Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Time2Tri schreef:Maar hoe ga je er plezier aan krijgen als je niet lekker “ zit “ ?
Juist een goede bike fitter kan je optimaal op je fiets zetten ondanks lichamelijke problemen .
Lauraennala schreef:Ik gebruik Strava en Polar Flow
Time2Tri, heb jij je fietscomputer inmiddels binnen?
MichieldeM schreef:Ik heb vandaag eindelijk 2 passende fietsshirts gevonden. Ik ben lang en niet dik, shirts (en wandelbroeken) nemen meestal net zo veel toe in breedte als in lengte, dus het is lastig om iets te vinden dat niet als een aardappelzak om mijn lijf hangt.
Citaat:En hier nog een foto van mijn mountainbike, een 29 inch Trek. Dat 29 inch rolt wel heerlijk trouwens!
Huertecilla schreef:Ok, weer in de bergen. Als het weer mee zit, morgen foto van de fiets-MichieldeM schreef:Ik heb vandaag eindelijk 2 passende fietsshirts gevonden. Ik ben lang en niet dik, shirts (en wandelbroeken) nemen meestal net zo veel toe in breedte als in lengte, dus het is lastig om iets te vinden dat niet als een aardappelzak om mijn lijf hangt.
Tja, ik hou van overmaat ruim en op de mtb vind ík strak lycra geen pan; ben meer van het freestyle loose fit, aardappelzak
Citaat:En hier nog een foto van mijn mountainbike, een 29 inch Trek. Dat 29 inch rolt wel heerlijk trouwens!
Lekker frisse kleur hoor![]()
Wij gaan voor 27,5 omdat het merkbaar wendbaarder is en idem lichter. Ja, 29 rolt makkelijker doch voor ons gebruik hier weegt het niet op tegen de voordelen van 27,5: Mijn complete voorwiel met schijfrem, band en al weegt slechts slechts 1495 gramen dat is dubbel
in technische stukken, op single tracks en afdalingen.
MichieldeM schreef:Op de mountianbike maakt het me minder uit, hoewel erg los wel iets makkelijker aan takken blijft hangen. Op de weg is fladderende kleding, zeker met tegenwind, gewoon irritant.
Citaat:Ja, 29 inch is niet heel wendbaar, dat wordt versterkt door de nog meer flexxende banden en wielen. Als ik het stuur omgooi buigt eerst de band, dan het wiel en enige tijd later gaat de fiets de bocht om. Maar ik ben toch niet erg van de technische stukken (daar ben ik veel te groot en lomp voor), dus dan past 29 inch beter bij mijn rijstijl en lichaamsbouw. Ik moet wel toegeven dat ik verder alleen ervaring heb met 26 inch, 27,5 heb ik nog niet geprobeerd.
MichieldeM schreef:Ik wil het liefst kleding die ik voor al die dingen kan gebruiken.