Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
kim345 schreef:Nee kwark is kwark. Ken je dat niet of woon je niet n Nederland?
Magere kwark zitten per 100g maar 52 kcal in en 9 gram eiwit. Vult dus goed en vrij laag in kcal. Wel de naturel nemen, die met een smaakje ziten minder eiwitten in en meer kcal
The_Cat schreef:Kwark = Yoghurt? :p
@ secricible je zei van dath et een maaltijd is met veel koolhydraten, dus daarom bedoelde ik is het dan de bedoeling dat je zo'n maaltijden beter vermijd en lagere koolhydraten zoekt?
ikkebenhier schreef:Kan iemand mij even verder helpen?
Ik at veel te veel kh (vooral wit brood, soms wel tot 10 sneden per dag).
Daar probeer ik nu verandering in te brengen.
Als ontbijt meestal beschuit(volkoren) of special k ontbijtgranen natuur.
S middags regelmatig een wrap (met zalm en kruidenkaas)
En als ik brood eet probeer ik geen wit brood meer te eten maar wel meergranen/volkoren.
Maar nu vroeg ik mij af of ontbijtgranen en wraps en beschuit veel scheelt in kh...
Ik probeer ook meer salades te eten als maaltijd in plaats van brood en minder aardappels te eten.
IMANDRA schreef:ikkebenhier schreef:
Je bent koolhydraten met koolhydraten aan het vervangen, redelijk nutteloos dus. Mag ik vragen waarom je mindert in khd? Khd heb je ook gewoon nodig in je dieet en om af te vallen is het niet nodig om te minderen. Kcal zijn leidend.
Gebruik je MFP? Dan kan je wel zien hoeveel khd je eet. Als je met eiwit vet en khd rond de 30-35% zit dan zit je in principe goed. Meer eiwit is beter natuurlijk, maar zo hou je toch een oogje op je macro's.
Khd minderen, dan zou je bijv meer eiwitten kunnen eten. Omelet, kwark, Skyr etc. Alleen dan minus ontbijtgranen.
IMANDRA schreef:MFP = My Fitness Pal.
Maar in plaats van drastisch khd te minderen, is het dan geen idee om 2x per dag brood te doen (s ochtends en s middags) en dan tussendoor fruit te pakken, of groenten, of een proteinereep oid?
5x een sneetje brood is al 400 kcal en dat is zonder beleg.. Eet je 5x een dubbele boterham dan is het al 800kcal. Hoeveel kcal eet je nu per dag?