Veel moeten afvallen...

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:22

Oh mens!

Warm bad en dan gelijk bed denk ik. :') ben helemaal stuk na deze paar dagen, op een goede manier. Heeft me echt even mentaal goed gedaan dit ijsweer en de sneeuw. :j

Ik overweeg foxy boven te (laten) zetten. Er is een tablet onderweg naar me en zo wordt het denk ik ook makkelijker erop te springen. Toch maar even kijken of dat lukt.

BillyJ

Re: Veel moeten afvallen...

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-21 20:28

@ Butterfly,

Het is vooral lastig bij bepaalde bewegingen , met fysio gaat het nu al weer een stuk beter.
Het komt omdat ik vastzit in mijn SI gewrichten door in verkeerde houding te roeien. Zat er beetje doorheen, toch gaan trainen, daardoor wat gaan doorzakken in de onderrug/bekken, SI gewrichten dus even in de war en nu dus de bilspieren die lekker meedoen :=
Tis dus echt mijn eigen schuld hahahaha

En -11kg goed bezig! Mijn teller staat hetzelfde **\O/**

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:24

Zo, na een weekend van veel bewegen maar ook veel eten weer terug naar normaal. Ff wat aandacht voor portie grootte en tussendoortjes.

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 09:26

Ja same here...

Ik zag allemaal mensen schaatsen hier, tof!
Moet bekennen, ik kan niet schaatsen :') ..

@Roosch, hoe is het met de spierpijn?

Snippergroen

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:00

Voor mij ook new dawn, new day. Ik heb goede voornemens en hoop dat ik ze ga halen! Vanaf woensdag wordt 3 weken lang mijn badkamer verbouwd en staan de werklui op de doordeweekse dagen om 7u op de stoep. Aangezien ik pas na 8u op een werkplek bij familie terecht kan (en daar me dan opfris en opmaak, want geen badkamer) is mijn missie om minimaal 3 doordeweekse dagen per week de dag te beginnen met een uur wandelen (van 7 tot 8). Ben heel benieuwd hoe me dat gaat bevallen en of dat effect heeft :=

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:03

Goed voornemen!
En nieuwe badkamer is wel leuk! Alleen die troep en dat je even niet thuis kan douchen is wat minder :+.

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:04

De spierpijn is prima. Zolang ik niet beweeg. Of ademhaal.

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 10:07

Niet ademhalen wordt toch wat lastig :+

Ik ben een ochtend mens en doe vaak op dat tijdstip hardlopen of wandelen, bevalt mij goed. Hier wordt morgen de nieuwe keuken geleverd en woensdag montage *\o/*

ButterflyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-02-21 10:32

Oohhhh wij hadden gisteren zo'n fijne borrelplank *\%/* echt enorm van genoten!

Goed bezig weer iedereen! Nieuwe week, nieuwe kansen :#

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:27

Roosch schreef:
De spierpijn is prima. Zolang ik niet beweeg. Of ademhaal.
:') Ik heb er helaas ervaring mee, niet kunnen bewegen en kunnen ademhalen maar dat had een andere reden... :+

Leuk om te lezen dat iedereen de week weer ingaat met goede voornemens en ideeen! Het lunch wandelrondje heb ik nu maar even opgeschort voor vandaag, ben bang te vallen met die gladheid. Mijn voornemen is weer wat meer fruit eten en andere gezonde tussendoortjes te nemen, dan bewaar ik het snacken meer voor t weekend. Wederom aan het stabiliseren werken. En ik probeer te squatten overdag :D

Roosch

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:32

Ik had vanochtend megahonger terwijl ik normaal pas om 12 uur eet. Aan toegegeven en nu probeer ik de spierpijn weg te Foxyen. :')
Zoveel leuke dingen gedaan en zo genoten van het weer dat ik nu geloof ik toe ben aan een winterslaap. Ben zo slaperig als wat. :')

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:35

Hier ook spierpijn en geen wandeling ivm regen en gladheid. Ga zo maar ff wat stretch oefeningen doen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 13:39

Megahonger is niet zo gek als je zo'n actief weekend hebt gehad, toch?

Hier ook spierpijn, maar niet vanwege het schaatsen. Helaas al bijna een week last van mijn lijf omdat mijn heupblessure weer opspeelt. Slaap er ook slecht van. Gelukkig kan ik morgen bij de fysio terecht.

Net mn oefeningen gedaan en nu aan het lunchen met Thaise groentesoep (halve zak van conimex), een mini-naan, twee falafelballetjes en een enorme peer. Vanavond de andere helft van de soep, de laatste naan en ik denk een salade erbij.

Hier nog steeds code rood, hoop dat ik aan het eind van de middag nog wel even naar stal kan.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:10

Hier lekker vanmorgen vroeg uit bed gerold. Honden in de auto en naar een natuurgebied geweest heerlijk flink rondjes gewandeld met veel hoogte verschil dus dat voel ik nu wel in me benen :P

Net naar de winkel geweest en gezonde dingen ingeslagen en dalijk een lekker verse soepje maken
Afbeelding

gaucho

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 15:29

Ik ben vanochtend ook naar de supermarkt geglibberd om wat gezonde dingen in te slaan :D vind maandag ochtend wat dat betreft altijd wel een goed moment. Naast veel groente en fruit voor tussendoor ook chocolate chip snack a jacks, net 1 genomen en die valt goed in de smaak :P

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:52

Hier was het ook spekglad!

Eerste dag op kantoor en ik ben gaar :') . Dus vanavond lekker rustig aan doen

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:54

Hier was het vanmiddag nog glad op de stoep. Ik heb de anderhalve km naar mijn auto gelopen in plaats van gefietst, hou niet van fietsen met gladheid.

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 19:57

Hee dames!

Ik vroeg mij af of ik hier mag mee kletsen? :D
Er moeten behoorlijk wat kilo's af bij mij. Daarom volg ik sinds een half jaar een gli cool traject.
Dit is een gezondheidslifestyle interventie gericht op leefstijl verandering en afvallen.
Helaas ook enige maanden ziek geweest en vele ziekenhuis bezoeken later blijkt dat ik een opleving heb gehad van een prikkelbare darm. Dit heb ik al van kleins af aan, maar nog niet weer zo hevig last van gehad sinds de puberteit.

Anyway nu weer vol gas aan het afvallen.
Aangezien ik slecht tegen gluten kan probeer ik koolhydraatbeperkt te eten.
Rond de 60 gram koolhydraten zit ik ongeveer.
Ik ben nu een weekje bezig en heb morgen mijn weegmoment.
In het weekend wel lekker valentijnsdag gevierd dus ben benieuwd morgen.

Imre

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:28

Hee Daphne! :wave:

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:32

Welkom Daphne. Lees en schrijf vooral lekker mee :)

Hier moest ik net nog even een pakketje wegbrengen, daar gelijk maar even een rondje aan vast geplakt. M'n stappendoel in ieder geval weer gehaald vandaag :j

mirjamalvaro

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 20:38

Welkom :D

Hier stukje geverfd, telt toch ook wel als sporten? %) :')

Pallatin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-02-21 22:36

mirjamalvaro schreef:
Welkom :D

Hier stukje geverfd, telt toch ook wel als sporten? %) :')

Wat is een stukje?! :+ Ik vind het meetellen, het schilderen van de woonkamer hier was een fikse klus, zeker als je het opruimen meetelt; dus sport? Hell yeah!

Welkom Daphne! Gezellig dat je mee komt lezen en posten! Gaat het nu weer beter met je PDS?

De waterleidingen op stal zijn weer ontdooit! *\o/* Dus aan de ene kant ‘jammer’ want dat water sjouwen was een goede workout, maar nu heb ik ook weer tijd om langer paard te rijden, dus dat staat voor morgen op het programma. Vanavond ff gelongeerd en verder maar 5500 stappen. Morgen echt meer lopen nu de gladheid over is. Heb iig een kiwi gegeten bij het ontbijt en net een halve banaan met weer zelfgemaakte custard. Had er trek in en zit nu weer goed vol. Dus fruitdoel gehaald! Had risotto met erwtjes als avondeten.... :9 heerlijk!!

Es_ther

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 00:21

SdaphneS schreef:
Hee dames!

Ik vroeg mij af of ik hier mag mee kletsen? :D
Er moeten behoorlijk wat kilo's af bij mij. Daarom volg ik sinds een half jaar een gli cool traject.
Dit is een gezondheidslifestyle interventie gericht op leefstijl verandering en afvallen.
Helaas ook enige maanden ziek geweest en vele ziekenhuis bezoeken later blijkt dat ik een opleving heb gehad van een prikkelbare darm. Dit heb ik al van kleins af aan, maar nog niet weer zo hevig last van gehad sinds de puberteit.

Anyway nu weer vol gas aan het afvallen.
Aangezien ik slecht tegen gluten kan probeer ik koolhydraatbeperkt te eten.
Rond de 60 gram koolhydraten zit ik ongeveer.
Ik ben nu een weekje bezig en heb morgen mijn weegmoment.
In het weekend wel lekker valentijnsdag gevierd dus ben benieuwd morgen.

Welkom Daphne :D !

Lekker bezig Mirjam! Wat heb je geverfd?

Ja snap ik pallatin! Gratis workout, maar tijd voor je paard is ook heel belangrijk :).

SdaphneS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 14:33

Leuk al die bekenden hier uit andere topics! :D

@pallatin: ja, inmiddels gaat het weer beter met mijn pds. Binnenkort nog wel een uitslag van glutenallergie, dus dat even afwachten.

Vanochtend gewogen en er was 500 gram af. Blij mee.
Voelt als een kleine stap in de juiste richting.
Ik ga zo even wandelen naar een supermarkt. Mijn stappen doel staat op 5500 stappen per dag.
Door mijn werk, thuis onderwijs, zit ik zoveel dat ik een hoger doel niet haal. Eerder stond het doel op 8000 namelijk en haalde ik dit makkelijk.

biggirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-21 15:07

Super bezig SdaphneS ! Elk beetje en weet een stukje dichter bij je doel.

Mijn weegschaal is al een tijdje kapot maar vind t zo moeilijk om een keuze te maken voor een nieuwe weet een van jullie een fatsoenlijke weegschaal ?