_Nelleke_ schreef:Wat eet je precies als lunch/diner? 800kcal per maaltijd is echt flink! Dat je niet ontbijt is niet echt een ramp maar denk dat je er wel goed aan doet om 3 a 4x per dag iets te eten. Bijv een schaaltje magere kwark voor het slapen en ergens tussen je lunch en diner nog iets. Als je alles bijhoudt in MFP, op hoeveel gram eiwit, vet en koolhydraten kom je gemiddeld per dag uit?
Edit: ik probeer de quote te fixen maar het lukt me niet haha!
Lunch is meestal twee witte bolletjes/boterhammen met kaas/gebakken ei/salade. Ook wel eens (leve het thuiswerken
) tosti of een paar pannenkoeken.... Gemiddeld zo'n 600/700kcal (roomboter op de broodjes en gebruik van boter/olie bij bv gebakken ei tikt best aan).
Bij het diner houdt ik in geval van HelloFresh aan wat de omschrijving zegt (de recepten geven aan hoeveel kcal er in 1 portie zitten) en voeg daar meestal nog wat kcal aan toe omdat mijn man er meestal nog wat 'lekkers' aan toevoegt (extra kaas/room/spekkie/broodje). Dan kom je meestal tussen de 700 en 900 kcal uit. In het geval van 'zelf ontworpen' diner kom ik vaak nog hoger uit, tussen de 800 en 1000. Ik eet ook echt wel flinke porties, heb 's avonds best honger
.
Als ik wat minder heb gegeten tijdens de lunch neem ik rond drie uur soms een tussendoortje (beetje yoghurt ofzo). Voor de lunch heb ik echt geen behoefte aan eten, ik lunch ook vrij vroeg (om 12:00 uur).
Macro's zijn wisselend, voorbeelden bij 'zelfkookdagen': (carb/fat/protein): 100/80/80, 180/40/60, 200/80/40, 140/80/70). Trend is wel (volgens MyFitnessPal): te weinig car, te veel vet.
Ik heb deze week trouwens elke dag gewogen, er zat echt een ongelofelijk verschil in (1,5 kg)... Als ik de weging van vandaag (zeg maar de 'weekweging') aanhoudt: deze week 400 gram afgevallen. Er is in ieder geval weer een neergaande trend, daar moet ik het maar even mee doen.