Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Annetje schreef:Ik vond Evy ook erg fijn en ik heb haar programma (oude schema) twee keer uitgelopen, maar daarna is het me nooit gelukt om te blijven rennen. Nu zelf opgebouwd met een schema en nu proberen vast te houden en het tempo op te voeren. Ik merk dat ik écht een doel moet hebben, want ik heb het vaak zwaar en geef het dan gewoon op. Wat jij doet is ook intervaltraining, daarmee verhoog je je tempo (uiteindelijk dan, als je het vaak genoeg doet.)
.
. Niet echt denderend en niet aangepast op mijn voeten, maar ik vind het prima
.
Daar maken ze een filmpje van hoe je loopt, kijken vervolgens hoe je je voet neerzet en afwikkelt en passen daar de schoenkeuze op aan.
.
)
Inclusief flinke heuvels. Heb er 1 uur en 38 minuten over gedaan en wil dat nog terugbrengen naar anderhalf uur.
Liedje schreef:Goed bezig Meganx! Train je voor een bepaalde loop?
Ik heb net 15 km gelopen!!Inclusief flinke heuvels. Heb er 1 uur en 38 minuten over gedaan en wil dat nog terugbrengen naar anderhalf uur.
. Je bent er alleen direct zo ontzettend veel tijd mee kwijt... Haha! Je hebt er ook wel behoorlijk tempo inzitten dan trouwens
.
Had het doel 5 km te kunnen rennen in 30 minuten, dat moet ik maar snel gaan doen want de 'kortste' run is 7.5 km. Mensen nog tips wat het handigst is qua loopconditie opbouwen? Wat is beter, duurloop en/of interval? En nog meer Bokkers die gaan meedoen?
_Mara_ schreef:Ik heb me zojuist met een vriendin ingeschreven voor de Break Out Run volgend jaar mei. Zag het voorbij komen in dit topic, keek en filmpje zat met open mond te kijken. Hoe VET! Voor de gein het filmpje op de FB van me vriendin gezet, gewoon voor de gein. En vandaag kwam ze aan dat ze zich bij de voorinschrijving had ingeschreven. Damn, we gaan het gewoon echt doen!![]()
Dit wordt wel echt keihard trainen, want falen is geen optie.Had het doel 5 km te kunnen rennen in 30 minuten, dat moet ik maar snel gaan doen want de 'kortste' run is 7.5 km. Mensen nog tips wat het handigst is qua loopconditie opbouwen? Wat is beter, duurloop en/of interval? En nog meer Bokkers die gaan meedoen?
elinebakker schreef:Hoi! Ik heb me gisteren ingeschreven voor de Brink tot Brinkloop, 10 km op 29 december![]()
Nu loop ik al een tijdje enorm onregelmatig (dan weer 4 weken er tussen, dan weer 6 weken..) maar de 5 km loop ik wel redelijk goed uit. Gisteren heb ik even de grens opgezocht en 9km gelopen, ik denk dus dat de 10 zeker haalbaar is.
Nu moet ik alleen zorgen dat ik zeker 1 á 2x per week ga lopen (begin maar met 1x per week) omdat ik natuurlijk niet op blessures zit te wachten. Wil ook graag intervaltraining doen, maar hoe? Lopen jullie dan op hartslag, snelheid of gevoel?