In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Duplo

Re: In therapie, wie nog meer?? Elkaar ondersteunen?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 11:33

Hier weer even gefrustreerd, had het gevoel dat de hyperventilatie weer afgezakt was en ik weer wat ontspannender werd maar gisteravond weer helemaal mis

Dus lekker yoga gedaan voor het slapen gaan maar ik lag in mn bed en was meteen weer klaar wakker en benauwd :(
Zo tot een uur of half 2 in bed gelegen, niet echt wilde angst of paniek gevoel maar vooral problemen met gewoon rustig ademhalen en dus klaarwakker.
Toen er maar uit gegaan en beneden aan de slaapthee gegaan en van die homeopathische slaappilletjes en maar lezen. Rond half 4 voelde ik me ontspannen genoeg om weer een poging in bed te doen en toen af en aan toch nog geslapen tot 9.30 (wel weer veel wakker tussendoor)
Nu nog steeds last van geen echte ontspannen ademhaling en dus last van flauwte in armen enzo :(

Hopen dat het tijdelijk is door de feestdagen drukte

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:26

Duplo schreef:
Hier weer even gefrustreerd, had het gevoel dat de hyperventilatie weer afgezakt was en ik weer wat ontspannender werd maar gisteravond weer helemaal mis

Dus lekker yoga gedaan voor het slapen gaan maar ik lag in mn bed en was meteen weer klaar wakker en benauwd :(
Zo tot een uur of half 2 in bed gelegen, niet echt wilde angst of paniek gevoel maar vooral problemen met gewoon rustig ademhalen en dus klaarwakker.
Toen er maar uit gegaan en beneden aan de slaapthee gegaan en van die homeopathische slaappilletjes en maar lezen. Rond half 4 voelde ik me ontspannen genoeg om weer een poging in bed te doen en toen af en aan toch nog geslapen tot 9.30 (wel weer veel wakker tussendoor)
Nu nog steeds last van geen echte ontspannen ademhaling en dus last van flauwte in armen enzo :(

Hopen dat het tijdelijk is door de feestdagen drukte

Even 5 keer de trap op en af rennen, dan krijg je je ademhaling weer terug :)

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-14 12:38

Thx Meteen even gedaan :) kijken voor hoe lang dat helpt
Had misschien m'n eten eerst even moeten laten zakken

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 18:10

Duplo gaat het al beter?

Lees helaas een hoop nare berichten hier. Hopelijk gaat iedereen een beetje fijn t nieuwe jaar in.

Even verder ego post van mij. Ben op t moment behoorlijk oververmoeid kan alleen maar liggen en slapen en moe worden van t liggen...
Ben nu thuis werk afgebeld. Heb de man met de hamer gekregen geloof ik icm zwanger zijn...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:10

Riverrr het is balen maar ik denk wel goed voor je. Het was al heel erg dapper dat je minder wilde gaan werken maar je lichaam heeft aangegeven dat jij je 100% op je zwangerschap gaat richten.
Voel jij je nu ook rot dan dat dit je nu is overkomen?

Duplo wat akelig joh dat je zo'n beroerde nacht hebt gehad.
Hoe is het nu?

Hoe is het verder met iedereen? hoe hebben jullie de kerst dagen beleefd?

Ik had zelf zo nu en dan de neiging om de boel de boel te laten en gewoon lekker thuis te blijven i.p.v. de verplichte familie bezoekjes.
Maar mijn man weet mij dan toch op te beuren door mij te overtuigen dat het maar een paar uren zijn en dat we dit soort drukte maar 1x per jaar hebben.
Mijn man heeft gewoon heel veel reserves aan kracht en energie en trekt mij er dan door heen.
Ik kan niet goed tegen negatieve sfeer vooral als er negatief over iemand wordt gepraat. Ik durf er niet altijd wat van te zeggen waardoor ik mij echt mega rot ga voelen.
Ik voel mij dan echt mega laf maar anderzijds wil ik ook geen sfeer verderven dus hou ik mij stil.
Maar goed ik heb het weer overleefd.

Aankomende dagen ga ik alles wat ik vroeger heb mee gemaakt en de gedachten die ik daar over heb papier zetten.
Het is een onderdeel van "Nieuw leven" waarbij het de bedoeling is een brief aan God te schrijven.
Dat wat ik dan op heb geschreven ga ik hard op lezen in bij zijn van de twee groepsleiders en dan mag ik die brief aan een kruis spijkeren. Het lijkt mij heel bijzonder om dat zo te doen.
Dat betekend ook dat het voor het eerst zal zijn dat ik bepaalde dingen op papier ga zetten en helemaal dat ik het hard op ga voor lezen.
Ik weet niet wat het met mij gaat doen en dat vind ik wel wat spannend.
De sociotherapeut adviseerde mij om mijn SPV'er hier bij te betrekken omdat hij van mening is dat er best wat los kan komen.
Hij vind dat ik mensen om mij heen beter op de hoogte kan brengen zodat ik een vangnet heb mocht het een grote impact gaan hebben.
Hij heeft hier denk ik wel gelijk in. Eigenlijk ben ik heel erg bezig om er lacherig over te doen en het niet serieus te nemen maar er zit nog al een lading aan vast.
Nou dat is dus de eerste grootte stap die ik ga maken in het nieuwe jaar.
En voor de rest heb ik maar 1 voornemen en dat is geen voornemens (kan ik mezelf ook niet teleurstellen ;) )

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 19:24

@river wat balen dat je nu zo oververmoeid bent, soms is het gewoon even klaar :(:)
hopelijk kan je je draai thuis een beetje vinden

@osmo jeetje dat zijn flinke stappen die je maakt, lijkt me heel moeilijk om alles A op papier te krijgen en B hardop voor te lezen. Ik denk dat het een goed advies is om wat mensen in te lichten inderdaad zodat ze er in ieder geval rekening mee kunnen houden.
Wat fijn dat je man je zo een goede steun bied, ik heb ook veel aan mijn vriend wat dat betreft

Kerst was hier ook zwaar, en dat terwijl iedereen juist heel lief was en rekening hield met me.
Denk dat ik gewoon door de dagen teveel prikkels heb gekregen en daardoor slaaptechnisch in de war ben.
Heb even contact gehad met de diëtiste en die gaf ook al aan dat dat het zou kunnen zijn. Nu even met valeriaan proberen en kijken of het verbeterd anders toch de hormonen nakijken.
Ik ben namelijk overdag ook niet moe, de spanning lijkt namelijk wel minder alleen komen er nu weer wat andere dingen naar boven.
Voel me net een hypochonder soms, maar ja het zou kunnen dat door de smelttabletten de klachten iets verergeren eerst.
Zoals ik het aan mijn vader vertelde voel ik me nu niet perse beter maar anders en dat geeft dan weer aanleiding naar twijfel etc.

Ben vanmorgen door het ijs hier wel op de fiets naar het werk gegaan en dat ging goed
Iets gespannen ademhalen maar m'n conditie viel me niet tegen :o

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 20:34

@osmo, knap hoor dat je die stap neemt!

Met mij gaat het wisselend, ene dag goed andere dag weer ontzettend slecht.
Door alle spanning en stres zitten mijn schouders en nek helemaal vast, vandaag naar de fysio geweest.
Dat voelde niet lekker moet ik zeggen, hij zei ook al; je zit hier niet voor niks want je spieren zijn keihard.
Hoop dat ook dat word opgelost na een aantal behandelingen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:02

Nek, schouder en rug klachten had ik ook erg last van maar sinds ik bij therapie leer om uit te spreken wat er in mij om gaat merk ik wel dat ik minder last heb.
Na paniek aanvallen heb ik er nog wel last van maar ik kan ook niet gelijk verwachten dat alles gelijk klaar is.

Misschien is een psychosomatische fysiotherapeut wel iets voor jou.
Die persoon begeleidt je in het herstellen van het verstoorde evenwicht tussen spanning en ontspanning en tussen belasting en belastbaarheid.

Dat is iets wat ik ook nog wil gaan proberen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:04

Zo ik meld me ook weer eens. Ik had ook vele last van nek en rug en schouders. Heeft puur te maken met spanning. Een manueel therapeut werkte goed voor mij.
Hier gaat het allemaal zijn gangetje, geen last meer van de medicatie. Gaat ook goed, heb bijna geen spanning meer :D en als ik t heb kan ik t afvloeien.

Duplo

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:42

psychosomatische fysiotherapeut is erg fijn idd, mag ik de 8ste weer heen. Voelt nog heel ver weg.

Ik merk ook steeds vaker dat ik mijn schouders weer vast zet, kan ze nog niet altijd loslaten maar de gewaarwording is al een stap

Wat fijn Joolien dat het zo goed gaat!

Doutz16

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 21:47

Klopt, start in januari ook met EMDR en ga dus ook verder met behandelingen bij de fysio. Januari word dus (hopelijk, ga ik vanuit) een maand van herstel voor mij, psychisch maar ook lichaamelijk

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-14 23:28

OsMo schreef:
Aankomende dagen ga ik alles wat ik vroeger heb mee gemaakt en de gedachten die ik daar over heb papier zetten.
Het is een onderdeel van "Nieuw leven" waarbij het de bedoeling is een brief aan God te schrijven.
Dat wat ik dan op heb geschreven ga ik hard op lezen in bij zijn van de twee groepsleiders en dan mag ik die brief aan een kruis spijkeren. Het lijkt mij heel bijzonder om dat zo te doen.
Dat betekend ook dat het voor het eerst zal zijn dat ik bepaalde dingen op papier ga zetten en helemaal dat ik het hard op ga voor lezen.
Ik weet niet wat het met mij gaat doen en dat vind ik wel wat spannend.
De sociotherapeut adviseerde mij om mijn SPV'er hier bij te betrekken omdat hij van mening is dat er best wat los kan komen.
Hij vind dat ik mensen om mij heen beter op de hoogte kan brengen zodat ik een vangnet heb mocht het een grote impact gaan hebben.
Hij heeft hier denk ik wel gelijk in. Eigenlijk ben ik heel erg bezig om er lacherig over te doen en het niet serieus te nemen maar er zit nog al een lading aan vast.
Nou dat is dus de eerste groote stap die ik ga maken in het nieuwe jaar.

Hoi OsMo,
Ik ben zelf nogal terughoudend als het gaat om dit soort dingen uitspreken. Als jij voelt dat het je dwars zit en dat de tijd rijp is, is het prima.
Maar als het een programma onderdeel is, vind ik het toch anders klinken. Heel grof gezegd, dan word je al gauw een soort van spelbreker als je niet meedoet. En dat je er lacherig over doet, kan ik me levendig voorstellen. Maar denk er ook over na wat dat betekent. Zie je er tegen op? Uiteraard, dat mag. Maar heb je ook ideeën over hoe je de spanning voor jezelf kunt verlagen?
Uiteraard prima om ook je spv er er bij te betrekken, maar uiteindelijk gaat het om jouw spanning die JIJ hopelijk kunt laten afvloeien.
En nogmaals: de stilte doorbreken is prima, als de tijd rijp is, maar het rotverhaal vertellen is maar een onderdeel van een verwerkingsproces. Geef dus ook andere aspecten van het proces voldoende tijd en aandacht, zoals spanning af laten vloeien, het verhaal doordenken (wat heeft het met mij gedaan, hoe wil ik verder, wie ga ik dit vertellen en hoe dan, etc.).

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:31

Osmo wat een spannende stap!
Ik doe ook altijd heel lacherig maar t zijn puur zenuwen.

Duplo begrijpelijk hoor dat je zo denkt. Voor mij geeft kerst ook een hoop spanning. Ik wil zo graag "normaal" doen dus daar leg ik extra druk op. Stom want iedereen begreep het ook toen ik op bed ging liggen.

Joolien fijn dat je geen last heb van bijwerkingen. Wel gehad?

Ik verveel me hier thuis, door de vermoeidheid kan ik ook niet echt iets. En ik ben alleen maar gefrustreerd. Moet echt leren dat plannen en ideeën kunnen wachten...

Ook weer vermoeiend :p

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 09:40

Riverrr schreef:
Osmo wat een spannende stap!
Ik doe ook altijd heel lacherig maar t zijn puur zenuwen.

Duplo begrijpelijk hoor dat je zo denkt. Voor mij geeft kerst ook een hoop spanning. Ik wil zo graag "normaal" doen dus daar leg ik extra druk op. Stom want iedereen begreep het ook toen ik op bed ging liggen.

Joolien fijn dat je geen last heb van bijwerkingen. Wel gehad?

Ik verveel me hier thuis, door de vermoeidheid kan ik ook niet echt iets. En ik ben alleen maar gefrustreerd. Moet echt leren dat plannen en ideeën kunnen wachten...

Ook weer vermoeiend :p

Lichamelijk wel, geestelijk niet. Dat was wel heel fijn :)
Alles op zijn tijd, zet lekker de top2000 aan :)

Riverrr

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 10:09

Oh mooi! Dat scheelt!

Gedaan, nu top 2000 aan :D
Straks naar fysiotherapie. Dus ben tot 11 uur bezig haha .

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:25

Janneke2 schreef:
Hoi [naam],
Ik ben zelf nogal terughoudend als het gaat om dit soort dingen uitspreken. Als jij voelt dat het je dwars zit en dat de tijd rijp is, is het prima.
Maar als het een programma onderdeel is, vind ik het toch anders klinken. Heel grof gezegd, dan word je al gauw een soort van spelbreker als je niet meedoet. En dat je er lacherig over doet, kan ik me levendig voorstellen. Maar denk er ook over na wat dat betekent. Zie je er tegen op? Uiteraard, dat mag. Maar heb je ook ideeën over hoe je de spanning voor jezelf kunt verlagen?
Uiteraard prima om ook je spv er er bij te betrekken, maar uiteindelijk gaat het om jouw spanning die JIJ hopelijk kunt laten afvloeien.
En nogmaals: de stilte doorbreken is prima, als de tijd rijp is, maar het rotverhaal vertellen is maar een onderdeel van een verwerkingsproces. Geef dus ook andere aspecten van het proces voldoende tijd en aandacht, zoals spanning af laten vloeien, het verhaal doordenken (wat heeft het met mij gedaan, hoe wil ik verder, wie ga ik dit vertellen en hoe dan, etc.).

Net zo als ik het gevoel had dit pastorale programma precies op het goede moment komt voor mij, voelt dit ook zo.
Ik heb last van herbelevingsgedachten die op de meest vervelende momenten op komen zetten.
Die gedachten kon ik mijn leven lang weg drukken maar ze banen zich nu een weg naar buiten.
Ik wil daar vanaf. Ik heb lang genoeg mezelf niet serieus genomen, mezelf weg gelachen. Ik heb lang genoeg naar het demonische stemmetje geluisterd dat ik het niet moet doen want daar zal ik mijn ouders pijn mee doen.
Of dat het stemmetje zegt dat ik daarmee niet verdraagzaam genoeg ben. Ik heb er genoeg van en weiger nog langer er aan onder door te gaan.
Anderzijds heb ik er ook gewoon vertrouwen in dat het programma functioneel is zoals het is opgezet.
Ik voel mij veilig in de kerk en ik weet dat er gedurende avond met een groep mensen gebeden wordt voor Nieuw Leven.

Maar om eerlijk te zijn ben ik nooit argwanend tegen over hulpverleners geweest. Ook niet tegen over welke therapie dan ook.
Ik sta eigenlijk overal voor open en begin aan elke therapie met de gedachte dat er genoeg onderzoek naar is gedaan en ik heb vertrouwen in de therapeuten die het aanbieden.
Ik ga er van uit dat ze weten wat ze doen, zij hebben er voor geleerd en zijn er voor om mij handvaten te geven.
Daar tegen over staat misschien ook wel dat ik vanaf begin af aan gewoon super goede therapeuten, spv'er en psychs op mijn pad heb gekregen.
Wat ik erg fijn vind bij de CGGZ waar ik heen ga, is dat gewoon behandeld wordt als mens die ondersteuning nodig heeft en niet als een cliënt. (of gewoon als probleem wordt gezien)
En ze laten ook gewoon zien dat zij ook maar mensen zijn en ook wel hun problemen hebben en dat geeft echt een vertrouwt gevoel.
Ik heb geen ervaring met reguliere GGZ.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:50

Na een week twijfelen kom ik hier toch even binnen vallen. Eerst even een hele dikke knuffel voor alle mensen die het zwaar hebben :(:)

Dan mijn vraag; Hoe zijn jullie bij de therapie/therapeut uitgekomen waar jullie nu in therapie zijn (of in het verleden zijn geweest)?

Mijn problemen gaan niet zo diep als die van velen hier, maar ik heb wel besloten dat ik aan mezelf wil werken. Nu heeft een medium me een therapie aangeraden, maar ik krijg het spaans benauwd als ik daar aan denk en het voelt niet goed. Nu ben ik al weken op internet aan het zoeken, maar... er zijn zoveel verschillende mogelijkheden. Het duizelt me een beetje en ik weet niet waar ik nou voor moet gaan. %)
(Korte samenvatting: Als ik over mezelf nadenk vind ik mezelf heel leuk en ben ik best trots op wat ik allemaal heb gedaan en doe, maar.... ik voel het helemaal niet. Ik wil de liefde voor mezelf vergroten en heb het idee dat ik dit niet (meer) alleen kan)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 13:57

SplashIsLief schreef:
Na een week twijfelen kom ik hier toch even binnen vallen. Eerst even een hele dikke knuffel voor alle mensen die het zwaar hebben :(:)

Dan mijn vraag; Hoe zijn jullie bij de therapie/therapeut uitgekomen waar jullie nu in therapie zijn (of in het verleden zijn geweest)?

Mijn problemen gaan niet zo diep als die van velen hier, maar ik heb wel besloten dat ik aan mezelf wil werken. Nu heeft een medium me een therapie aangeraden, maar ik krijg het spaans benauwd als ik daar aan denk en het voelt niet goed. Nu ben ik al weken op internet aan het zoeken, maar... er zijn zoveel verschillende mogelijkheden. Het duizelt me een beetje en ik weet niet waar ik nou voor moet gaan. %)
(Korte samenvatting: Als ik over mezelf nadenk vind ik mezelf heel leuk en ben ik best trots op wat ik allemaal heb gedaan en doe, maar.... ik voel het helemaal niet. Ik wil de liefde voor mezelf vergroten en heb het idee dat ik dit niet (meer) alleen kan)

Hoi, welkom hier. Wat is de reden dat je het zo benauwd krijgt van therapie? Vind je het praten eng?
De beste stap is om naar je huisarts te gaan en uit te leggen wat er aan de hand is. Deze stuurt je dan door, meestal wel naar zijn inzicht en wat goed is voor jou.

SplashIsLief

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:04

De therapie die me is aangeraden (emotieve therapie) werkt met een soort trance. Praten is geen probleem, maar een trance voelt als een ver van mijn bed show en iets waarvan ik niet weet of ik daar wel in mee wil gaan.

Oja. De huisarts heb ik natuurlijk zelf ook bedacht :j We zijn echter een jaar geleden verhuisd en onze nieuwe huisarts... tsja... ik kan niks met hem en hij niet met mij. (Natuurlijk kan ik een andere huisarts zoeken, maar ik wilde het dus eigenlijk buiten de huisarts om doen)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:12

Heb het even opgezocht maar klinkt mij iets te zweverig persoonlijk ;) Maar ieder zijn ding hoor!
Is er geen alternatief? Misschien mindfullness?

Ik had ook geen click met mijn eerdere huisarts, ik ben dan ook veranderd van ha en dat scheelt een hoop.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:19

SplashIsLief schreef:

Na wat rondvragen werd mij iemand aangeraden die zich vnl richt op het soort problemen waar ik mee te maken had. Ik was in het begin wel wat bang dat het niets voor mij zou zijn, maar uiteindelijk na regelmatig praten met vrienden en familie toch de stap gezet en geen spijt van gehad.
Bij de psychiater is het eigenlijk ook min of meer zo gegaan: gevraagd aan hulpverleners wie aan te raden is.
Mijn andere therapeute tenslotte heb ikzelf "gevonden". ik wist eigenlijk vrij goed wat ik zocht op dat moment en heb dan wat rondvraag gedaan via een forum wie mij hierbij zou kunnen begeleiden. Ik heb toen de naam gekregen van iemand wiens website ik al eerder had bezocht en me toen al aansprak. Zij kon mij begeleiden op de manier die ik wou. Ik heb dan contact met haar opgenomen en op intakegesprek gegaan en dat voelde goed dus ik was tevreden.

SplashIsLief schreef:
De therapie die me is aangeraden (emotieve therapie) werkt met een soort trance. Praten is geen probleem, maar een trance voelt als een ver van mijn bed show en iets waarvan ik niet weet of ik daar wel in mee wil gaan.

In dit geval zou ik, als ik jou was, op zoek gaan naar een andere soort therapie die jou kan helpen. Er zijn verschillende soorten therapie en het lijkt me belangrijk dat jezelf ook achter de werkmethode kan staan. Als jij en je therapeut op één lijn zitten bij het definiëren van het probleem, je "ziektetheorie" (zoals ze dat dan noemen, vind het zelf niet echt zo'n goede term...) en de manier waarop je aan jezelf "moet" werken, dan zal de therapie volgens mij ook veel meer kans op succes hebben dan wanneer jij niet gelooft in de werkmethode die wordt toegepast.

Aria_zz

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:23

Ik ben hier ook terug.
Na een half jaar psycholoog loop ok zwaar tegen faalangst aan. Volgende maand gaan ik voor het eerst naar de psychotherapeute die ook met alternatieve geneeswijzen werkt.
Want als het zo blijft lopen eindig ik zonder diploma en zonder vertrouwen in mijn eigen capaciteiten. Terwijl ik vroeger zo optimistisch en slim was.

Ik ga hier ook even bijlezen terug.

ikkkke

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 14:31

Aria_zz schreef:
Ik ben hier ook terug.
Na een half jaar psycholoog loop ok zwaar tegen faalangst aan. Volgende maand gaan ik voor het eerst naar de psychotherapeute die ook met alternatieve geneeswijzen werkt.
Want als het zo blijft lopen eindig ik zonder diploma en zonder vertrouwen in mijn eigen capaciteiten. Terwijl ik vroeger zo optimistisch en slim was.

Ik ga hier ook even bijlezen terug.

Je bent nog steeds slim hoor :) . Er zijn wellicht alleen bepaalde ervaringen die maken dat jij nu minder in jezelf gelooft dan vroeger waardoor het nu misschien niet zo loopt als je graag zou willen.
Wat heb je denk je nodig om je diploma te halen en weer te vertrouwen in je eigen capaciteiten? Wat heb je nodig om terug optimistisch te zijn? Wat is er nu verschillend ten opzichte van vroeger toen je hier geen last van had? Wat deed je toen als je de indruk had dat iets moeilijk voor je zou zijn (bv het afleggen van een examen)? Allemaal dingen waar je voor jezelf eens over na kan denken en wie weet haal je hier dan zelf al een paar handvaten uit..

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:06

SplashIsLief schreef:

Trance, hypnose, meditatie - ze lijken erg op elkaar en kunnen goed helpen.
In mijn ervaring zijn ze geen van drie zweverig of ver van mijn bed - maar als je er te weinig van weet /slecht in begeleid word kun je idd gaan zweven. (Wat des te akeliger is als je van toeten noch blazen weet. Och: je ogen een paar keer dichtknijpen en weer open, vuisten maken en weer los en opstaan en wat stampen doen het doorgaans goed.)

...en uiteraard is het razend belangrijk dat jij zelf achter de keuze van methode maar vooral de persoon van de therapeut staat.

Janneke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-14 15:09

OsMo, als jij er vertrouwen in hebt:
+:)+ ... doen!!!
Sucses!!!!!