Hardlopen deel 3

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Re: Hardlopen deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:17

Runnersworld ben ik erg tevreden over. Run2day schijnt ook prima te zijn :)

Moonfight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:17

Ik heb mijn schoenen bij de RunnersWorld vandaan ;)

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 19:28

Aight

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:23

run2day is volgens mij ook wel goed

KarinvdM

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:32

Mijn ervaring met Run2day is prima.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-13 21:39

Annetje schreef:
Ik vond Evy ook erg fijn en ik heb haar programma (oude schema) twee keer uitgelopen, maar daarna is het me nooit gelukt om te blijven rennen. Nu zelf opgebouwd met een schema en nu proberen vast te houden en het tempo op te voeren. Ik merk dat ik écht een doel moet hebben, want ik heb het vaak zwaar en geef het dan gewoon op. Wat jij doet is ook intervaltraining, daarmee verhoog je je tempo (uiteindelijk dan, als je het vaak genoeg doet.)

Ik moet ook een doel hebben hoor! A.s. zondag wedstrijd, en dan half november weer 1 (en begin november misschien, moet ik nog ff kijken). Dan ren je tenminste naar iets toe, ipv gewoon maar voor de 'lol'. Heb ook wel momenten dat ik op zou geven. Vanmiddag zat ik er na een zo lang mogelijke sprint ook helemaal door, maar ja... ik móét zondag die 6,4 km halen, dus vond dat ik nu ook door moest lopen, al was het wat langzamer. Is ook gelukt, ging volgens de app helemaal niet langzamer :P.

Mijn schoenen komen van de Aktiesport ;). Niet echt denderend en niet aangepast op mijn voeten, maar ik vind het prima :).

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 13:16

Mijn schoenen komen ook van de run2day. :) Daar maken ze een filmpje van hoe je loopt, kijken vervolgens hoe je je voet neerzet en afwikkelt en passen daar de schoenkeuze op aan. :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:13

ik loop iedere keer met 2 minuten erbij , kan op één of ander manier niet aan die voorverwerkte schema's uit :P .
heb 36 minuten gelopen over 5 km en heb 2x moeten stappen (sprint te vroeg getrokken |o )

nu deze week nog even 5 km lopen en dan verder trainen naar de 10 km uiteindelijk :D

Liedje

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:16

Goed bezig Meganx! Train je voor een bepaalde loop?

Ik heb net 15 km gelopen!! :):) Inclusief flinke heuvels. Heb er 1 uur en 38 minuten over gedaan en wil dat nog terugbrengen naar anderhalf uur. :)

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:23

Liedje schreef:
Goed bezig Meganx! Train je voor een bepaalde loop?

Ik heb net 15 km gelopen!! :):) Inclusief flinke heuvels. Heb er 1 uur en 38 minuten over gedaan en wil dat nog terugbrengen naar anderhalf uur. :)

ben echt gebeten door het lopen en wil meer en beter :D

Maar knappe prestatie van jouw hoor! ik vond dat de kilometers in zo een wedstrijd echt uren lijken , haha zal wel aan mij liggen denk ik

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:26

Wauw Liedje!!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 18:46

Knap hoor Liedje!! Wow, dat doe ik je niet na! Al ben ik stiekem wel benieuwd hoe ver ik zou komen als ik helemaal tot het gaatje zou gaan :P. Je bent er alleen direct zo ontzettend veel tijd mee kwijt... Haha! Je hebt er ook wel behoorlijk tempo inzitten dan trouwens :).

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 19:40

Wauw Liedje!
Ik wil over een half jaar 5 kilometer achter elkaar kunnen lopen, helaas moet ik alles enorm rustig opbouwen door m'n knie, maar alles op z'n tijd!

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:10

Hoe vaak lopen jullie?

Ik merk aan mezelf dat als ik om de dag ga lopen mijn motivatie minder is. Heb nu maandag gelopen, wil donderdag weer en dan zondag wedstrijd. Maar verder vind ik 2 keer per week eigenlijk wel vaak genoeg...

dancer_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:27

Ik loop om de dag. Meer omdat ik het echt als uitlaatklep zie, heerlijk verstand op 0, muziekje in en gaan :D

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 20:32

Ik loop 1-2x in de week (en ren ook nog bij gym, maar da's niet doelgericht hardlopen). Vaker kan ik niet aan met mijn knie.

_Mara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-10-13 22:43

Ik heb me zojuist met een vriendin ingeschreven voor de Break Out Run volgend jaar mei. Zag het voorbij komen in dit topic, keek en filmpje zat met open mond te kijken. Hoe VET! Voor de gein het filmpje op de FB van me vriendin gezet, gewoon voor de gein. En vandaag kwam ze aan dat ze zich bij de voorinschrijving had ingeschreven. Damn, we gaan het gewoon echt doen! :')

Dit wordt wel echt keihard trainen, want falen is geen optie. 8-) Had het doel 5 km te kunnen rennen in 30 minuten, dat moet ik maar snel gaan doen want de 'kortste' run is 7.5 km. Mensen nog tips wat het handigst is qua loopconditie opbouwen? Wat is beter, duurloop en/of interval? En nog meer Bokkers die gaan meedoen? :Y)

420BlazeIt

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 06:45

_Mara_ schreef:
Ik heb me zojuist met een vriendin ingeschreven voor de Break Out Run volgend jaar mei. Zag het voorbij komen in dit topic, keek en filmpje zat met open mond te kijken. Hoe VET! Voor de gein het filmpje op de FB van me vriendin gezet, gewoon voor de gein. En vandaag kwam ze aan dat ze zich bij de voorinschrijving had ingeschreven. Damn, we gaan het gewoon echt doen! :')

Dit wordt wel echt keihard trainen, want falen is geen optie. 8-) Had het doel 5 km te kunnen rennen in 30 minuten, dat moet ik maar snel gaan doen want de 'kortste' run is 7.5 km. Mensen nog tips wat het handigst is qua loopconditie opbouwen? Wat is beter, duurloop en/of interval? En nog meer Bokkers die gaan meedoen? :Y)

Ik heb via interval in 9 weken 5 km achter elkaar kunnen lopen, dus ik ben daar erg tevreden over!
Nu wil ik naar de 10 km gaan en doe ik twee keer interval in de week en een keer duurloop met kleine sprintjes.

Maarrr volgens mij is interval wel de beste manier om in korte tijd behoorlijk ver te komen ;)

elinebakker

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 09:21

Hoi! Ik heb me gisteren ingeschreven voor de Brink tot Brinkloop, 10 km op 29 december :roll:
Nu loop ik al een tijdje enorm onregelmatig (dan weer 4 weken er tussen, dan weer 6 weken..) maar de 5 km loop ik wel redelijk goed uit. Gisteren heb ik even de grens opgezocht en 9km gelopen, ik denk dus dat de 10 zeker haalbaar is.
Nu moet ik alleen zorgen dat ik zeker 1 á 2x per week ga lopen (begin maar met 1x per week) omdat ik natuurlijk niet op blessures zit te wachten. Wil ook graag intervaltraining doen, maar hoe? Lopen jullie dan op hartslag, snelheid of gevoel?

meganx

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 15:12

ik neem nu 3 dagen rust na zondag mijn 1e 5km run te hebben gelopen, en dan terug om de dag proberen te lopen trainene naar de 10 km, idd een goede uitlaatklep +:)+

wat een prestaties komen hier voorbij !! Echte knap!

Akecheta

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:33

Wowie, jullie zijn echt goed bezig! Kan ik een voorbeeld aan nemen +:)+

Heb net les 2 van Evy 2006 gelopen. Het begin is weer gemaakt :j

Eske_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-10-13 20:51

Bij gym had ik een 12-minuten loop (wel veel moeten wandelen door mijn knie helaas). Wat me opvalt, is dat als ik op kunstgras loop en geen lange stukken rechtuit, dat ik dan last krijg ban mijn schenen. Wat dus alleen bij gym gebeurd.

Annetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 07:21

elinebakker schreef:
Hoi! Ik heb me gisteren ingeschreven voor de Brink tot Brinkloop, 10 km op 29 december :roll:
Nu loop ik al een tijdje enorm onregelmatig (dan weer 4 weken er tussen, dan weer 6 weken..) maar de 5 km loop ik wel redelijk goed uit. Gisteren heb ik even de grens opgezocht en 9km gelopen, ik denk dus dat de 10 zeker haalbaar is.
Nu moet ik alleen zorgen dat ik zeker 1 á 2x per week ga lopen (begin maar met 1x per week) omdat ik natuurlijk niet op blessures zit te wachten. Wil ook graag intervaltraining doen, maar hoe? Lopen jullie dan op hartslag, snelheid of gevoel?

Als je niet minstens 2 á 3 keer in de week kunt lopen, moet je niet aan intervaltraining of opbouwen van km's beginnen is mijn mening. Je kunt geen spieren of conditie opbouwen met maar een keer per week trainen.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:08

Wat Annetje zegt.

Voor het geval anderen geïnteresseerd zijn. Mijn interval is op tijd en op snelheid. 60 seconden 3,5 km/h, daarna 30 seconden 14 km/h, daarna weer 60 seconden 3,5 km/h en 30 seconden 14 km/h. Dat herhaal ik beide 8 keer, dus in totaal 8x 1 minuut en 8x 30 seconden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-10-13 11:23

3,5 km/h? Word je dan niet gek?