Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 08:58

Merel, wat een plaatje <3 Van harte gefeliciteerd!

Saar, bedankt voor de uitleg. Pff iedere stap in dit proces blijft zo onzeker. Ik kan gelukkig nog net voor de zomerstop van het ziekenhuis terecht voor ronde 2. Nu even een weekje op vakantie, en zodra t vliegtuig landt mag de eerste spuit er weer in.

Saaarr

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:26

Dat is fijn dat je nog net kan starten!
Geniet van je vakantie!

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-18 09:42

Oh, wel gefeliciteerd Merel. En wat een onzettend gave naam. Ik denk dat we die hier in Belgiƫ nog niet kennen, maar ik vind hem in ieder geval wel leuk klinken.

Ook ik kreeg vorige donderdag goed nieuws tijdens de 1e echo. Alles was in orde en zelf het hartje was heel goed zichtbaar. Nu kan ik pas gerust zijn. Ondertussen 7.5 weken ver.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:09

Voor mij eindigt het hier helaas. Ze zijn allebei niet blijven zitten en ik heb deze keer geen cryos.
Raar gevoel zo |(

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:15

Y;( gatver Saar! Heel veel sterkte!

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-07-18 12:44

Oh Saar wat verdrietig, ik had zo gehoopt op goed nieuws voor jou -O-

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 10:44

Thnx ;(

Hoe is t met jou ramiro?
Je bent alweer gestart toch?

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 11:42

Wat een teleurstelling Saar!

Hoe gaat het nu met je Fiorini? Hopelijk kan je genieten van je zwangerschap!

Wij zijn donderdag weer naar het ziekenhuis geweest. We hebben ivf besproken. Over 2 weken krijgen we nog een gesprek met de verpleegkundige ivm uitleg over de medicatie. Daarna kunnen we beginnen.
Waarschijnlijk ben ik net weer begonnen met menstrueren als we het gesprek met de verpleegkundige hebben. Dus zal het ook een maand langer duren voordat we kunnen beginnen....
Ik merk zelf dat ik er weer vertrouwen in begin te krijgen. En ook al is het geen pretje allemaal, ik kijk er wel naar uit.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-18 14:54

Ik ben inderdaad weer gestart. Gister uitgangsecho gehad, 's morgens nog tegen mijn vriend gezegd dat hij echt niet mee hoefde te gaan omdat zo'n echo niets voorstelde, viel toch weer even tegen. Verliep allemaal erg rommelig, was de eerste maar de computers wilde niet mee werken, daarna liep het echoscherm steeds vast, heel handig. Helaas dus niet schoon, zat zeer zichtbaar wat op mijn eierstok. De arts kon niet zeggen of het een cyste of toch een follikel was. Ze ging overleggen met de gynaecoloog en zou bellen. Moest naar de anesthesie voor een vragenlijst omdat de punctie tegenwoordig met een roesje gaat. Kreeg ik daar al telefoon of ik terug wilde komen naar de afdeling want ze wilde meteen bloed laten prikken. Einde van de dag telefoon gehad dat mijn hormoonwaardes dusdanig laag waren dat het in ieder geval geen actief follikel is. Ik mocht dus meteen beginnen met stimuleren, meteen in de avond en dan de volgende morgen. Vorige keer pas de volgende morgen mogen starten. Allemaal wat verwarrend en rommelig, maar we spuiten weer verder.

Merk wel dat ik zelf een beetje in een dipje zit, heb er allemaal niet meer zo'n vertrouwen in. Misschien komt dat nog wel.

@Skvetta, dat gevoel herken ik wel. De eerste IVF poging keek ik er ook wel naar uit, meer omdat we eindelijk een kans kregen, er echt iets gaat gebeuren.

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 08:48

Oh wat jammer Saar! Niet opgeven en blijven volhouden, het komt wel voor jou. (wellicht ben je dit beu gehoord, maar het is echt zo)

Succes Skvetta, ik duim alvast. Ook voor jou Ramiro! Probeer er met een rustig gevoel naartoe te gaan.

Hier alles oke, ondertussen bijna 10 weken zwanger. Vrijdag krijgen we opnieuw een echo. Alles verloopt oke, al blijft het wel spannend.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-07-18 14:16

Skvetta ik duim voor je.

Ramiro, wat een rot start, maar nu is t ook nog afwachten of er wat gaat groeien?
Ik snap je dip heel goed, tis echt een oliebol traject.

Fiorini, wij geven dus een soort van wel op, al zie ik t niet als opgeven tis gewoon klaar. Dit was onze laatste poging, we stoppen ermee. Ik ga me nu concentreren op m'n endometriose. Heb vandaag alvast een doorverwijzing aangevraagd naar t endometriose centrum. Op dit moment denk ik laat ze zoveel mogelijk proberen weg te halen en stop er een spiraal in. Ik ben de pijn echt helemaal zat. En er zijn verder geen opties voor zwanger worden die niet nadelig werken voor m'n endometriose.

Spannend je echo vrijdag!

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-18 21:15

Lieve Saar, gewoon even een hele dikke knuffel voor jou! Zie het zeker niet als opgeven. Ik vind het een super dappere beslissing.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 18:36

Thnx, lief van je.
Hoe is t met jou?

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-18 21:31

Kan t me zo voorstellen Saar, dit hele traject is al bagger en de endo is helemaal waardeloos. Dan mag ik nog van geluk spreken dat t voornamelijk bij mijn darmen zit. De kwaliteit van je partner was wel ok toch? Wie weet hoe t gaat als ze de endo aangepakt hebben. Van mij iig ook een dikke knuffel

Inderdaad nu afwachten of er wat gaat groeien, weet niet hoe dat zit met die cyste nu. Ga t maandag wel zien. Wel voor mezelf bedacht dat dit iig de laatste ronde is dit jaar. Als t weer niet lukt wil ik echt een half jaar rust. Merk dat t lichamelijk en geestelijk toch veel van me vraagt

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 07:59

Ik vind darmen geen geluk :oo
Heb veel last van messteken in m'n billen of loze aandrang..
Ik heb t overal en verklevingen en cystes, en opereren aan blaas en darmen is heel risicovol, maar we gaan t wel zien.
Ja bij m'n man was alles goed!
Lief van je thnx!

Moet je maandag weer voor een meting? Ga voor je duimen dat t gegroeit is!
Ja t vergt echt veel :n
Ook van mij een dikke knuffel

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 12:50

Wat ongelooflijk klote Saar!

Als je geopereerd bent gaan jullie dan wel weer proberen?
Je bent nog hartstikke jong zag ik

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:15

Ik weet t niet..
Als ze niet alles weg kunnen halen sowieso niet.
Ze kunnen ook geen duidelijke verklaring geven waarom de embryo's stoppen met delen.
Is dat de endometriose is dat wat anders?

De toekomst zal het leren. Eerst afwachten tot er een plekje komt en dan horen wat t zh voor mij kan doen. Een pijnvrij leven vind ik ook erg belangrijk.
Ik heb een jaar met echt alleen maar verdriet gehad, ik wil nu verder met mijn leven en weer is vrolijk zijn.

_lautje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:46

Ja snap ik...
En een kindje adopteren?
Is natuurlijk ook heel heftig

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 13:50

Nee daar hebben we al eerder over nagedacht maar daar willen we niet voor kiezen.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 19:26

Weer eens onhandig verwoord van mij, ik heb t geluk dat ik t niet overal heb zitten maar voornamelijk bij mijn darmen. T hebben van endo op mijn darmen vind ik verschrikkelijk, inderdaad veel pijnscheuten aan mijn achterste. Heb laatst jaloers staan kijken naar mijn hond die zonder pijn en moeite een mooie keutel draaide :') Vorige ronde ben ik vrij vroeg begonnen met de pil, toen viel t wel mee. Nu al weken een constante druk in mijn achterste. Heb inmiddels een hoge pijngrens opgebouwd. Ik durf een operatie aan mijn darmen niet zo goed aan. Ik kan me helemaal voorstellen dat je er klaar mee bent, en van die pijn en verdriet af wil. Je bent inderdaad jong genoeg om in de toekomst je te bedenken. Nu aan jezelf denken :(:)

Inderdaad maandag weer een meting. Dankje ik hoop t ook. Voel er op dit moment weinig van, dus ben wel nerveus

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-07-18 21:58

Dappere beslissing Saar. Tis ook wel weer even lekker geen ziekenhuisgedoe. Hoofd leegmaken.

Spannend Ramiro, hopelijk willen de eicellen groeien.

Wij hebben om een extra maand rust gevraagd. Tis vakantietijd in het ziekenhuis dus zijn ze zondagen dicht; behandelingen die nu gerekt worden. Dus langer aan de pil, later beginnen met spuiten of langer doorspuiten. En dat we het risico niet willen nemen dat als het raak is dat we of tijdens de trouwen er een baby uit persen of 3 dagen erna.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 09:54

Zo herkenbaar ramiro, het is ook een ongemakkelijke pijn. Ik heb t nu momenteel ook heel erg. En dan op de wc zitten omdat je t gevoel hebt dat je moet maar er komt niks.. echt naar.

Hoop heel erg op goed nieuws voor je maandag!

Collineke, geniet van je maand extra rust. Lukt het jou dan ook om er niet mee bezig te zijn?

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-07-18 21:26

Dat herken ik ook wel maar dan van een prikkelbare darm. Is ook verder niet te vergelijken.

Ja en nee, op het werk weten er een heleboel mensen van het traject. Dus soms wel de vraag hoe het gaat met de babyfabriek.
Verder had vriend van de week even een dip. Hij had de hele middag op de kinderverjaardag gezeten van neefje en nichtje; ik moest werken. Dus toen kwam weer het gevoel van "wil ik ook" en "waarom lukt het bij ons niet".

Verder elke week naar de acupunctuur. Is wel heel rustgevend zeg. En morgen weer naar het ziekenhuis bellen dat ik met de pil ben begonnen en dat we weer willen starten.

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-18 09:44

Colinneke, lijkt me een verstandig besluit. Wij mogen nog net voor de zomerstop starten omdat ik makkelijk te stimuleren ben. Ik krijg wel het gevoel dat het allemaal wat gehaast is, de eerste keer s avonds & s morgens spuiten etc.

pff ja kinderverjaardagen -O- Dat gevoel herken ik wel, waarom zij wel en wij niet.

Mijn broedfabriek gaat iig weer goed, alweer een flinke lading folikels, zelfs eentje van 17mm die waarschijnlijk gaat afvallen. Zoals t er nu uitziet vrijdag punctie.

Globe

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-07-18 08:04

Hallo allemaal,

In overleg met de mods, mag ik hier mee praten onder een schaduwaccount. Ik wil graag met jullie meekletsen, gezien vanzelfsprekend zwanger raken er voor ons ook niet in zit.

Januari 2017 stopte ik met de pil, omdat ik die hormoonzooi niet meer wilde. Op dat moment nog geen kinderwens, dus we hadden beschermde seks. Toen ik in oktober nog niet ongesteld was geworden, toch maar naar de huisarts gegaan. Deze vond het volstrekt normaal en wilde eventueel een provera kuur voorschrijven. Hij zei dat ik dan ongesteld zou worden en dat zwanger raken daarna in veel gevallen lukte. Ik hoefde mij absoluut geen zorgen te maken. Aangezien ik geen fan ben van hormonen en mijn bloeduitslag verder normaal was volgens de huisarts en de kans erin zat dat ik gewoon ongesteld zou worden besloot ik nog even af te wachten. In maart 2018 wederom een huisarts bezoek, met mijn vraag om me door te sturen naar de gynaecoloog, waar de huisarts in eerste instantie geen gehoor aangaf. Ik heb doorgedrongen, waarna ik de verwijzing toch kreeg. Ik vond het namelijk van belang dat ik eerst onderzocht werd, voordat ik medicatie ging slikken. Om pcos uit te sluiten kreeg ik een onderzoek en toch een proverakuur, waar ik niet op reageerde. Wederom bloedonderzoek waaruit geen pcos bleek, echter gaat er waarschijnlijk iets fout in de hormoonaansturing. Hierop zijn we doorgestuurd naar de fertiliteitsarts, waar afgelopen week wederom onderzoek is gedaan bij mij, om de daadwerkelijke oorzaak te vinden, om zo te kijken wat een passend behandeltraject zou kunnen zijn. Ook wordt het zaad van mijn man onderzocht. Binnenkort volgt de uitslag. (we zijn rustig aan het oriƫnteren, de kinderkriebels zijn bij mij niet aanwezig als ik klapperende eierstokken op dit moment. Die heb ik letterlijk ook niet :) maar het niet kunnen krijgen van kinderen zit me ook absoluut niet lekker als ik naar de toekomst kijk)
Ik persoonlijk zie nogal op tegen een hormoonbehandeling. Alle rompslomp en bijwerkingen die erbij komen kijken.
Graag praat en lees ik met jullie mee, om ervaringen uit te wisselen.

Excuses voor het lange verhaal en bedankt voor het lezen :)