Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly
Jennyj01 schreef:Dat zal bij het gros van de gebruikers ook zo zijn. Dat is namelijk wat het lichaam wil. Dat wil terug naar de oude situatie. Als je dan de rem van de eeetlust haalt. Of te wel de medicatie stopt. Dan komt dat terug. En kom je in de oude situatie terecht die niks met wilskracht te maken heeft. De disbalans komt terug met alle bijkomende klachten. Dit is ook de reden waarom veel mensen het medicijn in een onderhoudsdosering moeten blijven gebruiken.
Ryder schreef:Dat kan toch ook, je kúnt afvallen zonder medicatie. Wil niet zeggen dat het mét medicatie niet net zo goed een strijd is. Maar de ‘eetrust’ maakt het mentaal wel veel prettiger. En ik kan me goed voorstellen dat wanneer je zou stoppen en dan weer last krijgt van een continu gevoel van trek hebben / behoefte aan eten, mensen vervallen in hun oude (eet)patroon.
Ryder schreef:Dat kan toch ook, je kúnt afvallen zonder medicatie. Wil niet zeggen dat het mét medicatie niet net zo goed een strijd is. Maar de ‘eetrust’ maakt het mentaal wel veel prettiger. En ik kan me goed voorstellen dat wanneer je zou stoppen en dan weer last krijgt van een continu gevoel van trek hebben / behoefte aan eten, mensen vervallen in hun oude (eet)patroon.
Ryder schreef:Hee ik ben niet tegen je he rien, ik ben het zelfs met je eensik weet PRECIES hoe dat gaat. Bij mij hetzelfde. Ben nu 20kg kwijt waarvan 14 met medicatie en dat ging in hetzelfde tempo als de 6 daarvoor. Het dempen van die stem in je hoofd is goud waard, de wetenschapper die dat heeft uitgevonden verdient wat mij betreft de Nobelprijs.
Suzanne F. schreef:Nieuwe richtlijn huisartsen: medicijnen sneller inzetbaar voor mensen met ernstig overgewicht
https://rtl.nl/nieuws/binnenland/artike ... oor-mensen
Een gezonde levensstijl blijft het uitgangspunt. Ja joh, natuurlijk. Maar wat niet wordt begrepen is dat deze medicatie helpt om een gezonde levensstijl te ontwikkelen en te houden.
Als je mij ooit had verteld dat ik lekker zou smullen van een stukje zalm en een bord sla met komkommer, dan had ik je echt voor gek verklaard. Maar mijn smaak en trek is echt veranderd. Ik heb geen zin meer in aardappels en friet en veel vlees. Tuurlijk af en toe. Maar mijn smaak is echt veranderd. En de eetlust natuurlijk.
Ozempic en Mounjaro staan trouwens beiden nog niet op de lijst las ik. Bizar hoor. Maar er zit al wat beweging in. Ze zien natuurlijk dat het massaal online wordt gekocht.
MarlindeRooz schreef:Ja dat klopt! Ik denk bijvoorbeeld dat ik “gezonder” ben dan iemand met een lager BMI. Omdat bij mij het vet niet echt rondom m’n buik zit. Ik heb zelfs met een “ongezond” bmi echt een platte buik omdat ik zo gebouwd ben.
Terwijl ik dan qua BMI “ongezonder” ben terwijl ik minder “gevaar” loop.
fjordjes schreef:Zijn jullie eigen huisarts eigenlijk ervan op de hoogte dat je een glp1 traject volgt?
Ik heb mijn arts er nog niet van op de hoogte gesteld. Zou misschien wel handig zijn
Mariska_28 schreef:Ik ben jaloers op mensen met weinig buikIk heb een gezond bmi nu maar alles zit rond mijn buik.. Daarom wil ik eigenlijk nog meer afvallen maar ben bang dat het dan nog meer uit mijn gezicht verdwijnt ipv rond mijn middel
Mijn huisarts is op de hoogte, en weigert mee te werken/denken.