Corona patiënten op bokt?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 11:13

Ai nanoukkie, ga er maar vanuit dat je positief bent. Iedereen die ik tot nu toe ken die een vage 2e lijn had was uiteindelijk positief. De zelftesten zijn onbetrouwbaar, maar vooral in het foutief negatief uitslaan.

Ik ben wonder boven wonder negatief getest gisteren *\o/*
En dat terwijl ik maandag met 3 positieve mensen in contact ben geweest en zondag heb ik 3 uur bij een buurvrouw gezeten omdat ik mezelf had buitengesloten, die achteraf ook positief was. Ben ik toch nog goed beschermd van mijn coronabesmetting van 10 weken terug :D

Verder heel veel beterschap gewenst aan iedereen hier die corona heeft!

nanoukkie

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:02

Ik ben positief getest. Er staat alleen niet bij welke variant, hoe zou dit komen?

Denise_Storm

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:09

nanoukkie schreef:
Ik ben positief getest. Er staat alleen niet bij welke variant, hoe zou dit komen?

De GGD test alleen positief of negatief, niet welke variant. Het RIVM onderzoekt steekproefsgewijze welke varianten er worden getest.

Blue_Eyes

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:09

Omdat dat niet standaard getest wordt. Er gaat iedere dag een steekproef van de positieve tests per testlocatie naar een punt waar getest wordt welke variant het is, maar dat is wel geanonimiseerd.

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 13:29

nanoukkie schreef:

Begonnen met keelpijn ? Dan kun je bijna zeker van Omikron uitgaan.

nanoukkie

Re: Corona patiënten op bokt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 17:43

Ja inderdaad begonnen met keelpijn.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:40

nanoukkie schreef:
Niemand van het testcentrum en/of huisdokter kon mij hierop een antwoord geven :+ Maar fijn, nog beter!

GGD belde mij na positieve test, een week aanhouden vanaf de dag van positieve uitslag, dan 24 uur klachtenvrij? dan mag je weer op pad. Dochter met geen klachten mag na 5 dagen alweer weg.

Bo_Y

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:50

_-:( Mijn zus en zwager kregen van de GGD te horen dat je met een positieve test alleen thuis hoeft te blijven als je koorts hebt omdat ze gevaccineerd zijn.
Die zeiden nog, klopt dat wel op de site van rivm staat wat anders. Maar volgens de GGD klopte het, want alleen met koorts ben je besmettelijk…

Ze hebben dat advies maar genegeerd en zijn thuis gebleven 7 dagen na test (ze waren na 48 uur al klachtenvrij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 20:57

Jis_ schreef:
nanoukkie schreef:
Niemand van het testcentrum en/of huisdokter kon mij hierop een antwoord geven :+ Maar fijn, nog beter!

GGD belde mij na positieve test, een week aanhouden vanaf de dag van positieve uitslag, dan 24 uur klachtenvrij? dan mag je weer op pad. Dochter met geen klachten mag na 5 dagen alweer weg.

Een week vanaf de klachten, niet vanaf de test.. Mits je geen klachten hebt wellicht? Dat ze dan de uitslag datum aanhouden.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-22 21:09

Relaxed schreef:
Jis_ schreef:

Een week vanaf de klachten, niet vanaf de test.. Mits je geen klachten hebt wellicht? Dat ze dan de uitslag datum aanhouden.

Oja, je hebt gelijk, ik zou op maandag op pad kunnen als ik op tijd geen klachten meer heb en werd dinsdag getest. Wordt krap aan, voel me goed maar hoest nog heel soms.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 01:08

Ik ging uit nieuwsgierigheid ff zelftest doen, negatief. Ook geen klachten meer. Kan me echt niet voorstellen dat ik dan nu nog besmettelijk ben. Mijn lichaam heeft het virus dan toch opgeruimd :n

Die meid waar ik het van kreeg mocht uit isolatie na 24 uur klachtenvrij, niks over 7 dagen :n

Het beleid rondom testen en isolatie is echt een zooitje.

Ipsilonka

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 01:45

Wij kregen te horen 7 dagen na testen, en dan minimaal 24 uur klachtenvrij. Dus daar hebben we ons wel aan gehouden.

MaNdiii

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 01:46

Die zelftesten bleven bij mij negatief dus die vind ik weinig zeggend.
Ik was op mijn werk positief getest op een donderdag aangezien een kleine kriebel in mijn keel woensdag begon mocht ik die donderdag erop weer werken als ik 24 uur klachtenvrij was geweest. (Geur,smaak, hoofdpijn viel daar niet onder, hoesten mocht wel maar dan apart van collega's koffie en eten. Koorts mocht niet)

Aangezien de registratie bij de ggd niet goed verliep na 2 weken bij de ggd gaan testen en die was nog positief. (Wat nog te verwachten was)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 02:05

Bij mij was de zelftest maandag duidelijk positief, test streepje was donkerder rood dan controle streepje :+ dus zo nietszeggend was ie niet :')

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:55

Relaxed schreef:
Ik ging uit nieuwsgierigheid ff zelftest doen, negatief. Ook geen klachten meer. Kan me echt niet voorstellen dat ik dan nu nog besmettelijk ben. Mijn lichaam heeft het virus dan toch opgeruimd :n

Die meid waar ik het van kreeg mocht uit isolatie na 24 uur klachtenvrij, niks over 7 dagen :n

Ik vroeg aan GGD gast of ik nog een pcr test moest doen na klachtenvrij te zijn, hij zei van niet want de kans is dan erg groot dat hij nog steeds positief is.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 12:57

MaNdiii schreef:
Die zelftesten bleven bij mij negatief dus die vind ik weinig zeggend.
Ik was op mijn werk positief getest op een donderdag aangezien een kleine kriebel in mijn keel woensdag begon mocht ik die donderdag erop weer werken als ik 24 uur klachtenvrij was geweest. (Geur,smaak, hoofdpijn viel daar niet onder, hoesten mocht wel maar dan apart van collega's koffie en eten. Koorts mocht niet)

Aangezien de registratie bij de ggd niet goed verliep na 2 weken bij de ggd gaan testen en die was nog positief. (Wat nog te verwachten was)

Bij omicron is de zelftest ook erg onbetrouwbaar

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:20

Jis_ schreef:
Relaxed schreef:

Ik vroeg aan GGD gast of ik nog een pcr test moest doen na klachtenvrij te zijn, hij zei van niet want de kans is dan erg groot dat hij nog steeds positief is.

Klopt, maar pcr is iets anders dan zekftest.

Jis_
BKB 2025 winnaar 2D

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:26

Relaxed schreef:
Jis_ schreef:

Klopt, maar pcr is iets anders dan zekftest.

Ik bedoel te zeggen dat de zelftest, die bij jou nu negatief is, niet zo betrouwbaar is dus dat de kans groot is dat als je nu een pcr test doet deze nog wel positief is, ook al ben je klachten vrij. Besmettelijk ben je niet meer wordt gezegd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-22 13:33

Dat weet ik..

Lolacabana

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 00:44

Ik denk dat ik het ook heb. Vriend heeft, zoontje waarschijnlijk (niet laten testen). Ik heb vanmiddag om half 5 laten testen, mijn zelftest was positief.

Voel me echt verrot, koorts komt in pieken en lig te rillen van de kou (onder mijn winterdekbed op de bank en het is hier 21 graden). Verder doet echt alles pijn op mijn huid en doen mijn gewrichten pijn. En hoest ik veel.

Goed begin van 2022 -O-

BigOne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 01:00

Zijn jullie gevaccineerd Lolacabana?

Urielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 06:25

Beterschap

_MG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 10:05

Beterschap voor alle zieken!

Ik zit inmiddels vijf maanden (!!!) na mijn besmetting éindelijk in behandeling bij een longarts i.v.m. De klachten die na covid ontstaan zijn.

candalisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:15

Mijn vriend is gister positief getest alleen een beetje hoesten thuis test was negatief. Ik heb een afspraak voor vanmiddag ik ben alleen erg duizelig en hoofdpijn maar of dat een symptoom is geen idee.

Suliko

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-22 11:24

candalisa schreef:
Mijn vriend is gister positief getest alleen een beetje hoesten thuis test was negatief. Ik heb een afspraak voor vanmiddag ik ben alleen erg duizelig en hoofdpijn maar of dat een symptoom is geen idee.

Duizeligheid en hoofdpijn zijn zeker symptomen!