.

Ow ... En qua kosten? Want ja ze tekenen, passen aan, maar stel dat die artiest er echt niet in slaagt iets op papier te krijgen wat ik wil?
Ik ben hier echt niet in thuis, zoveel is wel duidelijk denk ik

Thx!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:51

Jezzi schreef:
Iemand enig idee hoelang de wachtlijst bij sailors & crooks op het moment ongeveer is?

Even bellen, dan weet je zo meer ;)

Belsje:
Je betaald bij de meeste 50 euro om te schetsen en als je het er niet mee eens bent, ben je je 50 euro kwijt. Bij Sailors and Crooks betaal je bijv niks voor het ontwerp, dat scheelt dan weer :)

GeneralFlynn

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 14:58

Ligt idd aan de shop.
Je kan altijd een shop bellen voor info !!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:35

Belsje schreef:
Tinkerloos schreef:

Ow ... En qua kosten? Want ja ze tekenen, passen aan, maar stel dat die artiest er echt niet in slaagt iets op papier te krijgen wat ik wil?
Ik ben hier echt niet in thuis, zoveel is wel duidelijk denk ik

Thx!

Vaak doe je daar idd een aanbetaling van 50 euro voor. Wel zou ik er rekening mee houden dat je het ontwerp wat zij gemaakt hebben niet mee mag nemen naar een andere shop, meestal. Als je dus een shop vindt die qua ontwerp heel vet is maar qua uurtarief oid weer te hoog, dan mag je dat ontwerp niet meenemen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:35

Ik heb vandaag de schets toegestuurd gekregen en hij is echt PRECIES zoals ik hem wou :D Heb er zo veel zin in :D

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:37

waar kijken jullie voor inspiratie?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-15 16:38

Ik ben nog nét de allerlaatste bij amanda! Geluk!:D ze neemt even geen nieuwe klanten meer aan!

Inspiratie: hier, pinterest, Google, portfolios