Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Melanie_D

Re: Zwanger, uitgerekend midden/zomer 2023

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 16:40

JitskeJeldau: welkom! Echt de laatste loodjes dus, nog even volhouden :) Fijn dat je man je zo goed ondersteunt. Het hele zwangerschapstraject is ook heel bijzonder en niet voor te stellen voor een buitenstaander. Zelfs voor zwangeren onderling, want je weet ook niet wat een ander voelt. Hoewel de verhalen van de dames hier wel herkenbaar zijn.
Van mijn vorige zwangerschap weet ik ook nog dat ik de laatste week/weken vrij zwaar vond, met name het wachten en de onzekerheid. De wetenschap dat het ieder moment kan gebeuren, maar ook nog weken op zich kan laten wachten vond ik (als controlfreak zijnde) niet fijn. Destijds was het ook nog Corona-tijd en heel heet, dus veel meer doen dan als een soort walvis in een zwembadje in de tuin rollen zat er niet in. Ik heb toen het boek Mama'en van Nina Pierson gekregen en vond dat een heerlijk boek om door te lezen. Lekker dik en veel positieve informatie over de zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Verder een abonnement afgesloten op Disney+, zodat ik wat fijne laagdrempelige films kon kijken. Wellicht kun jij ook zoiets doen om de tijd een beetje te doden.
Ik denk dat het ook wel goed is om je een beetje te vervelen, dan maakt je brein ruimte voor wat komen gaat :) Maar eenzaamheid is niet fijn, dus goed dat je je nu bij ons gemeld hebt! Heb je tenminste wat te kletsen, haha.

Freekieee: ik heb goede verhalen gehoord over Deventer. Dus daar komt het ook vast helemaal goed!

Marlis: fijn dat je nu maar één keer per week hoeft. Als steeds alles goed is, is het ook zo'n gedoe om iedere keer weer die rit naar het ziekenhuis te maken. Kost een hoop tijd.

Mriek: super om te horen dat Hidde weer een beetje de oude wordt. Steeds alleen maar hazenslaapjes is ook niets...

Peeltje: goed dat de paracetamol wat helpen. Alles voor een goede nachtrust.

Hier vandaag de hele dag in de weer geweest bij de huisarts. Gisteren tijdens de controle bij de vk kwam mijn ijzergehalte wat laag uit de vingerprik. Dus vanochtend meteen even bloed geprikt om te laten onderzoeken. En ik heb sinds een paar weken ineens allerlei eczeem-uitbraken. Nu ben ik daar altijd erg gevoelig voor, maar ik krijg het nu niet meer weggesmeerd. Dus vanmiddag toch maar even langs de huisarts. Voor beide afspraken liep alles natuurlijk lekker uit. En net nog langs de apotheek, waar het ook allemaal nooit zo snel gaat. Zo vliegt je dag wel weer lekker voorbij, haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 16:40

@freekie beterschap voor jullie allebei. Hopelijk allebei snel weer op de been

@mriek het is een combinatie van dat dikkere gele vocht en vrij doorzichtig vocht. Geen idee of het dus voedingswaarde heeft maar weggooien kan altijd nog. Heb niet het idee dat het echte melk is.

Fijn dat Hidde over het ergste heen lijkt te zijn!

@queen ja smeren doe ik vrijwillig. Heb er eentje met extra bruiner dus ik heb nu al een hele bruine bakkes na 2 dagen _/-\o_

@jitske voel je van harte welkom. Herkenbaar hoor.. Eerste week van m'n verlof had ik nog wel wat te doen maar nu is het echt de dagen door komen. Zeker als het geen mooi weer is.

Weten jullie wat het wordt? Ook erg benieuwd naar het kamertje als je die wilt delen. Voel je vooral niet verplicht om overal op te reageren. Soms is het gewoon lekker om even je gevoel te ventileren. Allemaal schatten van (aanstaande) moeders hier.

Hier vanmiddag even gezellig gaan lunchen in de stad met een vriendin. Die is nu ruim een jaar terug bevallen met 39 weken en tot nu toe hebben we aardig dezelfde 'fijne' zwangerschap dus ben benieuwd of ik haar hierin ook volg haha.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 16:42

Melanie_D schreef:
JitskeJeldau: welkom! Echt de laatste loodjes dus, nog even volhouden :) Fijn dat je man je zo goed ondersteunt. Het hele zwangerschapstraject is ook heel bijzonder en niet voor te stellen voor een buitenstaander. Zelfs voor zwangeren onderling, want je weet ook niet wat een ander voelt. Hoewel de verhalen van de dames hier wel herkenbaar zijn.
Van mijn vorige zwangerschap weet ik ook nog dat ik de laatste week/weken vrij zwaar vond, met name het wachten en de onzekerheid. De wetenschap dat het ieder moment kan gebeuren, maar ook nog weken op zich kan laten wachten vond ik (als controlfreak zijnde) niet fijn. Destijds was het ook nog Corona-tijd en heel heet, dus veel meer doen dan als een soort walvis in een zwembadje in de tuin rollen zat er niet in. Ik heb toen het boek Mama'en van Nina Pierson gekregen en vond dat een heerlijk boek om door te lezen. Lekker dik en veel positieve informatie over de zwangerschap, bevalling en kraamtijd. Verder een abonnement afgesloten op Disney+, zodat ik wat fijne laagdrempelige films kon kijken. Wellicht kun jij ook zoiets doen om de tijd een beetje te doden.
Ik denk dat het ook wel goed is om je een beetje te vervelen, dan maakt je brein ruimte voor wat komen gaat :) Maar eenzaamheid is niet fijn, dus goed dat je je nu bij ons gemeld hebt! Heb je tenminste wat te kletsen, haha.

Freekieee: ik heb goede verhalen gehoord over Deventer. Dus daar komt het ook vast helemaal goed!

Marlis: fijn dat je nu maar één keer per week hoeft. Als steeds alles goed is, is het ook zo'n gedoe om iedere keer weer die rit naar het ziekenhuis te maken. Kost een hoop tijd.

Mriek: super om te horen dat Hidde weer een beetje de oude wordt. Steeds alleen maar hazenslaapjes is ook niets...

Hier vandaag de hele dag in de weer geweest bij de huisarts. Gisteren tijdens de controle bij de vk kwam mijn ijzergehalte wat laag uit de vingerprik. Dus vanochtend meteen even bloed geprikt om te laten onderzoeken. En ik heb sinds een paar weken ineens allerlei eczeem-uitbraken. Nu ben ik daar altijd erg gevoelig voor, maar ik krijg het nu niet meer weggesmeerd. Dus vanmiddag toch maar even langs de huisarts. Voor beide afspraken liep alles natuurlijk lekker uit. En net nog langs de apotheek, waar het ook allemaal nooit zo snel gaat. Zo vliegt je dag wel weer lekker voorbij, haha.

Klinkt als een lekker dagje. Dat eczeem kan ook goed weer van de hormonen zijn geloof ik. Hopelijk kun je er wat voor krijgen!

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 17:37

beterschap Freekie

Mriek, fijn dat vandaag een beter dagje is met Hidde!

Gnome, lekker geluncht? Ik ben vooral ook gek op carpaccio of iets met gerookte zalm enzo, nu ik zwanger ben kies ik natuurlijk andere dingen, zo proef je nog eens wat wat je anders niet snel zou kiezen :D

Nieuwelingen welkom!

Rustig dagje verder hier, vanmorgen tot 12 uur gewerkt, was een pittig ochtendje wel..
Gister avond is een cliënt uit het ziekenhuis ontslagen, zij moet nu sondevoeding krijgen maar had geen geen voeding meegekregen, dat was lekker handig om 7 uur als nog niks bereikbaar is verder :7
Verder nog wat onhandige dingen dus het was zo’n regelochtendje..

Deventer ziekenhuis heb ik zelf trouwens fijne ervaringen mee, zowel als patiënt als collega verpleegkundige! Alleen geen ervaring op het gebied van bevallingen daar

JitskeJeldau

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:01

We weten niet wat het wordt. Wel ondertussen heel erg nieuwsgierig natuurlijk :)

@Melanie. Ik probeer wel bezig te blijven idd. Spelletje op de laptop, een dekentje voor de wieg breien en ik ben de serie van heartland aan het wegkijken. (Diep in mn hart ben ik toch echt nog een pennymeisje, boeken ook verslonden vroeger) Verveling is ook niet persé het probleem, maar dat niet je verhaal kunnen delen of niet helemaal begrepen worden. Ik ben dan ook erg blij en opgelucht door jullie warme welkom.

@gnome ik heb even wat recente foto's opgezocht. Omdat we niet weten wat het wordt redelijk neutrale kleuren gehouden. Vooral groen, grijs, wit.

Afbeelding
Afbeelding

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 18:29

Mooi! Lekker fris met die kleur zo!
Ik ben ook met heartland bezig, geloof nu seizoen 5 of 6 :D

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 18:29

Wauwww schitterende kamer en super ruim ook zeg. Die koala's aan de muur...echt super tof.

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:51

JitskeJeldau schreef:
Hallo allemaal,
Ik lees al vanaf het begin mee, maar ik ben zo'n typische meelezer. Ik vind het zelf moeilijk om me aan te melden en dan vervolgens bij te blijven met bijleesposts, dus heb ik het bij meelezen gehouden. Nu op aanraden van mijn man, toch een post van mij. Ik ben nu 38+2 en heel erg aan het uitkijken naar de geboorte van ons eerste kindje. Alles is er klaar voor en mama is er onderhand klaar mee. Ik ben de enige in de vrienden/kennissenkring en ook familiekring die zwanger is en met alle hormonen, het slaaptekort en pijntjes begin ik me erg eenzaam te voelen in mn zwangerschap. Mijn man doet super zijn best en steunt me zoveel hij kan, maar hij kan moeilijk mn buik een dag overnemen dus hij snapt maar tot een bepaalde hoogte waar ik doorheen ga. Ik hoop dat ik voor mn laatste loodjes hier nog een beetje aansluiting kan vinden. Al snap ik ook dat het aan de late kant is.
Groetjes,
JitskeJeldau

Welkom! Ja zou zo fijn zijn als je die buik een dagje kon uitlenen he! Nog even, spannend hoor!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:55

Melanie_D schreef:

Eczeem is zo rot.. vind dat altijd zo frustrerend dat wachten bij die afspraken en apotheek haha

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 19:56

JitskeJeldau schreef:
We weten niet wat het wordt. Wel ondertussen heel erg nieuwsgierig natuurlijk :)

@Melanie. Ik probeer wel bezig te blijven idd. Spelletje op de laptop, een dekentje voor de wieg breien en ik ben de serie van heartland aan het wegkijken. (Diep in mn hart ben ik toch echt nog een pennymeisje, boeken ook verslonden vroeger) Verveling is ook niet persé het probleem, maar dat niet je verhaal kunnen delen of niet helemaal begrepen worden. Ik ben dan ook erg blij en opgelucht door jullie warme welkom.

@gnome ik heb even wat recente foto's opgezocht. Omdat we niet weten wat het wordt redelijk neutrale kleuren gehouden. Vooral groen, grijs, wit.

[ [url=m/N9dTG9.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/XPO2gv.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mooie groen!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:28

Ik ben zojuist even heen en weer gereden naar de AH want had zoveel zin in aardbeien met slagroom, alleen de slagroom mistte thuis.

Kwam thuis met slagroom en tompouce. En eet nu een tompouce :+ zeg maar zo, baby had er zin in _O-

Melanie_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:30

Wat een prachtige kamer, Jitske! En leuk met die koala's! Is dat van eenvrolijkekinderkamer.nl? Stijl lijkt daar in ieder geval op.

Gelukkig verveel je je niet. Niet begrepen worden is wel vervelend. Hopelijk heb je een fijne verloskundige waar je je verhaal een beetje kwijt kunt.

Freekiee, hahaha, heerlijk toch! Lekker van genieten :D

Hier gelukkig wel wat kunnen krijgen voor de eczeem. Nachten zijn vaak al moeilijk, dan zit je ook niet te wachten op jeuk daar nog bij, jeuk is zo rottig. Gelukkig een fijne huisarts die meteen iets voorschreef en met een paar dagen zou het minder moeten zijn.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:39

Mriek: fijn dat Hidde weer meer zichzelf is.

Lisewiesje: dat klinkt als een super bevalling.

Annemijn: hele wereldreis voor zo afspraak.

Queen: aan de yoga. Fijn dat dat werkt voor je.

Jitske: welkom uiteraard. En hopelijk snel jullie kleintje in jullie armen. Mooie kamer en groot ook. Spannend nog niet weten wat het wordt.

Peeltje: lekker druk met nog twee kids welke vakantie hebben.

Melanie: Aah eczeem is zo vervelend.

Gnome: lekker van de zon genieten en gezellig wezen lunchen.

Lisette: Aah heel herkenbaar, ook werkzaam in de zorg hier.
Hier ook fan van carpaccio kan ook niet wachten tot het weer mag.

Freekie: haha lekker. Gewoon doen als je er trek in heb idd.

Lisette1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:42

Fijn Melanie, ik hoop dat het snel verlichting geeft
Freekie, haha lekker toch, ik had ook al aardbeien met slagroom gehaald, net een schaaltje op en zit nu aan de chips met een reep chocola erbij :') O:)

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:46

Hier een pijnlijk en branderig gevoel onder mn borsten. Ook vlekkerige rode uitslag.

Verder gaat het hier zijn gangetje.
Gister nog een lading medicijnen en zalfjes besteld voor de baby. En moet het weekend echt kleding kast inruimen maat 50/56 iig. En dan de volgende maat weer gaan wassen . En kamertje verder op orde maken. Weekend ook maar zorgen dat de vluchttas klaar staat, gister nog badslippers besteld. Ben echt laat overal mee aha. Nog even deze week werken en volgende week twee dagen en dan verlof en meer tijd.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 20:49

Vanwaar de medicatie voor de kleine? Je vriend geen tijd om die kleine dingetjes even te doen ook om je te ontlasten?

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 20:54

Gnome schreef:
Vanwaar de medicatie voor de kleine? Je vriend geen tijd om die kleine dingetjes even te doen ook om je te ontlasten?

Gewoon de standaard dingen die je in huis hebt dus zalfjes, druppels voor krampjes, vitamines, zetpillen etc.

Vriend werkt lange diensten en mag nog even laminaat gaan leggen in onze slaapkamer ook. Deze dingen in de babykamer wil en moet ik zelf gewoon doen. Als ik hem de kleding laat doen en commode inrichten enzo blijf ik zoeken.

12 mei een afspraak voor gel nagels. Heerlijk, mooie nagels. Mag natuurlijk niet in de zorg.

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 21:00

Ahh dan heeft ie nog mooi klus voor de boeg inderdaad! Wij hebben niks aan medicatie :') alleen die vitamine k en d.. En wat er in die kraampakketjes zat aan zalfjes.

Heerlijk vooruitzicht ook van je nagels. Nu inderdaad mooi van genieten tijdens je verlof!

Freekieee

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:02

Marlis schreef:
Hier een pijnlijk en branderig gevoel onder mn borsten. Ook vlekkerige rode uitslag.

Gister nog een lading medicijnen en zalfjes besteld voor de baby. En moet het weekend echt kleding kast inruimen maat 50/56 iig. En dan de volgende maat weer gaan wassen . En kamertje verder op orde maken. Weekend ook maar zorgen dat de vluchttas klaar staat, gister nog badslippers besteld. Ben echt laat overal mee aha. Nog even deze week werken en volgende week twee dagen en dan verlof en meer tijd.

Fijn dat dat ook in huis is!

Dat in orde krijgen herken ik :+ vandaag eerste wasje gedaan met wat kleertjes. Vluchttas wel klaar gelukkig

Wel fijn bijna verlof !
Komt dat branderige en uitslag niet van je bh die knelt daar misschien?

Wat zouden jullie kiezen, sudo crème of bepathen baby ?

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 21:08

Volgens mij hebben wij beide in die pakketjes gekregen. Puur op gevoel neig ik meer naar bepanthen maar kan het verder niet zo onderbouwen. Vind hun producten gewoon fijn.

Marlis

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:09

Freekieee schreef:
Marlis schreef:

Fijn dat dat ook in huis is!

Dat in orde krijgen herken ik :+ vandaag eerste wasje gedaan met wat kleertjes. Vluchttas wel klaar gelukkig

Wel fijn bijna verlof !
Komt dat branderige en uitslag niet van je bh die knelt daar misschien?

Wat zouden jullie kiezen, sudo crème of bepathen baby ?

Nee is niet van de bh. Als ik geen bh draagt is het er ook en niet minder. En beugel bh draag ik al lang niet meer.

Maar zal wel weer weg gaan.

Hier heb ik sudo crème en bepanthen baby besteld. Zal veel niet gebruiken maar ach.

Vaseline, Betadine, sudocreme, bepanthen baby, talkpoeder, Zwitsal crème, bad olie, vitamine d en vitamine k, middel tegen krampjes, zetpillen en noem maar op. Alles besteld haha.

Tepel zalf ook trouwens haha

Gnome

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-05-23 21:23

Marlis schreef:
Nee is niet van de bh. Als ik geen bh draagt is het er ook en niet minder. En beugel bh draag ik al lang niet meer.

Maar zal wel weer weg gaan.

Hier heb ik sudo crème en bepanthen baby besteld. Zal veel niet gebruiken maar ach.

Vaseline, Betadine, sudocreme, bepanthen baby, talkpoeder, Zwitsal crème, bad olie, vitamine d en vitamine k, middel tegen krampjes, zetpillen en noem maar op. Alles besteld haha.

Tepel zalf ook trouwens haha

Ohhh ja op zetpillen na zat dat allemaal in die pakketten van prenatal enzo. Wel hele kleine hoeveelheden mja dan heb je voor een paar dagen in ieder geval wat.

PeeltjE

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 21:37

Ik zou bepanthen aanraden. Vooral als je het langer nodig hebt bij rode billen droogt sudo crème soms erg uit, bepanthen maakt mooi vet, waardoor het zure van de ontlasting niet zo makkelijk in het huidje trekt. En in bepanthen zit ook gewoon zink, werkt perfect! Gebruik het voor mijn andere twee soms nog steeds :')

Heb van sudo crème wel altijd zo’n klein potje in huis, zo’n sample potje.

mriek1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-23 22:16

MissAnnemijn, das een beste rit voor 5 minuten controle!

QueenE fijn dat de yoga bevallen is.

Jitske welkom en gefeliciteerd met je zwangerschap <3 Wat jammer dat je je eenzaam voelt binnen je omgeving. Hopelijk kunnen wij hier je een luisterend oor bieden. Voel je niet verplicht tot het maken van bijleesposts hoor. Gewoon je verhaal/zorgen delen. :)
Wat een mooie grote babykamer, wauw!

Peeltje oh ja dan is nu een keizersnede wel verstandig. Dank je wel, ik ben ook heel blij met Hidde haha. <3
Fijn dat de paracetamol je wat verlichting biedt, maar wel vervelend dat je ze nodig hebt.

Melanie gek van die exceem ineens ja. Hoop dat het wel snel over gaat. Je had wel echt een medisch dagje vandaag zeg.

Gnome gezellig met een vriendin de stad in. Wel fijn dat je ervaringen kan delen samen.

Lisette wat een ochtend op je werk zeg! Groot gelijk dat je jezelf nu even verwend. ;)

Freekieee haha held! Lekker naar de AH voor de craving. :D
Wij hebben een potje sudocreme en Weleda Billenbalsem. Die werd mij door de drogist aangeraden i.p.v. Bepanthen. En moet zeggen dat als Hidde wat uitslag heeft op z'n billetjes en ik dit erop smeer het de volgende verschoning al zo goed als weg is.
Is deze tube:
Afbeelding

Marlis ook uitslag dus, hoop dat het bij jou ook snel over gaat. Succes met het inruimen, snap dat je dat graag zelf wil doen. Had ik toen ook heel erg.

Hier gelukkig weer een fijne dag gehad. Ik heb vandaag een lachje van Hidde op film kunnen krijgen, zó leuk. <3 Weet niet hoe ik een filmpje moet plaatsen, maar hier een screenshot uit het filmpje.

Afbeelding

Oké en één van ons samen haha.

Afbeelding

Verder vanavond een paardenavondje. Eerst met een vriendin naar haar eigen paard en daarna samen door naar een andere vriendin die haar eerste Z1 wedstrijd had. Het was alleen buiten en de wind was echt koúd! Thuis dus meteen onder de warme douche gedoken en nu op de bank onder een dekentje. Wat kan die kou toch in je botten trekken!

QueenE

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-05-23 08:08

Wat een leuke foto's <3 <3