Het corona vaccin

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Laat jij je vaccineren?

Ja, zo snel mogelijk
592 (45%)
Ja, maar pas over een tijdje
152 (11%)
Nee
353 (27%)
Ik twijfel nog
194 (15%)

Totaal aantal stemmen: 1291

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:41

Nikass")
Ik weet niet waar jij dat leest hoor??
Niet in mijn berichten in elk geval.[/quote]

Doelde niet op jou alleen, maar wel op in het algemeen

[quote="pien_2010 schreef:
Vooral buiten. Vandaag gaan we met de buren borrelen binnen en dat is heel lang geleden. Zij hebben een negatieve test.
Maar wij zijn nu extra voorzichtig want vaccinatie komt in zicht en om ons heen zijn te veel mensen besmet en echt ziek ervan, vooral in Nl, Frankrijkgaat niet goed. Heel verdrietig.
Dus ik zie binnen niemand en alleen buiten met wandelen of een leuke Franse babbel bij passeren van kennissen.

Dus gesprekken hebben, buiten zijn bewegen enz..heel belangrijk

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 11:41

Je slaat zelf compleet de plank mis nu Nikass, maar dat maakt ook niet uit.

Ik heb het over de situatie van Morrie, helemaal niet over wat jij typt. Morrie geeft namelijk aan helemaal niet meer buiten te komen, dus ik vraag me af waarom je het de hele tijd op jezelf betrekt. En ik geef aan dat die situatie niet gezond is. En dat het prima is om angst te hebben voor covid + voorzichtig te zijn, gegrond ook, maar helemaal niet meer buiten durven komen lijkt mij gewoon ongezond.

Verder heb jij al meermaals aangegeven in je reacties dit coronajaar tegenover mij 'ja maar jij bent jong dus ...' dus, ja, je wekt nogal de indruk mij niet serieus te nemen. Maar zoals ik in mijn bericht al aangaf, is dat helemaal prima.

En waar ik het over heb? Ik heb al heel lang niets meer over die situatie hier gemeld, dus ik snap eigenlijk niet waar jij het over hebt. :D En ik vind het nogal een uitspraak om tegen iemand die wekelijks begrafenissen doet van mensen die overleden zijn aan covid op gelukkig meestal een hoge leeftijd, te zeggen dat diegene totaal geen oog heeft voor andermans situatie.

Maar de aap komt voor mij wel uit de mouw, want in jouw reactie blijkt dat je zelf ook alleen maar oog hebt voor een groep mensen.

Edit: maar goed, heel erg offtopic, dus mocht je nog willen reageren mag dat uiteraard via pb.

sureido

Re: Het corona vaccin

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:12

Kuipers is altijd heel voorzichtig kwa versoepelingen, maar ik vind het wel positief dat hij denkt dat in april het vaccineren te merken is in de ziekenhuizen. Dan zijn dit echt de laatste loodjes!

Kuipers waarschuwt voor meer versoepeling
Kuipers noemt de situatie in de ziekenhuizen op dit moment stabiel. "Maar de bezetting is wel hoog", zegt hij in de technische briefing.

Kuipers verwacht volgende maand een duidelijk effect te zien van het vaccineren. In de loop van april moeten er 1,5 miljoen prikken per week worden gezet. "Dan verwachten we dat besmettingen nog wel oplopen, maar niet met heel hoge pieken", zegt Kuipers.

"Maar dat is wel anders als we de maatregelen niet goed naleven en de R-waardes ongeveer 10 procent toenemen", benadrukt hij. "Dan kunnen we in de loop van april wel in een situatie komen dat we planbare zorg verder moeten afschalen. Meer versoepeling kan dus leiden tot snelle verslechtering."

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:14

Ja tuurlijk Sureido, jij in het topic en ik via pb >;)
Als je beweert dat ik iets zeg als "ja maar jij bent jong dus.. " moet je dat even quoten ipv gewoon verzinnen.

Jij reageert op mij, dus dan haak ik daar op in. Lijkt me logisch. Als je het alleen over Morrie hebt, waarom reageer je dan op mij?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:24

Ik zie dat wel degelijk staan Nikass :j
iets over levenservaring, gericht aan Sureido (het bericht van Sureido gaat over het bericht van Morrie, op dat moment) en daarna iets over anders omgaan met dingen als je 20 bent.. Dat is dan toch leeftijdsgerelateerd?

Dus het ging in eerste instantie over de situatie van Morrie (waarvan meer mensen aangeven of dat niet teveel angstgerelateerd is) Daarna reageert Sureide op jou, want jij reageert op haar.. :j

Verder maakt t me niet uit, maar dit viel me op :)

Edit: het kan natuurlijk niet zo bedoeld zijn

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 12:53

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:11

Pandora2 schreef:
Worden de patenten op coronavaccins op heel korte termijn opgeheven ?
Ik hoop toch zo dat ze dit waar gaan maken.

https://www.msn.com/nl-be/nieuws/other/ ... d=msedgdhp

En nu loop ik al de hele tijd Leef ! van Hazes te zingen }>

:')

Ja dat zou echt mooi zijn maar ben er bang voor..

Echwel

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:49

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:53

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:58

:= :')

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 13:59

Cer schreef:
Ik zie dat wel degelijk staan Nikass :j
iets over levenservaring, gericht aan Sureido (het bericht van Sureido gaat over het bericht van Morrie, op dat moment) en daarna iets over anders omgaan met dingen als je 20 bent.. Dat is dan toch leeftijdsgerelateerd?

Dus het ging in eerste instantie over de situatie van Morrie (waarvan meer mensen aangeven of dat niet teveel angstgerelateerd is) Daarna reageert Sureide op jou, want jij reageert op haar.. :j

Verder maakt t me niet uit, maar dit viel me op :)

Edit: het kan natuurlijk niet zo bedoeld zijn

Het is even iets anders geformuleerd en met een heel andere strekking dan dat Sureido ervan maakt. Maar dat is je blijkbaar niet opgevallen...

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:03

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:07

Nikass schreef:
Maar dat is je blijkbaar niet opgevallen...

waarvan akte :j

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:22

Weet iemand hier trouwens of ze AZ nu gaan gebruiken voor 65+? Pap is 60, en vroeg zich af of ze dan stoppen in die groep, of wel de groep 60-64 afmaken en daarna pas 65+?
Ik kan er niets over vinden namelijk.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:24

Volgens mij las ik gisteren dat de vaccinaties voor 60 64 gewoon doorgaan volgens Hugo de Jonge.

sureido

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:27

bigone schreef:
Volgens mij las ik gisteren dat de vaccinaties voor 60 64 gewoon doorgaan volgens Hugo de Jonge.

Dat is fijn, anders word het denk ik een grote warboel. :o

Popstra

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 14:29

sureido schreef:
Ach Nikass, het is mij al bekend dat jij door mijn leeftijd mijn reacties niet echt serieus neemt en alles maar op mijn leeftijd afschuift. Prima hoor :)

Iets angstiger en voorzichtiger is prima te begrijpen, maar helemaal jezelf opsluiten tot Corona voorbij is lijkt mij persoonlijk geen manier van leven.

Dan kun je nog heeel lang opgesloten blijven aangezien de ene mutant na de andere volgt en corona blijft.
Ik behoor ook tot de risico groep maar ga toch echt niet thuis blijven. Je hoeft geen risico op te zoeken door in een drukke menigte te gaan staan maar kunt verder prima dingen ondernemen.
En ja, het is vooral erg ongezond je eigen af te zonderen.

Leef want het leven duurt niet eeuwig

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 15:02

Goh wat een wijsheden allemaal, en wat kunnen mensen goed lezen ook :)*

Pandora2

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 18:06

Op 2 april beginnen ze hier in België met de vaccinatie van de risico-patienten hoor ik.
Komt toch wat schot in de zaak zo.

Earth

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 20:56

https://genezendvermogen.nl/het-risico- ... 36-YCxzadY

Citaat:
Dat klinkt goed, maar het is eigenlijk heel erg eng
Waarom? Bij de vroegere vaccins waarin verzwakte virussen zitten, maakt je immuunsysteem niet één antistof aan tegen één uitsteeksel-eiwit maar tegen het hele patroon van uitsteeksels op het celoppervlak van het desbetreffende virus. In het eerdere voorbeeld van de douane wil dat zeggen dat de herkenning en uitschakeling van de crimineel plaatsvindt op basis van zijn hele gezicht en niet alleen op zijn neus of mond.

Bij het coronavaccin gaat het om slechts één corona-identiek-uitsteeksel dat op je eigen cellen staat. En op jouw cel staan nog een hele hoop andere uitsteeksels, namelijk die van jouzelf. Nu maakt de natuur doorgaans geen antistof aan tegen één uitsteeksel maar tegen een heel patroon van uitsteeksels.

Dit is een spannende situatie want het betekent dat er een reële kans bestaat dat je immuunsysteem niet alleen antistoffen aanmaakt tegen het corona-identieke-uitsteeksel op je celoppervlak maar tegen het hele patroon (of een deel ervan) op je eigen celoppervlak. Dat zou betekenen dat het coronavaccins niet alleen een gedeeltelijke werking tegen het coronavirus heeft, maar dat het ook je eigen cellen aanvalt.

Dat laatste, die aanval op je eigen cellen, noemen we een auto-immuunziekte. De douane neemt een crimineel nu niet meer gevangen op basis van zijn hele gezicht, maar neemt alle mensen gevangen met een bepaalde vorm mond of met een bepaald kapsel.

Ik zie iemand dit net delen. Dat is iemand die fel tegen het hele beleid is etc. Wat vinden jullie van deze info? Ik heb niet alles gelezen, want het is wel heul veel. Bovenstaande tekst is een stukje waar het eigenlijk om draait in dit artikel.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:13

Volgens mij heeft femke iets over die mogelijkheid van een auto-imuum ziekte geschreven in het wetenschapstopic

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:22

Earth schreef:

Citaat:
Waarom? Bij de vroegere vaccins waarin verzwakte virussen zitten, maakt je immuunsysteem niet één antistof aan tegen één uitsteeksel-eiwit maar tegen het hele patroon van uitsteeksels op het celoppervlak van het desbetreffende virus. In het eerdere voorbeeld van de douane wil dat zeggen dat de herkenning en uitschakeling van de crimineel plaatsvindt op basis van zijn hele gezicht en niet alleen op zijn neus of mond.

Bij het coronavaccin gaat het om slechts één corona-identiek-uitsteeksel dat op je eigen cellen staat. En op jouw cel staan nog een hele hoop andere uitsteeksels, namelijk die van jouzelf. Nu maakt de natuur doorgaans geen antistof aan tegen één uitsteeksel maar tegen een heel patroon van uitsteeksels.

Dit is een spannende situatie want het betekent dat er een reële kans bestaat dat je immuunsysteem niet alleen antistoffen aanmaakt tegen het corona-identieke-uitsteeksel op je celoppervlak maar tegen het hele patroon (of een deel ervan) op je eigen celoppervlak. Dat zou betekenen dat het coronavaccins niet alleen een gedeeltelijke werking tegen het coronavirus heeft, maar dat het ook je eigen cellen aanvalt.

Dat laatste, die aanval op je eigen cellen, noemen we een auto-immuunziekte. De douane neemt een crimineel nu niet meer gevangen op basis van zijn hele gezicht, maar neemt alle mensen gevangen met een bepaalde vorm mond of met een bepaald kapsel.

Ik zie iemand dit net delen. Dat is iemand die fel tegen het hele beleid is etc. Wat vinden jullie van deze info? Ik heb niet alles gelezen, want het is wel heul veel. Bovenstaande tekst is een stukje waar het eigenlijk om draait in dit artikel.

Op het moment dat hij Jan b Hommel aanhaalt haak ik meteen af. Dit lijkt me meer een geval van de klok en de klepel .

Zebrastreep

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 21:29

Earth schreef:

Citaat:

Ik heb de website meer even bekeken , maar kom ook dingen tegen als kanker van binnenuit genezen. Dan neem ik het al niet heel serieus meer. En aangezien de schrijver een Katholieke geneeskundige ( of iets in die richting is ) is het al vrij logisch dat je dan geen vaccinatie neemt , puur omdat die mensen dat uit geloofsovertuiging niet doen.

Er zijn al zoveel slechte dingen gezegd over het vaccin. Ik mis eigenlijk een beetje de goede dingen over het vaccin. Iedereen doet nu net alsof bijwerkingen vreemd en apart zijn. Maar van zoveel vaccins krijg je bijwerkingen ook die al jaren op de markt zijn.

En de stukken dat het je DNA aantast ben ik wel zo klaar mee , dat is al niet waar.

Dus heel eerlijk vindt ik het niet een betrouwbaar artikel. Natuurlijk kan dat vaccin verkeerd uitpakken , maar de kans is net zo groot als de loterij winnen.

Ik ben bijvoorbeeld in contact geweest met iemand die een positieve test terugkreeg en ik heb gewoon geen stress en voel me veel meer relaxt bij de situatie. Mijn klasgenoten zijn best wel in de stress omdat iedereen nu besmet kan zijn. Het lijkt goed te zijn gegaan en de eerste negatieve testen komen al binnen. Ik denk eigenlijk dat ik niet besmet ben omdat mijn contact personen nergens last van hebben. Mocht ik het wel hebben , ben ik maar al te blij met het vaccin. Er zijn wel mensen met klachten en ik heb nergens last van.

pien_2010

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:13

Citaat:
En aangezien de schrijver een Katholieke geneeskundige ( of iets in die richting is ) is het al vrij logisch dat je dan geen vaccinatie neemt , puur omdat die mensen dat uit geloofsovertuiging niet doen.

PARDON?

Ik ken de katholieke geloofsgemeenschap erg goed (ik ben zelf niet katholiek). Heb zelfs 8 jaar bij zusters in het klooster gewerkt en iedereen haalde altijd haar vaccinatie. Katholiek gelijkstellen aan NIET vaccineren dat klopt echt totaal niet.
Ik ken echt 0,0 katholiek die vanwege het geloof zich niet laat vaccineren. Dat hoort meer thuis in de gereformeerde hoek. Het merendeel van het katholicisme is juist een vrij vrolijk en optimistisch geloof en veelal juist niet zo streng.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-03-21 22:21

Katholieken vaccineren zeker wel Zebrastreep , wel de goede groep noemen anders word mijn katholieke man boos .