Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Moderators: Essie73, Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 18:31

Gecondoleerd suusje :knuffel:

Sherivey

Re: Hardlopen, tips, tricks en ervaringen #5

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-10-22 20:55

Gecondoleerd suusje :(:)

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:22

Gecondoleerd, Suusje.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 21:40

Gecondoleerd Suusje :knuffel:

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-22 22:50

Gecondoleerd Suusje en sterkte met dit verlies.
Wat heerlijk om zo met je hond te lopen en hij kan een flink stuk meelopen zeg! Wat een prachtige omgeving daar bij die waterval.

Puera wat een leuke foto zo met dat startnummer. Lijkt me leuk om eens samen te lopen. Welke hoek van Friesland zit jij? Ik zit in het zuiden tegen de Drentse grens aan.

Ninus ik snap wel dat die herinneringen wat bij je los maken. Met je eigen paard door het bos is zo mooi, dat zijn dierbare herinneringen.

Schemerdier slimme keuze om wat korter te lopen. Hoe gaat het nu met je?

Musli wat een leuk idee om zo op een andere plek te lopen. Goed gecombineerd!

Ieris dat zijn flink wat km’s! Al hersteld inmiddels? Ik luister ook graag naar de vogels.

Sherivey ook 100 km is een mooie afstand! Wat leuk dat je vriend mee gaat op skates.

Kylan ook 100 km, topper! Snap wel dat je je tel mee hebt voor de veiligheid, zeker na dat verhaal. Lijkt me niet als ze een dag lang niet weten wie je bent.

SV prachtige foto’s weer. Jij ziet echt veel onderweg heb ik het idee. Ik zag van de week ook eindelijk een paddestoel. Meestal ben ik net bezig met waar ik mijn voeten neer moet zetten :Y) en wat een afstand al!
Inmiddels heb ik wat van de docu’s over Barkley gekeken die je tipte. Heel intrigerend!

Zo dat was mijn bijlees post. Ik ben wat afwezig geweest dit weekend, wij hebben ons 7 jarig huwelijk gevierd en hadden een weekend samen gepland. Kinderen hebben we bij mijn schoonouders onder gebracht. Heerlijk gegeten, 7 gangen diner bij de keuken van Arragon. Aanrader voor wie in de buurt van Hoogeveen is. Op zondag hebben we met het mooie weer van die E-choppers gehuurd om door het Drents-Friese woud te rijden. Prachtig weer was het en nu ik heb echt zin om hier door de bossen te lopen.
Wat hardlopen betreft heb ik wat interval training gedaan. 45 minuten blokken van 5 min tempo lopen met wandelen voor herstel tussendoor. Voor de verandering ben ik eerst op de fiets gestapt zodat ik eens een ander rondje kon lopen.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 00:07

Gefeliciteerd met jullie jubileum!
Leuke training heb je gelopen.

Ik zit op ongeveer 15 minuten onder Leeuwarden. Maar ik mag graag in het Drents Friese Wold, of die omgeving lopen. Niet dat ik er zo vaak kom.
Dat is mooier dan hier maar op zich zijn hier ook prima rondjes te vinden.

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 11:56

Gecondoleerd Suusje.

Rijden jullie naar een bos/natuurgebied om te gaan te lopen? Of hebben jullie dat toevallig allemaal heel dicht in de buurt?

Ik loop in mijn eigen stad, maar probeer wel rustige paadjes te zoeken (bijvoorbeeld langs het water).

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:00

Ik kan hier allemaal rondjes van verschillende afstanden in een weidse omgeving maken maar voor het bos of een natuurgebied moet ik minimaal een halfuur in de auto zitten.

suusje26

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 12:24

Bedankt voor de condoleances.

Gefeliciteerd met jullie 7 jarig Huwelijk MizzMontana. Klinkt als een geslaagd weekend.

Ik wissel af Schemerdier, als ik samen loop met iemand dan rij ik vaak een stukje, soms laat ik mij ergens afzetten en ren ik naar huis of ik doe inderdaad rondje vanaf huis. Maar met 5 a 6 kilometer ben ik hier al in de bossen, dus niets te klagen qua omgeving.

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 13:07

Ik rij zo'n 20 minuten in de auto naar het bos. Soms iets verder.

Sherivey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-11-22 16:56

Ik heb een klein bos en een flink duingebied/strand om te lopen bijna als achtertuin.
Maar rij ook wel eens naar bvb Mastbos of Veluwe om te lopen :)

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:30

Dank voor de felicitaties!

Ik woon 100m van het Drents-Friesewold, genoeg paden om te lopen hier. Ik ga straks nog even snel een rondje. Wel even puzzelen nu met de wintertijd om voor het donker nog te kunnen lopen.

Puera ik ga je na mijn rondje in Mirns een pb sturen om eens samen te lopen. Dan begint het kwa afstand ook ergens op te lijken bij mij :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-11-22 17:43

+:)+ Altijd goed!

Lekker dat je daar zo dichtbij woont!

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 13:06

Gefeliciteerd met jullie jubileum MizzMontana! Klinkt als een geslaagd weekend :)

Ik loop vrijwel altijd vanuit huis. Dan kan ik verschillende kanten op: de polder/grasland natuurgebied in, over de dijk, door de stad, of naar het bos. Op langere rondjes is over de hei ook nog een optie. Enorme luxe :)) Een enkele keer rij ik ook wel eens ergens heen maar dat is de uitzondering.

Vandaag een heel langzame 8km gedaan. Gisteren gevaccineerd en ik voelde me een beetje moe, dus vooral even genoten van het zonnetje en niet op snelheid gelet.

Afbeelding

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 14:33

Gefeliciteerd MM!

Lekker even genieten zonder druk Kylan, ik had het vorige week ook na mijn vaccinatie.

Hier nog niet gelopen vandaag :oo Heb het zo ontzettend druk, vandaag thuis aan het werk, maar morgen weer onder de pannen van 5 tot middernacht. Beetje jammer :D

Probeer rond een uur of half 4 nog een rondje te doen. Wilde eigenlijk 15K, maar ben een beetje snotterig en het is windkracht 6, dus misschien schaal ik af naar 10 :=

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 17:58

Ik heb net een loopje van 12km op de weg gedaan met tempowisselingen.
Ik ben afgelopen zaterdag gevaccineerd, daarna twee nachten heel slecht geslapen door werkstress en gisteren gewerkt van 7.00u tot 17.45u en daarna een uur stilgestaan in de file (over 8km een uur gedaan ongeveer), dus mijn hartslag was ook hoog voor mijn doen omdat ik moe ben.
Garmin vond het ook erg onproductief helaas.
Ach ja, het is niet anders.

Kylan heerlijk om die luxe te hebben!

Ninus het waait inderdaad nogal ja. Werk je wisselende diensten?

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 19:39

Vervelend SV, het is inderdaad niet anders, maar stress en slecht slapen is nooit fijn :(:)

Nee, ik werk gewoon veel en ik woon ver van mijn werk (Friesland - Utrecht) :+ Dus als ik naar kantoor ga dan heb ik lange dagen, morgen heb ik later op de dag een leiderschapsconferentie inclusief diner.

Ik heb een rondje 11km gedaan, was net voor donker thuis, had me wat vergist, maar ging goed. Heb lekker gelopen ondanks de wind.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-11-22 20:29

Kylan verstandig om even een rustig loopje te doen na de prik. Heerlijk zo’n najaarszon er bij! Klinkt alsof je bij jou ook mooi kan buiten lopen.

Ninus dat is een eindje forenzen zeg, lijkt me pittig!
Ik dacht dat ik ver moest met Appelscha - Groningen maar dat valt dus mee :Y) gelukkig kan ik redelijk vaak thuis werken en dan kan ik tussendoor lekker hardlopen.

SV hopelijk kun je snel weer beter slapen en meer ontspannen.

ieris

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:04

Mizz Montana, leuk dat je een feestje had, vieren jullie het huwlijk elk jaar?
Hier ook iets meer dan 7 jaar getrouwd, maar weet de precieze datum niet eens meer, we hebben het nog nooit gevierd, maar wel een leuk idee voor bij de 10 jaar ,als ik er dan aan denk tenminste :)
Goed bezig met je interval training! Best pittig.

Ninus, hoe gaat het nu met je, hopelijk heeft het snotteren niet te veel doorgezet.
Fijn dat je toch nog een wat korter rondje hebt kunnen doen.
Ja wel herkenbaar over de paden lopen waar je vroeger gereden hebt.
Gelukkig heb je er wel mooie herinneringen aan.

Kykan, mooie foto.
Fijn dat je een lekker rondje hebt kunnen doen.

SV, zo dat zijn lange dagen zeg, en dan ook nog in de file staan en slecht slapen, snap goed dat je dan even wat minder voelt, sterkte ermee!

Schemerdier, ik heb het geluk vlak bij het bos op de Veluwe te wonen, waar ik oneindig veel kilometers kan maken.
Daarvoor woonde ik bij Nijmegen, en daar liep ik ook zo het bos in bij Groesbeek, Beek, Berg en Dal, en de Mookerheide.
Ik kan me niet voorstellen hoe het is om geen bosgebied om je heen te hebben!

Ik heb dinsdag een loopje gedaan van 14 km , uit een boek van mijn moeder, dat een voorbereiding is op de halve marathon.
De opdracht was om in een tempo van 8.30min/km te lopen, nou dat was echt erg lastig, je gaat zo langzaam, dat je nog net niet door een naaktslak gepasseerd word ;)
Ik zat vaak ook iets te hoog, en dan had ik nog het gevoel dat mensen naar me keken omdat ze dachten dat ik om ging vallen van traagheid :D
Eenmaal in het bos kon ik mooi heuvels nemen en zware paden, wat het tempo er gelukkig wat uit haalde.
Vandaag was de opdracht 8km in 6min/km, ging gelukkig een stuk beter!
Meer mijn eigen tempo.
Maar het zal ongetwijfeld ergens goed voor zijn, om een laag tempo te lopen.
Zondag ga ik de bosloop in Malden meedoen, heb me voor de 15km opgegeven, ben benieuwd.

Kylan

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 17:35

Lekker gelopen Ninus, het wordt wel echt al vroeg donker inderdaad en het waaide zeker!

Oef ieris, 8:30 is wel erg rustig! Ik kan me voorstellen dat dat niet erg lekker loopt, dan zou ik liever run-walk-run doen om gemiddeld op die snelheid uit te komen... Te ver onder je tempo hardlopen is ook een risico op blessures. Gelukkig ging je 8 km vandaag beter, mooi tempo. Succes komend weekend in Malden!

Ik had vandaag ook weer een stuk meer snelheid in de benen dan gisteren, 7 km op 6:00 gedaan. Een paar spetters regen op de kop gehad ook nog, best lekker :))

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 18:23

Ieris dat is wel een heel erg langzaam tempo zeg. Dat wandel ik bijna als ik flink doorloop.
Langzame duurlopen zijn belangrijk, maar zó langzaam... dat betwijfel ik.

Lekker Kylan.

Ik heb net 6km heel rustig gelopen (hartslag 130, 6.12/km) met mijn vriend. Echt om het hoofd leeg te maken en even de dag door te nemen met elkaar. Ook in de regen.

MizzMontana

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 20:55

Ieris dat klinkt meer als een snelheid om echt een super lange duurloop vol te houden. Ik was vandaag naar de Pacer aan het luisteren met Gerben Oevermans over de backyard ultra. Hij vertelt dat hij inderdaad heel langzaam loopt om dat dan heel lang vol te houden.
Wij vieren elk jaar ons huwelijk, meestal een nacht of twee ergens slapen en altijd een diner. Dan hebben we de jaarlijkse evaluatie :') haha dat klinkt nu heel serieus. We bespreken dan de hoogte en dieptepunten van het jaar. Best fijn om daar dan met aandacht bij stil te staan.

SV wat heerlijk dat je je hoofd zo leeg hebt kunnen lopen.

Kylan geen last meer van de vaccinatie zou te lezen.

Ninus

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-11-22 21:58

Hehe, ingehaald worden door een slak :))

Ik ben superfit, maar nog lang niet thuis, dus ik kijk nog even wanneer ik morgen ga lopen :D

Zondag gaan mijn man en ik een rondje 20km doen met Puera, gaan een mooie rondje bedenken!

Kylan ik start volgende week vrijdag om 9:30 met het programma. Dus ik moet denk ik uiterlijk 8:45 weer terug zijn in het hotel zodat ik kan douchen en uitchecken. Lukt dat denk je? :D

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:37

Goeiemoggûh!

Lekker, zo'n rondje Kylan. Mooie foto! Wat heerlijk dat je vanuit huis alle kanten op kunt qua lopen.

Fijn, zo'n loopje samen met je vriend, SV.

Zo hé, dat is best langzaam Ieris. Dat hele langzame schijnt inderdaad wel heel goed voor je te zijn, of beter gezegd: trainen op verschillende snelheden. Heerlijk dat je zo dichtbij de Veluwe woont.

MizzMontana, jaarlijkse evaluatie. :)) Mooi dat jullie ook elk jaar echt jullie huwelijk vieren.

Mooi dat je weer opknapt, Ninus. Ik ben erg benieuwd naar ons loopje zondag. Ik hoop dat het wat meevalt met het weer. Buienradar ziet er nog niet zo gunstig uit. := De droge kleren maar mee.

Ik heb afgelopen woensdag m'n vaccinatie gehad, gelukkig alleen een pijnlijke arm, net zoals de vorige keren. Gisteren lekker een rondje van 9 km door de stad met mijn collega gelopen. De heuveltraining hebben we nog een weekje uitgesteld.
Afgelopen dinsdag drijfnat geregend met de training van de loopgroep. Had geen droge draad meer aan. := Iemand ervaring met het jasje van Fusion?

Schemerdier

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-11-22 10:56

Wat een mooie loopjes allemaal!

Ik kom ook vaak op rond het tempo 8:30 uit,maar dat is omdat ik wandel tussendoor :D Anders lijkt het me wel heel traag ja.