[Info] Piercings, deel 18!

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Drunksheep

Re: [Info] Piercings, deel 18!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 00:03

Ik ben ook erg fan van de combi. Een septum kun je zelfs zo ver verbergen dat je hem niet ziet, als je hem met een horseshoe laat piercen kun je hem zelfs in de genezingsperiode naar binnen klappen.

Let niet teveel op de experimentele make-up, maar zo ziet het bij mij eruit:
Afbeelding

Het liefste heb ik er een nostril bij aan de andere kant, maar kan helaas niet met m'n huidige werk. Aangezien al m'n gezichtspiercings uit moeten/verborgen moeten zijn.

Septum is trouwens tot nu toe m'n minst pijnlijke en meest makkelijke piercing geweest.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 11:40

Namiro: Oh, echt? Wat hilarisch eigenlijk. Ik denk dat het mijn collega's wel op zal vallen. Mijn baas misschien niet zo op het eerste gezicht. :) Het maakt op zich ook niet uit hoor, voor hier op kantoor. Maar ik vind het wel prettig dat ik de mogelijkheid heb om het wat subtieler te maken ofwel even te verbergen.

cataplana: Staat heel erg mooi! Als ik het zo samen zie, vind ik dat ook wel heel leuk..

Drunksheep: Jouw combi vind ik helemaal geweldig! Al zal dat hem voor mij niet worden.
Dat van de horseshoe is een goede inderdaad, dan kan het meteen ingevouwen indien nodig/gewenst.

Dit klinkt vast heel suf, maar ik vind het wel heel erg spannend. Het piercen zelf lijkt me wel te doen (heb heel veel fimpjes opgezocht) maar daarna het sieraad er doorheen.. Oh my lord :')
Ik moet er wel nog even goed over nadenken. Ik ben ook heel bang dat het me niet staat, of dat ik er op uitgekeken raak (maar goed, als dat laatste het geval is dan kan ik hem er natuurlijk gewoon uithalen).

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:39

Thanks! :)

Ik snap je spanning, bij mij is de spanning nu pas minder aan het worden na 5 piercings, maar je maakt je er vaak veel drukker om dan nodig is. Want de pijn is maar van heel korte duur. En in principe valt het sieraad erdoorheen doen ook reuze mee, dat gaat heel smooth doordat er gebruik wordt gemaakt van tools om het in één beweging te doen als het ware. Je voelt wel het sieraad door de piercing gaan, maar niks pijnlijks in mijn beleving iig.

En als het je niet staat haal je het er weer uit toch? :D

-Namiro-

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:45

Ik vond deze heel goed te hebben qua pijn hoor Frummels! Beetje vergelijkbaar met een oorlel..
Toevallig vanmorgen nog een collega die vroeg: he! Heb je dat al lang???’ :')

Als je het achteraf niet leuk vind is ie er ook zo weer uit! Gewoon doen! :j

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 14:59

Ik heb ook een combi!
Afbeelding
Septum was bij mij super makkelijk gezet. Voelde er vrijwel niks van. Nostril was wel iets gevoeliger maar niet pijnlijk :)

En idd, je kan ze er altijd nog uit halen!

Darah3

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 15:32

Ik ben ook fan van de combi septum en nostril! En helemaal met die medusa erbij Drunksheep <3
Ik vergeet elke keer foto van mijn septum te plaatsten, wordt na mijn vakantie, morgen naar Thailand :):)
Mijne zit nu 3 weken, maar mijn neus is wel nog gevoelig.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:07

TheNovelist: Staat je heel mooi! <3

Darah: Ben wel heel benieuwd naar een foto.

Ik twijfel nog eventjes door, haha.

Yonker

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-11-18 16:19

Vind die combi jullie zo goed staan <3 Niks voor mij maar vind het wel heel gaaf!!

Mijn daith is nog steeds aan het bitchen maar wel stuk minder...... Had eerst 2 vochtbulten en nu nog maar 1 :+

xbelieveitx

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 00:16

Hoi allemaal! Ik heb sinds een paar maanden een navel piercing ( en er gaan nog meerdere piercings volgen :D ) maar nu viel het me op dat als ik van de zijkant kijk ik de 'afdruk' van het staafje tussen de bolletjes zie. Is dit normaal ?

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-11-18 23:00

Weet iemand of er ook push fit bioflex/plast labretjes zijn van korter dan 5mm? Ik wil ze voor in mijn oorlellen, heb al 1 liggen van 6mm maar die lijkt alsnog heel lang waardoor ik twijfel of 5mm dan wel kort genoeg is. Iemand ervaring?

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:19

Ik zit te twijfelen, heb nu 2 gaatjes in beide oorlellen. Maar zou wel voor een 3e willen gaan: wordt dit geschoten of gepierced? Kan ik dit bete bij de juwelier doen of bij een piercer?

En ik wil mischien ook wel een helix, ik las over push through iets wat zo goed als pijnloos is maar is dat veilig? En hoelang heeft dit nodig on te genezen/minder pijn te doen?

Miray

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:32

Derde gaatje zou ik laten piercen. Ik heb mijn 3e gaatje laten schieten bij een juwelier (met studex systeem). Nu 1 jaar later blijft dit gaatje regelmatig bitchen terwijl tweede oorgaatje geen probleem geeft. Het is dat ik koppig ben en mijn derde oorbel graag wil behouden, maar ik heb echt spijt dat ik het destijds niet heb laten piercen.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:33

En piercen is niet heel pijnlijk? Ben daar wel bang voor haha

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 23:57

Derde gaatje is geschoten bij mij, maar t hangt ervan af of het door kraakbeen moet of niet. Kraakbeen mag niet meer geschoten worden nl. Dus een helix wordt ook gepierct. Ja je voelt even een prik maar helix is niet echt enorm pijnlijk ofzo.

Deni11

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:03

Ook niet op de lange termijn?

Mars

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:29

Ligt eraan, sommigen hebben geen last van de genezing en anderen krijgen na enkele maanden last vaan roodheid, irritatie en vochtbultjes. Helix heeft vaak contact met haar, je kussen, verkeerd erop liggen etc waardoor ze nogal eens op kunnen spelen. Maar zoals ik zei is ook persoons afhankelijk en bij de een geneest ie soepeler als bij de ander.

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 00:58

Ik heb zelfs (een paar jaar geleden) mijn 4e oorlel gaatje laten schieten bij de lucardi. Zit wel vlak naast mijn kraakbeen maar er niet door heen. Hier deden de juweliers alleen de 1ste en 2e gaatje schieten, de lucardi hebben mijn 3e en 4e geschoten. Nooit last van gehad, 3e gaatje zin er zo'n 10 jaar in? En 4e nu zo'n 5/6 jaar.

Gracezellaa

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 08:07

Ik heb idd ook mijn 1e tm 4e oorgaatje laten schieten, maar ligt eraan hoeveel ruimte er is idd.

yvanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-11-18 16:11

Mijn 2e heb ik ook laten schieten, maar blijf last hebben van bochtbulten a blaren achter mn oor bij het gaatje.

antje_vip

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:09

Ik ben wel benieuwd naar de mensen met lippiercings, wat jullie ervaring met eten is? Blijft er vaak eten in hangen? Krijgen jullie wel eens last van je tanden/tandvlees? Ik wil graag een Monroe laten zetten maar ben bang dat ik dan niet meer goed kan eten ofzo...

xLianneeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 11:25

Het eten is even wennen. Die van mijn werd gezet met een iets langer staafje voor eventuele zwelling. Toen hij net gezet was deed het wel even zeer als je er op beet :+ Maar zodra hij genezen was (en er een korter staafje en zat) heb ik er geen last meer van gehad. Ik kon er mee 'spelen' (trekken en er op bijten) zonder dat het pijn deed. Er blijft geen eten achter zitten omdat het staafje precies de goede lengte heeft en dus niet 'uitsteekt'. Heb hem er na 2 jaar uitgehaald omdat het slecht is voor je gebid en het mag toevallig ook niet met mijn huidige werk. Heb hem 7 jaar geleden laten zetten en hij is nog niet dicht, dus als ik hem wel een keer wil dragen kan ik hem gewoon in doen.

Ik had hem trouwens aan de onderkant van mijn lip, schuin aan de rechter kant.

TheNovelist

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-11-18 18:40

antje_vip schreef:
Ik ben wel benieuwd naar de mensen met lippiercings, wat jullie ervaring met eten is? Blijft er vaak eten in hangen? Krijgen jullie wel eens last van je tanden/tandvlees? Ik wil graag een Monroe laten zetten maar ben bang dat ik dan niet meer goed kan eten ofzo...

Ik heb 2 lippiercings, snakebites, en heb ook een monroe erbij gehad.
In het begin is het natuurlijk wel even wennen, is nog erg gevoelig. Maar zoals met alle piercings, je went eraan :)

Ik heb lip hoops als sierraad, en daar heb je wel meer de kans dat er soms iets blijft hangen, maar nogsteeds is dat bij mij niet vaak. Monroe nooit last van gehad omdat het gewoon een staafje was :D

Cindequil

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 11:17

antje_vip schreef:

Ik heb spiderbite piercings gehad. Ik ging er mee spelen tussen mn tanden en er is een klein stukje van mn boventand afgebroken. Maar zelfs toen het opviel, ging ik er mee verder, dus dat was echt puur mijn eigen schuld. De zwelling is wel echt een ding. Maar dat zakt vrij snel weg gelukkig.

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-18 13:37

antje_vip schreef:

Ik heb zelf dus een medusa, maar alleen in het begin met mijn megalange staafje was het rot om te eten. Bleef de disc weleens achter mijn voortanden hangen enzo en dat was erg naar _O-

Maar nu met een normaal formaat staafje merk ik er helemaal niks aan. Beschadigt mijn tanden en tandvlees ook niet.

Air

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-18 15:47

En dat is nr. 2! Deze was wel echt een stuk pijnlijker, maar aardige gast en goed advies gekregen mbt. plek en nazorg. Hij zei alleen wel dat ik over 2 maanden terug mag komen voor een ringetje.. ik neem aan dat jullie ook door piercers zelf de piercing niet eerder laten vervangen dan 6 maanden?

Afbeelding