Lente schreef:3,5 km/h? Word je dan niet gek?
Gek? Van langzaamheid?
Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
. Maar ik ga ook niet erg hard hoor
. 
Dan zou jij moeten intervallen met 6 km/h en 17/18 km/h.
Stomme lange benen
Ik heb alleen een hekel aan intervallen, maar weet dat het goed is.
Ik loop liever lange stukken.
Szan schreef:Saskia: hoe weet jij dat je tijdens die intervallen ook echt met die snelheden loopt? Meet je dat op dat moment?
Ik doe ze nu met wandelen/hardlopen, maar merk dat mijn ren- en looptempo's per dag zoveel van elkaar verschillen. Een gemiddeld tempo voor ieder interval zou echt ideaal zijn

Liedje schreef:Mmm, denk dat ik die intervallen ook ga proberen Sas.Ik heb alleen een hekel aan intervallen, maar weet dat het goed is.
Ik loop liever lange stukken.
Je bent met iets meer dan een kwartiertje klaar, je krijgt er super veel energie van en je hebt echt het idee alsof je écht iets hebt gedaan. Lopers komen vaak in een bepaald ritme waarbij ze 'oneindig door zouden kunnen lopen', snap je wat ik bedoel? Dat is heel fijn voor je conditie, maar doet verder niets voor je verbranding en spieren. Met intervallen verbrand je echt vetmoleculen.

Maar met een kwartiertje heb ik écht niet het idee dat ik veel gedaan heb.
Juist dat lange is zo lekker
Maar ik moet het maar gewoon een keer doen
Saskiaatje schreef:Oh, dat was misschien een beetje onduidelijk, sorry, ik interval in de sportschool op de band.
Zo kan ik exact meten hoe lang ik loop, hoe snel ik loop en hoe hoog mijn hartslag is. En ik interval altijd na mijn training (een uur krachttraining), dus dan ben ik toch in de sportschool.
Misschien toch eens kijken of een abonnement op de sportschool het aanschaffen waard is. Liedje schreef:Ik meet m'n snelheid met een app op m'n telefoon.
Het is inderdaad wel handig als je weinig tijd hebt.Maar met een kwartiertje heb ik écht niet het idee dat ik veel gedaan heb.
Juist dat lange is zo lekker
Maar ik moet het maar gewoon een keer doen

Szan schreef:Saskiaatje schreef:Oh, dat was misschien een beetje onduidelijk, sorry, ik interval in de sportschool op de band.
Zo kan ik exact meten hoe lang ik loop, hoe snel ik loop en hoe hoog mijn hartslag is. En ik interval altijd na mijn training (een uur krachttraining), dus dan ben ik toch in de sportschool.
Oh ja, dat wordt moeilijk buitenMisschien toch eens kijken of een abonnement op de sportschool het aanschaffen waard is.

En niet op 100% van je kunnen gaan, want dat hou je geen 8x vol. Ook niet op 50% van je kunnen gaan, want dan doe je geen interval. Aanvoelen wat voor jóu 80/85% van je kunnen is. Dan maakt snelheid ook niet uit, da's namelijk voor iedereen anders, kijk maar naar het verschil tussen Lente en mij. Mijn broer wandelt op 8 km/h en sprint op 22 km/h. Dat zie je mij ook niet doen.

Nu ben ik dus zondag een rondje gaan lopen en heb ik 3,5 km achter elkaar gelopen en was ik daarna nog steeds niet moe/buiten adem/wat dan ook. En dat komt allemaal doordat ik interval na m'n training, wat ik nu sinds een maand of twee doe.
In het begin was 12 km/h mijn sprint, inmiddels zit ik op 14 km/h. En dat ga ik steeds verder verhogen. Haha, ik ben erg enthousiast over intervallen, zoals te merken is.

).
Vond er echt geen klap aan en ging voor geen meter.
Heb wel besloten het te blijven doen, dan niet in plaats van een duurloop, maar een keer extra.
.