Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird
MizzMontana schreef:Bij heel veel berichten vraag ik me af waar ‘hier’ is
Joman schreef:MizzMontana schreef:Bij heel veel berichten vraag ik me af waar ‘hier’ is![]()
Voor mij is dat Friesland, nog geen besmettingen en vind het dan ook niet gek dat ouderen hier nog met het OV gaan.
Zit je in Brabant is het weer een ander verhaal.
Maar dit is toch een beetje een utopie; denken dat er nog geen besmettingen zijn. Ze zijn niet officieel gemeld, dat is iets anders dan dat ze er niet zijn.
karuna schreef:Sjips sjips sjips![]()
![]()
![]()
huisarts belde die heeft naar aanleiding van bericht van vrijdag van huisartsenpost. En zijn ontploft tegen de ggd vanmorgen kennelijk. En zijn nu een test aan het eisen. Omdat zij niet meer geloven dat ik niet besmet ben.
Mocht dan nu wel getest worden, en positief dan ja wat dan? Wat had ik meer kunnen doen? Heb vrijdag zaterdag en zondagochtend contact gehad met huisartsenpost en zij met ggd. En nee maakt u zich geen zorgen, u kunt naar uw vader want u bent absoluut niet besmet. Omdanks die woorden toch afstand gehouden van mijn paps. En de hele week ervoor ook.
Voor nu gv moet mijn kant op komen (was net klaar op zijn werk, heb zijn baas nu gesproken ook) en tot nader order mogen we van huisarts nergens heen. En zijn baas is ook van mening na wat gevloek op de ggd ook, hij gaat nergens heen tot er nu echt duidelijkheid is. Ook van die kant gaat er dus contact met ggd opgenomen worden. Zodat er nu echt duidelijkheid komt ben ik nu wel of niet besmet.
En o ja de koorts is weer gezellig terug, zo ook het gehoest, weer even klachtenvrij geweest en nu golf nummer 3.
Roodvos schreef:MizzMontana schreef:Bij heel veel berichten vraag ik me af waar ‘hier’ is
Dat komt omdat veel Bokkers of geen woonplaats hebben ingevuld, of er een soort cryptogram of raadsel van hebben gemaakt. Iets waar wij beiden ook schuldig aan zijn.
"Hier" is bij mij de 3 noordelijke provincies: woon in Drenthe, werk in Groningen, vriend woont in Friesland.
Roodvos schreef:Joman schreef:
Maar dit is toch een beetje een utopie; denken dat er nog geen besmettingen zijn. Ze zijn niet officieel gemeld, dat is iets anders dan dat ze er niet zijn.
Het zou mij niets verbazen als ze er nog niet zijn. Het noorden had een week eerder vakantie dan het zuiden. Degenen die daarvan in Noord Italië op vakantie zijn geweest zijn waarschijnlijk net voor de besmetting/uitbraak aan geweest. En "wij" vieren geen carnaval. Wat niet wegneemt dat er wel mensen naar het zuiden of naar Duitsland gaan om daar carnaval te vieren. Misschien meer geluk dan wijsheid m.b.t. dat laatste dan misschien.
Joman schreef:Het virus kan 3 tot 5 dagen overleven buiten het menselijk lichaam op allerlei voorwerpen, mits de condities 'goed' zijn. Dit betekent dat mochten de condities in een trein goed zijn, en een trein rijdt van Eindhoven naar Groningen, en daarin hebben een aantal besmette lui gezeten, het virus zo kan worden overgedragen.
Ladybird schreef:Ik denk dat mensen er vaak niet bij stil staan dat men niet kan ruiken waar hier is. Ik denk dat ik me daar ook wel eens schuldig over maak. Wakkerdam is ook maar van een spelletjeJoman schreef:Het virus kan 3 tot 5 dagen overleven buiten het menselijk lichaam op allerlei voorwerpen, mits de condities 'goed' zijn. Dit betekent dat mochten de condities in een trein goed zijn, en een trein rijdt van Eindhoven naar Groningen, en daarin hebben een aantal besmette lui gezeten, het virus zo kan worden overgedragen.
3-5 dagen? ik meende ergens anders gelezen hebben dat het 20 minuten ofzo was.
Rambogirl schreef:Heel raar. In Oosterhout is er ook een besmetting, maar deze is niet gemeld...
Needje schreef:Ging toch juist om hoge dosering vitamine C?
Gypsy schreef:Eerlijk? Als ik bv bejaard was dan zou ik niet op mijn medemensen vertrouwen maar zelf een paar weekjes thuisblijven en boodschappen voor de deur laten zetten. Lijkt me sowieso ook makkelijker te realiseren dan de halve beroepsbevolking huisarrest geven.
DubbelDun schreef:Joman schreef:Nee, Nederland houdt 3 dagen aan. In Hongkong houden ze 5 dagen aan.
En onder gunstige omstandigheden kan het tot 9 dagen buiten het menselijk lichaam actief blijven (vochtig kouder weer en bepaalde oppervlakken).
Gypsy schreef:Eerlijk? Als ik bv bejaard was dan zou ik niet op mijn medemensen vertrouwen maar zelf een paar weekjes thuisblijven en boodschappen voor de deur laten zetten. Lijkt me sowieso ook makkelijker te realiseren dan de halve beroepsbevolking huisarrest geven.
Joman schreef:DubbelDun schreef:En onder gunstige omstandigheden kan het tot 9 dagen buiten het menselijk lichaam actief blijven (vochtig kouder weer en bepaalde oppervlakken).
Waar staat dat dan? Dat heb ik nog niet gelezen. Wel interessante materie.