[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:50

Rena100 schreef:
Inderdaad, en zoals Chimelo zegt klopt ook niet helemaal. de merken die eventueel wel verkopen in china, hoeven zelf helemaal geen testen te doen. Dat doet de chinese overheid. Het is wel natuurlijk de keus van de fabrikant om daar wel of niet te verkopen. Maar het is niet zo dat wanneer bijvoorbeeld MAC, die verkoopt in China, ook zelf testen doet voor China.

Over essence heeft ze geen gelijk. Maar het verkopen in China wel. Als een merk zelf niet op dieren test maar hun producten in China verkoopt waar ze daar door de overheid wel getest worden ook al is het door een derde partij, zijn ze natuurlijk niet CF. Ze kiezen er immers voor hun producten te laten testen. Ze kunnen het ook niet doen namelijk.

Rena100

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:54

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 11:54

Ik bedoelde Essense daarbij niet in dat rijtje :P Ik had een punt gezet en erna aangegeven dat Essense foundation niet voor mij is :P

Ze mogen produceren in China en niet testen want dat is niet verplicht. Maar ze mogen niet artikelen van buiten China gemaakt importeren zonder diertesten. Dus je kunt het wel maken daar. Ik bedoel ze zeggen dat Morphe CF is en die is echt in China gemaakt. Maar daarom mag het CF verkocht worden.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 12:54

MUR, Freedom en Sleek heb ik dan ook veel spul van maar zeker elf vind ik dan echt weer bagger kwaliteit := Heb van freedom trouwens ook een hoop weggegooid of -gegeven omdat ik er niks mee kan. CP valt voor mij dan weer niet onder de noemer budget zoals al die andere merken doen, voor dat geld stap ik dan liever de douglas of ici in en test daar even de high end merken. Maar goed ik let er niet zo heel erg op eigenlijk, zou dat een beetje hypocriet van mezelf vinden ook.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:33

Ik ben helemaal CF gegaan. Ik vind dat wel belangrijk. Ik heb een lange lijst met betaalbare CF merken waar ik uit kan kiezen als ik ga shoppen, met high end is overigens ook niks mis als je portemonnee het toelaat. Mocht je ooit CF gaan kan ik je die lijst wel sturen :) echt iets van 28 merken dus dat is behoorlijk wat variatie in je make up stash na verloop van tijd.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 20:36

Rena100 schreef:
Er zijn schijnbaar wel manieren om daar ook onderuit te komen, maar het is wel een ingewikkeld verhaal allemaal. Zie ook dit artikel: https://naoki.nl/de-huidige-wetgeving-i ... sten-meer/

Bij mijn weten is dat niet zo wanneer producten verkocht worden op de Chinese markt. Je kunt wel proefdiervrij produceren in China voor export naar het buitenland.

Memories

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:18

Ik ben best benieuwd naar die hele lijst dan Phoya! Altijd fijn, nieuwe inspiratie :j ik werk zelf met proefdieren (dan wel niet voor make-up of iets vergelijkbaars natuurlijk) vandaar dat stukje hypocrisie en dat ik het toch minder 'belangrijk' vind.

Ik baal echt ontzettend. Had een x9 palette van Mac laten bestellen, was instant verliefd op de kleuren en vind ze zo mooi klein dus handig mee te nemen. Is het eerst verkeerd geleverd, krijg ik er nu ineens 2 met een vaag verhaal erbij maar allebei eerder opengemaakt en beschadigd |( |(

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 21:44

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 22:13

logicalharmony.net kun je ook eens checken :)

Koop jij betaalbare make up of ook high end?

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:31

Phoya schreef:

Tegen wie heb je het precies?

superpony

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 23:55

Toen de Lidl anti rimpel creme goed was getest had ik het opgezocht voor mn moeder en die was ook niet op dieren getest. Zij hebben nu ook wat make up.

Maar goed, ik vind het wel belangrijk en dacht dat ik het goed deed normaal met Body shop spullen. Nu gehaast wat gekocht, maar als the Body Shop ook maar half oke is, weet ik het ook niet meer. Ik vind de spullen wel echt fijn. Heb gevoelige ogen en met hun mascara en oog make up reiniger echt nooit problemen gehad.

Heb vandaag alleen de BB creme op gedaan en vind het wel apart spul eigenlijk. Maar misschien best oke voor een licht dagelijks effect.

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 00:25

Bella kan het beter uitleggen.

Individu

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 01:34

Niniane schreef:
Phoya schreef:

Tegen wie heb je het precies?

Jou :)

Niniane

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:00

Ah oké! Ik zit voornamelijk in de high end klasse. Hoewel ik niet zeker weet of je merken als Too Faced doet aanmerken als high end. Maar bij budget past het iniedergeval ook niet haha.

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:02

De nature cream, die groene sensitive van Lidl is zoooo fijn. Ik ben net backups gaan halen want ze gaan uit assortiment. Die is ook CF :)

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 10:32

Niniane schreef:
Ah oké! Ik zit voornamelijk in de high end klasse. Hoewel ik niet zeker weet of je merken als Too Faced doet aanmerken als high end. Maar bij budget past het iniedergeval ook niet haha.

High street denk ik eerder, bij high end denk ik meer aan Dior, Chanel enzo.

JKiya

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:06

Stille meelezer meldt zich even maar volgens dit artikel op Beautylab is de Body Shop verkocht en daarom weer CF, staat ergens onderaan dat het over is gegaan van Loreal naar Natura Cosmeticos:

http://www.beautylab.nl/foundation-matt ... t-nu-echt/

Heb een tijdje meegepost hier maar ben niet zo actief op bokt, maar lees en kijk hier wel graag mee!
Laatst bijgewerkt door JKiya op 19-08-17 11:08, in het totaal 2 keer bewerkt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:06

Een van mijn favo merken is niet CF: Mac. Volgens mij is de rest van wat ik veel gebruik dat wel: J*, Sleek, UD (aleen moederbedrijf niet) en Revolution durf ik niet zeker te zeggen en Morphe ook niet.

Ik heb een dunne huid dus moet opletten met nieuwe merken testen, dus blijf ook wel zitten bij de merken die ik nu veel gebruik ongeacht CF of niet..

Hopelijk vandaag of morgen mn nieuwe werk/cq make-up hoek ingericht en dan komen er foto's!

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:22

MUR (en zustermerken) is CF en Morphe is zogezegd ook CF :)

UD volgens mij ook maar ik heb niet zoveel met het merk dus weet ik niet zeker!
In principe moeten mensen doen wat ze goed vinden, makeup moet leuk blijven dus je hoeft je wat mij betreft ook zeker niet te verantwoorden hoor!

Ik ga mijn Garnier BB missen als ze op zijn :') Maarja ze zijn ook al bijna richting de eind datum. Niet dat ik daar zo heeeel veel op let :o

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:28

@chimello Gaat de Garnier BB uit het gamma???

chimello

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:34

Nee! Ik koop hem niet meer omdat hij niet proefdiervrij is. Maar ik heb nog een beetje over dat ik opgebruik. Maar hij is zo ontzettend fijn. Daarom :P

_Friemel

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:08

Iedereen moet doen wat ze fijn vinden natuurlijk alleen vind ik wel dat als je zo'n keuze maakt dat je dan 1 lijn moet trekken, ik weet dat shiz recent is over gegaan en ook als ze bij moeder bedrijf zitten dat ze dan afgeschreven zijn alleen Tjah, moederbedrijf UD doet het ook... ik denk dat als je echt helemaal schoon schip wil maken dat je heel beperkt bent want too faced was bijvoorbeeld CF maar is gekocht door Estee Lauder en voila zo ga je weer. In de make-up wereld is er denk ik nog weinig dat niet onder een moederbedrijf hangt dat niet test zeg maar..

Vandaag voor t eerst verloopje gemaakt met een heel licht ooglid, vind het altijd zo gaaf maar t is zo makkelijk niet maar ben niet heel ontevreden :D

Afbeelding

Valt wel weer veel weg, iPhone is niet zo van binnen foto's -O-

marlonFloris

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 12:20

Goed gelukt friemel!

Suus___

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 15:01

Nice friem!

Swah

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 16:17

Ok... full face debuut. Smeer me voor mn gevoel helemaal onder maar zo lijkt het nog alsof er bijna niks opzit. En mn wenkbrauwen zijn altijd zo wild.Die krengen zijn niet te temmen. :')

Afbeelding

Afbeelding