Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

xNathaliee

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:13

Maar dan ga ik minder moeten eten om aan mijn maximale kcal inname te komen? Of kan ik de kcal uit de kokosolie ernaast laten?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:22

Waarom vinden jullie kokosolie een verantwoorde keuze? Waarom verkiezen jullie dat boven bijvoorbeeld olijfolie?
En nathalie, dan zul je idd minder moeten eten verder op de dag. Je zal een deel van je kcal ook uit vetten moeten halen door bakvet te gebruiken. Als je toch al te hoog zit in je vetten zou je kunnen kiezen voor PAMspray.

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 20:27

Ho ho, zij zocht een nóg gezondere optie. Ik heb niet gezegd dat olijfolie slecht is..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:28

Ik verkies kokosolie niet boven olijfolie (heb ik geloof ik ook helemaal nergens gemeld?), ik zei alleen dat ik het een verantwoorde keuze vind. Waarom? Omdat er vele voordelen bekend zijn, zoals goed voor weerstand, lang verzadigd gevoel, goed voor de schildklierfunctie, beter bestand tegen verhitting dan welk ander bakmiddel dan ook, etc. etc. Het schijnt een booster te zijn voor je metabolisme maar daar durf ik verder geen harde uitspraak over te doen.

En Nathalie, het gaat om de totale calorie inname. Als jij besluit kokosolie te eten zul je dus inderdaad moeten minderen ergens anders. Het is niet alsof je van kokosolie ineens niet dik wordt ofzo, ik dacht dat dat belletje wel al was gaan rinkelen bij je? :P

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:44

Haha, nee, ik bedoel meer te zeggen waarom jullie kokosolie gebruiken ipv olijfolie (dus kokosolie verkiezen boven olijfolie ;) ) voor de mensen die dat doen.

Sharonnn, maar bedoel je dan dat jij kokosolie gezonder vind dan olijfolie? Waarom vind je dat?

M.i. Is het namelijk een gigantische bron van verzadigde vet. Ja, het geeft een verzadigd gevoel, maar dat doen toch alle vetten? Over de andere voordelen kom ik eigenlijk geen enkel bewijs tegen. Ik probeer een beetje duidelijk te krijgen waarom het zo'n hype is op dit moment..

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 20:57

Ik ga voor een goede anti aanbak laag en evt wat van die spray van body en fit Shop :) En anders altijd olijfolie, alhoewel ik ook kokosvet heb staan. En vindt dat idd ook wel interessant secricible, die kokos namelijk ook Eigenlijk alleen gekocht omdat iedereen het opeens gebruikt :o

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:01

Nee dat snap ik ook wel maar ik dacht misschien dat ik kcal alleen uit voeding zou moeten tellen. Maar kokosolie hoort er ook bij dus? Gewone boter van becel of blueband hebben die ook zoveel kcal? Die kokosolie gebruik ik soms ook als haarmasker :j

Bhodi

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-06-15 21:06

Sorry dat ik het zeg, maar dat meen je toch niet serieus? :o

Alles wat je naar binnen gooit moet je meetellen, ook de olie dus. Boter op een boterham en dat soort dingen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:08

Ik kan dit ook bijna niet serieus nemen. Nathalie, je hebt toch gestudeerd? Neem je ons nou in de zeik?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:13

Kokosolie is toch ook gewoon voeding? Je lichaam ziet het verschil niet tussen waar je mee bakt en waar je niet mee bakt.
En in principe bak je met producten die vrijwel geheel uit vet bestaan (margarine, olie, boter enz.) dus qua kcal zal dat elkaar niet ontlopen.
Maar nogmaals: die vetten heb je ook hard nodig, in vet zitten ook vitamines, dus in principe geen kcalloze alternatieve gebruiken, tenzij je heel hoog in je vetten zit over de dag.

Vet is gezond, vet verzadigd en je lichaam heeft het nodig. Maar het bevat wel meer kcal per gram dan koolhydraten en eiwitten.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:15

Nou nu ik er zo mee bezig ben met het afvallen en ik alles bij houd: ja. Maar voorheen keek ik echt niet hoeveel boter ik op me brood smeerde of dat olijfolie beter of slechter is om in te bakken hoor :n weet niet of ik daar dan een uitzondering in ben?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:19

Dat weet ik ook niet, maar stellen dat je dat niet mee moet rekenen in je dagelijkse kcalinname? Wat dacht je dan? Dat het lucht was, waar je niet dik van kan worden? Sorry, ik dacht echt dat je wel iets beter wist dan dat := Je laat me stijl achterover slaan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:20

Nee, in tegendeel. ik ken genoeg mensen die niet snappen waarom ze niet afvallen, totdat je ziet hoe ze bakken. Liters olijfolie in de pan en dan de aardappelen er in. Daarom is dat bijhouden vaak een eye-opener :)

Jammer trouwens dat we weer de denigrerende kant op gaan. Er zijn echt giga veel mensen die zich hier niet bewust van zijn... Juist top dat nathalie zich op deze manier bewust wordt van wat ze anders kan doen.
Laatst bijgewerkt door secricible op 16-06-15 21:22, in het totaal 1 keer bewerkt

Area51

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:21

Precies! Lekker vlees in roomboter, aardappelen gebakken ook... Tja dan kan je nog zo je best doen...

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:24

Helemaal niet denigrerend, maar deze opmerking

xNathaliee schreef:
Nee dat snap ik ook wel maar ik dacht misschien dat ik kcal alleen uit voeding zou moeten tellen. Maar kokosolie hoort er ook bij dus?

voor iemand die al een aantal jaar bezig is met voeding en afvallen? -O- Dan sla je dus alle verkregen informatie niet op.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:26

Mja, ik ga die discussie niet nog een keer voeren. Ik denk dat het niks te maken heeft met opslaan, maar met je situaties realiseren, jezelf confronteren met problemen enz. Enz. Tools opbouwen om te leren en dat is niet voor iedereen even gemakkelijk. Maar van op deze manier met elkaar spreken wordt iemand iig niet meer gemotiveerd.
Toch alleen maar goed dat iemand beseft wat ze verkeerd gerealiseerd heeft en daarin verder aan kan passen?

xNavatu

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:29

secricible schreef:
Mja, ik ga die discussie niet nog een keer voeren. Ik denk dat het niks te maken heeft met opslaan, maar met je situaties realiseren, jezelf confronteren met problemen enz. Enz. Tools opbouwen om te leren en dat is niet voor iedereen even gemakkelijk. Maar van op deze manier met elkaar spreken wordt iemand iig niet meer gemotiveerd.
Toch alleen maar goed dat iemand beseft wat ze verkeerd gerealiseerd heeft en daarin verder aan kan passen?

Precies dit ja :))

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:32

Kayleigh_ schreef:
Ik kan dit ook bijna niet serieus nemen. Nathalie, je hebt toch gestudeerd? Neem je ons nou in de zeik?

Dit vind ik echt een botte reactie... Ik snap dat jullie elkaar niet zo liggen en dat je haar vaak genoeg tips gegeven hebt. Maar als je hier dan niet op een vriendelijke manier op kan reageren denk ik dat je er beter gewoon niet op kan reageren en reageer je gewoon op de rest.

Alsof iedereen die niet gestudeerd heeft dom is? _O- :P

Iedereen moet ergens beginnen met afvallen, dit topic is toch juist voor tips en advies etc. Waarom mag zij dan niet advies vragen over kokos olie o.i.d.

mies_dummy

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:33

Hebben jullie misschien nog ontbijt tips :o

Ik ontbijt nu meestal met alarm soja mild & creamy

Of een gebakken/gekookt ei

Maarja dat word zo eentonig

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:35

Britt_Sisi schreef:
Alsof iedereen die niet gestudeerd heeft dom is? _O- :P

Dat is volledig jouw interpretatie. Als je gestudeerd hebt, kun je dus geleerde stof prima onthouden, anders haal je geen diploma. Dat is wat ik bedoelde.

En ik zal er inderdaad geen woorden meer aan vuil maken, want ik merk dat sommige er een beetje overstuur van raken :(:)

Britt_Sisi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:37

Jammer dat we wéér deze weg ingaan. Nathalie vraagt ook gewoon om tips en adviezen. Hetgeen waarvoor dit topic bedoelt is.

xNathaliee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 21:42

Kayleigh_ schreef:
Helemaal niet denigrerend, maar deze opmerking

xNathaliee schreef:
Nee dat snap ik ook wel maar ik dacht misschien dat ik kcal alleen uit voeding zou moeten tellen. Maar kokosolie hoort er ook bij dus?

voor iemand die al een aantal jaar bezig is met voeding en afvallen? -O- Dan sla je dus alle verkregen informatie niet op.

Deze informatie heb ik eerder niet gehad. Weet wel het verschil tussen roomboter en gewone boter (it's in the name) en tuurlijk snap ik ook wel dat calorieen calorieen zijn maar had nooit verwacht dat een gezonde bewuste keuze in boter > kokosolie ook veel kcal bevatten. That's it. Ben blij dat ik inderdaad dat inzicht kan verkrijgen je bent nooit te oud om te leren en als ik dit 3 jaar geleden al wist zou je me hier ongetwijfeld niet zien :)

manzano

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-06-15 22:31

Heb niet helemaal bijgelezen, maar heb altijd geleerd (en bevestigde de voedingscoach zaterdag ook) dat olijfolie eigenlijk niet zo geschikt is om in te bakken. Kan niet goed tegen hoge temperaturen. Ik gebruik Arachideolie.

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:58

Ho verschil tussen roomboter en gewone boter dat dat enkel in de naam zit :')

Sorry ga je even verdiepen in de boter want nee dit is absoluut niet zo :o

Area51 oja natuurlijk bh :') niet bij nagedacht haha...

Travellust

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-15 09:58

manzano schreef:
Heb niet helemaal bijgelezen, maar heb altijd geleerd (en bevestigde de voedingscoach zaterdag ook) dat olijfolie eigenlijk niet zo geschikt is om in te bakken. Kan niet goed tegen hoge temperaturen. Ik gebruik Arachideolie.

Ik ook :j

En heb ook kokosvet staan ja, beetje afwisseling soms..