Afvallen 2020

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Lau07
Moderator

Re: Afvallen 2020

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:21

Hahahaha oh Dide, dat doet me echt denken aan dit filmpje:
https://youtu.be/SeOYS1Ryo6Y

Ik ben benieuwd naar die zakjes thee, ik ga ze ook eens uitproberen. Ik drink vooral veel water, maar voor de afwisseling is een smaakje ook weleens fijn.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 13:47

Lau07 schreef:

Ik ben benieuwd naar die zakjes thee, ik ga ze ook eens uitproberen. Ik drink vooral veel water, maar voor de afwisseling is een smaakje ook weleens fijn.

HAHAHA wauw := :))

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 14:15

Lau07 schreef:

_/-\o_ Je voelt hem aankomen, maar met dat accent is alles grappig :)

Sall

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-06-20 17:12

Lau07 schreef:

:')

Domi_94

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-06-20 10:16

Lau07 schreef:

:')
Oh the poor woman (met eenzelfde accent).
Hier de eerste reservering gemaakt voor de sportschool (vrijdag)

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 08:53

Hoe gaat het met iedereen? :)

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:13

Ik blijf momenteel hangen qua gewicht. We hebben natuurlijk een paar pittige weken achter de rug en ben ivm blessure van een van de honden en een narcose van de andere wat minder gaan wandelen. Zeker ook met de warmte. Dus ik klaag niet. Ik blijf hangen qua gewicht terwijl er wel t een en ander ''minder'' gegaan is de afgelopen tijd. Ook qua eten. Dus dat ik blijf hangen is al heel wat ipv weer omhoog.
Probeer t nu wel weer wat aan te passen. Want dat mn broeken losser beginnen te zitten en dat ik sommige dingen ineens wel pas ook al is er ''maar'' 4/4,5 kg af vind ik natuurlijk super.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 09:35

Afvallen gaat hier echt in golven. Vorige week 1.8 kilo er af, denk deze week weer bijna een kilo erbij? (morgen weegmoment). Eten en bewegen is wel redelijk constant, genoeg water drinken blijft een aandachtspunt. Over 4 weken vakantie, en ga dan eens kijken of ik het calorieën tellen los kan laten.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:35

Lastig kiwiwitje! Maar dat je blijft hangen en dat het er niet weet bijkomt is ook positief!

Ga je op vakantie Gaucho? Of blijf je thuis? Vind dat tellen op vakantie wel echt heel moeilijk, omdat ik dan ook gewoon wil genieten!

Hoe gaat het bij jou neverland?

Hier opperste verbazing. 2 weken mezelf een vrijbrief gegeven ivm 2 enorme tentamens. Net gewogen om te kijken wat dat deed. 600 gram lichter dan 2 weken geleden...? :oo

Wil mezelf wel echt weet herpakken en er weer serieus tegenaan gaan. Ben zo dichtbij mijn doel, moet hem nu ook gewoon gaan halen! Whos with me? :D

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 10:55

Ik vind t voor nu wel prima. Ik ga ook wat meer opletten en wat meer bewegen. Maar zolang t niet bijkomt vind ik prima.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:00

Kiwitje hoe je er uit ziet is toch belangrijker dan het getal dat de weegschaal aangeeft toch? :) Dus dat de broeken losser beginnen te zitten is alleen maar goed!

Gaucho is het niet vocht dat je vasthoud?

Mooi meegenomen die 600 gram DideH! Ik zal je steunen! *\o/*

kiwiwitje

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:03

Neverland schreef:
Kiwitje hoe je er uit ziet is toch belangrijker dan het getal dat de weegschaal aangeeft toch? :) Dus dat de broeken losser beginnen te zitten is alleen maar goed!

Gaucho is het niet vocht dat je vasthoud?

Mooi meegenomen die 600 gram DideH! Ik zal je steunen! *\o/*

Zeker, maar ook wat de weegschaal aangeeft is gewoon veel te veel en ik wil er graag nog wat vanaf :)

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:04

Ik weeg pas over 2 weken weer een keer denk ik.
Maar aan mn kleding te voelen gaan het nog steeds goed.

Afgelopen dinsdag wel mega misdragen, we zijn gaan wokken.
Was heel lekker :P

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 11:09

DideH schreef:
Ga je op vakantie Gaucho? Of blijf je thuis? Vind dat tellen op vakantie wel echt heel moeilijk, omdat ik dan ook gewoon wil genieten!

Ga ook echt weg, paar dagen wellness hotel in het Zwarte Woud, week wandelen in Oostenrijk vanuit een hotel en nog een paar dagen huisje vlakbij de Moezel.

Ga dus niet tellen, wel gezonde keuzes maken maar zeker ook genieten. En wordt sowieso een redelijk actieve vakantie, zie na de vakantie wel wat de weegschaal er van vindt.

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:00

26 juni had ik me gewogen voor het laatst.
Ik heb me net toch nog even gewogen en er is sinds toen 1.5 kilo af *\o/*

Edit: en ik heb nu weer een gezond bmi *\o/*
Laatst bijgewerkt door ClaudiaHS op 04-07-20 12:37, in het totaal 2 keer bewerkt

san4nie

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:09

Ik heb al ongeveer 3 keer gezegd dat ik terug was, en dan toch weer vergeten mee te lezen en posten. Maar het afvallen gaat wel rustig aan verder. Heb nu vakantie van school en het gaat best goed.

DideH

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:40

gaucho schreef:
DideH schreef:

Ga ook echt weg, paar dagen wellness hotel in het Zwarte Woud, week wandelen in Oostenrijk vanuit een hotel en nog een paar dagen huisje vlakbij de Moezel.

Ga dus niet tellen, wel gezonde keuzes maken maar zeker ook genieten. En wordt sowieso een redelijk actieve vakantie, zie na de vakantie wel wat de weegschaal er van vindt.

Aah dat weekje wandelen is wel lekker actief! Dan verbrand je ook een boel :)

Oooh wauw Claudia! Dan moet goed voelen! :D

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 12:44

Gaucho, op vakantie moet je indd genieten.
Wij gaan 31 juli een weekje weg.
Ik wil dan ook proberen zo gezond mogelijk te eten, maar ik ga zeker niet strikt tellen.

Dide, ja ik ben blij.
Normaal val ik +- een halve kilo per week af, dus dit was wel een verrassing ondanks dat we dinsdag zijn wezen wokken.

Ik hou trouwens sinds een maand ook de cm bij.
Taille -3cm
Borst -7 cm
Bovenbenen -3 cm
Heupen -3 cm.
Tis alleen jammer dat ik links op mijn heup een dikke bult heb van mijn ongeluk in 2016.
Ik hoop dat deze nog wat kleiner wordt maar ben er bang voor, is toch litteken weefsel maar ook een laagje vet wat er nog overheen zit.

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:23

Hier gaat het even wat minder helaas. Ben een week of 2 weer in m'n oude gewoontes gevallen, ga vanaf volgende week het weer proberen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 13:56

fjordjes schreef:
Hier gaat het even wat minder helaas. Ben een week of 2 weer in m'n oude gewoontes gevallen, ga vanaf volgende week het weer proberen.

Mag ik vragen waarom vanaf volgende week? Waarom niet gewoon nu?

Het is niet zo dat je lichaam zichzelf reset op maandagochtend ofzo.

turtlelito

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 14:31

He, weer leven in het topic! Goed om te lezen dat het bij de meeste toch zachtjes de goede kant opgaat. Opletten in de vakantie is lastig inderdaad, balans tussen te streng en helemaal laten gaan vinden is nog niet zo makkelijk. Knap van degenen die na het heftig lijnen nu kunnen stabiliseren, dat vind ik eigenlijk altijd nog het lastigste proces.

Ik heb me de afgelopen tijden heel netjes gedragen :D . En ben blij dat ik de tip van het dagelijks wegen heb opgevolgd, want er zitten dus echt grote dagelijkse schommelingen in, en als ik precies op het verkeerde moment de 'weekmeting' zou hebben gehad zou ik echt zwaar teleurgesteld zijn geweest. Afvallen gaat langzaam. Ik besefte me wel dat in de maanden hiervoor juist een tijdje steeds ben aangekomen, dus met hele kleine wijzigingen is het logisch dat er qua gewicht niet veel afgaat, maar dat ik alleen stabiliseer. Vanaf deze week kies ik bij de lunch dus voor een alternatief i.p.v. op te eten wat mijn man me voorschotelt. Was een paar dagen wennen, een bakje yoghurt met wat zaden en pitten i.p.v. lekkere broodjes, maar het scheelt natuurlijk een heel hoop in calorieën. Verder nog geen last van honger tussen lunch en avondeten, dus blijkbaar is het genoeg.

Haha __Sannee, je hebt natuurlijk helemaal gelijk met je opmerking naar Fjordjes, maar ik heb ook altijd even een afkickmoment/ijkpunt nodig om weer vol goede moed te starten hoor. Maandag lijkt daar altijd zo'n prima dag voor :D .

ClaudiaHS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 15:35

Ben het wel met Sanne eens.
Ik stelde het ook steeds uit.
Maandag beginnen we weer, en dan werd het die week erop, want tja die bbq op vrijdag, dan heeft het toch geen zin om te beginnen.
En zo ging het weer een week en nog 1.

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:01

Ik ben het ook met Sanne eens hoor. :j Je kan beter er nu al op letten dan steeds uitstellen.
You can do it, dames! *\o/*

fjordjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 16:29

__Sannne schreef:
fjordjes schreef:

Omdat ik morgen nog een verjaardag heb en daar blijven eten.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-07-20 23:47

fjordjes schreef:
__Sannne schreef:

Omdat ik morgen nog een verjaardag heb en daar blijven eten.

Sorry als ik nu te hard ben, geef het vooral aan als dit niet de support is waar je naar opzoek bent maar: hoezo is een verjaardag een rede om niet goed met eten bezig te gaan? Dat je waarschijnlijk geen zeggenschap hebt over het avondeten, prima. Maar je hebt wel zeggenschap over wat je in je mond stopt. Je hoeft geen hapjes of taart overdag te eten, ook niet onder het mom van "is gezellig". En wat er ook voorgeschoteld wordt qua avondeten, er zijn altijd wel gezonde(re) keuzes hierin te maken. Laat bijvoorbeeld de aardappelen staan, schep niet een tweede keer op, ik zeg maar wat.

Nu klinkt het een beetje alsof ik ervan uit ga dat je jezelf helemaal vol vreet op een verjaardag, en zo zie ik het niet hoor! Wie weet hou je jezelf juist goed in met verjaardagen, geen idee. Enige wat ik ermee probeer te zeggen is dat imo een verjaardag "goed bezig gaan" niet in de weg zou moeten staan, want zo is er altijd wel iets.

Again, als dit niet de support is die je zoekt, let me know. Ik wou alleen dat iemand mij hier eerder echt op gewezen had. Had mij heel veel ik-begin-maandag-weer momenten gescheeld.