bontejames schreef:Nou eergisteren was er 1 kilo van af, vandaag weer 0,5 gram bij. Ik zit nu gewoon weer op de 87 kilo en ik baal er zo van. Ik sport 4x per week nu en best pittig, 45 min cardio en 30 kracht. Ik eet gezond, hou alles elke dag bij, weeg het af en zeg overal nee tegen. En ik kom aan? Of in iedergeval ik schommel zo erg en val niet af. Ligt dit dat aan mijzelf of aan een lichaam die niet meer af wilt vallen?
Als iemand tips of adviezen heeft voor wat ik nu kan doen?
Ondertussen ben ik mijn eigen dieetist en personal trainer. Dit is niet meer leuk. Ik wil ook kunnen genieten zo af en toe maar elke dag is voor mij een oprechte straf..
Over 5 weken terug naar de kliniek met mijn paard. Als ik dan niet onder de 80 kilo weeg ga ik er zelf niet meer op rijden. Dit zou voor mij echt verschrikkelijk zijn.
Snap je frustratie en het motiveert je op die manier ook niet echt om ervoor te willen blijven gaan, balen.
Tips of adviezen kan ik alleen vanuit mijn eigen ervaring geven.
Ook ik ben mijn eigen diëtist en personal trainer en dat is inderdaad soms best veel en vooral het sterkte karakter en aanhoudingsvermogen telt hard mee zoals je weet.
Uitgaande van mijn eigen ervaring is dat ik mij vooral houdt aan de voorgeschreven calorieën en dagelijks meer gewoon beweeg en met gewoon bedoel ik geen sporttraining maar vooral flinke stukken ga wandelen op een flink tempo. Gebruik hiervoor de samenwerkende app (van MyFitnessPal) Endomondo om mijn tempo en aantal verbrande calorieën bij te houden.
Ik ben 1,76 mtr, 42 jaar oud en momenteel mag ik nog 1520 calorieën per dag eten om tot 73 kio af te vallen. Momenteel schommel ik rond de 75 kg.
Ik blijf wel altijd onder de 1500 calorieën met eten en de extra calorieën die ik verbrand met bewegen daar eet ik absoluut niks extra's voor. En ik drink minimaal 2 liter water per dag.
Probeer dagelijks toch wel een half uur tot een uur te wandelen en aantal keer per week paard te rijden en dan fiets ik regelmatig kleine afstanden om boodschapjes naar bakker e.d. te gaan.
Persoonlijk denk ik dat het vooral zit in het dagelijkse wandelen dat het goed blijft gaan.
Hoop dat ik je met mijn ervaring een beetje op weg kan helpen en wellicht heb je er wat aan.
Zet hem op en als je vragen hebt stel ze gerust. x