Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

colinneke

Re: Als zwanger raken geen vanzelfsprekendheid is...

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 13:55

:(:) Skvetta en Ramiro en Saaarr

Hier pas 19 juni weer gesprek. Vriend wilt graag nog 1 poging hier proberen voor we naar het buitenland gaan. Ik wil eerst afwachten wat ze te zeggen hebben.
Ga wel beginnen met acupunctuur. Hoor veel goede verhalen erover dus wil dat zeker gaan proberen.

Welke supplementen slik jij Saaarr?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 15:55

Ik doe ook acupunctuur!
Vooral ff lekker ontspannen vind ik, en t werkt ook zeker wel voor m'n darmen aangezien ik daar erg veel pijn aan heb is dat prettig.
Ben benieuwd naar je gesprek wat ze anders gaan doen de volgende keer.

Ik heb de supplementen van rikaonline geslikt, maar vanwege de vele mislukte cryos in combinatie met de prijs overgestapt naar Vitakruid, maar daar slik ik wel nog extra antioxidanten bij en extra visolie.
Ik slik maca, maar dat mag volgens mij niet tijdens de stimulatie.
Had er de vorige keer wel mooi dik baarmoederslijmvlies op!
Camu camu, chlorella, vitamine d soms extra, vitamine E en richting ongesteld worden extra magnesium.
Volgens mij ben ik er dan, maar weet t niet zeker haha.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 17:28

Ik wilde net zeggen ja over vitamines en mineralen.
Kan je bij de dokter laten prikken.
Heb het ook laten controleren van te voren.

Ik had het boek de innesteling ook van Rika.
Daar wat dingen uitgepakt waar ik een goed gevoel bij had.

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:03

Heb het boek helaas niet, maar op Facebook (die groep 'vrouw vruchtbaarheid..' zat jij dan vast ook linnie) kom ik ook aardig ver

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-18 21:37

Het is toch eigenlijk gek dat het in het buitenland toch beter gaat dan in NL? Waarom stapt NL niet over op dezelfde methode als in bijv Belgie?

Ik snap ook wel dat je het beu bent Skvetta!

@Ramiro; hopelijk bevalt die gel beter. En nogmeer hopen dat ronde 2 goede resultaten levert.

@Saar; wat balen dat de embryos het ontdooien niet aankonden. Gaan ze nog onderzoeken waarom niet? Of zou dat niet te onderzoeken zijn? Mag je gelijk door voor ronde 3?

Wbt supplementen; mij werd geadviseerd gewoon te starten met “mamapillen” van bijv Davitamon.

Hier inmiddels in week 37. Vorige week nog in Maastricht geweest voor de laatste onderzoeken. Het lijkt erop dat mijn placenta gewoon precies zo ontwikkeld is als bij een natuurlijke zwangerschap. Een van de conclusies zou daardoor kunnen zijn dat de “ivf-complicaties” zouden kunnen komen door het vruchtbaarheidsprobleem. Ofwel dat er door de mindere kwaliteit van eicellen of zaadcellen ook een mindergoede doorbloeding wordt ontwikkeld in de placenta en dat het daarom ook vaker in het beginstadium fout gaat. Maar het is allemaal nog zou kunnen.

Ik heb wel al 2 weken weeen. We moesten dan ook een nacht in Maastricht blijven omdat ze vorige week dachten dat de kleine zou komen.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 06:11

Ja klopt Saar en ik volg Mabel.
Heeft al een heel traject achter de rug en gaat nu voor eiceldonatie.
Kwamen/Komen ook veel tips langs.

Afbeelding

Waar woon je saar als je in de buurt woont mag je het boek ook lenen.

Merel het is net waar je achter staat.
Davitamon zitten ook synthetische stoffen.
Veel vrouwen willen van alles uitsluiten en alles zo goed mogelijk doen.
Luister vooral naar je gevoel dat blijft het belangrijkste.

Spannende tijd Merel!
Groeit de kleine gewoon goed?
Duim voorje dat alles goed blijft gaan.

SkyLWG

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:42

Stille meelezer; breek even in voor Ramiro.
Hebben ze destijds aangegeven hoeveel eicellen bruikbaar waren voor ICSI? Meestal zijn er een aantal ook nog onrijp. Ik zou anders zeker vragen om menopur voor je volgende poging.
Ik had ongeveer gelijktijdig met jou ook de 1e poging en had ook een laag bevruchtingsaantal en bleef er uiteindelijk maar 1 (vd 15 eicellen) over.
Ik heb 2 dagen geleden punctie 2 gehad, met nu dus menopur, en wederom 15 eicellen, 12 geschikt voor icsi en nu met 8 bevruchtingen! Dat ziet er tot nu toe dus een stuk beter uit dan de vorige keer.
Misschien levert het voor jou niets op, maar wellicht wel het proberen waard.
Succes met je volgende poging! En ook voor de anderen die nog volop in het traject zitten natuurlijk!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-18 18:56

Linnie, woon in de randstad dus niet echt in de buurt helaas -O-

Ramiro ik had net zoals skyLWG bij de 2e met de menopur, als je dat de eerst keer niet had zou ik daar naar vragen.
Bij mij waren ook een stuk meer bevruchtingen, 10 geloof ik, alleen toen maar 3 voor vriezer waarvan 1 goed was ontdooid. Niet denderend vind ik maar wel beter dan bij de gonalf.

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-18 17:43

Ik lees hier al jaren stilletjes mee.
Zelf zitten wij al 6 jaar in deze rollercoaster, en hebben letterlijk alles geprobeerd. Vorige week kregen wij na 6 jaar eindelijk het eerste positief berichtje. Op maandag was mijn hcg 300 en op vrijdag was het 1600, wat voor de gyn super was. Woensdag mag ik terug om bloed te prikken en als dan alles oke is, wordt er een afspraak gemaakt voor een 1e echo.
Helaas, vandaag had ik in de ochtend een bloeding en in de namiddag nog eens. Dit is toch wel een domper op onze vreugde en zijn nu toch wel heel ongerust. We hopen zo dat het niets is, want dit was onze allerallerallerlaatste poging na 6 jaar.

Ik wil jullie allemaal een hart onder de riem steken, het is echt geen lachertje, maar blijf erin geloven.

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 03:19

Wat spannend Fiorini.
Snap dat je in de stress zit.
Ik kan wel zeggen dat sommige vrouwen de hele zwangerschap bloed verliezen.
Maar je hebt geen zekerheid.
Ik duim heel hard voor jullie.
Wat denken ze te zien oo de echo?
Ik denk dat je nog niks ziet alleen het baarmoederslijmvlies wat je kan controleren?

Ramiro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-18 10:54

Fiorini, jeetje wat stressvol na zes jaar eindelijk positief nieuws en dan toch bloedingen. Heb inderdaad ook vaker gehoord dat vrouwen gedurende de hele zwangerschap bloed verliezen. Ga voor je duimen!

Saar, wat waardeloos dat de embryo's kapot gaan bij het ontdooien. Kan me voorstellen dat je de moed in de schoenen zakt. Hebben ze daar nog een verklaring voor of is het gewoon pech hebben?
We hebben inderdaad besloten om nog 1 poging bij ons eigen ziekenhuis te doen, vnl vanwege het gemak (2 minuten lopen voor mij) en dat dit wel veel stress bespaard. Zo hoef ik ook niets op het werk te vertellen.
Volgens mijn arts is de kwaliteit van mijn eicellen prima, konden geen afwijkingen ontdekken, gingen ook niet kapot tijdens de inseminatie ofzo. Heb haar ook gevraagd of ik nog iets kon aanpassen maar dat was echt niet nodig. Ben wel van plan mijn davitamone in te ruilen voor een ander supplement, moet nog even wat meer googlen. Kwaliteit van onze ene embryo was verder wel heel goed. Vandaar dat ze het ook gewoon niet weten, dikke pech?

Colinneke, weer geduld hebben dus. Heb je al een ziekenhuis in het buitenland in gedachten? acupunctuur of massage zit ik ook aan te denken. Baat t niet dan schaadt niet toch.

Dankje Merel, ik hoop t ook. Hoop dat de gel me wat frustratie bespaart. Spannende tijd voor jou, hoop dat de kleine nog even blijft zitten

Sky, ik had tien eicellen geschikt voor ICSI. Volgens de arts richten ze op 8-12, dus was tien precies goed. Heb tijdens het gesprek gevraagd voor de menopur maar was volgens hun niet nodig en geen bewezen andere werking. Gaven ze alleen aan vrouwen met een verstoorde cyclus? Ga het tijdens de nulmeting toch nog een keer vragen.
Wat een mooi resultaat heb je nu tijdens ronde 2, hoop op een mooie plakkerd voor jou!

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-18 18:30

Fiorini hoe is het verlopen, hoop dat het niet mis is gegaan.

Ramiro, als ze de vriezer ingaan dan word het vloeistof onttrokken, en bij ontdooien kunnen ze pas zien of dat goed is gegaan. Als niet alle vloeistof eruit is dan kan dat t embryo kapot maken.
En waarom dat niet lukt ligt aan je embryo geloof ik.
Een andere ontdooiing die wel was gelukt daarbij deelde ie gewoon niet meer verder.

Hoop voor je dat deze poging beter uit gaat pakken! Mag je snel weer beginnen??

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-18 14:23

@Saaarr Vorige dinsdag was men hcg dan toch gestegen naar 740, wat een hele opluchting was. Ondertussen heb ik afgelopen donderdag wat lichtroze bloedverlies gehad met slijmpjes en voelde me ook heel misselijk. De dag nadien had ik rood bloedverlies met wat weefsel in. De dag nadien voelde ik me misselijk, pijnlijke borsten. Maar deze symptomen zijn nu wat afgenomen. Ik heb er dus niet echt een goed oog in. Donderdag mag ik voor een eerste echo gaan, maar vrees dat ze geen goed nieuws gaan hebben..

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 12:09

Wat onzeker allemaal.
Hoop dat ze goed nieuws hebben voor je donderdag. Sterkte!

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 14:44

Vandaag kon ik het toch niet meer laten en liet ik bloed prikken. Bij 6 weken zwangerschap, nu een hcg-waarde van 35.000. Tot donderdag als ik een echo mag laten nemen moet ik nu afwachten en alle medicatie gewoon doornemen. De gyn stelde me gerust dat het er goed uitzag, maar dat het bij een eventuele miskraam misschien nog niet echt zichtbaar zou zijn in mijn bloed. Dus eigenlijk weet ik nog altijd niets meer zeker?

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-18 22:39

Balen dat je eigenlijk nog niks meer weet Fiorini, sterkte.

Vandaag een rare dag gehad, 2e keer acupunctuur. Merk al wel dat mijn cyclus nu anders is. Normaal afgelopen zaterdag ongesteld moeten worden en nu dus later.
Vanmiddag papieren voor de trouw weggebracht en op de terugweg ging het mis. Vriend klapt achterop een auto dus nu een linkerarm die zeer doet. Huisarts heeft alles nagekeken en waarschijnlijk heb ik op een of andere manier mijn spieren de klap op laten vangen.
En toen door naar het ziekenhuis om te praten over een nieuwe poging.
Ze ziet het nog helemaal zitten, begin nu met menupor. Kijken wat dan het resultaat is.
Alleen de apotheek had geen pilstrip meer dus morgen naar mijn eigen apotheek en dan kunnen we weer gaan starten :)

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:28

@colinneke, hoeveelste poging is dit voor je? Ik wens je in ieder geval veel succes en hoop dat het snel mag lukken. Fingers crossed!

colinneke

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 18:50

Dit wordt de 2e poging.

Voor jou ook spannend Fiorini. Word je niet gek van de zenuwen of heb je nog steeds / niet meer van die klachten?

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 19:14

Je hcg is wel enorm gestegen, dat is positief toch?

Dat is even schrikken collineke!
Succes met poging 2!

Fiorini

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 22:30

ik probeer me rustig te houden en uit te kijken naar donderdag. Het komt steeds dichterbij.
Veel succes colinneke, jullie geluk komt wel!

_merel_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 11:09

Lieve meiden! Op 23 juni ben ik bevallen van onze mooie dochter Puck! Ik heb uit dit topic ondanks de korte tijd dat ik in dit traject heb gezeten heel veel steun gehaald! Ik heb heeeel veel respect voor jullie doorzettingsvermogen en positive instelling. Superbedankt voor jullie antwoorden. Ik denk regelmatig aan jullie, en duim oprecht dat iedereen snel een berichtje als deze mag typen!

Afbeelding

(ik heb een aantal pbtjes gehad tijdens mijn traject met vragen over PGD en ICSI, die hadden mij gevonden via dit topic. Vragen zijn altijd welkom, ik zal mn best doen te antwoorden)

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 12:40

Merel van harte gefeliciteerd <3 met jullie dochter. succes de komende tijd ;) en probeer en van te genieten. Hopelijk voor de meiden die nu nog in onzekerheid zitten weer een opsteker. Er is echt hoop!

skvetta

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 14:31

Gefeliciteerd Merel! Wat een prachtig meisje! Geniet er samen van!

Linnie050

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:01

Gefeliciteerd lekker genieten samen <3
Wat een schatje <3

Saaarr

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-18 16:22

Gefeliciteerd, geniet ervan <3