Hardlopen, wie nog meer? #4

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:04

_lauraaa_ schreef:
Dat klinkt als een mooie route!

@poes: durf jij ze via internet te bestellen? Ik zou ze eerst goed willen passen voordat ik ze koop. Vooral omdat ik met mijn vorige schoenen mij bijna een blessure heb gelopen omdat de demping echt slecht was.

Supervixen schreef:
Goed gedaan liespower!
Klinkt als een prachtig gebied om te lopen.

poes schreef:
Mijn Brooks heb ik in een 42,5 maar in normale schoenen draag ik 41. Dus twijfelde of ik een 42 of 42,5 ging pakken.

Klinkt goed je wedstrijd!!!

Je kunt het altijd nog terug sturen, komt vast goed!

Piekosjj schreef:
Klinkt als een hele fijne wedstrijd Lies!

Het was echt super, ik ben nog steeds aan t stuiteren :+
SV ik denk dat jij deze route heel mooi vindt, is echt een aanrader, zoveel variëteit!

En ik ben als een kind zo blij met mijn medaille :')

Afbeelding

Noeps

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:27

Tof Lies, voor herhaling vatbaar dus.

Ik loop straks de 10EM in Hoogeveen, zin in! Exact vier maanden nadat ik weer mocht gaan opbouwen. Daarom ook geen tijdsdoel gesteld, puur genieten en uitlopen. Na vandaag ga ik wel geleidelijk aan weer richting wat specifiekere tijdsdoelen werken :j.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:28

Vandaag nog mensen naar Enschede?

Morris

Re: Hardlopen, wie nog meer? #4

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 08:30

Ik heb donderdag zonder die vervelende pijn in mijn kuit gelopen, vandaag proberen de 10 in Enschede. Gaat het toch niet, dan stap ik er uit. Mijn bf loopt ook de 10 km en ik zou sowieso meegaan. Dus ik niet voor niks in elk geval.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 09:38

Succes voor diegene die vanmiddag gaan lopen!

Ik ga proberen om vandaag tussen de 6 en de 7 km te lopen zodat ik 16 juni de 10 km kan lopen tijdens Maastrichts Mooiste.

lies_sparkle

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 10:09

Succes allemaal! Geniet ervan, het weer zit jullie mee!

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 11:24

Lies, mooi en goed dat je gisteren zo lekker hebt gelopen!

Iedereen succes vandaag! zonnetje schijnt er mooi voor!

Ik ga vanmiddag ook mijn eerste wedstrijdje meedoen, 5 km bij de IJsselloop in Deventer! :) ik ben stiekem best zenuwachtig :')

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 12:59

Succes vandaag! Perfect loopweer!

Ik ben alweer even terug. Vanochtend 10,5 km gelopen met de hond. Deze week 36,5 km in de benen :D Ik ben er wel een beetje trots op, nergens last van!

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:42

Succes yesterday en SV! Ik deze morgen al 5 km gelopen, deze week 16km. Ook erg blij mee. Twee huisartsen die zeiden zoek maar een andere hobby en nu dit :D

Lisitano: knap hoor, mag je zeker trots op zijn

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 13:44

Super!

Ik ben ook trots op mijzelf. Vandaag 7 kilomer gelopen en het ging lekker. Pas na 6 kilometer begon ik echt vermoeid te raken. En dit was pas de 6 de keer lopen na een pauze van bijna 9 maanden. Heel af en toe tussendoor nog een 5 kilometers gelopen maar dat is max 1 keer per maand geweest.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 14:59

Succes iedereen!

Super Poes, heerlijk gevoel lijkt me dat :).

Heerlijk Laura!

Wij gaan morgenochtend voor school/werk.. en ik ben totaal geen ochtendmens :')

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:09

Jaaaaaa mijn p.r. op de halve marathon in Enschede met bijna 8 minuten verbeterd *\o/*
Ik heb tot de 18km heerlijk gelopen, daarna kreeg ik het wat moeilijker.
Even op mijn tanden gebeten tot de finish.
Dit had ik niet verwacht na een erg zware week.
Oude p.r. was van de Stevensloop in 2017: 2.08.14 en nu 2.00.50.
Op naar de halve marathon van Hamburg over 2 weken!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 15:12

Wauw 8 minuten is best veel!

Lisitano

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:14

_lauraaa_ schreef:
Super!

Ik ben ook trots op mijzelf. Vandaag 7 kilomer gelopen en het ging lekker. Pas na 6 kilometer begon ik echt vermoeid te raken. En dit was pas de 6 de keer lopen na een pauze van bijna 9 maanden. Heel af en toe tussendoor nog een 5 kilometers gelopen maar dat is max 1 keer per maand geweest.

Wat fijn! Daar mag je zeker trots op zijn!

Supervixen, wat knap! Wat een verschil zeg. Het was lekker weer voor een halve marathon denk ik :)

Poes, heel knap! Jij gaat ook wel heel lekker *\o/*

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:18

Super SV, top gedaan!

Ik ben de 10 begonnen, met de gedachte dat ik weleens uit zou kunnen vallen. Heerlijk gelopen, niet snel, maar zonder pijn. Ik heb echt genoten van al die enthousiaste mensen aan de kant.
Enne heel erg blij dat ik lekker gelopen. Tijd was 1:04:52.....ik ben er tevreden mee, ik heb alleen maar 5 A 6 weken 5 km gelopen en dat ik moest stoppen omdat de kuit opspeelde. Afgelopen donderdag pas weer zonder pijn en 6 gelopen.
Laatst bijgewerkt door Morris op 14-04-19 17:19, in het totaal 1 keer bewerkt

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:18

_lauraaa_ schreef:
Super!

Fijn joh, en ja het moet leuk blijven. Knap gedaan, gewoon lekker doorgaan zo.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:32

Lisitano schreef:
_lauraaa_ schreef:
Super!

Wat fijn! Daar mag je zeker trots op zijn!

Supervixen, wat knap! Wat een verschil zeg. Het was lekker weer voor een halve marathon denk ik :)

Poes, heel knap! Jij gaat ook wel heel lekker *\o/*

Was het perfecte weer voor mij voor de halve in ieder geval. Ter vergelijking, vorig jaar liep ik ook de halve in Enschede en toen was het iets van 26/27 graden. Toen was mijn eindtijd iets van 2.12. Ben toen bij elke drankpost gaan wandelen ivm de hitte.
En ik heb nu alle lange duurlopen in het bos gedaan, dat scheelt ook een hoop. Dan gaat het op de weg een stuk makkelijker.

Morris

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-19 17:58

Klopt, vorig jaar was Enschede heel erg warm, en geen zuchtje wind.
Het weer van vandaag was echt fijn.

Yesterday

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 09:00

Wauw SV, wat een gave verbetering van je PR! 8 minuten... knap hoor!

Morris, fijn dat je lekker en pijnvrij hebt kunnen lopen! Het maakt dan inderdaad niet uit als het niet zo snel is als wat je normaal zou proberen :)

Bij mij is het gisteren ook goed gegaan! in totaal heb ik er 32.28 minuten over gedaan, inclusief twee bruggen over de ijssel heen, dus voor de eerste keer mag ik trots zijn! :)

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 16:06

Supervixen een tijd binnen de twee uur komt niet wel heel erg in beeld. zou een mooie uitdaging zijn.
Ik had vorig jaar de hele marathon in Enschede gelopen maar toen ook al na 12km besloten dat ik door de warmte mijn streeftijd niet kon halen en dus net zo goed maar rustig aan kon doen. Ben toen ene paar weken later in Tilburg de marathon gaan lopen om alsnog de streeft tijd te halen.

Yesterday je mag zeker trots zijn. En smaakt het naar meer?

Morris fijn dat je er van genoten hebt en vooral ook zonder pijn hebt kunnen lopen.

Ik heb minder om trots op te zijn. Was vorige week van start gegaan op de 120km van Texel maar ben na 96km afgehaakt. Voelde mij echt niet goed en waar een ieder klaagde over de warmte had ik het alleen maar erg koud. Achteraf heb ik er wel een dubbel gevoel over; had ik toch niet door moeten zetten. Zat nog prima op schema en ik zou net weer de wind mee gaan hebben op het gemakkelijkste stuk van het parcours. Maar kan er nu niets meer aan veranderen, zal twee jaar moeten wachten op een herkansing.
Wel onvoorstelbaar dat ik achteraf helemaal geen spierpijn heb gehad, geen blaren, geen schuurplekken. Herstel is ook prima gegaan ben al weer aan het trainen voor mijn volgende uitdaging.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:04

Jeetje greetje, ben je nog door een arts gezien dan daarna? Ik las dat Sameena na 90km moest stoppen en zij heeft 8 dagen in het zkh gelegen.
Alleen maar verstandig dat je gestopt bent.
Dan rijst bij mij soms wel de vraag in hoeverre die lange lopen goed zijn voor je lijf.

Tijd binnen de twee uur zou leuk zijn, denk alleen niet dat ik dat in Hamburg haal. Ligt er helemaal aan hoe ik me voel en hoe het weer is. Wel wat spierpijn en stram vandaag.

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:06

Greetje ik vind het al super knap dat je zo ver gelopen hebt en ik vind het ook alleen maar goed dat je geluisterd hebt naar je lichaam. Dat vraagt ook veel moed.

Greetje63

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 18:51

Supervixen ik denk dat Sameena al al wel wat onder de leden had omdat ze bij 15km al problemen met de darmen opmerkte. Ik zag ze net voor het keerpunt van 60km.Toen verbaasde het mij al dat ze maar zo kort voor mij liep en vond haar er toen al niet goed uitzien. Terwijl ze dit soort afstanden in principe goed aan kan.
Zelf ben ik natuurlijk wat voorzichtiger door de extra uitdagingen die mijn hart met zich meebrengen. Maar goed getraind denk ik dat die lange afstanden minder slecht zijn dan de marathon afstand voor de gemiddelde marathon loper bij een grote marathon. Want daarvan weet je dat een groot percentage niet goed voorbereid is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:02

Wow greetje wat een afstanden zeg!

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-19 20:26

Ja dat is ook waar greetje, voorbereiding is alles. Mensen hebben niet altijd door wat een risico je neemt met een slechte voorbereiding. Ze gaan dan denk ik ook te lang door terwijl het lichaam aangeeft dat het genoeg is.