paardrijden en overgewicht.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 18:27

Amanda schreef:
Met pijn en moeite :j
Ik moest geopereerd worden en wilde voor die tijd afvallen. Ik heb een stoornis in mijn hormoonhuishouding, waardoor er iets mis is met de vetverbranding in mijn benen (lipoedeem). Daarom zijn die ook steviger. En dus zeiden artsen dat ik niet kon afvallen. Wel dus, maar heel langzaam.
Daarom zal ik ook nooit heel slank worden. Maar ik hoop met sporten wel meer in model te komen.

Ik heb precies hetzelfde, heel naar dit. Maar ja bij mij was het vastgesteld op mijn 17e.. wat moet je daar nou mee dan? Het duurt allemaal veel langer dat afvallen zo inderdaad..

TurboTinker

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:15

Mooie verschillen dames. En wat ia het goed te zien!
Hier straks plus 10 ofzo. Donderdag weer wegen. Vakantie is meer ongezond dan gezond eten. In mijn geval is dat 2x pd brood of griekse yoghurt. Dat is aankomen genoeg. Daar en tegen lopen we heel veel
Dus hoop op beperkte schade

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-17 23:37

Wat leuk zeg om al die foto's te zien en duidelijke verschillen al hoor.

En Bontejames is er alweer wat af van de 4 kilo die er ineens bijzaten. Snap dat je daarvan baalt dat zou ik ook doen maar kom op volhouden hoor. x

@TurboTinker..... ik duim voor je mee ;)

Frost

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 00:57

Hele mooie verschillen! Heel leuk om die voor en na foto's te zien!
Zie dat jullie ook goed bezig zijn! :D

Hier ga ik op dit moment heel langzaam aangezien ik nog even in Engeland zit. Ergens volgende week gepland om te gaan hardlopen met m'n vriend, maar eens kijken of m'n knieën dat volhouden. Misschien heb ik daarna nog wel een sport erbij.. :)

purny

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 08:46

23 juni
Afbeelding

Vandaag:
Afbeelding
Afbeelding

Gister al compliment gehad dat m'n gezicht goed zichtbaar is

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-17 09:13

Hier ook benieuwd na de vakantie. Op 1 dag na (sushi) keurig aan dieet gehouden. En veel gefietst gewandeld en paard gereden. Hoop dus dat ik wel wat kwijt ben. Wat een mooie resultaten zag ik voorbij komen!

bontejames

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 11:36

Patt schreef:

En Bontejames is er alweer wat af van de 4 kilo die er ineens bijzaten. Snap dat je daarvan baalt dat zou ik ook doen maar kom op volhouden hoor. x

Nou eergisteren was er 1 kilo van af, vandaag weer 0,5 gram bij. Ik zit nu gewoon weer op de 87 kilo en ik baal er zo van. Ik sport 4x per week nu en best pittig, 45 min cardio en 30 kracht. Ik eet gezond, hou alles elke dag bij, weeg het af en zeg overal nee tegen. En ik kom aan? Of in iedergeval ik schommel zo erg en val niet af. Ligt dit dat aan mijzelf of aan een lichaam die niet meer af wilt vallen?

Als iemand tips of adviezen heeft voor wat ik nu kan doen?

Ondertussen ben ik mijn eigen dieetist en personal trainer. Dit is niet meer leuk. Ik wil ook kunnen genieten zo af en toe maar elke dag is voor mij een oprechte straf..

Over 5 weken terug naar de kliniek met mijn paard. Als ik dan niet onder de 80 kilo weeg ga ik er zelf niet meer op rijden. Dit zou voor mij echt verschrikkelijk zijn.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 11:49

Soms helpt het om een cheatdag te pakken. Even lekker vreten. Ik heb weleens een plateau op die manier verbroken, mijn moeder ook. Je leest er wel meer over. 1 dag even niet opletten. De volgende dag wel weer goed oppakken natuurlijk.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 17:15

Ik durf me bijna niet meer te melden hier.. :o Heb me al vaker gemeld, en periodes gaat het erg goed, en daarna val ik weer snoeihard terug in oude gewoontes |o
Helaas ben ik vanaf het begin van dit jaar 6 kilo aangekomen. Soms val ik er 1 tot 3 af, om ze daarna er gewoon weer aan te eten.. -O-

Op het ene moment denk ik: je moet afvallen, dat is gezonder en het andere moment denk ik het zal allemaal wel niet zo'n vaart lopen. Toch blijft het stemmetje in mijn hoofd zeggen: je moet er nu echt weer wat aan doen.
Ik ben op dit moment ongeveer 11 kilo te zwaar voor mijn lengte. Ik weet heel goed dat een getalletje op de weegschaal niet alles zegt, maar in de spiegel is het wel te zien dat het teveel vet is, en geen spieren :Y)

Een tijdje geleden heb ik goede begeleiding gekregen, een goed schema en wanneer ik vragen had/heb kan ik altijd appen. Toch wil het niet lukken om mij aan dat schema te houden.

En nu: vanaf morgen moet het dus écht weer anders! Gezonde keuzes maken en het schema dat ik heb gekregen als richtlijn gebruiken. Ik hoop echt dat ik hier weer een beetje steun en motivatie kan vinden..

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-17 17:50

Waarom vanaf morgen? Je kunt vanavond de chips al laten staan.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 18:14

Ja dat zeker! Maar ik bedoelde meer dat ik nog even boodschappen moet doen om gezonde producten te halen. Dus dat mijn avondeten even nog niet in het schema past vandaag!
Sorry dat ik wat onduidelijk getypt heb ;)
De chippies en frisdrank blijven vanavond zeker in de (koel)kast +:)+

Patt

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:33

bontejames schreef:
Nou eergisteren was er 1 kilo van af, vandaag weer 0,5 gram bij. Ik zit nu gewoon weer op de 87 kilo en ik baal er zo van. Ik sport 4x per week nu en best pittig, 45 min cardio en 30 kracht. Ik eet gezond, hou alles elke dag bij, weeg het af en zeg overal nee tegen. En ik kom aan? Of in iedergeval ik schommel zo erg en val niet af. Ligt dit dat aan mijzelf of aan een lichaam die niet meer af wilt vallen?

Ondertussen ben ik mijn eigen dieetist en personal trainer. Dit is niet meer leuk. Ik wil ook kunnen genieten zo af en toe maar elke dag is voor mij een oprechte straf..

Over 5 weken terug naar de kliniek met mijn paard. Als ik dan niet onder de 80 kilo weeg ga ik er zelf niet meer op rijden. Dit zou voor mij echt verschrikkelijk zijn.

Snap je frustratie en het motiveert je op die manier ook niet echt om ervoor te willen blijven gaan, balen.

Tips of adviezen kan ik alleen vanuit mijn eigen ervaring geven.
Ook ik ben mijn eigen diëtist en personal trainer en dat is inderdaad soms best veel en vooral het sterkte karakter en aanhoudingsvermogen telt hard mee zoals je weet.

Uitgaande van mijn eigen ervaring is dat ik mij vooral houdt aan de voorgeschreven calorieën en dagelijks meer gewoon beweeg en met gewoon bedoel ik geen sporttraining maar vooral flinke stukken ga wandelen op een flink tempo. Gebruik hiervoor de samenwerkende app (van MyFitnessPal) Endomondo om mijn tempo en aantal verbrande calorieën bij te houden.
Ik ben 1,76 mtr, 42 jaar oud en momenteel mag ik nog 1520 calorieën per dag eten om tot 73 kio af te vallen. Momenteel schommel ik rond de 75 kg.

Ik blijf wel altijd onder de 1500 calorieën met eten en de extra calorieën die ik verbrand met bewegen daar eet ik absoluut niks extra's voor. En ik drink minimaal 2 liter water per dag.
Probeer dagelijks toch wel een half uur tot een uur te wandelen en aantal keer per week paard te rijden en dan fiets ik regelmatig kleine afstanden om boodschapjes naar bakker e.d. te gaan.
Persoonlijk denk ik dat het vooral zit in het dagelijkse wandelen dat het goed blijft gaan.

Hoop dat ik je met mijn ervaring een beetje op weg kan helpen en wellicht heb je er wat aan.

Zet hem op en als je vragen hebt stel ze gerust. x

Daihyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-17 23:42

bontejames schreef:
Patt schreef:

Weeg je alleen kilo's? Dan ga je met zoveel sport ook niet zo veel resultaat zien de 1e maanden. Je moet meer meten. Vetpercentage, spiermassa, vocht. En centimeters meten. Borst, taille, buik, heupen, benen, armen.

Ik ben ook veel gaan sporten. Ik ben nu in 8 weken ook maar 2 kg kwijt. Maar enorme verschuivingen in de andere waarden. Vetpercentage is 3% gezakt, spier gestegen. 14 cm van mijn taille, 12 cm van mijn buik en 10 cm van mijn heupen. En dat geeft wél motivatie :j

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:15

Heb helaas ook geen tips want ook hier een doe het zelver. Ik ben op vakantie iig niet aan gekomen. Maar ook niks afgevallen. Ik ben weer eens gelijk gebleven.

Roulette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 09:42

BonteJames, wat ontzettend vervelend! Vooral met het harde werk en de moeite die jij er in stopt. Je zegt dat je nu je eigen dietist en personal trainer bent, is het dan geen goed idee om een van die taken uit te besteden en naar een dietiste te gaan? Op mij komt het over alsof er een verandering nodig is om je lichaam weer een boost te geven verder af te vallen en je eet al zo gezond en netjes dat iemand die er met een frisse blik tegenaan kijkt wel eens zou kunnen helpen.

In de tussentijd ga ik ook heel langzaam maar zeker steeds iets verder omlaag, heb van mijn dietiste nu een voorbeeld weekmenu dat ik iig komende week exact uit ga voeren. Moet per dag alleen voor mijn gevoel zo veel eten dat ik me af vraag of me dat wel gaat lukken :-)
Merkte dat ik de laatste tijd iets te veel focusde op wat de mfp app me kon vertellen, ga deze week dus ook niets bijhouden in mfp, alles is al doorgerekend en goed en ik moet die app toch een keer los gaan laten...

blubblabhoi

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 17:23

Ik zal ook maar een face to face foto delen :)

Afbeelding

Januari - Augustus. Verschil is 13 kg ongeveer. Helaas zit ik al 3 maanden op een plateau maar we blijven doorgaan |o

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-17 18:03

Hier vandaag de draad weer goed op kunnen pakken :)

Blubblabhoi: bij jou is het verschil ook goed te zien! Super!

Veriye

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 10:38

Goed bezig iedereen!
Ik zit nog steeds vast en hoef toch alleen nog 2.5kg te gaan. Vanaf vandaag wel begonnen met naar het werk te fietsen...zijn wel 28min per dag dus hoop dat dat iets helpt.

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:04

Leuk al die voor en na foto's van iedereen!! Zo fijn als je het verschil ziet!

Jeej een nieuwe mijlpaal vandaag.. -20 kilo! Zo blij!!

Ladybird
Moderator Algemeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 11:57

Hey allemaal

Ik ben er weer, na 3 weken vakantie toch 3 kilo aangekomen :'( *schaam schaam. Ik kon het niet, ik kon het niet opbrengen om alle lekkere dingen te laten staan. Dus tja. dan zit je nu met de gevolgen.

Ik ga vanaf nu weer hard aan de bak! :D

Sandyislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-17 12:45

Dat had ik ook maar na week waren ze er weer af dus het was voornamelijk vocht denk ik..

Libera

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 06:43

Hier na een cheat week waarin ik meer koolhydraten heb gegeten, gelukkig weinig schade opgelopen! Was niet aangekomen, was zelfs een halve kilo kwijt!!

Nu weer streng kha volgen voor de volgende 10 kilo....

SusanH
Lid Bezwaarcommissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 09:28

Veriye schreef:
Goed bezig iedereen!
Ik zit nog steeds vast en hoef toch alleen nog 2.5kg te gaan. Vanaf vandaag wel begonnen met naar het werk te fietsen...zijn wel 28min per dag dus hoop dat dat iets helpt.

Kan me helemaal in je verplaatsen. Ook hier nog maar 2,5 kg te gaan. Maar die willen er maar niet af :+ blijkbaar zijn ze erg aan me gehecht :')

fargo

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-17 10:52

Ik zit vandaag op 96,6 kg, gister weer de weekendbobbel en daarna dus weer omlaag naar waar we zouden moeten zijn. Al min 7,4 kg, heel blij mee. En weer een stapje verder naar de 95 kg, een soort van tweede mijlpaal want onder de 100 komen was al een hele mooie stap.

EmptyWords

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-17 10:53

fargo schreef:
Ik zit vandaag op 96,6 kg, gister weer de weekendbobbel en daarna dus weer omlaag naar waar we zouden moeten zijn. Al min 7,4 kg, heel blij mee. En weer een stapje verder naar de 95 kg, een soort van tweede mijlpaal want onder de 100 komen was al een hele mooie stap.

Wat goed.

Paard heeft vandaag weer een pedicure gehad en mooie orthopedische schoenen. Even nog zijn pootje laten bijkomen. Hij liep heel slecht zonder ijzer. Vanaf donderdag kunnen we weer een beetje gaan rijden.