Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
BarbaLala schreef:Hallo dames, ik meld me hier ook weer een keer met een vraag.
Sinds 2,5 jaar heb ik een koperspiraaltje waar ik qua anticonceptie an sich niet te klagen over heb. (Af en toe last met seks, maar verder niet.)
Echter wel nog steeds last van mijn menstruatie, die altijd al zwaar is geweest overigens.
Nu zat ik te denken om naar de huisarts te gaan om te overleggen voor de prikpil.
Ik wil namelijk van de ellende van elke 4 weken ongesteld zijn, af.
Nu las ik op internet over de "normale" prikpil en de Sayana?
Die laatste zou zorgen voor minder gewichtstoename?
Om een kort verhaal lang te maken, ik weet dat ieder lichaam anders reageert, maar ik ben toch benieuwd naar de bijwerkingen die jullie ondervinden van de prikpil.
En blijft je menstruatie na verloop van tijd echt helemaal weg? (Voor mij 1 van de redenen om voor deze vorm van anticonceptie te kiezen.)
Bonnyyyyyy schreef:Ik betaal 13 euro per 12 weken geloof ik voor de prikpil.
Ik eb er verder geen problemen mee.
Ik werd de eerste paar keer vlak voor de prik niet ongesteld maar wel doorbraakbloeding, nu heb ik helemaal niks meer.
ik zit er volgens mij al bijna 2 jaar aan nu.
Wel lees ik overal dat je er onvruchtbaar van kan worden en dat het lang duurt dat je weer zwanger kan raken.
A_nouk schreef:Barbalala, ik lees dat het geen optie is financieel...
Realiseer je wel dat het zomaar kan zijn dat je prikpil niet verzekerd is en je iedere 12 weken naar je huisarts moet en je dit echt niet mag vergeten.
Ik ben nu 100€ kwijt en 5 jaar ervan af.. ( al moet ik zeggen dat ik de rekening nu 5 maanden later nog niet binnen heb) Dat is €20 per jaar..
Wuis wat jij zegd over het verschil tussen huisarts of ziekenhuis is er niet... Bij beide moet je alleen de Mirena betalen, geen behandelkosten.
Eigenlijk is het gekkigheid want Mirena is gewoon een anticonceptie alleen ingeschreven als een middel tegen de overgang waardoor hij niet als anticonceptie wordt gedekt in je zorgverzekering..
Citaat:Als u een spiraaltje laat plaatsen bij een gynaecoloog, dan wordt de zorg niet uit uw aanvullende verzekering vergoed, maar uit uw basisverzekering. Deze zorg valt namelijk onder ziekenhuiszorg.