2018 afvallen. Wie doet er mee?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ElizeVdS

Re: 2018 afvallen. Wie doet er mee?

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:17

Wow. Goed bezig! Gaat je ongetwijfeld lukken!

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:44

Ladyrosa goed bezig! Ik was na m’n zwangerschap ook boven de 100 :o. Nu inmiddels er onder gelukkig. Wil nu nog 20kg :D. Uitdaging....

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 12:50

Gefeliciteerd meiden! Goed bezig *\o/*

Ik ga straks een bananenbrood bakken, heeft iemand daar ervaring mee? Ik wil wat lijnzaad door het beslag doen, maar dat zuigt waarschijnlijk wel vocht op, wordt dat nog wel lekker of erg droog dan?

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:08

Ik heb wel is eerder bananenbrood gemaakt. Vond het erg lekker. Die van mij was vrij vochtig maar scheelt per recept.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:25

Ik zag een recept in dat chicks love food staan. Zelf nog niet geprobeerd.

AfbeeldingAfbeelding

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 13:44

Dank je Elize, die ga ik indd maken! Maar wilde er wat lijnzaad aan toevoegen voor wat extra vezels en ik maak hem met kokosmeel i.p.v. amandelmeel.

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:32

Wat een goede resultaten!
Ik ben van de prednison dus ik ga ook weer meedoen. Ik ben niet aangekomen tov mijn startgewicht. Ik ben wel alles aangekomen wat ik afgevallen was, maar dat is niet zo'n punt. Ik heb gewoon elke stootkuur 2 kg extra verzameld en nu dus niets extra's. Ik heb nog wel vollemaansgezicht enzo.

Ik ben dus ook eigenlijk wel blij. Weet ik meteen hoeveel extra calorieën ik de laatste operatie kan gebruiken.

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 14:54

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 15:47

Heel fijn dat je weer kunt beginnen Raket! En ook dat je niet extra bent aangekomen. Ben je nu helemaal van klaar met prednison of moet je in de toekomst misschien nog een kuur?

raket

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:00

Over 2 weken begin ik weer met de prednison. Ik hoop in de tussentijd iets aan mijn conditie te kunnen doen. Op de sportschool zijn ze nogal van bergop wandelen dat dat goed is. En dat is iets wat ik ook wel kan. Dus daar ga ik hopelijk volgende week mee beginnen.
Sta ik daar tussen de fitgirls en Mr muscle in met mijn 0,0 conditie, vadsige lijf en piepende ademhaling. Haha.

Gelukkig heeft de eigenaar ook astma en iedereen is aardig verder hoor.

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:24

Knap gedaan Raket. Succes. Heb bewondering voor je hoe je het doet!

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 16:44

Nog steeds leuk (en knap!) om te lezen hoe goed jullie bezig zijn - goed zo iedereen!
Hier even een paar mindere dagen, te druk, te veel afspraken en te weinig tijd voor de dingen waar ik blij van word... maar:
Afbeelding

Nog steeds de motivatie om door te gaan! Weer even een weekje ‘streng’ vanaf morgen.
Vanmiddag wel nog even rennen want mijn nieuwe gympies staan nog in de doos, pas 1x gebruikt deze week! #foei!!

Bananenbrood recept met chocolade ziet er heeeerlijk uit zeg! #kcalbommetje

jaimy10

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 17:00

Only2Bianca schreef:
Nog steeds leuk (en knap!) om te lezen hoe goed jullie bezig zijn - goed zo iedereen!
Hier even een paar mindere dagen, te druk, te veel afspraken en te weinig tijd voor de dingen waar ik blij van word... maar:
[ [url=m/NPchlU.jpg]Afbeelding[/url] ]

Nog steeds de motivatie om door te gaan! Weer even een weekje ‘streng’ vanaf morgen.
Vanmiddag wel nog even rennen want mijn nieuwe gympies staan nog in de doos, pas 1x gebruikt deze week! #foei!!

Bananenbrood recept met chocolade ziet er heeeerlijk uit zeg! #kcalbommetje

LOVE IT <3 <3

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:24

Goed bezig iedereen!

Hier vandaag cheat dag (elke vrijdag eten we wat lekker (en makkelijk) is). :+
Frietjes met (halve) frikandel en kroket.
Nog steeds kom ik alleen niet aan mijn kcal (vandaag maar 1200, gisteren 800), eten is even zo'n hel. ;(

ElizeVdS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 21:54

Ik heb enorm gesnackt.. op snoeptomaten :')

evdpanne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-08-18 22:03

Gister uit eten geweest met een vriendin. Hele dag alleen maar 0 punten dingen gegeten. Dat ging wel goed. Voorgerecht hadden we vier dingen gekozen en waren echt van die kleine culinaire dingen. Erg lekker. Hoofdgerecht tonijn en die was echt fantastisch goed bereid :~. En heb nee gerecht tegen de frietjes (zelfs toen ze alsnog op tafel werden gezet) *trots*. Had mezelf twee glazen wijn belooft, dat zijn er door het lange zitten en bijkletsen vier geworden *schaam*. Morgen weer wegen, hopelijk valt het mee. Verder de hele week goed m’n best gedaan.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:19

Ooh frietjes weigeren :oo dat is pas zelfbeheersing!

Hier vandaag spierpijn... maar voelt wel lekker, weet ik iig dat ik gisteren wat gedaan heb! Ben weer 0,5 kg kwijt, heel blij mee. Maak nu tomatensoep voor vanavond en ga daar voor de verandering geen bergen stokbrood met kruidenboter bij eten (heb alleen voor mn man een stukje brood gehaald).

MerleSimone

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:23

Ik lees goede resultaten, mooi zeg!

Onze batterij van de weegschaal is kapot :') Beetje jammer maar he. Ik heb gisteren ook in de auto zitten wachten tot mn vriend zn patat kreeg en vervolgens thuis salade met kip/ananas/huttenkase gemaakt. Wij kunnen friet weerstaan evdpanne! *\o/*

Ceffyl is je bananenbrood gelukt?

Raket kei stoer dat je toch gaat, kan jou die fitgirls en spierbundels schelen (mist de sterke-arm-emoji). Fijn dat je weer kan beginnen!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-08-18 16:31

MerleSimone schreef:
Ceffyl is je bananenbrood gelukt?

Helaas waren alle bananen bij de appie nog groen. Dus ze liggen nu te rijpen thuis, hopelijk zijn ze morgen zacht genoeg om te bakken, dan kan ik maandag een plakje mee naar werk nemen voor de lunch.

En ik vind ook dat je je niks moet aantrekken van die sportieve types op de sportschool hoor. Je komt daar toch om wat aan je situatie te veranderen? Daar mag je trots op zijn iedere keer als je daar bent! Ik zie trouwens genoeg fitboys op een manier trainen waar ik als onfit-type ook soms mijn wenkbrauwen bij optrek hoor :')

Quir
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2024

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 10:38

Zo knap als je frietjes kunt laten staan. :))
Hier is het vrijdag frietdag, dan mag ik van mezelf dus frietjes eten. Wel afgewogen. :=
Maar dan heb ik iets om naar uit te kijken, haha. De rest van de week verder gewoon gezond en dat gaat nog steeds erg goed. :j

Ik heb alleen een vraagje... Ik doe dus IF, voor 12 uur en na 20 uur eet ik dus niets, alleen (veel) drinken. Dit is meestal gewoon water en soms thee zonder suiker of iets. Nu ben ik alleen altijd heel snel misselijk (voornamelijk door druk verschillen in mijn hersenen, heeft niet zoveel te maken met wel of niet eten verder), cola helpt dan vaak goed tegen de misselijkheid, water daarentegen absoluut niet. :+

Maar heeft iemand een idee wat zoetstoffen doen? Drink wel alleen cola zero, gewone cola vind ik niet lekker. Dus qua kcal zou het nul moeten zijn.
Had alleen ooit eens gelezen of gehoord dat zoetstoffen eigenlijk hetzelfde doen als koolhydraten alleen dan zonder de suikers (en dus kcal)?

Vraag me dus vooral af of ik af en toe in de ochtend een glas cola kan drinken om de misselijkheid wat tegen te gaan. :))

Was al aan het Google gegaan, maar kom dus drie honderd en twee verschillende meningen tegen...

Vanaf deze week ook weer de paarden gaan trainen (2 dan) en heb besloten om ze om de dag te longeren en de andere dag een stuk te gaan stappen in het bos. Beginnen met een klein stukje en dan elke dag wat verder en wie weet in de toekomst ook stukjes draven/hardlopen. Dat wandelen in het bos dus vooral voor mezelf, haha. :+ Maar met paarden is het een stuk leuker en voor hen misschien ook wel goed, in ieder geval voor de 4 jarige voor wat gehoorzaamheid.

Alleen nog even gaan kijken welke app het fijnste werkt om de afstand bij te houden. :D

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 11:40

Voor wat ik weet geven zoetstoffen je lichaam een seintje dat er suiker aankomt en maakt het dus een stofje aan om die suikers af te breken. Alleen komt die suiker nooit waardoor je dus juist honger krijgt omdat je bloedsuikerspiegel erg daalt. Even simpel en kort samengevat hoor. Ik denk dat je beter thee oid kunt drinken. Of zwarte koffie misschien? Of toch iets lichts eten? Maar ja, ik ben geen voedingsdeskundige.

SecretLIN

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:28

ik doe maar 1x pw boodschappen dan meestal 1 pak koekjes mee voor evt visite.. heb nog pak met allerlei koekjes staan gekocht voor mn neefje en nichtje en dan kan ik het ook gewoondichtlaten haha.. als ik toch vreetbui heb als ik naar winkel ga probeer ik het thuis weg te geven haha.. ik probeer nu heel veel water te drinken ook ivbm nierstenen.. cola en ander drinken kom ik sowieso niet aan en toch val ik ik nog steeds niks af helaas zit nu op 3/3.5 liter water per dag en als ks tussen doortje pak ik vaak 2 kiwi gold 1x pd. verder avond eten met mate en bruin brood

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 13:33

Ik doe het niet, Alice, maar in jouw geval kan ik me voorstellen dat het juist wel fijn is om die cola te drinken. Zeker als het niet elke dag is.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 17:24

Oooh mijn gezonde bananenbrood is heerlijk geworden <3 Kijk nu al naar de lunch van morgen uit :Y)

BB80

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-18 18:06

Ceffyl schreef:
Oooh mijn gezonde bananenbrood is heerlijk geworden <3 Kijk nu al naar de lunch van morgen uit :Y)

Zien! Zien! Zien! Welk recept heb je gevolgd Ceffyl? Ging het makkelijk?

Afbeelding

Ik zit te smullen van verse bietjes van de boerderij, spinazie en cashewnoten salade! Echt jammie en lekker vega! Een allerhande recept en in 10 min. klaar!