Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
jaimy10 schreef:Hij is binnen
MarlindeRooz schreef:Zooo jullie gaan hard... Zo maar even mijn fitbit opladen. Ik merk dat ik heel snel te weinig eet of veeeeel te veel.Wil gaan ontbijten en dan het liefst met peren-walnoot cake uit het gezond-eten boek van een vriendin van mij. Is echt super lekker en gezond! Ga die woensdag maken want heb eerder niet echt tijd.
_KellyAV schreef:Wat goed jaimy dat je een fitbit hebt besteld! Je gaat er echt plezier van krijgen. Ik draag hem dag en nacht en vind het rot als 'ie opgeladen moet wordenveel plezier met lunchen!
Wat voor werk doe je ilse? Je verbrand veel zeg dagelijks! Lekker lijstje
Lekkere recepten Marlinde, thanks
Interessante studie doe je Aria, lijkt me erg interessant! Ethiek is een lastig iets op de werkvloer merk ik wel. Lekker lijstje gisteren, en flink gewandeld, goed bezig!
Ik ben gisteren uit eten geweest. Met mezelf afgesproken dat ik cola zero mocht drinken, en qua eten: 2/3 stokbroodjes, hoofdgerecht slibtongen incl de overige schaaltjes die op tafel kwamen en na crème brulee. Had van te voren de kaart al bekekenen ik heb me er keurig aan gehouden
Maar alsnog het gevoel dat het een verloren dag is geweest, stom is dat. Vandaag een beetje rustig aan qua eten
Aria_zz schreef:Misschien dat Moraalfilosofie beter past... is een sport van combinatie van psychologie, sociologie, filosofie en ethiek. Nuja, gaat hem vooral om ethiek, maar de rest leren we ook allemaal en hebben we actief nodig.
We duiken vaak in de statistieken om menselijk gedrag te verklaren en hoe dit invloed heeft op onze morale idealen en denkbeelden, alsook acties en handelingen. Daarvoor hebben we een andere achtergrond nodig als de filosofen, maar we liggen heel erg dichtbij elkaar qua kennis en kunde. Wij hebben gewoon meer wetenschap en onderzoek erbij, wat ik enorm interessant vind.
Wat je er mee kunt: vooral bv ethische commissies, veel van mijn proffen werken in ziekenhuizen, binnen bedrijven de ethische visie uitwerken, dossiers behandelen, ombudsdienst en deontologie. Maar ook bv ngo.s en vluchtelingen problematieken: hoe gaan we daar mee om, wat kunnen we als goed en fout onderscheiden, hoe gaan we om met de culturele verschillen daarin en wat maken we tot onze rode draad.