Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Moderators: Essie73, ynskek, Ladybird, Polly, Muiz, Telpeva, NadjaNadja

Toevoegen aan eigen berichten

Bloodymary

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:12

Marjoow schreef:
Varekaj schreef:
Ik klik die foto's bewust al niet meer aan :')

Lieveli, goede tip! Weer een excuus om een keer de Pri te bezoeken, is alweer flinke tijd geleden.

Gisteren een hoop gezeur en geklaag gehoord op straat over de koersen. Kinderen konden geen middagdutje doen, je auto mocht uitzonderlijk niet op straat geparkeerd staan, je moest soms 5min wachten tot de groep voorbij was, er was geen coca cola maar pepsi, de muziek was niet goed....
Echt, ik leef in een dorp vol zeikers.

Woon jij ook in Leusden? Hier wordt ook zo ontzettend gezeken. Facebook staat elke dag weer vol met gezanik op Syntus en feestjes die te lang doorgaan.

Kun je toch beter in Limburg wonen. Als hier dorpsfeestjes of evenementen zijn, en dat is best vaak, geniet bijna iedereen daarvan en niemand klaagt.

Marjo

Re: Bewust kinderloos, wie nog meer ?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:21

Maar... dan moet ik zo ver fietsen naar mn verzorgpaard.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 09:22

Nee, woon in België :D

Urbanus

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:03

Alkmaar is ook erg hoor. In de stad gaan wonen en dan klagen dat er teveel activiteiten zijn. En ik vraag me af welke debielen er dan met een baby in de stad gaan wonen.

Ayasha
Blogger

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 10:05

Mijn man weet beter dan me "minion" noemen. O:)
Hij heeft 'm vast al gezien maar hij heeft er nog geen woord over gerept. ~~}> ~~}>

lor1_1984

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:17

lieveli schreef:
Alkmaar is ook erg hoor. In de stad gaan wonen en dan klagen dat er teveel activiteiten zijn. En ik vraag me af welke debielen er dan met een baby in de stad gaan wonen.

Maar dat is toch iets wat je van te voren weet...
Ik ga bewust niet in het centrum wonen vanwege al die activiteiten, dagelijkse drukte en het kabaal van het uitgaanspubliek, net zoals ik ben verhuist omdat ik aan een drukke doorgaande weg woonde in een zeer gehorig appartement.
En als er hier activiteiten zijn de veel kabaal geven dan mopper ik even stevig maar daar houdt het ook bij op, ik ga niet klagen of eisen dat de evenementen verplaatst moeten oid.

Overigens wennen kinderen snel aan lawaai en drukte, ze slapen er meestal een stuk beter op dan in een doodstille omgeving.
Ik weet iig dat als m'n oudste neefje niet wilde slapen je het beste kon aanrommelen in huis, gewoon gaan stofzuigen en afwassen, muziek opzetten etc.
Dan viel hij zo in slaap terwijl als je alles doodstil hield ij wakker bleef en ging jengelen.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:22

Precies ga je in het centrum van een stad wonen weet je dat daar bijbehorende activiteiten horen.
Daarom wonen wij buitenaf, ik slaap bij een klein geluidje al niet meer. Echt vervelend.
Maar hier dus geen last van :D

Maar hier heb je andere dingen, waar de stadse dan echt over zeiken.
Dat mesten van het land geur geeft. Of nu bij het oogsten modder op de weg.
En ik denk dan toch echt, dat hoort er bij. Even opletten met de modder en klaar weer.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:33

Nou, die modder kan wel strontvervelend zijn. :') En gevaarlijk. Hier komen de trekkers namelijk over de doorgaande drukke wegen. Maar ik ben gewend dat je daar een keer de boer voor aanschiet als het na een paar dagen nog niet weg is op de landweggetjes en je er last van hebt. En op de drukke plekken maken ze het zelf eind van de dag schoon.

Maar aan de andere kant kan je niet altijd alles van te voren weten. Ja, een stadscentrum is druk en daar kan je bepaalde dingen verwachten, maar soms woon je al ergens en verandert daarna de situatie.

MagratheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:34

Mijn vorige huisgenootje werd al met 4 weken oud meegenomen als haar ouders een drankje gingen doen of naar (akoestische) muziek gingen kijken. Ze was erg makkelijk blijkbaar. Voordeel voor haar: ze kan nu overal slapen ongeacht herrie, licht etc :D

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:37

Het kan gevaarlijk zijn, maar daar heb je ook ogen voor in de kop om vaart te minderen.
Maar ik woon hier aan de landweggetjes en dan heb je zelfs klagers.
Ze gebruiken die wegen alleen als sluiproute, blijf er dan weg denk ik dan in de oogsttijd, want ja dan hang je met 40 achter tractoren en heb je je auto smerig :)

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:44

bruintje123 schreef:
Het kan gevaarlijk zijn, maar daar heb je ook ogen voor in de kop om vaart te minderen.

Ook met vaart minderen kan het fout gaan hoor. Het is hier echt van die dikke klei wat er dan ligt. Vorige keer ging het op rotonde bijna fout, maar ik moet zeggen dat die rotonde ook wel verzakt is en je dus in de sporen getrokken wordt op zo'n moment.

Maar die sluiproutes hebben wij ook, helaas. Zo vervelend. Ja, ik klaag ook wel eens als ik achter een trekker zit, maar dat is toch echt mijn probleem haha. Je kan wel altijd precies zien wie het als sluiproute gebruikt en dus niet hier vandaan komt.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 11:45

Hier hebben wij geen klei, maar zand dat scheelt.
Met klei zal het inderdaad wel anders zijn.

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:04

Klei is idd anders :j
In de land bewerk periodes waarbij de polder hier 1 grote glibberbende is moet ik echt uitkijken
Heb laatste ronde ook met heul langzaam rijden meermaals bijna in de sloot gezeten met de auto :+

Maar wat betreft mensen en zeuren
Dat heeft echt geen reet met kinderen te maken maar gewoon dat er heel veel mensen zijn die gewoon wat te zeiken moeten hebben
Hier in de polder heb je mensen die vanuit stedelijk gebied buitenaf komen wonen en dan serieus gaan zeiken over geurtjes

Je gaat toch verdorie zelf naast een boerderij wonen? Stelletje idioten

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:06

Precies dat.
Die zeiken dan in de oogsttijd over de modder of over dat op zaterdag ochtend om 7 uur een machine herrie maakt met rooien.
Dat er luchtjes zijn.
Dat is net zoiets als onder de landingsbaan van Schiphol gaan zitten en dan zeveren dat er vliegtuigen zijn.

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:09

Dat heb je hier zelfs al idd. :j Boerendorp, maar in het dorp ook zeuren over de geuren, of over de tijden dat er nog gereden wordt. :+ Of over honden die aanslaan bij vreemd volk. Meteen klagen dat het geluidsoverlast is. (En dat zijn dan geen honden die hele dagen blaffen)

Nu moet ik zeggen dat degene die tegen mij zeurden over de honden wel mensen met kinderen waren. := En de honden sloegen aan, omdat hun kinderen bij ons in de poort gingen spelen (waar ze niks te zoeken hebben).

Hypericum

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 12:50

https://www.ad.nl/binnenland/campagne-t ... ~a63e574e/

Las deze vanmorgen...
Misschien is er wat voor te zeggen, maar komt er dan ook een campagne tegen de voorkeuren die moeders doorgaans verwerven op de werkvloer?
Vind het vaak toch knap irritant met (jonge) moeders in teams.
Ziekmelden als kind ziek is, eerder weg moeten omdat niemand kind kan ophalen, kinderen mee naar werk nemen want 'ja, de oppas is ziek', eerste keus bij vakanties willen/krijgen ivm de schoolvakanties, met feestdagen werken moeilijk want 'ja, je wil toch bij je gezin zijn hè' etc. etc.
En dan vooral, als kinderloze in zo'n team krijg je zo vaak te horen 'jij kan dan wel hè, jij hebt toch geen kinderen' :x
Of het, tijdens de zwangerschap, niet meer kunnen tillen 'ja staat in de cao hè', het recht hebben om even te kunnen liggen, de tijd die ze later kwijt zijn om te kolven. Op een kantoor misschien niet nog zo'n punt, maar in de zorg is het knap lastig.

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:04

Heel herkenbaar Hypercium :j

MyWishMax

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:08

Helemaal mee eens. :j

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:12

Jup, goed verwoord.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 13:57

Bij ons houden ze er zoveel mogelijk rekening mee. Iedereen wil graag bij zijn/haar gezin zijn, dus shifters worden gelijk verdeeld. Wissel je met een collega moet je nadien niet zeuren, je hebt het zelf toegestemd. Heb je de schoolvakanties? Dan kan je geen feestdag vrij krijgen, extra weekend thuis of brugdag. Het is het ene of het andere.
Waar het mogelijk is krijg je meer administratieve taken of lichtere zorgvragers.

Je wil wat? Moet je er ook wat voor doen. Geven en nemen. Gelukkig staat onze zorgmanager als kinderloze er ook zo in, en houdt zij dus ook rekening met die dames. Ik klaag iig niet.

MagratheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:02

Fijn klinkt dat Varekaj. Van mij hoeven zwangere vrouwen niet gediscrimineerd te worden, maar het werkt gewoon niet in je voordeel, zoiets. Zeker niet als je ergens werkt waar je wel eens wat moet tillen oid.
Ik vind de vergelijking met "jij kunt ook ziek worden" ook zo krom. Zwanger worden gebeurt over het algemeen niet per ongeluk :=

Marjo

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:08

Plus... dat het vaak niet komt door de zwangerschap hoor. Als jij je goed inzet voor je baas en je werk netjes doet kan ik me niet voorstellen dat je dan geen contract verlenging krijgt. En het is gemakkelijk om dat af te schuiven op de zwangerschap...

sunshine

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-09-17 14:13

Bij ons in het team ( thuiszorg ) is iedereen gelijk, wel of geen kinderen.
Wel ben ik zelf iemand die geen vakantie zal aanvragen in de herfstvakantie bijvoorbeeld, omdat ik weet dat de moeders dan graag vakantie hebben.
Maar ik heb evengoed het recht om vakantie aan te vragen in die periode al zou ik dat willen.

En heeft iemand lichamelijke klachten ( zwanger of iets anders ) dan houden we daar rekening mee.
Ik heb het gelukkig nog niet meegemaakt dat iemand zich bij ons ziek meld omdat ze geen oppas hebben, of eerder weg willen om de kinderen op te halen.
Vind het bizar dat dit kennelijk bij sommige dus wel gebeurt

MagratheaJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:13

Onder een van de artikelen over de zwangerschapsdiscriminatie (wat een woord, jeez) heeft een kennis van me gereageerd:
Citaat:
Hoe onprettig het ook is voor de aankomende ouders, het is naar mijn ervaring volkomen terecht. Zo'n kind is toch een enorme afleiding en de prioriteiten in je leven veranderen, daarnaast is zo'n kind vaak ziek en zal iemand dan toch thuis moeten blijven om ervoor te zorgen (om het maar niet over de bijbehorende nachten te hebben). Als verse (1 jaar) vader kan ik alleen maar bevestigen dat je echt niet zoveel (en zo hard) meer kan werken.

Hehe, iemand die het snapt

Edit: ik lees ook dat 95% van de werkende vrouwen aangeeft parttime door te willen (of door te zijn gegaan) na hun zwangerschap. Zo gek is het dan toch niet dat je niet aangenomen wordt als er een fulltimer wordt gezocht...
Laatst bijgewerkt door Magrathea op 18-09-17 14:17, in het totaal 1 keer bewerkt

bruintje123

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-17 14:17

Op het huidige werk gaat dat ook prima.
Bijna allemaal mannen :D en overuren zijn er hier niet.
Maar op vorig ging dat echt ongelijk.
En echt dat het bij overuren op kinderloze werknemers kwam of waar de kinderen uit huis waren.
Maar die met koters kwamen er altijd onderuit.
Zo ook met andere dingen. Veel die zich er aan ergerde maar veranderen deed het niet.