Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

UK_eef

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:41

Welkom Jitske! Prachtige kamertje, en superslim om die 2 dressoirs aan elkaar te koppelen d.m.v. een plank. I love it! :j Ik lees hier ook alleen maar mee, ik onthoud nooit wie-wat-zegt dus dat vind ik dan lastig om adequaat op te reageren. :')

@Marieke: schattig!

Marlis

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:56

Heerlijke fotos mriek. En effe lekker paarden dagje gehad ook fijn

linda2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:00

Mriek, wat een leuke foto <3

Jitske, welkom! Mooie ruime kamer zeg! :D
Is het een muurschildering met die koala’s?

Marlis, hoe ver ben jij nu?
Ik ben ook tamelijk laat met alles hoor :o :P ik ben dan “pas” 31+5 maar behalve dat de commode op zijn plek staat, moet de babykamer verder nog volledig ingericht, mis ik nog ongeveer de helft aan spullen en zag dat ik zelfs nog geen kleertjes maat 50 in huis heb :')

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 09:18

linda2008 schreef:
Mriek, wat een leuke foto <3

Jitske, welkom! Mooie ruime kamer zeg! :D
Is het een muurschildering met die koala’s?

Marlis, hoe ver ben jij nu?
Ik ben ook tamelijk laat met alles hoor :o :P ik ben dan “pas” 31+5 maar behalve dat de commode op zijn plek staat, moet de babykamer verder nog volledig ingericht, mis ik nog ongeveer de helft aan spullen en zag dat ik zelfs nog geen kleertjes maat 50 in huis heb :')

Aha. Kleertjes dan wel weer genoeg hier. Maar natuurlijk alles van de kleine van mn zus ook.

Ik ben vandaag precies 35 weken dus moet wek gaan opschieten. Maar vriend klaagt af en toe Ja babykamer moet af, maar meubels zijn aanwezig etc en slapen gaat ze toch eerst in co sleeper dus komt allemaal wel goed.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 10:03

Lieve foto's Mriek! Gaat alweer zo hard met Hidde.

Herkenbaar dat er nog zoveel moet gebeuren, Marlis en Linda.

Hier nu 30 weken, onze verbouwing wordt deze week afgerond en dan kunnen we dit weekend schilderen. Wiegje en commode hebben we al, maar we moeten nog wat andere dingen kopen. Maar ik moet eerst nog de zolder op om te kijken wat we nog hebben van de eerste en daar kan ik pas bij als de zooi van de verbouwing een beetje van zolder is. Zal wel dit of volgend weekend gaan gebeuren, want ik wil nu alles wel een beetje voor elkaar gaan krijgen. En dan maar een uitje richting babypark met een lijst spullen die we nog nodig hebben om in één keer de laatste dingen te kopen. Gelukkig geen grote zaken meer nodig, op een autostoeltje na.

Qua kleertjes heb ik ook geen idee wat ik precies heb. Heb hier en daar wel wat gekocht en we hebben nog wat van de eerste, maar dat was een jongetje en nu krijgen we een meisje. Dus niet alles zal zonder meer over kunnen. Scheelt wel dat de baby nu in dezelfde periode wordt geboren als haar broer destijds, en vermoedelijk ook net zo klein is. Dat zou betekenen dat de kleding qua seizoenen aardig mee zou kunnen. Heb er wel wat kleertjes maat 44 bij gekocht, want dat hadden we bij ons zoontje niet en alle shirtjes maat 50 waren bij hem ongeveer jurkjes :D

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 12:10

Melanie fijn dat het deze week allemaal klaar is!

Marlis kamer komt wel. Wij hebben niet eens een babykamer :') Die krijgt ze in Nederland wel.

Mriek zo'n windje kan koud zijn ja. Hier waait het sowieso altijd flink en het is een paar graden koeler dan in NL, ik heb mijn ski jas weer aangetrokken. Zomerjas hield wind niet genoeg tegen, brr.

Peeltje 37.1 nu :)

Wij hadden alle creme van Naïf, en bijna niks nieuws nodig, zit nog genoeg in. Alleen lanoline vers gekocht omdat ze dat binnen kan krijgen.

Marlis lekker bijna verlof!

Jitske welkom! Leuk kamertje :)

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 16:01

Daar zitten we weer

Afbeelding

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 18:51

Lisette1987 schreef:
Daar zitten we weer

[ [url=m/F9ePUE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Hoe is het gegaan? :)

Melanie wat lekker dat de verbouwing klaar is. Ook wel leuk om alles uit te zoeken toch? Scheelt dat ze allebei rond dezelfde tijd geboren worden.

MissAnnemijn ai als je een ski jas aan moet is het wel echt koud! Brr.. Hopelijk bij jullie ook snel gewoon lekker weer.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:19

Hier zijn trouwens de klossen enzo binnen. Vraag me alleen serieus af hoe ik dan nog in en uit bed moet komen. Die dingen zijn echt hoog. Wordt een kruk aanschaffen

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:29

In 1x goed geprikt deze keer met vlindernaaldje dus viel mee!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:39

Marlis schreef:
Hier zijn trouwens de klossen enzo binnen. Vraag me alleen serieus af hoe ik dan nog in en uit bed moet komen. Die dingen zijn echt hoog. Wordt een kruk aanschaffen

Voor nu maak ik dus een sprongetje. Maar binnenkort echt krukje kopen.

Fijne hè wat kleiner zijn…

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:40

Fijn dat het nu goed ging! Ik ben ook zo'n drama geval met prikken en als er dan iemand is die wel fijn prikt met zo'n vlindertje dan ben ik helemaal blij. :')

Ik heb trouwens een opstapje voor m'n bed op klossen want met die watermeloen aan m'n lijf komt het echt niet goed anders.

Superfijn om de verbouwing op tijd achter de rug te hebben trouwens! Maat 44 is wel heeeeel klein. Daar heb ik niks van liggen. 50 is het kleinste dat ik heb en hopelijk groot genoeg.

En welkom Jitske! Leuke kamer!

Over billenbalsem, een vriendinnetje van me zei dat ze dat sowieso preventief altijd smeerde. Verder heb ik niet zoveel in huis qua baby smeerseltjes.

Wat een lief lachje van Hidde. <3

Ik heb een beetje achterstevoren teruggelezen. :') Slechte nacht gehad hier, maar vandaag 39 weken dus ik ben ook wel echt bijna te rollen.

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:47

Owhh dus jij kan al snel de volgende zijn Hanco ! Ben benieuwd. Nog even de laatste loodjes echt bij jou

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 19:55

Het zou kunnen! Maar nu al een week geen weeën meer gehad. We gaan het zien. :D

Vanmiddag nog wel even lekker in het park gewandeld, dus nog wel mobiel genoeg. Ik kijk 'm er nog niet uit zegmaar. :')

Charlotte446

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 20:33

Jeetje wat gaan jullie toch hard :D

Vervelend dat je zolang hebt moet wachten op je afspraak Marlis. Dat is geen enkele keer fijn, laat staan twee keer per week. Wel fijn dat de controle goed was :) Mooi dat je nu 1x per week een afspraak hebt. Je kan natuurlijk zo terecht mocht het nodig zijn. Jij hebt gewoon nog wat te doen tijdens je verlof :D

Gnome, dat kolven wil ik misschien ook gaan proberen. Lijkt mij erg stressvol mocht het borstvoeden/kolven vlak na de geboorte niet helemaal lekker lopen := Daarnaast dat alles nog nieuw en spannend is. Gaat het nu iedere dag wat makkelijker? Ik moet heel hard lachen dat je buik onder je shirt uitkomt _O- Dat lijkt mij echt verschrikkelijk, ook het niet meer mee kunnen kijken met scheren. Gelukkig is het een tijdelijk probleempje. Kan dat misselijke gevoel van het kolven komen? Die gevoelige borsten lijken me ook niet fijn.

Lekker dat hij al 5 uur door heeft geslapen Kiwi!

Dat lijkt me pittig zo'n dag Mriek. Gelukkig had hij 's nachts wel netjes geslapen :) Hopelijk is hij snel over het sprongetje heen. Fijn dat je tevreden Hidde gisteren er weer was :) Goede tip van de billencreme! Ik zie er calendula op staan, daar ben ik altijd fan van. Leuke foto weer van Hidde en jullie samen <3

Dat van onder lijkt me erg onprettig Annemijn :+ Klinkt wel als een fijne dag met je dochter :D Pittig 2 uur rijden voor een afspraak van 5 minuten. Jij moet volgens mij een kleding hebben voor de baby :D

Ik heb hetzelfde dilemma Melanie :') Zomer en winter genoeg opties maar voor dit tussenweer niet. Gelukkig pas ik nog in mijn normale broeken. Vervelend zo'n doktersdagje. Die eczeem klinkt heel vervelend. Kan dat tijdelijk zijn door de zwangerschap? Hopelijk is het bloedonderzoek verder goed.

Je vriend die wel ff wil helpen met scheren _O- Lief, maar voor mij ook een nee Hancox. Vervelend dat je buik zo gespannen was. Dat onverzadigde gevoel heb ik aan het begin een paar keer gehad, vreselijk.

Vervelend dat je buik wat zeer doet en gespannen is na inspanning Ballard. Heb je een band oid? Ik heb tape in huis wat ook goed tegen dat gevoel helpt.

Fijn dat je nu over bent naar een andere ziekenhuis Freekie. Wel lastig dat je man ziek is, hopelijk blijft het jou bespaard.

Succes met de laatste loodjes Jildau! Mooie babykamer hebben jullie, het lijkt een hele grote kamer :D

Zo'n regelochtend kan pittig zijn Lisette. Was het met de voeding van de patiënt nog gelukt? Dat kan je ook niet even bij een supermarkt halen :=

Ik heb mezelf ook maar op de lijst gezet als laatste :D Ik ben nu precies een maand na de laatste hier en een maand voor de eerste uit het latere topic uitgerekend :+ Heb ik gewoon voor jullie gekozen :D

Verder rommelt het hier door. Nog steeds heel veel spanning in mijn hele lichaam door de laatste ziekenhuisafspraak (voor een geplande keizersnede). Volgende week eindelijk HET gesprek met de psych, hopelijk voel ik me daarna fysiek en mentaal wat beter. Verder word ik zo blij van het zonnetje <3 Ik heb het verfwerk in huis uitgesteld tot het iets warmer werd ivm het drogen van de verf. Met dit lekkere weer ben ik alleen liever buiten aan het klussen dan binnen _O-

Citaat:
Mriek1990 - 24 maart 2023 - jongen :)F
Kiwipitje - 23 april 2023 - jongen :)F
Carika - 27 april 2023 - geslacht nog onbekend
Cabelona - 8 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
Azmay - 9 mei 2023 - meisje :)F
[***] - 10 mei 2023 - jongen
Gnome - 15 mei 2023 - jongen
Sting - 17 mei 2023 - geslacht blijft onbekend
jenkins - 21 mei 2023 - jongen
Peeltje - 22 mei 2023 - geslacht nog onbekend
MissAnnemijn- 23 mei 2023 - meisje
Freetorun - 29 mei 2023 - jongen
Freekiee - 4 juni 2023 - meisje
_Marjon_ - 4 juni 2023 - meisje
Marlis - 7 juni 2023 - meisje
Lisewiesje - 9 juni 2023 - meisje
Flowery - 10 juni 2023 - jongen
QueenE - 12 juni 2023 - meisje
DonDon - 17 juni 2023 - jongen
Nicje87 - 17 juni 2023 - meisje
Smee__ - 21 juni 2023 - geslacht nog onbekend
Linda2008 - 30 juni 2023 - jongen
Ballard_L - 5 juli 2023 - geslacht blijft onbekend
Vivianhesen - 8 juli 2023 - meisje
UK_eef - 10 juli 2023 - jongen
HappyBuddha - 12 juli 2023 - jongen
Melanie_D - 13 juli 2023 - meisje
Lisette1987 - 21 juli - jongen
Charlotte446 - 14 augustus - jongen

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:01

Tnx voor de complimenten. Wij zijn echt blij met de kamer. De muursticker hebben we bij Bol.com vandaan. Was nog een hele puzzel om m op de muur te krijgen. Hij kwam in stukjes, ook alle blaadjes waren apart, maar heel blij met het resultaat!

Ik heb behalve vitamine D & K ook geen extra medicatie in huis gehaald.
Wel alle spulletjes van de babyboxen in huis, dus even afwachten wat bevalt.

Ik bedenk me net wel dat we ons nog even moeten storten op brainstormen over de babyfoon. We hebben nog geen knoop doorgehakt over wat we willen en als we ervoor gingen zitten had ik niet echt breincapaciteit over om erover na te denken.
We zijn zelf van het alles wat er niet opzit kan ook niet kapot. Slaapliedjes, temperatuur meter, hoeft voor ons niet echt. En we zijn nog in dubio of we een camera willen of niet. Er zijn zoveel opties en meningen en reviews. Wat is goed?
Wat hebben jullie en bevalt het?

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:26

Lisette1987 schreef:
In 1x goed geprikt deze keer met vlindernaaldje dus viel mee!
Echt een top uitvinding. Ik moest in het MUMC steeds 12-16 buisjes en dan ben je echt blij met zo’n vlindernaaldje met slangetje :j

Kiwipitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:31

Voor baby producten vind ik dit artikel wel een aanrader :j https://www.dr-jetskeultee.nl/productad ... erzorging/

Ik zag iemand met talkpoeder maar dat wordt afgeraden ivm stof in de longetjes. Wij hadden niks in huis behalve uit de baby boxen. Inmiddels wel baby neusspray gekocht maar nog niet gebruikt. Zetpillen wel een goed idee om te hebben misschien. Die zal ik de volgende keer halen.

Als je aanmeld bij Kruidvat krijg je af en toe gratis luiers. Wij vinden die van het Kruidvat merk heel fijn.

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:32

Charlotte, leuk dat je je toch bij ons hebt aangesloten :D Augustus is tenslotte ook zomer, dus wat dat betreft zit je goed!

Jitske, qua babyfoon hebben wij een camera van Luvion. Zitten inderdaad veel functies op: liedjes, een microfoon en een thermometer. Wij gebruiken er niets van. Ons zoontje vindt het doodeng als we door de microfoon praten en de liedjes zijn goed vals, haha! Temperatuur is ook niet representatief omdat 'ie helemaal bovenin een hoekje hangt en altijd te hoog aangeeft. Verder zijn we wel heel tevreden, mooi beeld en goed geluid. En uitbreidbaar: je kunt meerdere camera's ontvangen op één scherm, wat voor ons nu wel handig is. Maar het is echt wat je wjlt: met/zonder camera, wil je op je telefoon kunnen kijken bijvoorbeeld.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-05-23 21:46

Even geen puf voor een bijlees post. Als het niet doorzet, reageer ik morgen even op de rest.

Hier dikke ellende sinds 6 uur. Vreselijke pijn aan de linkerkant van m'n buik. Straalt helemaal uit in m'n rug, vagijj en been. Half uur onder de douche gezeten in de hoop dat het afnam maar doet niks. Ging zelfs op m'n kruk bijna van m'n graat.

Net half jankend de verloskundige maar gebeld of dit normaal is of dat ik naar de dokter moet. Zij denkt voorweeën. Zou kunnen maar heb ze dan nog niet eerder zo heftig gehad en lees ook nergens dat dat uren door kan gaan. Moest 2pcm nemen. Wordt het dan nog steeds erger, moet ik weer bellen.

Het is nu 3 uur constant aanwezig dus echte weeën lijken het niet te zijn, ook omdat het maar aan 1 kant is.

Hoop alsnog dat het wel door gaat zetten anders lig ik hier voor **** dood te gaan ;(

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 21:59

Ach jeetje Gnome, dat klinkt heftig! Hopelijk zet het door óf houdt het snel op zodat je tenminste lekker kunt slapen zometeen. Veel sterkte!

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:02

Gnome schreef:
Even geen puf voor een bijlees post. Als het niet doorzet, reageer ik morgen even op de rest.

Hier dikke ellende sinds 6 uur. Vreselijke pijn aan de linkerkant van m'n buik. Straalt helemaal uit in m'n rug, vagijj en been. Half uur onder de douche gezeten in de hoop dat het afnam maar doet niks. Ging zelfs op m'n kruk bijna van m'n graat.

Net half jankend de verloskundige maar gebeld of dit normaal is of dat ik naar de dokter moet. Zij denkt voorweeën. Zou kunnen maar heb ze dan nog niet eerder zo heftig gehad en lees ook nergens dat dat uren door kan gaan. Moest 2pcm nemen. Wordt het dan nog steeds erger, moet ik weer bellen.

Het is nu 3 uur constant aanwezig dus echte weeën lijken het niet te zijn, ook omdat het maar aan 1 kant is.

Hoop alsnog dat het wel door gaat zetten anders lig ik hier voor **** dood te gaan ;(

Hopelijk zet het door. Klinkt niet fijn

Fabled

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 22:27

Ah chips dat klinkt klote. Hopelijk ben je snel van die pijn af en ben je en beeb rijker.

MissAnnemijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-05-23 07:19

Gnome hopelijk is het inderdaad beter! Ik had dit laatst ook mogelijk. Alsof een spier helemaal vast zat, echt een constante stekende pijn, straalde ook wat uit. Kon niet rechtop naar de WC lopen zonder tranen in mijn ogen. Met paracetamol en warmte is het weggetrokken. Weeën gaan in principe echt op en af. Had je er ook harde buiken bij?

Wij hebben ook een camera babyfoon, Taktark dacht ik ofzoiets. Dit is de tweede, de eerste in per ongeluk in de wasmachine terecht gekomen, kon hij niet tegen :Y)

Charlotte fijn dat je volgende week een afspraak hebt! En gezellig dat je blijft :D

[***] schiet al op!

Hier geen bed op klossen gelukkig. Vorige keer hoefde niet want boxspring was 75 cm hoog. En nu geen kraamzorg hier dus geen regels :Y)

Mriek uiteindelijk bleek de ski jas te warm voor rondje park. Daarna nog mee gegaan voor training hondjes met dunnere jas, dat was weer mega koud juist door de wind, lekker in de auto gebleven.

Lisette hier RHDneg. Bij RHC kunnen ze minder toch, geen injecties?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 04-05-23 07:56

Nou lieve dames.. Helemaal niks weer hier. Heeft tot een uur of 2 geduurd en toen nam de pijn af. Gelukkig nog wat uurtjes geslapen. Heb zo om half 10 m'n check bij de verloskundige dus die zal ook nog wel even voelen denk ik. Bedankt voor de lieve berichtjes <3

@mriek heerlijke foto's weer van de kleine gup. Blijf vooral plaatsen hoor!

@Linda en Marlis nog genoeg te doen dus de komende weken haha. Grappig hoe iedereen dat in z'n eigen tempo oppakt. Erg benieuwd naar alle eindresultaten!

@annemijn wat een verschil dan in temperatuur. Ik lag gisteren weer in badpak in de tuin te braden :')

Hebben jullie allemaal een laag bed? Die van ons was al 68cm dus daar ga ik geen klossen onder zetten. Ik kruip er altijd gewoon op haha. Eerst een been horizontaal en dan met een hup erop kruipen. Eenmaal erop draai ik op m'n kont. Ben ook maar 168.

@hanox jij ook al zo ver. Super spannend!! Waar jij het nog wel prima vindt, kijk ik 'm er al 1,5 week uit :') ben benieuwd wie zich eerder aandient.

@charlotte heel blij voor je dat het einde in zicht komt voor de keizersnede. Eigenlijk best gek dat dat van zo ver moet komen.. Volgens mij moet je nog minder moeite doen voor een onvruchtbaarheidsbehandeling.

Dat handmatig kolven gaat inderdaad steeds makkelijker. Wel vooral op 1 borst. Doe het maar heel eventjes. Zou volgens mij harde buiken kunnen geven maar die ervaring heb ik nog niet. Lees wel dat het niks zegt over hoe makkelijk je echte borstvoeding op start als je eenmaal bevallen bent dus dit wordt meer aangeraden als je een heel klein of groot kind verwacht zodat je een voorraad hebt. Ik doe het gewoon omdat ik hoop dat het een wee opwekt :+

@jitske wij hebben ook een luvion. Zit van alles op dat je niet perse wilt, wij ook niet haha maar hij heeft wel erg mooi beeld in licht en donker. Wij wilden perse met camera omdat het me anders nog niets zegt als ik een hoop gebrabbel hoor en we kunnen ook via onze telefoon mee kijken op afstand.

Afbeelding